Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: Taulu 
Päivämäärä:   14.11.17 09:10:28

Vinkkejä kehiin taitelijoista, ketkä maalaa öljyvärimaalauksia hevosista kuvan perusteella?

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: QAZ 
Päivämäärä:   14.11.17 12:41:15

Vasta äsken oli keskustelu jossa aloittaja etsi piirtämistä itselleen. En löytänyt keskustelua. Jos se yksi kuva oli todella hänen tekemänsä hieno oli. Yritä etsiä vielä.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.17 12:50:21

Öljyvärimaalaaminen vaatii kyllä melkoisen paljon enemmän taitoa kuin digitaalisöherrykset..

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.11.17 13:12:46

., no jaa en nyt tiedä. Öljyvärimaalaus tarvitsee vain enemmän tilaa, että sen saa kuivatettua.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.11.17 13:13:10

http://katkopiirto.net/taide/

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.17 13:24:01

http://siniannika.wixsite.com/siniannika

Siniltä kannattaa ainakin kysellä! Tsekatkaa myös sivujen "art"-osio. Siellä esimerkkiä siveltimen jäljestä!

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: hiihaa 
Päivämäärä:   14.11.17 21:59:54

Katkopiirto tekee silloin tällöin ihan hyvää materiaalintuntua, mutta sommittelu ja hevosen anatomia ovat kyllä melkoisen hukassa paikka paikoin, lihakset erottuvat kuin paloittelukaaviossa lihatiskin takaseinällä ja liian pienet turvat lipsahtavat kärsiksi. Maisemat taustalla ovat suorastaan karmaisevia.

Esim. Voikko -työn kohdalla on näkyvissä tämä mainitsemani turpaongelma ja koska kangasta ei ole päällystetty gessolla, saattaa olla, että öljyvärit karisevat aikaa myöten pois tai ainakin krakeloituvat pahoin. Heikissä ja Sentassa maisema on kaksiulotteisen oloinen, syvyysvaikutelma puuttuu kokonaan. Petu, Pomo jne. on sommittelultaan kaamea - varsa on samankokoinen kuin aikuiset, raskain elementti eli hevosen pää on tungettu päälimmäiseksi ja roikkuu ilmassa. Linjassa toisen etusen tila on näemmä loppunut kesken ja se on jäänyt kummallisen lyhyeksi.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä*E* 
Päivämäärä:   15.11.17 14:56:04

Jahas, pitihän se jonkun aloittaa mun taulujen arvostelu taas. Ei varmaan tässä ole sitä kysytty.
Voit tulla vaikka facebookiin kommentoimaan omalla nimelläsi.

Voikko on itselle tehty testi ja ei ainakaan parissa vuodessa ole rapistunut. Ja mitä sie luulet tuon valkoisen osan olevan...
Linja työ nyt ei ole mikään täysin photorealistinen muutenkaan ja tarkoitus olikin saada jalka häviämään taustaan. Hyvin tuolla työllä sain Suomi ja hevonen taidekilpailussa 1000e kunniamaininnan. Mitäs sun taulu sai?

Kiitoksia ... sivujen maininnasta, mutta en ota tällä hetkellä uusia tilauksia, ennen kuin tilausjono purettu :)

Hiihaa varmasti osaa tehdä aloittajalle täydellisen öljyvärimaalauksen :)

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   15.11.17 15:05:55

Piti ihan käydä tsekkaamassa katkopiirron sivuja tuon nimimerkki hiihaan analyysin luettuani. Todella hienoja töitä!! Hiihaa voisi laittaa vertailun vuoksi omiaan katsottaviksi.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: pikku myy 
Päivämäärä:   15.11.17 15:09:16

http://www.leenashorses.com/

Leena on paras suomalainen hevosmaalari.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.11.17 15:15:28

Mä tykkään Kuuakan töistä

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: Nå 
Päivämäärä:   15.11.17 15:16:39

Katja Hannula.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä*E* 
Päivämäärä:   15.11.17 15:21:28

Kiitos Kerttu :) Ei varmasti sellaista ihmettä tapahdu, että hiihaa jonkun oman työnsä esille laittaisi :D

Leenan työt on hienoja, paljon tuli nuorempana sivuilla käytyä, kuvia ihasteltua ja toivottua että kumpa joskus itse olisi yhtä taitava. Harmi kun sivuille ei ole uusia kuvia tullut aikoihin, olisi kiva nähdä millaista nykyisin tekee.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: Mimma 
Päivämäärä:   15.11.17 15:26:08

Oli kyllä pakko käydä zekkaamssa katkopiirto, kun noin hiihaa arvosteli. Uskomattoman hienoja töitä. Äärimmäisen taitava :)

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.17 15:46:20

Hyvältä näyttää katkopiirron teokset minunkin silmiini. Piirustukset varsinkin hienoja! Mietin, että entä jos et tekisikään aivan noin fototealistisia maalauksia? Oletko kokeillut?

Taide aiheuttaa joillekin joko sappivaivojen kaltaisia kateusreaktioita tai muuten vaan täystyrmäyksen, jos menee yli hilseen :D Kannattaa ottaa vaan lisäpontta tekemiseen tuollasesta!

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.11.17 16:46:16

Mielestäni Eija tekee hienoja töitä, mutta en ymmärrä reaktiota "hiihaan" antamaan palautteeseen. Eiköhän kaikki suuretkin taitelijat ole saaneet osakseen niin ihailua kuin kauhistelua, eikä mielestäni palautteen antaminen ole kiinni siitä, osaako palautteen antaja itse tehdä työtä paremmin. Kaikkeen palautteeseen ei ole pakko vastata, mutta voihan negatiivisestakin palautteesta löytää jotain rakentavaa ja kehityskohtia omaan tekemiseen.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: Hoppu 
Päivämäärä:   15.11.17 17:27:38

Aivan mahtavia nuo katkopiirron työt, pakko ihailla. Maalaan ja piirrän itsekin, mutta samaan en ikinä pystyisi.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   16.11.17 19:17:54

Taide on taidetta, se saa olla myös persoonallista ja sellaista millaiseksi taiteilija itse tahtoo sen luoda. Ei se voi olla aina saman näköistä.

Itse tykkään tosi paljon katkopiirron teoksista ja niin tykkää moni muukin, olen myös selvillä siitä että hänen tilaustöilleen on oikeasti jonoa. Tuttujakin on jotka ovat kuvia tilanneet tai niitä jonottavat.

Sillä jos joku yksittäinen henkilö ei satu tykkäämään (tai kateuksissaan niin uskottelee) taiteilijan tyylistä ei ole yhtään mitään merkitystä. Se on kuin musiikkimaku, kaikilla on omansa mutta ei sen takia joka artisti ala soittaa vain samaa sävelmää josta yksi tantta sattuu tykkäämään.

Jos 99 % teoksiin tutustuneista ihailee niitä eikä halua että tyyli radikaalisti muuttuisi (vaikka nyt siihen suuntaan että maalaukset olisivat kuin valokuvien kopioita) niin miksei taitelija jatkaisi omalla linjallaan? Jatkaisi vaikka ette tykkäsikään, niin uskon, koska luovuus on sellainen mitä ei voi pakottaa eikä käskeä.

Itse nautin kirjoittamisesta ja kirjoitan juuri sillä tavalla mikä minulle tuottaa mielihyvää ja millä tavalla saan toteuttaa itseäni, ihan omaksi ilokseni. En todellakaan muuta kirjoittamieni runojen tyyliä vain siksi että joku ulkopuolinen tykkäisi enemmän vaikka Kalevalasta, koska se nyt on ihan makuasia. :D

Jokainen siis valitkoon sen taiteen mikä miellyttää, mutta älköön luulko että kaikki näkevät asiat samalla tavalla ja haluavat juuri samaa.

  Re: Öljyvärimaalaus hevosesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.17 19:29:15

Minä löysin yhden katkopiirron töistä, jossa oli tuo "kärsä"-efekti. Muut pääosin hienoja.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.