Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: marita 
Päivämäärä:   24.9.17 22:04:44

Upon pesukone 199e Gigantissa tarjouksessa, mutta kuinka kuivaa pyykistä tulee noin alhaisella linkousteholla? Mekaaninen vesivahinkosuoja olisi, jota ei monessa muussa mallissa näy olevan ja täyttömäärä 5 kg olisi just sopiva...

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.17 22:08:07

Itse käytän 800 kierrosta, ja ihan tarpeeksi kuivaa tulee

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   24.9.17 22:11:14

Jos on kunnolliset kuivaustilat niin ehkä tuo menee todella vähäisellä pyykkimäärällä. Mikäli yhtään enemmän pyykkiä tai huonot tilat niin 1400 linko vähintään. Noin märkänä kuivaaminen kestää ja tulee tunkkainen haju helposti.

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: Yeera 
Päivämäärä:   24.9.17 22:19:43

Ite käytän 1000 kierrosta vaan pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa, muut vaatteet 700 koska tämänhetkisessä koneessa ei ole 800. Kovat kierrokset rasittaa vaatteita aivan turhaan.

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   24.9.17 22:22:57

Kyllä meillä riittää, laitan pyykit narulle klo 9.00 ja n. 12.00 haen pois rutikuivina.

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   24.9.17 22:25:16

En itse ostaisi alle 1400 kierroksen konetta. Ainahan sitä saa pienemmälle teholle, mutta päivittäinen pyykki pitää saada kuivaksi. Ero esim. 1000 kierrokseen on jo huomattava.

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.9.17 22:27:00

Ihan hyvin riittää normaalissa talossa. Jos alle 1400 linkouksella vaatteet ei tunnu kuivuvan, on ilmanvaihdossa ja/tai lämmityksessä jotain vikaa..

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: hamd 
Päivämäärä:   24.9.17 22:30:18

Ihan hyvin täällä ainakin riittää. Eikä mulla mitään kuivaustiloja ole, pyykkiteline makkarissa. Ihan riittävän kuivaa tulee, ei ala mitenkään haisemaan (tai alkais kai jos ne ihan kiinni toisiinsa lykkäis). Vaatteista riippuu miten kuivuu, mutta jos illalla pesen niin viimeistään aamulla kaikki on kuivia, kesäaikaan narulla saa välillä alle tunnissakin kuivaksi. Lakanat yms. linkoon 800 ja ne kuivuu silti ihan muutamassa tunnissa ovien päälle ripustettuna.

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   24.9.17 22:37:37

Muutama tunti märkiä/kosteita lakanoita ovien päällä pilaa ovet kyllä takuuvarmasti.

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: sss 
Päivämäärä:   25.9.17 00:21:03

Minulla on viiden kilon kone ja 700 linkous. Olen viisi vuotta pessyt sillä iltaisin pyykkiä ja aamulla ottanut telineestä kuivat päälle.

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: hamd 
Päivämäärä:   25.9.17 00:28:08

sivusta, vaikea niitä on pienessä kämpässä muuallakaan kuivata, talvella viitsi uloskaan viedä jäätymään. Eikä ole ainakaan näissä neljässä vuodessa mennyt ovet miksikään :)

  Re: Linkous 1000 kierrosta/min, riittääkö?

Lähettäjä: whw 
Päivämäärä:   25.9.17 00:35:55

Minä olen niin tottunut tuohon 1400 linkoukseen että matalampi jättää mielestäni kaiken ihan litimäräksi. Rumpukuivauskin on turhaa sähkönkulutusta jos sinne latoo märkiä pyykkejä. Kunnolla lingottuna kuivuriaika on lyhyempi eikä kuluta pyykkejä niin paljon.

Eikä minulla ole perusvaatteet ja lakanat tai pyyhkeet menneet miksikään tuolla linkousnopeudella. Mitä räkärättejä te käytätte vaatteina jos ne menevät linkouksesta pilalle?

Kunnon linkouksen jälkeeen pyykit kuivuvat supernopeasti ihan kuivaustelineellä kunhan kodin ilmanvaihto on kunnossa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.