Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   24.9.17 21:15:30

Otsikossa kysymys. Huominen ahdistaa. Ei jaksaisi, ei huvittaisi. Toimettomana en kuitenkaan vaan haluaisi olla, mutta ihan oikeasti onko jollain sellainen työ, että sinne on kiva mennä? Mikä työ ja miksi on kivaa? Voiko sellaisen työn löytää? Miten sen löytää?

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.17 21:18:36

Sen kivan työn voi löytää hahmottamalla, mistä itse pitää ja mistä on kiinnostunut.

Itse olen varhaiskasvatuksen erityisopettaja ja rakastan työtäni (joskin tällä hetkellä töihin ei ole kiva mennä, koska työnantaja vaikeuttaa työtä tarpeettomalla byrokratialla ja estämällä tarpeellisten materiaalien hankinnan).

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: z-- 
Päivämäärä:   24.9.17 21:20:23

Minä olen koodari ja työ on kyllä pääosin ihan kivaa. Viime aikoina ollut turhan stressaavaa, mutta muuten kyllä kivaa. Kunhan saisi nyt tämän yhden projektin ohi, niin ei olisi niin stressaavaa mennä töihin. Mutta mutuen työ on kyllä jees ja palkkakin erittäin hyvä. Toki vaatii että alasta tykkää, kuten ihan kaikessa :)

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.9.17 21:20:25

Minä teen viestintähommia ja oikein odotan että pääsee huomenna hommiin!

Eipä siinä ole sen kummempaa taikaa kuin löytää työm istä tykkää ja missä on hyvä ja saavuttaa tavoitteita niin tulee onnistumisen kokemuksia ja motivaatio pysyy hyvänä.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: ooh 
Päivämäärä:   24.9.17 21:20:37

Voi, mutta yksilöllistähän se on mistä kukin tykkää. Pitää vaan löytää se ns. oma juttu.

Eikä kannata sen lisäksi ehkä odottaa että : a. ammattiin pääsee helposti, eikä tarvitse opiskella ja b. siitä vielä maksetaankin hyvin

Jos sen sijaan on valmis uhraamaan aikaa ja vaivaa opiskeluihin ja hyväksyy että oikotietä onneen ei ole, niin lopussa kiitos seisoo.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   24.9.17 21:23:42

Mutta miten voisi lähteä hahmottamaan sitä mistä tykkää kun ei oikein ole ajatuksia

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.17 21:24:36

Ammatinvalintatesteillä.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.17 21:24:54

Minusta oma työni on kivaa. Olen baarimikko isossa ja kiireisessä yökerhossa :D jonkun mielestä tämä duuni olisi varmaan ihan perseestä ja paskaa mutta minä tykkään.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

LähettäjäMerviläinen 
Päivämäärä:   24.9.17 21:29:12

Ammatinvalintatesteillä:D
Juu ei, yhtä tyhjän kanssa.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   24.9.17 21:32:26

Tallihommat on kivoja, kengittäminen on ihan kivaa, mikäs siinä.
En pystys jos ei ois.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: käki 
Päivämäärä:   24.9.17 21:43:43

Nautin itse myös tallihommista rauhallisilla talleilla. En stressaa ollenkaan (olen siinä muuten lahjakas) ja viihdyn hevosten parissa. Jostain syystä siisteyden ylläpito myös on paljon mielekkäämpää, kuin vaikka kotona :)

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.9.17 21:45:05

Tänään koin hetkittäin jopa työn iloa kotihoidossa. Vuorossa oli riittävästi hoitajia ja aikataulu jopa väljä. Yleensä saa juosta peräsuoli pitkällä eikä silti meinaa ehtiä. Tänään sai tehdä työt rauhassa ilman jatkuvaa kelloon tuijottamista, ehti jutella asiakkaitten kanssa jne.

Kun ikää on vasta alle 40v ja tules-vaivat melko pahoja niin on pakko miettiä töitä ensin siitä näkökulmasta mihin kykenee, mihin saattaisi kyetä. Ihan sama onko kivaa, jos kykenee ja siitä rahaa saa niin tehtävä on.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   24.9.17 22:18:02

Käki: siellä on mieluiten missä kokee onnistuvansa :) mäkään en oo ihan kädetön, homma on hoidossa niin sitä on kiva tehä.
Ja sit jos olis kivoja tai mielenkiintosia asioita mielessä niin samalla vois miettiä omiaan kun se itse työn suorittaminen on jo niin selkärangassa.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.17 22:35:50

Hyvä kysymys.

Jos itse saisin tehdä mikä on kivaa, lähtisi asia siitä että haluaisin tehdä töitä omassa kodissani ja hoitaa sitä kotia. Olisi ihana aamulla herätä omaan tahtiin, alkaa sitten leipomaan ja laittamaan ruokaa, siirtyä sitten pihahommiin maisemoimaan ja tekemään halkoja, välillä tekisi mattoja ja käsitöitä ja tekisi jotain kylätoimikunnan talkootöitä.

Mutta joo turhaa unelmaa tuo.

Jos miettisi realistisesti niin itselle työn iloa lisäisi suunnattomasti se että työpaikka olisi ihan vieressä. Vihaan työmatkoja. Lisäksi sen pitäisi olla itsenäistä.

Vaan noilla spekseillä ei vain valita opiskelualaa koska mikään ala ei takaa että saan työpaikan kotini vierestä ja sitä itsenäisyyttäkään ei moni ala takaa. Saati että pääsisi opiskelemaan. Ensikertalaiskiintiö on käytetty eli aika nero saa olla jos pääsisi enää minnekään.

Tiedän kuitenkin että on ihmisiä jotka ovat onnekkaasti löytäneet alansa mutta uskon että iso osa onnesta tulee hyvistä sattumista. Sillä vaikka oma ala olisi kiva niin vinoon menee heti jos on ikävät työkaverit tai pomo tai pitkä työmatka tai vastaavaa.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.17 23:24:39

Minun työni on kivaa! Eikä se ole pelkästään kivaa vaan se on parasta. Se on sitä, mitä tekisin muutenkin, ja sitä mitä aion tehdä hamaan loppuuni saakka. Elämä olisi merkityksetöntä jos en voisi luoda uutta kasvua. Olen siis puutarhuri, ja tämä on vahvasti kutsumusammatti minulle.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.17 23:46:31

Olen luokanope ja voin sanoa että töissä on yleensä kivaa :) Tämä luokka on vieläpä hyvätapaisin mitä olen koskaan kohdannut, joten heidän kanssaan on helppoa tehdä monenlaisia juttuja. Oppimisvaikeuksia toki on usealla, isojakin, mutta niihinkin on nyt helpompi keskittyä kun luokalla yleisesti on työskentelytaidot ja käytöstavat kunnossa.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.17 01:39:41

Karjakkona olin vajaan vuoden ja aidosti tykkäsin. Semmost mukavaa aivot off asennossa sai mennä ja lehmät on kivoi työkavereita.

Lähdin, koska työ ei tarjonnut älyllistä haastetta. Sitä kaipasin, mutta navetta muuten on ollut tähän astisen elämäni mieluisin duuni.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   25.9.17 05:51:34

Kiitos teille vastauksista! Ammatinvalintatestejä on kyllä tehty, mutta ei ole tuottanut "oikotietä onbeen"... En tiedä, mitenhän sen oman jutun hoksaa. Ei ole vielä ainakaan iskenyt

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   25.9.17 05:54:16

Hammashoitajana (kunnalla), ihan superkivaa :)

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.17 06:40:46

Itselläni kivaan työhön vaikuttaa ihan hirmuisesti työkaverit. En ole löytänyt sitä omaa juttuani, tai no, olen, mutta sitä ammattia ei voi Suomessa harjoittaa, enkä halua enää lähteä ulkomaillekaan. Valitsin sitten seuraavan alani ihan vaan sillä, että mikä työllistää ja opiskelin itselleni tutkinnon. Nyt olen ollut muutaman vuoden samassa paikassa ja vaikka työ ei todellakaan ole mitään unelmajuttuani, niin töissä on tosi kivaa. Osaan hoitaa työtehtäväni, mutta viikottain tai vähintään kuukausittain tulee haastavia tilanteita vastaan, joista siis pidän, koska silloin työ ei käy tylsäksi. Kaikista isoin syy, miksi tuossa vielä olen, on kuitenkin superkivat työkaverit. Heidän takiaan jaksan joka aamu lähteä mielelläni töihin ja meillä on joka päivä hauskaa. Totta kai on päiviä, kun joku asia töissä @!#$, mutta kertaakaan ei ole aamulla ahdistanut lähteä töihin.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.17 06:55:26

Maatilan emäntänä on kivaa. Älyllistä haastetta todellakin on, kun jalostaa ja ruokkii ja pyrkii jatkuvaan kehitykseen.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   25.9.17 09:43:14

Puutarhuri täälläkin, ja nautin työstäni suuresti. Asiakkaat ovat pääsääntöisesti oikein mukavia (no, joillain on maailmanloppu lähellä jos jokin tietty kasvi on päässyt loppumaan), työporukka on mahtava ja onhan se nyt vaan hienoa seurata kasvun ihmettä kevään ensimmäisistä versoista syksyn ruskaan. Huonoja puolia on umpisurkea palkka ja työn kausiluontoisuus, vakkaripaikat on tällä alalla kiven alla... No, floristeilla menee varmaan vähän paremmin, mutta ei meikäläisestä olisi kimppujen väsääjäksi. Testattu on. :D

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.9.17 09:57:15

Hepankakan lapioiminen on kivaa.
Siihen työn mukavuuteen vaikuttaa niin moni asia. Esim. työnantaja, työkaverit, työolosuhteet, työn määrä, kiire yms..

Kivaa ei ole vesi- tai räntäsateessa työskennellä, mutta hyvillä keleillä sitten nautitaan senkin edestä.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.9.17 10:04:06

Kaikki työ on kivaa, jos olosuhteet on kunnossa. Eli työntekijän terveys ei ole mitenkään uhattuna ja työkaverit kunnioittaa toinen toistaan olemalla ihmisiksi.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: hui 
Päivämäärä:   25.9.17 10:19:32

Onko kukaan sikalassa töissä, jostain syystä mua kiinnostaisi.
Mitään kokemusta ei ole.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.9.17 10:26:56

Jokaisellehan se kiva työ on eri, mutta itse olen sen unelmieni työn löytänyt ja sitä 3kk tehnyt. Tosin en voi sitä työtä tehdä palkkatyöläisenä, vaan pitäisi alkaa yrittäjäksi.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Tööt 
Päivämäärä:   25.9.17 10:30:38

Minä teen työtä, josta kyllä viihdyn, mutta jos mahdollista olisi vaihtaisin kyllä hyvin helposti "parempaankin". Työporukka on mukava ja työtehtävät hyvin vaihtelevia, ajoittain jopa haastavia ja luovuuttakin saa käyttää. Huonoja puolia on kuitenkin erittäin huono palkka (~2200€/kk brutto), tunnin työmatka ja huithapeli esimies, joka ei erityisemmin välitä alaistensa ohjaamisesta vaan haluaa keskittyä ns. Omiin juttuihinsa.

Jos keksisin jonkin muun työn josta voisin pitää, opiskelukaan ei olisi pois suljettu vaihtoehto. En vaan millään keksi mikä olisi sellaista mistä pidän. Hyvä palkka ja lähellä oleva työpaikkakin olisi aika tärkeitä kriteereitä. Kotoa työskentely olisi ihan parasta.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: pinni 
Päivämäärä:   25.9.17 10:32:34

Olen sosiaalityössä ja rakastan työtäni. Jokainen päivä on erilainen mutta saan olla tekemisissä erilaisten ihmiskohtaloiden kanssa, joka sopii uteliaalle luonteelleni.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.9.17 10:40:22

Olen ihan konttorihommissa (laskutus, osto- ja myyntireskut, palkat jne...) tämä on siinä mielessä ihan kivaa "perusduunia" koska pääasiassa osaan tehdä tätä (joskus jotain mistä pitää ottaa enemmän selvää, ihan kivaa sekin) ja työkaverit on mukavia. Mitään mahdottomia negatiivisia ylläreitä ei juuri tule ja työajat on arkena 8-16. Ei valittamista ja aamusin on pääsääntöisesti kiva lähteä töihin.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   25.9.17 15:24:56

Ihana kuulla näin paljon positiivisia kohtaloita! Lisää saa vielä laittaa ja mielellään niitä, mistä on sen kivan juttunsa keksinyt... Sattuman kauppaa?

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   25.9.17 15:35:35

Kaikki työ on kivaa, jos olosuhteet on kunnossa. Eli työntekijän terveys ei ole mitenkään uhattuna ja työkaverit kunnioittaa toinen toistaan olemalla ihmisiksi."

^ja tuohon lisättäköön, että kaikki työ on kivaa, mutta paskapomo tekee mistä tahansa työstä widdumaista.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: inu 
Päivämäärä:   25.9.17 15:39:57

Lypsykarjatilalla kans, eikä tosiaan oo aivot narikassa hommaa ainakaan mulla. Koko ajan kehitys mielessä ja mitä vois tehä paremmin, tehokkaammin ja helpommin. Tykkään työstä, mutta välillä se tuntuu työltä. Siinä mielessä olis kiva 40h työviikko ja 2 vapaata...

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   25.9.17 16:07:19

Oon tehnyt tallitöitä joista oon tykännyt. Joissain talleilla tosin ihmiset on olleet ongelmia ja siks pilannut mun mielenkiinnon työhön.
Kokin hommat oli kamalinta mitä oon tehnyt, vaikka sille alalle oon just kouluttautunut. Enpä näitä hommia kauheesti ookkaan tehnyt.
Siivous hommat on myös tuttua ja oli ihana vaihe elämässä kun tein 4h/pv. Siivosin yhen kerrostalon rappuja ja muita tiloja. Muuten siivoushommat ei mua paljoo houkuttele.

Mutta unelma duuni vois mulla liittyä eläimiin. Unelma ois työkseen auttaa, pelastaa, hoitaa ja etsiä eläimille uusia koteja.
Tai sitten taideala, jos pystyis elättämään itsensä kuvataiteella, kirjottamisella tai valokuvauksella. Tykkään myös muuten vaan käyttää aikaa hirveesti, esim kun olin työttömänä niin monta tuntia päivässä vaan videoiden tekoon. Siis kuvata jotain ja editoida ja lisätä taustaääniä jne. Mutta sitten taas oon tosi huono kaikenlaisessa ryhmätyöskentelyssä. Monet tykkää ryhmäytyä ja kokea onnistumisia ryhmässä ja saavat sen toimimaan niin et jokainen saa laittaa omat taitonsa ja näkemyksensä, mutta ite en saa siitä niin paljoa kun että tekisin kaiken itse.

Oon myös tosi introvertti, oon vältellyt liian sosiaalisia töitä aina, mutta silti mua kiinnostais olla vaikka joku avustaja tai tämmönen jollekkin vammautuneelle ihmiselle. Mutta sitten kun tuttuja tekee tätä hommaa niin on saanut kuulla myös tän työn huonoista puolista. Jos olisin sellanen työntekijä niin haluaisin et voisin olla sydämmellä mukana avustamassa eikä niin et se on joku valittava ja alistava ihminen ja häntä pitäisi palvella.
Ymmärrän toki et jos vaikka ihmisellä on kipuja, ja muitakin syitä voi olla erilaisille käytös"ongelmille" mutta se et pohjimmiltaan se ihminen ois mua kohtaan ihminen ja vois rakentaa jonkunlaista suhdetta siihen välille.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   25.9.17 16:34:59

Tallityöt ovat järjestään olleet kivoja. Eteenkin aamupäivätyöt joissa voi lähteä pois tallilta ennen omistajien ilmaantumista. Ei ollut helppoa luopua niistä mutta terveys petti.

Nykyään olen koulunkäynnin ohjaajana yläasteella ja tähänastisista työpaikoistani tämä on kirkkaasti hauskin. Työyhteisö on mukava, tunnelma on rento ja huumoria riittää. työt eivät tule kotiin asti mutta laittavat joskus viestiä.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: tipi 
Päivämäärä:   25.9.17 19:26:18

Olen tykännyt eniten hevoshommista ja kokenut ne mielekkäänä, varsinkin yrittäjyys oli minulle sopivaa.

Harmi vaan että oma terveys petti eikä se rahallisestikaan ollut kovinkaan kannattavaa.

Nyt teen työtä mistä en pidä, mutta saan siitä sentään (pientä) palkkaa. Mietin kyllä muita vaihtoehtoja, elämä menee hukkaan jos viettää suurimman osan päivästä/elämästä jossain itselle merkityksettömässä asiassa. Asiaan vaikuttaa tietenkin sekin että työyhteisö on loppuunajettua, suorituspaineet kovia, aina vaaditaan lisää ja lisää eikä mikään koskaan riitä.
Työ on sellaista ettei se koskaan tule valmiiksi eikä anna minkäänlaista tyydytystä tekijälleen... Tämä on kuin hiekkakakkuja tekisi ja joku muu on valmiina hajottamaan. :(

Ärsyttää se että on aina niin väsynyt eikä jaksa enää edes hevostaan ratsastaa.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: 45vuotta töissä 
Päivämäärä:   25.9.17 20:08:32

Työuraa takana 45 vuotta. Ikinä en oo tehnyt työtä, joka ei ois ollut kivaa. Ja sit kun se syystä tai toisesta ei enää ollut kivaa, opiskelin uutta / jatkoin alalla korkeampaan tutkintoon.
Moni asia on asenteesta kiinni. Ja vaikka se yksikin pitkä työsuhde oli lopussa näivettävää, piristin sitä opiskelemalla niin että saatoin sitten vaihtaa parempaan ja etenkin kivempaan.
Tutkintoja on 2 perustutkintoa eri aloilta ja sitten korkeakoulututkintoja niiden jatkumoksi.
Aikojen alussa olin ehkä vain onnekas saadessani tosi kivan duunin vain yo-pohjalta, mutta se nyt olikin silloin 80-luvulla.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.17 20:35:33

Mä haluaisin sellaisen työn jossa on mahdollisuus pitää etäpäiviä ja liukuva työaika. Ja itsenäistä hommaa.. työt olisi vain arkipäivisin ja palkka 3000€ tai yli.

Mutta mikähän se sellainen työ olisi. Kielitaito on surkea niin sekin rajoittaa...

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.17 16:44:22

Ei oo

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Miri 
Päivämäärä:   26.9.17 16:53:54

Viimeisin viiva:
Mulla on noi kaikki paitsi palkka tällä hetkellä 2400€/kk. Olen tosin vasta valmistunut, joten palkka luultavasti kokemuksen myötä nousee.

Olen hallinnon assari perheyhtiössä.

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: Ruuti 
Päivämäärä:   26.9.17 17:06:16

No todellakin on!

Itse olen ainakin sellaisissa hommissa joista tykkään ja on just se oma juttu. Näistä maksetaan hyvin, nyt vastavalmistuneena ilman kokemusta tulot bruttona 2500€/kk ja aivan huippuporukka, missä tekeminen on mielekästä ja joka päivä oppii jotain uutta.

Ekaa kertaa koskaan on innosta hihkuen lähdössä joka aamu töihin!

  Re: Onko työtä, joka on kivaa?

Lähettäjä: --H-- 
Päivämäärä:   26.9.17 17:13:57

Meillä on näköjään Turren kanssa samankaltaiset työkuviot. Olen työskennellyt hevostenhoitajana ikäni ja se on aina ollut kivaa. Ainoa miinus on tietysti se, että palkkahan sillä alalla on onnettoman pieni. Kropan päällehän se ottaa, itsekin sen vuoksi olin välillä muissa hommissa, juuri koulunkäynninohjaajana ja sekin oli ihan kivaa. Nyt taas tallihommissa aamupäivisin ja kyllähän se vaan on oikeasti se kaikkein kivoin homma just mulle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.