Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 01:32:12

Nyt tarvittaisiin kipeästi neuvoja.

Kokeiltu on kävely, musiikin kuuntelu, pelaaminen ja lukeminen. Muistot vain tulvii jättämättä minulle mielenrauhaa.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 01:37:11

Nykyään lääkkeillä. Otan niitä tarvittaessa.

Joskus ennen en oikein selvinnyt, vaikka sillä tavalla tietysti selvisin, että en näköjään kuollut. Mutta mikään tekeminen ei auttanut. Paitsi seuraavaan päivään nukkuminen JOS sai unta. Joka yö sitä ei tietty oikein tullut. Oli muuten kamalaa aikaa.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   22.7.17 01:42:45

Rauhoittavilla. Mitä? Siihen tarkotukseenhan ne on.
Mulla auttaa myös musiikin kuuntelu, kovalla. Mut ei mitään negatiivisia tunteita lietsovaa.
Ja vaikka tekee joskus mieli niin älä kauheesti anna itelles mitään ahistelupäiviä jotka vietät yksin kotona koska se pahentaa asiaa.
Siksi vaikka kuinka olis munkin mieli tehny jäädä saikulle mutta koska olen sinänsä työkykyinen, se ei ole hyvä idea.
Sit mulla olis vaa enemmän aikaa pohdiskella elämääni piiitkään ja hartaasti.

Hengitä, älä ajattele. Aina kun huomaat palannees ruotimaan ahdistusta niin käsket ittees lopettamaan.
Ja muista ettet todellakaan ole ainoa ahdistuksesta kärsivä. Sitä ei vaan näytetä ulospäin.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 01:47:32

Mä kans suosittelen tuota tarvittaessa otettavaa lääkitystä, jos on joku krooninen ahdistuksen syy, mistä ei konservatiivisemmilla keinoilla pääse eroon. Tai muuten vaan elämä käy sietämättömäksi sen takia, että on jotenkin herkkis ja aina tulee jostain jotain ahdistusta, joka sitten taas määrittää ja rajoittaa kaikkea muuta elämää.

Sen sijaan en suosittele lääkitystä jos syy on joku tuore ero tms. ohimenevä juttu eikä "aina" ole "kaikki" ahdistanut.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 01:53:22

Tätä ongelmaa ei yleensä ole, kun on tekemistä. Vaikka teenkin kesän töitä kuus päivää viikossa, niin se ei riitä. Syksylä alkaa taas opiskelu, järjestötoiminta ja työt jatkuu sivussa niin helpottaa. Kaverit lähti tältä paikkakunnalta pois kesäksi niin on hankala keksiä tekemistä päiviksi (iltatyö)

Ketipinoria ois kotona, mut sit menee huominen töis sekasin.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 01:56:24

No toi on kyllä kans yks nuppivikaisuuden merkki, että täyttää jokaikisen hetken päivästä jollain tekemisellä, ettei muistot ja ajatukset vainoa. Suosittelen sitä lääkitystä, kun ei noin varmaan voi ikuisesti jatkaa. Syöt vaikka säännöllisesti sitä Ketipinoria jos koet, että siitä on apua.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   22.7.17 02:02:56

^^ Todellakin suosittelen myös ohimenevään just vaikka erosta johtuvaan ahdistukseen, sehän on yks pahimman stressin aiheuttaja.
Hullua sanoa tollasta kun se voi vetää ihmisen niin romuks ettei se nuku, syö tai huolehdi itsestään. Pyörittelee vaan asioita mielessään. Aivojen on pakko vaan joskus saada levätä. Sen sanoi hyvin kirjoituksessaan se lääkäri joka sai potkut arvostellessaan mielialalääkkeiden ylenmääräistä käyttöä, että joissain tapauksissa on parempi että ihminen on hetken vähän "off".

Ja kyllä musta lääkärin oikein perustein määräämä oireenmukainen lääke on aika konservatiivinen keino.

Luuleeko ihmiset tosiaan että tää elämä on joku tulikoe josta pitää selvitä ihan puhtain paperein ja ilman punasia kolmioita että pääsee seuraavalle levelille?
Ei sillä pitäs olla muille mitään väliä mitä ittees tunget EIKÄ SITÄ PIDÄ HÄVETÄ jos se auttaa fyysistä ja henkistä terveyttä säilymään ja ihmisen pystymään elämään elämäänsä niin että se olis ees vähän elämisen arvoista.
Tyhmähän se on joka kärsii vaikka apu on olemassa.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:07:52

Lääkkeet on tuttuja. Vuosia masennuksen kanssa olen taistellu ja lääkkeitä on ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana, vaikka millaisia seroquelista leponexiin. Jos lääkäriltä pyytää apua, ne katsoo miun historiaa ja tarjoo ketipinoria. Opamoxista sain kerran hengityshalvauksen tyyppisen kohtauksen vuosien satunnaisen käytön jälkeen, niin sen tyyliset lääkkeet pelottaa. Onneksi asuin silloin hoitsun kanssa.

Viimeiset vuodet olen koittanut selvitä ilman lääkkeitä. Ja yleensä se onnistuukin ok.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   22.7.17 02:09:07

Se on mulla semmosta että kun ahdistaa ihan tosissaan ni en pysty muuta tekemää ku itkemään ja makaamaan sängyssä, odotan vaa että helpottaa ja pystyn ehkä nukkumaan. Tuntuu aina siltä etten selviä siitä, se on vaa ihan karmeaa ja haluisin kuolla.. Ennen viiltelin useinkin, nyt en oo pariin vuoteen tehny sitä mut lähellä on ollut. Ainoo syy miksen oo sitä tehnyt, on mun koira. Se tulee viereen ja koitan vaa selvitä sen takia. Lääkkeet ei oo auttanu mua yhtään, 10mg diapameja koitin joskus mut ei ne tuntunu missään. Ihan ku mitää ei ois ottanutkaan. Ketipinor on myös testattu ja opamox, ei mitää vaikutusta. Ei oo kyllä auttanu jatkuvat masennuslääkityksetkään. Että pakko sitte vaa selvitä ilman lääkkeitä, toivoisin että jostain olis hyötyä että pääsis nopeemmin siitä olotilasta eroon mut kun ei auta.. Musiikin kuuntelu on myös testattu, lenkille en pääse sillon ku alkaa ahdistamaan ku en pääse ovesta ulos. Kärsin sitte pitkään ja hartaasti..

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:14:47

Säännöllisen lääkityksen koen hankalaksi nykyisen elämän kanssa, kun välillä pitää mennä nukkumaan vasta neljän jälkeen ja välillä herätä kuudelta. Kokeilin sitä syksyllä lääkärin kehotuksesta vajaan kaksi kuukautta, mutta lopetin kun nukahtelin ties minne ja pää ei ikinä toiminut, joten opiskelut oli vaikeita. En haluaisi pilata koko elämääni, siksi että välil on paska olla.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:15:51

"Luuleeko ihmiset tosiaan että tää elämä on joku tulikoe josta pitää selvitä ihan puhtain paperein ja ilman punasia kolmioita että pääsee seuraavalle levelille?"

No nyt sä puhut selvästi mun kirjoituksen perusteella ja ilmoittauduin jo aiemmin olevani ahdistuslääkkeiden käyttäjä. Tällä hetkellä on Opamoxia, Tenoxia, Stellaa rauhoittumiseen ja nukkumiseen sekä Elvansea erityisskarppaamiseen.

Mutta jos yksittäinen perusero ahdistaa niin joo, en suosittele lääkitystä. Jos taas kaikki menee eron takia täysin sekaisin ja tila vaan jatkuu ja tavallaan kroonistuu eikä tekeminen auta ahdistukseen, niin sitten nappia naamaan vaan. Jokainen ihmiselämässä koettu ero nyt ei varmaan oikeasti laita ihan kaikkea sekaisin ja toki tää ero oli nyt vaan esimerkkinä.

kaikki ihmiset ei oo sellaisia, että tarvitsis näitä lääkkeitä ikinä mihinkään vaikka joskus voi olla vaikeeta sekä lääkkeillä että ilman. Ja oikeesti on myös kaikenlaisia koukuttujia, jotka jäävät koukuun haluamattaan ja huomaamattaan ja vaikka ahdistus olisi muuten jo eletty pois niin ahdistus lääkityksestä säilyy. Sitten on niitä, jotka ennen lääkkeiden syömistä jo pelkää koukkuuntumista ja kärvistelevät sen takia hullujenhuoneelle saakka. No meitä on moneksi ja toki nämä suosittelut aloittajallekin ovat kaikki vain yksittäisten ihmisten mielipiteitä.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   22.7.17 02:17:46

Nii: jos mua oikein ahdistaa ja se tarvitsee saada lääkkeillä pois, niin siihenhän ei tosiaan pakosti lääkärin annostus riitä koska silloin ole normaalitilassa. 4 2mg rivatrilia vasta auttaa ja jos bentsotaulukon mukaan laskis niin se olis... 16 kymppipamia? Ei ne kuitenkaan oo ihan suoraan verrattavissa erilaisen vaikutuksen takia, pamit nukuttaa enemmän joten vaikutus tuntuu kovemmalta.
Mut se on vaan jos ei pysty olemaan olemassa(hankala tilanne sinänsä koska on olemassa). Vastapainoks sit jos ei ahdista, niin ei mun hirveen usein tuu ees mieleen syödä lääkkeitä.
Yli vuoden täs vaan ollu hermoromahdus koska minä en kestä stressiä. Lääkkeitä syödään sen aikaa että saadaan ne stressin aiheuttajat pois elämästä.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:18:45

"Säännöllisen lääkityksen koen hankalaksi nykyisen elämän kanssa, kun välillä pitää mennä nukkumaan vasta neljän jälkeen ja välillä herätä kuudelta. Kokeilin sitä syksyllä lääkärin kehotuksesta vajaan kaksi kuukautta, mutta lopetin kun nukahtelin ties minne ja pää ei ikinä toiminut, joten opiskelut oli vaikeita. En haluaisi pilata koko elämääni, siksi että välil on paska olla."

No erilaisia lääkkeitä kannattaa kokeilla (jos ei muutakaan ratkaisua keksi), eikä lääkityksen ole pakko olla ultimaallisen väsyttävä. Jos Ketipinorit tms. on sua säännöllisessäkin käytössä väsyttänyt liikaa, niin sit jotain muuta. Mulla on ainakin lääkäri ottanut vakavasti mun kokemukset haitoista. Ja jos vaikkapa päivisin (niinä hetkinä kun ei pakonomaisesti touhua jotain) ahdistaa niin aika turha muutenkaan käyttää mitään väsyttävää "otetaan ennen nukkumaanmenoa" lääkitystä.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:18:55

Mysteeri: vaikuttaako sinulla lääkkeen käyttö sen jälkeisiin päiviin? Minä pelkään sitä lääkesumua, jossa on liian helppo olla, kun tiedän, että huomenna jo helpottaa, jos tämän yön kestän.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:23:55

"Ja kyllä musta lääkärin oikein perustein määräämä oireenmukainen lääke on aika konservatiivinen keino."

Sehän on selvästi oireenmukainen hoito ;)

No mutta kivun konservatiivinen hoito esim. on lääkkeetöntä hoitoa, joten eiköhän ahdistuksen konservatiivinen hoito ole myös lääkkeetöntä hoitoa. Tai siis ei kai nämä nyt mitään mielipideasioita edes ole.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:27:14

"Mysteeri: vaikuttaako sinulla lääkkeen käyttö sen jälkeisiin päiviin?"

Kysymys ei tietty ollut minulle osoitettu, mutta jotkut lääkkeet ovat aiheuttaneet aivosumua seuraavanakin päivänä ja jotkut lääkkeet eivät. Joidenkin lääkkeiden kanssa pysyy toimintakykyisenä, ei siis tarvitse mennä nukkumaan tms. vaan voi vaikka jatkaa työpäivää! Pitää vaan löytää niitä sopivia, ei siinä auta kuin kokeilla ja tietty kokeilun tueksi joutuu löytämään kokeiluihin suostuvaisen lääkärin. On ihan mahdollista, ettei terveyskeskuksen 10 minuutin ajalla ahmed mahmudille saa mitään järkevää lääkitystä aikaiseksi.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:31:01

Tää meni nyt kyllä ihmeelliseksi lääkehehkutukseksi etenkin kun saattaa olla, ettei aloittajan ongelmat ja ahdistukset kumminkaan ole ihan Mysteeri-luokkaa?

Mitä Mysteeri muuten ajattelet siitä, voiko jotain Rivatriliä nuori ihminen syödä säännöllisesti ja pitkään ilman, että aivot jotenkin surkastuu?

Modet on näköjään nukkumassa joten nautitaan nyt hetki tästä lääkekeskustelun vapaudesta. Kun yleensä nää siivotaan nopeasti pois.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:32:58

Pitääpä puhua terapeutille, kun seuraavan kerran menen. Nyt vain on kuukauden tauko sen ja sen jälkeen oman reissun takia. Polille se on mua ohjannu jo pitkään niin sain paremman tuen, mut olen kokenut juuri tuon nuorisoaseman tyypin parhaaksi mihin olen törmännyt. Se saa minut ajattemaan asioita oikeasti uudelta kantilta, eikä pelkää haastaa minun käsityksiä. Kyllähän tuollakin toki lääkäri on.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 02:47:26

Aloituksessa hain kyllä just niitä muita kun lääkkeellisiä keinoja, mutta keskustelu sai minut ajattelemaan pitäisikö minun antaa itselleni oikeus kokeilla lääkkeitä vielä kerran. Vuosien sairaala- ja lääkkeiden kokeilukierteen jälkeen kun olen vain niin kovasti halunnut olla se "selviytyjä", joksi moni on minut nimennyt.

Olen tehnyt kovasti työtä, jotta en olisi enää se mielenterveysongelmaisten vanhempien hyväksikäytetty ja pahoinpidelty tyttö, jonka huostaanotto pelasti. Pari vuotta asuin ulkomailla ilman mitään hoitokontaktia, mutta palasin Suomeen opiskelemaan ja sallin itselleni nuorisoaseman käynnit, kun siellä iän puolesta vielä voin hetken käydä.

Selviäminen on pirun kovaa taistelua itsensä kanssa. Tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin, että tiedän lääkkeiden käytön saattavan saavan minut luovuttamaan ja puhumaan itselleni vain vahvemmat lääkkeet. Siinä jäisi sitten opiskelutkin.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   22.7.17 03:06:13

....: en tiedä kun en ole nuori. Oon syönyt niitä jatkuvalla reseptillä jo 6 vuotta ja ikävä kyllä en ole ainakaan tyhmentynyt yhtään, tyhmillä voi olla helpompaa nimittäin. Mullahan on levottomat jalat-syndrooma joka johtuu ilmeisesti aivojen välittäjäaineista, eikä siihen oikein ole oikein muuta lääkettä kun rivatril tai parkinsonintautilääkkeet. Vaikka toinen aiheuttaa riippuvuutta tavalla joka on sosiaalisesti paheksuttua, niin kyllä se toinen vaihtoehto rankempi aivoille on.

Mun tarkotus ei ole hehkuttaa. Ei niistä mitään kicksejä saa. Mut miks ihmiset haluaa pahentaa lääkkeistä johtuvia mahdollisia ongelmia lakasemalla ne maton alle. Jos yrittää pitää itsensä asiallisessa kunnossa ja elämänlaadun elämisen arvoisena niin mitä väärää on käyttää tukikeppiä jos sellainen on.
Kyllä mä ajan sitä että kolmiolääkityksestä saatas se häpeäntunne pois. Miten se auttaa ahdistukseen jos joutuu vielä häpeämään sitä että millaista apua tarvitsee. Jos sitä joutuu salailemaan niin siitä ne ongelmat vasta alkaakin.

Mielestäni on aivan älyttömän hävytöntä että mua on syyllistetty asiasta, niiden takia levitetty huhua että olen narkkari, siis ihan oikeassa elämässä, lääkkeitäni on piilotettu multa ja ties mitä.
Mut jos syö jotain efexoria ja tulee vähän ammuskeltua koulussa kuka missäkin(kouluampujilla on ollut efexor-lääkitys kaikilla) niin eihän se siitä lääkkeestä voi johtua! Sitä mieltähän on sillon hoidettu. Ainoa vaan että se saa ne murhanhimosiks raivohulluiks jos se on väärä lääke vaivaan.
Rauhoittavat oikein käytettynä sentään ovat melko turvallisia kun ne vaan lamaa.
Oli mulla voxrakin mutta se oli pakko lopettaa koska musta tulee täysin tunnekylmä sotakone siitä lääkkeestä ja se kuitenkin on näitä "konservatiivisia" lääkkeitä.

Aloittajan ongelmat taitaa kyllä olla pahempia kun mun, koska mä pärjään ilman hoitokontakteja eikä mulla oo diagnosoitu kun ahdistus joka ei varsinaisesti ole sairaus. Ja pitää muistaa että ongelman suuruus riippuu siitä että miten ihminen asiat kokee ja miten paljon se kestää.
Mä pärjään kyllä aina, mutten ole täällä kärvistelemässä, se ei olis kun omaa typeryyttä minun tapauksessani. Ja kuten sanoin, en ole tyhmä.

Yöaikaan ehkä ehtii asiasta keskustella, koska poistoonhan tämä menee kenties jo siksi että se olen minä joka tähän asiaan ottaa kantaa.
Moden kannattas lukea mitä poistaa. Ilmaisen kuitenkin selkeästi tarkoitukseni joka on auttaminen ja noiden nappien kanssa pärjääminen kun nopeesti on kusessa jos asiasta ja oikeanlaisesta käytöstä ei saa puhua ja jakaa neuvoja.
Punasen kolmion paheksuminen periaatteen takia on hölmöä jos se on täsmälääke vaivaan.

Mikä auttaa ahdistukseen? Rauhoittavat. Eiks porukka kestä kuulla muuta kuin "juo teetä ja urheile"- tyylisiä neuvoja. No etpä pahemmin urheile eikä sitä teetäkään ole kaapissa jos ei ahdistukseltaan pääse kauppaan.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: toi ylempi 
Päivämäärä:   22.7.17 03:20:43

Kiitti Mysteeri kommentista. Ja kyllähän alle 40v on nuori ainakin tämmösissä asioissa, ts. elämää on paljon vielä jäljellä ja se pitää rämpiä läpi. Olen tavannut vain tosi kroonikkoja Rivatrilin syöjiä, niin siksi mietityttää. Itselläni myös muun lisäksi levottomat jalat. Mietin voisko tosta olla apua sekä nukkumispuoleen että iltalevottomuuteen.

Kännykällä en näköjään saa nimimerkiks noita yläpisteitä....

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   22.7.17 03:41:30

En mäkää löytäny yläpisteitä tästä samsung näppäimistöstä mutta aattelin että varmaan tiedät kelle vastaan..
No ei nyt sinänsä nuori niinkuin yleensä keskushermostoon vaikuttavista aineista ja niiden vaikutuksesta henkiseen kehitykseen puhumaan.
Elämää edessä, sen takia mä en halua saada mitään syöpää tai aivoverenvuotoa stressaamisesta.
Eräs kysyi että aionko mä syödä niitä lopun elämääni. No, näillä näkyvin kyllä kun annostus pysyy kurissa ja itseasiassa estolääkityksen omaisesti pitää jalat levollisina. Voi niitä aikoja kun ihmiset kuvitteli että levottomat jalat tarkottaa sitä että hingun baariin...

Vaikka bentsot olis jatkuvalla respalla eikä tarpeen tullen otettaviksi tarkotettu, niin kaks peräkkäistä välipäivää viikossa sitten ainakin.

Mielestäni ei ole unilääkkeeksi paras, mua se ei haittaa kun saan kyllä unta. Edellyttäen etten mieluummin halua roopeankka- läpsytellä kämppääni ympäri koska siihenhän se vaiva pyrkii pakottamaan, eikä mun kanssa ole mahdollisen kumppanin kiva katsoa telkkaria sohvalla maaten kun poljen näkymätöntä polkupyörää tai potkin toisen sängystä alas...

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: toi ylempi 
Päivämäärä:   22.7.17 04:10:23

Mulla ei oo ollu levottomiin jalkoihin ikinä mitään järjellistä lääkitystä, muuta ku jotain Levozinia ja Stellaa naamaan niin että pää nukahtaa vaikka jalat vispaa. Pitäs varmaan tehdä asialle jotain, etenkin kun pitkäaikaisessa käytössä mulla bentsojen ja niiden tapaisten lääkkeiden toleranssi näköjään kasvanut paljon. Yritän pitää lääkkeettömiä peräkkäisiä päiviä, mutta uniongelman ja töiden teon takia se tuntuu vaikealta ja kaikkia vapaapäiviä ja lomia ei jaksais käyttää unettomana kärvistelyyn. Öisin on kyllä kiva valvoa mutta seuraava päivä ei ole kovin inspiroiva ja kun tätä vaan jatkuu toista vuosikymmentä jo. Luulen, että nykyään tämä ahdistuspuolikin kumpuaa taviselämässä pärjäämättömyydestä.

Joskus ennen toki kestin taviselämää vielä huonommin, mutta silloin se ei ollut tavoitekaan. Silloin ahdistus tuli jostain muualta. Olen joku ahdistuskroonikko. Päätä on kyllä tutkittu ja hoitajan pettymys oli suuri, kun ei saanut bipoa veistettyä minusta kirveelläkään. Loppui ne hoidot oikeastaan siihen, kun ihan terve kerta olin :€

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   22.7.17 05:24:04

Sul on yhtäläisyyksii mun kaa kyllä. En koe että nää tälläset mitään sairauksia ole, vaan lähinnä erilainen persoona ja erilaiset aivot kun jollain muulla.
Tottakai mullekin yritettiin masennuslääkkeitä tyrkyttää ja niitä kyselyitä lykkäsivät täytettäväks mut ei mulla oo yhtään ilmennyt tähän mennessä taipumusta masennukseen niin ei sitä siksi voi diagnosoida.

Toki välillä masentaa, mutta se on eri juttu, kaikkia varmasti välillä masentaa kun kaikilla ne omat vastoinkäymisten kasaantumiset on jotka saa tilapäisesti lannistumaan.

Mähän koko ajan yritän tehdä elämästäni parempaa ja miettiä asennettani että voinko kehittää sitä positiivisempaan suuntaan(koska olen kyyninen, vihainen ja katkerakin). Ja kyllä mä yritän kunnes onnistun tai kunnes kuolen, mutta jälkimmäistä en omasta halustani ainakaan aio tehdä.

Ekan kerran menin lekuriin hakemaan rauhoittavia vajaa kolmekybäsenä, olin toimimattomassa suhteessa tunnekylmään ihmiseen joka ei antanut itsestään mitään mutta eron teki hankalaksi.
Tästä ahdistuneena aloin herätä paniikkikohtauksiin öisin(raivostuttavaa kun ei huomaa sen hiipivän ja sit ei pysty enää hallitsemaan sitä)
Olin tosi hermona, ja yks päivä kun mun puhelin soi, otin sen ja paiskasin lattiaan.

Ei kuulosta hurjalta, mutta se ei ole todellakaan mun tapaista.

Vaikken ollut käyttänyt bentsoja ennen kun sain niihin reseptin, niin tiesin lääkkeistä jo sen että en suostu ottamaan lopullista ratkaisua(eli aivokemian muuntelua kun siihen oli selvä syy että miksi meni hermot) syy oli siis lähti muualta, ja minä reagoin siihen omalla tavallani.
Sain sen 30kpl v*ttuilupurkin 15mg opamoxeja.
Ja mä opiskelen kyllä netistä lääkkeistä että tiedän mitä suuhuni laitan, joten aika pian löysin tietoa että rivatrilin antikonvulsiivinen vaikutus auttaa näihin jalkoihin ja tätä vaivaahan on suvussa.
Puhuin lääkärin kanssa ja sain 0,5 rivat opiksien rinnalle.
Kolmisen vuotta sitten rivatril nostettiin 2mgx2 päivässä, koska sillon tarvittiin raskasta aseistusta.
Olin tehnyt duunia paljon 32päivää putkeen, iltasin puuhailin ja siivoilin kunnes silmät ei pysyny auki ja nukuin kuukauden sohvalla oven kaikki varmuuslukot ja salvat kiinni.
Sillon jätin omasta halustani opamoxit pois, koska harva 2mg rivoja syövä enää mitään lastenlääkkeitä oikeasti tarvitsee.

Sillä ollaan menty siitä asti. Nyt kun vähän takkuaa, niin niitä saattaa mennä se viiskin päivässä(joka on älyttömästi, mutta semmoset on uuuksittaistapauksia. Sit ku mul ei oo mitään kummempaa mielen päällä niin eipä niitä hirveesti tuu syötyy, se mikä on minimi mulle, 5 viikossa.

Aina niitä jää reseptistä yli eli syön kaikkia lääkkeitäni vähemmän kuin "saisin" koska eihän niistä varsinaisesti terveellisiä saa mitenkään, joskus se vaan on terveellisempää ottaa ne lääkkeet.

Mulla helpottaa se ettei ole uniongelmaa, koska olen tietoinen siitä että jos joutuu käyttämään niitä nukahtamiseen, esim. Tenoxeja, niin sitten jos niitä ei ole niin voi olla ettei tosissaan saa nukuttua kunnes kupsahtaa tai joku auttaa, laitonta tai ei antaa omia lääkkeitään mutta kun siinä ei enää oo kyse pelkästä kärvistelystä vaan siihen voi pahimmillaan kuolla.

Että jos niitä haluaa vetää, niin ne suurimmat miinuspuolet on korkea riippuvuuspotentiaali ja pitkäkestoisimmat vieroitusoireet.
Mulla bentsojen alasajo kestäis puol vuotta oikein tehtynä, mutta alkaa lääkärit olla sen verran nuoria että rauhoittavia on heidän uransa aikana koitettu olla määräämättä joten perehtymistä niihin ei ole, tai se on jossain hälläväliä- kansiossa aivojen perukoilla, ja sit jos tunnustaa niille olevansa riippuvainen(kuten jokainen pkv- lääkkeitä syövä kuitenkin on) niin ne voi katkasta sen lääkityksen saman tien.
Siksi asiasta pitää tietää jotain. Kannattaa säästellä niitä mutta ottaa apteekista ulos kaikki mitä saa, että on ainakin varautunut ja voi sitten pakon edessä vieroittaa itsensä omin neuvoin.

Jos omalääkäri on lomalla, pyydän että resepti laitettas uusittavaksi jollekin kokeneelle mieslääkärille, ja suomalaiselle sellaiselle.
Muiden kanssa on tullut ongelmia, tietämättä mua entuudestaan mitenkään mutta ollen tietoisia siitä että resepti on jatkuva ja oman lääkärini kirjoittama, sen kanssa ei saisi temppuilla. Voin tarkentaa jos oli epäilyttävästi ilmaistu ku ei oikein uni tuu, siks tässä tarinoinkin.

Toinen huono puoli, tai tavallaan sivuvaikutus siis, on se että kyllä ne vähän muistia syö.

Hyvä lääke, mutta ei sellaselle joka haluaa siitä jonkun tietyn olon. Pikemminkin niille siis jotka haluaa jonkun olon pois.

Ja kaikkihan ei sovi kaikille, en mäkään sais samanlaista hyötyä muista bentsoista. Joillakin vaikuttaa xanorit paremmin, joillain rivat tuo toivotun tuloksen. Tavallaan yhtä vahva lääke, mutta xanorit ei estä polkemasta näkymätöntå polkupyörää.
Sanoisin että niiden paras käyttötarkoitus, varsinkin nopeiden, on paha paniikkihäiriö. Se on kohtauslääke. Rivatrilin vaikutus alkaa hitaammin niin sen takia käytän sitä estolääkkeenä koska jos polkeminen alkaa, joutuu odottelemaan aika kauan ja ehkä ottamaan useamman.

Pitkä teksti mutta on siinä ainakin kappalejakoja. Lukekaa siitä kun mysteeri-täti luennoi jälleen lääkkeistä. Mut oon mä nainen paikallani jos tälläsiä kokemuksia kysytään.

Niihin hiivatulehdus/römpsähappotopiceihin ei mulla ole annettavaa niin jutellaan sitte siitä mistä on sanottavaa.

Pitäskö valvoo yö vai huijata itteensä menemällä muka pariks tunniks nukkumaan...
Ja kyllä, tämä elämäntilanteen suurista muutoksista johtuva suoriutumiskyvyn lasku ahdistaa myös, en tykkää olla saamaton.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: wire 
Päivämäärä:   22.7.17 08:41:00

Olen tuossa samaa mieltä, että on ominaisuus. Mielialalääkkeet vain pahentavat tilaa. Ainoat valitettavasti ovat ne kammotut rauhottavat, jotka auttavat. Ja pienempi paha ne ovat, kuin päivittäin vedettävät aivojenturruttajat.. Jotka toki ovat oikeaan masennukseen ja muihin ongelmiin välillä paikallaan.
Muista keinoista tosiaan auttaisi parhaiten uni, mutta ongelmaa on sen kanssa paljonkin. Sitten seuraava päivä mennäänkin paniikin rajamailla.
Myös kuukautiskierto omalla kohdalla on vaikuttanut nykyisin.
En pysty viikko ennen menkkoja menemään oikein minnekkään. Hyvä että töistä selviää.
Noh, olen selvinnyt vaihtelevalla menestyksellä. En tiedä oikein, kauanko jaksan esim. työelämää tällä menolla. Haluaisin toki pysyä elämässä kiinni.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.17 09:26:58

Mulle auttaa liikkuminen ja työ. Työ on sosiaalista, eli pakosti tulee koko työpäivä juteltua ja oltua ihmisten seurassa ja asiakaspalvelijana vieläpä eli positiivinen asenne ja ulosanti oltava. Se on tosin pelkkä rooli itselläni, vapaa-aikana en ole tekemisissä kenenkään kanssa, olen täysin eristäytynyt. Töihin mennessä lähes aina olen n.tunnin paniikki päällä, päässä humisee ja lihakset tärisee muttei sitä pahemmin muut huomaa koska peitän sen tekemällä kokoajan jotain, onneksi aina on kiire niin sitä ei kukaan pidä ihmeellisenä. Taukoja en juuri pidä, en pysty pakottamaan itseäni ns vapaaseen keskusteluun paikallaan istuen kahvikupin äärellä kun tärinä ja epätodellinen olo iskee välittömästi. Mutta mua pidetään työyhteisössä vaan yhtenä niistä "reippaista" tekijöistä, on niitä muitakin jotka hosuu kokoajan ja sitten on niitä jotka ottaa lunkisti ja pitää pitkät tauot ja se tuntuu olevan ok. Pomo tuntuu olevan huomannut mun ongelman mutta sitä ei näytä haittaavan. Liikunta, eli rankkaa juoksua 3-4krt/vk auttaa hirveästi, lenkin jälkeen pää on nollautunut ja esim.työpäivä lenkin jälkeen aina helpompi, tunnen itseni jopa normaaliksi ajoittain. Lääkitystä ei ole enkä koskaan ole lääkärissä käynyt enkä halua, joutuisin käymään menneisyyden traumat läpi(perheväkivalta,hyväksikäyttö,vainoaminen). Loman aikana saatan vaipua päiviksi mustaan olotilaan, makaan peiton alla enkä tee mitään. Siksi en lomia enää pidä ja pakotan itseni liikkeelle . Näin on menty koko aikuisikä tähän mennessä, lapsena kävin ratsastustunneilla ja hevosten pariin on ikävä mutta talleille ei oikein saa pakotettua itseään isoihin ryhmiin yms... hevoset tuntui kyllä rauhoittavalta silloin aikanaan.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.7.17 09:40:36

Eteerisillä öljyillä, tuoksuttelen, rentoudun ja yritän tuoksuttelun avulla tyhjentää mielen. onko se sitten tuoksu, öljy, vai pysäthyminen ja syvään hengittäminen mikä auttaa, niin en tiedä. Meditointia voisi kokeilla myös.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.17 10:01:56

Puhuminen terapeutille auttaa ja se et saan vaan velloo omassa itsesäälissäni, määrä sängyllä ja surkutella. Muulla se ei mene ohi, lääkkeitä en syö enkä aio syödä koskaan. Mulla ollut todella vaikea elämä mut yksilö- ja ryhmäterapia ainoat auttavat asiat olleet. Niiden ansiosta olen jaloillani ja pystyn elämään suht normaalisti nykyään.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   22.7.17 13:30:36

"Lääkitystä ei ole enkä koskaan ole lääkärissä käynyt enkä halua, joutuisin käymään menneisyyden traumat läpi"

Tuommoinen menneiden asioiden kaiveluterapia ei ole ihan nykypäivää ja muitakin vaihtoehtoja on. Jos nyt alustavasti varaat ajan lääkärille, niin et sinä siellä joudu menneisyyttäsi avaamaan. Tai siis yksi lause riittää tyyliin "perhe oli moniongelmianen" ja siis että lapsuudesta asti ollut sen takia vaikeaa. Nykytilannettasi ei ehkä auta noiden asioiden kaivelu, eikä niitä vuonna 2017 ihan tosta vaan kaivella.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   22.7.17 14:50:23

Olen kyllä yllättynyt, että tämä ketju on vielä täällä.

Tämä ketju on saanut minut miettimään sitä, että onkohan lääkitykseni ollut vääränlainen? Masennusdiagnoosi kun näkyy tiedoissa, vaikka en koe itseäni enää masentuneeksi. Ainoastaan näkä ahdistusongelmat vaivaa.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   23.7.17 00:03:31

Liikkuminen ja työ auttaa, kunhan saa kammettua itsensä liikkeelle.
Vai että oikein eteeriset öljyt, taas tätä osastoa että mee tyrkyttää jollekin tosi ahdistuneelle niin se saattaa heittää sua sillä öljtputelilla päähän.
Jos moinen auttaa niin sit se tuskin on muuta ku lievittää kireyttä työpäivän jälkeen.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: unski 
Päivämäärä:   23.7.17 12:44:14

Levottomiin jalkoihin Pramipexole

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Pearl 
Päivämäärä:   23.7.17 13:29:08

Ahdistus on TUNNE. Lääkkeillä helpotetaan lyhyaikaisia somaattisia oireita. Lääkkeet eivät paranna TUNTEISTA, vaan siirtävät niiden tietoista esiintymistä. Psykiatrian saralla tiedetään jo se tosiasia, etteivät LÄÄKKEET paranna. Ne voivat helpottaa näennäisesti toimintakykyä, jos eivät aiheuta huomattavia sivuvaikutuksia. Käsittele tunteita äläkä tartu heti lääkepurkkiin. Hyvälle terapeutille ja toimintasuunnitelma ammattilaisen kanssa, itsetutkiskelu ja rauhoittuminen. Vellominen voi pahentaa, mutta työhön tai muuhub tekemiseen pakeneminen ovat itsepetosta.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ug 
Päivämäärä:   23.7.17 23:25:58

Pearl: Ei ole mitään takeita siitä, että terapia parantaa näistä "tunteista". Todella monesta muustakin sairaudesta hoidetaan vain oireita kun perussyytä ei voida parantaa. Mielen asiat eivät tästä eroa.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: ug 
Päivämäärä:   23.7.17 23:41:56

Mutta tietty mieliongelmaisille pitää myös tarjota muuta apua kuin lääkkeet. Lääkehoito saattaa silti olla ihan tehokas.

Aika varmaan usein auttaa moneen ahdistusasiaan, mutta kun asioista yli pääseminen vie vuosia-kuukausia, niin ei vältsis yhtään huono vaihtoehto lääkitä oloa siedettävääksi samalla kun odottelee sitä ajan kulumista.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   23.7.17 23:47:45

Mikähän mua vaivaa, kun kivoistakin tekemisistä tulee nykyään paha mieli?

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   24.7.17 00:38:42

Unski: joka pilaa seuraavan päivän. Se onkin hyvä, paljon pahempi kun olla suoraan sanottuna laillisesti bentsoriippuvainen.
Ei bentsot mua ees väsytä eikä riva oo mikään unilääke.
Mut sellaset lääkkeet joista on aamulla tokkurassa ei oo tulossa mun ruokalistalle ellei oo kyse jostain todella vakavasta.

Tätä tää on, ihmisen saa myrkyttää miten pahasti vaan kunhan sille ei vaan tule mitään ylimääräistä hyvää oloa tai vaikka siks että joku muu jossain muualla vetää niitä viinan kanssa hupiinsa. Bravo.

Kuitenkin kun puhutaan vaivasta joka ei tuu poistumaan, niin tavallaan on riippuvainen mistä tahansa lääkkeestä joka auttaa siihen. Kannattaa valita se mistä ainakin tietää olevan vähiten harmia.
Oikein käytettynä bentsot on aika turvallinen valinta.

:( :joko syyllistät itseäsi alitajuisesti etkä mielestäsi ansaitse mitään kivaa, tai sit sulla on perus masennus. Tarkkana nyt.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   24.7.17 00:54:52

On mulla masennus.
Hoitokontaktit aina kehoittavat tekemään kivoja juttuja, jotta tulisi hyvä mieli. Mutta kun ei tuu. :(

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   24.7.17 01:15:12

:( : niin, mulle on monesti sanottu että masennusta sairastavat ovat surkeimmillaan kun kevät tulee ja luonto herää, jonka pitäs olla kiva juttu.
Mut jos itestä ei siltä tunnu, mitään asiaa ei voi kutsua kivaksi jutuksi. Minkäs teet, useimmiten perus masennusksesta ilman lääkkeitä toipuu vajaassa vuodessa, mutta varmasti riippuu siitä että mistä se johtuu.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   24.7.17 08:46:43

Tää mun masennus on kestänyt vuosikymmeniä. Hoidettukin jo kymmenkunta vuotta.
Taidan olla toivoton tapaus...
Itekin otan rauhoittavaa lääkettä pahimpaan ahdistukseen, jotta selviän siitä päivästä elossa. Onneksi näitä kriisejä ei ole montaa vuodessa. Muuten vaan suunnittelen poistumista täältä joka päivä.
Aina kun tulee uutisia näistä julkkiksista, jotka ovat päättäneet päivänsä, tunnen kateutta heitä kohtaan. Nyt he ovat vapaita tuskastaan. Kunpa minäkin olisin.

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: Neneia 
Päivämäärä:   24.7.17 10:45:02

Mulla auttaa raivohullu & pikkutarkka siivoaminen :)

Rättiä vaan kouraan, joka ikinen pölyhiukkanen etsittävä joka kaapista (no joo, en tosiaan jokaista kaappia oo koskaan yhtenä päivänä kuiteskaan jaksanut siivota). Peilit, matot, roskakaappi, jne. Jos ei sisätilat riitä. lähden ulos siistimään istutuksia ym.

Parin tunnin jälkeen ei ahista tippaakaan!

  Re: Miten selviätte ahdistuksesta?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   24.7.17 19:45:01

Tuo siivoaminen olisikin hyödyllinen tapa purkaa ahdistusta.
Kämppä on tällä hetkellä niin pahassa kunnossa, että en tiedä mistä aloittaisin. Tavaraa pursuaa kaapeista ja joka paikasta. Haluaisin jotain maksullista siivousapua, mutta en kehtaa päästää ketään tänne.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.