Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   29.5.17 18:52:41

Olen lääkäri ja pidän työstäni, juuri siitä itse työstä. Sen sijaan vihaan herätyksiä, erityisesti epäsäännöllisiä, ja väsymystä, joka työpäivän jälkeen jäytää. Siksi teenkin vain puolikasta viikkoa, koska se on minulle taloudellisesti mahdollista.

Vapaaksi ja rentoutuneeksi tunnen itseni ainoastaan lomilla. Muulloin vain odotan sitä, ettei tarvitsisi elää arkea.

Jos täällä on ihmisiä, jotka nauttivat työstään, niin kertokaa, millaista työtä teette. Ovatko aikataulunne vapaat vai kuinka sopeudutte arjen rytmiin? Minulle kun se rytmiin sopeutuminen tuntuu olevan mahdotonta.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   29.5.17 18:55:28

työni oli täyttä hulluutta (lähihoitaja). Nyt työttömänä. Eikä siltikään "rauhaa" elämässä kun talous painaa. Etsin siis myös unelmatyötä missä viihtyisin

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Siuna 
Päivämäärä:   29.5.17 18:59:30

Olen kunnalla töissä, taloushallinnossa asiantuntijatehtävässä. Työaika on liukuva, 7-9 töihin, 15-18 kotiin. Tiimissäni on kaksi minun lisäkseni, tulen heidän kanssaan toimeen vaikka välillä he raastavat hermojani. Itse työ on mielenkiintoista ja monipuolista, asiakaskontakteja on paljon ja saan auttaa ihmisiä. On hieno tunne, kun saa selvennettyä jonkin hankalan asian asiakkaalle.

Varjopuolena myös ikävien asioiden hoitoa, mutta nekin ovat tapauksina kaikki erilaisia ja kasvattavia.

Itse olen rutiini-ihminen, eli tarkat rytmit pitävät pakkaani paremmin kasassa kuin esimerkiksi lomailu. Sopivassa rakosessa 3-7 päivän loma on parasta palautumista, kunhan lomallekin on jonkinlaista ohjelmaa ja rytmiä tiedossa. Useimmin inhoan kaikkea spontaanisti tapahtuvaa.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: wilma 
Päivämäärä:   29.5.17 19:03:35

"Lähettäjä: ......
Päivämäärä: 29.5.17 18:52:41

Jos täällä on ihmisiä, jotka nauttivat työstään, niin kertokaa, millaista työtä teette. Ovatko aikataulunne vapaat vai kuinka sopeudutte arjen rytmiin? Minulle kun se rytmiin sopeutuminen tuntuu olevan mahdotonta."

Yksityisyrittäjä. Saan päättää työaikani lähes vapaasti. Noin kerran kuussa on joku sellainen tapahtuma jossa pitää olla tiettynä kellonaikana mutta senkin pystyn itse päättämään osallistunko näihin tapahtumiin vai en. Kaikkina muina päivinä voin oman fiiliksen mukaan joko tehdä töitä tai olla tekemättä. Jos herään aamulla aikaisin niin voin lähteä töihin kuudeksi. Jos aamulla väsyttää niin nukun pitkään ja aloitan työpäivän kahdeltatoista. Talvella käyn tallilla aamupäivisin koska en tykkää hevostella säkkipimeässä. Kesällä taas käyn tallilla myöhään illalla tai öisin oman fiiliksen mukaan.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.5.17 19:06:30

IT-hommia liukuvalla työajalla. Mahtava tiimi samoissa hommissa olevia, päivät kuluvat nopeasti kun on samanhenkisen porukan ja mielekkäiden työtehtävien parissa.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

LähettäjäMiuku 
Päivämäärä:   29.5.17 19:13:41

IT-hommia liukuvalla työajalla täälläkin, lisäksi vielä suurin osa etänä eli voin puuhastella kotihommia vaikka palaveria kuunnellessa.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Pioni 
Päivämäärä:   29.5.17 19:14:06

Myymälävastaava pienessä ketjussa. Kaksi myymälää, joissa työskentelen. Saan olla rauhassa kun erikoisliikkeessä ei ole jatkuvaa asikasvirtaa. Asiantuntija painotteinen ja asiakaskunta 97% mukavaa. Esimies on joustava ja antaa sopivasti vastuuta, ei moiti inhimillisistä virheistä tai hengitä niskaan. Kun lähden töistä, en ajattele työtäni. Saan kehittää tietoani ja olen aidosti kiinnostunut alastani, joten pidän työstäni: kyllä. :)

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   29.5.17 19:31:36

Minä! Teen työtä joka kiinnostaa ja motivoi. Työkaverit mielettömiä. Ihan kun kotiin menisin. Päivät aika pitkiä ja työtä riittää. Sairaslomalla mietin kotona, että töissä olisi takuulla paljon kivempaa. Perjantaina on kiva kun viikko on ohi, mutta maantaina on taas mukava mennä takaisin.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: *_* 
Päivämäärä:   29.5.17 19:32:15

Pidin aiemmasta työstäni. Olin eräällä hevostarvikeliikkeellä töissä, missä tein myös tallihommia päivän mittaan. Minulle sopii säännöllinen rytmi ja vaikka aamuisin joskus ärsytti herätä huonosti nukutun yön jälkeen, niin lähdin silti mielelläni töihin.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   29.5.17 19:36:42

Mä oon kengittäjä/hevoshieroja/tallityöntekijä.
Voi olla tallilla, jutella ihmisten kanssa, käsitellä hevosia, oppia niistä lisää, auttaa niitä ja voin järjestää työt aika lailla miten haluan.
Ei haittaa yhtään. Joskus se on mulle ihan henkireikä.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: mila 
Päivämäärä:   29.5.17 19:39:31

Yrittäjän hevosalalla, valmentamista ja ratsastamista. Oon kyllä aina onnellinen, jopa pakkasella ja räntäsateessa. Vara-ammatinkin opiskelin, mutta heppahommat viehätää eniten. Vaikka rahaa on naftisti, saan kuitenkin pidettyä paria omaa kisahevosta tässä samalla.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: gwg 
Päivämäärä:   29.5.17 19:39:58

Eläintenhoitaja ja kyllä pidän työstäni, ehdottomasti kutsumusammatti. Minulla tosin ei ole mitään muutakaan elämää joten ei paljoa haittaa, että illat töiden jälkeen menee väsymyskoomassa nukkumaanmenoa odottaessa. Työttömyyspätkillä tuntuu siltä että elämä leviää käsiin ja pää hajoaa, mieluummin olen töissä. Ei siis ole vakipaikkaa vielä.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Yökyöpeli 
Päivämäärä:   29.5.17 19:41:46

Minä rakastan työtäni! Teen työtä liikenneasemalla yötyöntekijänä. Jokaikinen työpäivä(yö) on erilainen ja työaika on ihan paras. Olen koko elämäni ollut yökyöpeli, joten tämä elämä sopii minulle kuin nenä päähän.

Palkka nyt ei kovin kummoinen ole, mutta kun miettii niitä muita p'askaduuneja mitä olen joutunut sietämään vain toimeentulon vuoksi niin... I'm in Heaven! <3

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Sella 
Päivämäärä:   29.5.17 19:44:03

Teen sesonkityötä ja tykkään niistä töistä mitä teen. Painan täysillä 6-7kk vuodesta, olen erittäin väsynyt enkä ehdi oikein mitään. Loput vuodesta lomailen ja sillä jaksaa!

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.17 19:52:10

Luokanope ja tällä hetkellä ekaluokka. Todellakin pidän työstäni valtavan paljon ja töihin on aina mukava mennä. Päivät ovat vaihtelevia ja itse se opetus ja lasten kanssa työskentely on parasta. Päivien suunnitteluun toki voi vaikuttaa itse paljon.

Ikävintä on ehdottomasti nähdä eriasteinen pahaolo ja lasten vaikeudet ja näiden kanssa tehdäänkin iso osa siitä työstä, joka tapahtuu ns. oppituntien ulkopuolella. Erilaisia paperitöitä, yhteydenottoja sinne sun tänne, lausuntoja ja palavereita, joissa pohditaan jatkotoimenpiteitä yms. Lisäksi nornaalit paoerityöt niistä ihan "tavallisista" oppimisvaikeuksista.

Pahoittelut virheistä, kännykällä kirjoitan ja hieman jumittaa :)

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.5.17 20:09:10

Ensihoitaja ja työpaikkana ambulanssi. Liikkuva työ, hyvät työkaverit, jokainen vuoro on erillainen jne. Tässä työssä olen viihtynyt jo 16 vuotta.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: armi 
Päivämäärä:   29.5.17 20:11:03

Valokuvaajan pidän työsätäni.

Nyt on ollut raskasvaihe, koska fyysisen terveyden kanssa ongelmia ja hommat siksi ottanut päähän kun luo kovan stressin kun ei oikein pysty työskentelemään, yksityisyrittäjän kun sairasloma ei ole kovin järkevä käsite.

Muuten saan päättää työaikani ja on ihan itsestä kiinni kuinka mielenkiintoisia keikkoja saan tehdä. Tottakai on asioita jotka voisin jättää tekemättä, kuten sähköpostien naputtelun yms mutta pääasissa pidän työstäni.

Minusta työstä pitäminen ja se että ottaako joskus päähän herätä aamulla on eriasiat.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Enska 
Päivämäärä:   29.5.17 20:14:48

Ensihoitaja ambulanssissa <3

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.17 20:20:49

Olen erityisopettaja. Pidän itse työstä nuorten kanssa. Mutta en jaksa koulun byrokratiaa, kaikkea muuta työhön liittyvää typeryyttä, "kehittämistä" (mikään ei kuitenkaan muutu), pkollista sitä tätä ja tota. Enkä niitä typeriä vanhempia (kivojakin on!). Ja vihaan aaamuherätyksiä ja arkirytmiä. Mutta ei kai siitä mihinkään pääse.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Kuva 
Päivämäärä:   29.5.17 20:21:40

Pidän kovasti työstäni valokuvaajana. Menen aina mielelläni töihin. En voisi enää kuvitella tekeväni muuta. Jokainen päivä on erilainen ja työaika on sopivasti joustava.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   29.5.17 20:25:11

Klinikkaeläinhoitaja. Lähden aina mielelläni töihin. Toki on niitä päivä kun asiakkaat (ei eläimet) ovat aivan kamalia vaikka parhaamme aina yritetään. Pari palautumispäivää ja avautuminen työkavereiden kesken auttaa kummasti.

Työporukka on kiva ja sopivan kokoinen. Mä tykkään mielettömästi!

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   29.5.17 20:26:39

Talouspäällikkönä urheilualalla. Pidän työstäni todella paljon, se on sopivan vaativaa ja hektistä, rakastan sitä että tilanteet vaihtuvat nopeasti ja pitää pystyä nopeasti reagoimaan. Hektiset päivät tuntuvat pikemminkin antavan minulle energiaa kuin väsyttävät.
Teen paljon töitä meidän valmentajien ja muiden tukijoukkojen kanssa ja on mukava olla mukana suomalaisille tärkeässä urheilulajissa taustalla. Työ on erittäin joustavaa, saldoja voi vapaasti kerätä ja töihin saa tulla/mennä miten haluaa, etätöitäkin voi tehdä jos haluaa ja edut on kivat. Kauden aikana paiskitaan hommia urakalla ja sen ulkopuolella sitten voi ottaa rennommin. Kisatapahtumissa on ihana myös olla töissä, näkee omia kollegoita ulkomailta ja toki se kansainvälisen urheilutapahtuman fiilis on ihan erilainen. Palkka on kilpailukykyinen eli sen avulla on varaa harrastaa, matkustella ja muutenkin kuluttaa rahaa turhia laskematta.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.17 21:01:08

Erilainen, ei erillainen.

Kaikki eivät voi valita sitä mieleistään työtä.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   29.5.17 21:37:51

Röntgenhoitaja pienehkössä sairaalassa. Huiput työajat, paljon vapaata kun päivystän paljon. Mahtavat työkaverit (puolet porukasta ihan ykkösiä, loppujen kanssakin pärjää hyvin). Mahtavia potilaita omalla vastuualueellani (selviytyjiä ja taistelijoita) jotka tulevat tarinoineen ja taisteluineen tutuiksi. Tykkään työstäni ja minusta tykätään.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Ei työihminen 
Päivämäärä:   29.5.17 21:48:21

Ihan paras topikki ever! Olen itse tällä hetkellä työssä josta en pidä 75-prosenttisesti, ja olen ihmetellyt mtä hittoa sitä alkaisi tekemään ja millainen työ voisi olla jopa ihan kivaa, tai edes 50/50 kivaa ja tylsää. Näitä on kiva lukea.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: LKV 
Päivämäärä:   29.5.17 22:11:42

Olen kiinteistönvälittäjä ja todellakin pidän työstäni, parempaa ei olekaan :-)

Saan tavata paljon uusia mielenkiintoisia ihmisiä ja olla tekemisissä positiivisten asioiden kanssa. Edes paperityöt ja rutiinit ei harmita, on ilo tehdä työnsä hyvin ja nähdä asiakas tyytyväisenä.

Työaikoja ja lomia voi itse säädellä, vapaapäivät ja lomat voi pitää silloin kun haluaa, tosin puhelimen päässä pitää aina olla.

Miinuksena täysin provikkapalkka, aiheuttaa joskus stressiä kun on paljon asuntolainaa ja lapsia huollettavana (yh).

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.5.17 22:16:32

IT-ala täälläkin. Liukuva työaika, periaatteessa pitää toimistoaikoina olla tavoitettavissa, mutta ei ole ongelma jos tarvitsee välillä päivällä käydä hoitamassa asioita. Saa kaikki pankkijutut yms. asiat hoidettua päivällä. Voi tehdä tunteja sisään ja pitää sitten vapaita, esim. halutessaan voi tehdä viikonloppuna hommia ja pitää myöhemmni sitten pitkä viikonloppu.
Voi työskennellä etänä ja nukkua vähän pidempään jos aamulla väsyttää.
Kukaan ei kyttää perään ja meillä luotetaan työntekijöihin, koska kaikki kuitenkin tekee hommansa. Töissä myös hyvä ilmapiiri.

Viihdyn kyllä :)
Tokihan aina välillä tekisi mieli olla vapaalla ja kyllä lomia kaipaa, mutta ei työ varmaan silti tämän mukavammaksi voisi mennä. Ainkaan näin hyvällä palkalla!

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Mauku 
Päivämäärä:   29.5.17 22:50:37

Ensihoitaja ambulanssista täälläkin. Jokaiseen vuoroon on kiva mennä :)

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   29.5.17 22:56:53

Painotalon jälkikäsittely/lähettämö.
Itsenäistä työtä, aina vähän kiire. Työkavereiden kanssa saa nauraa vedet silmissä ja miksei itkeäkkin.
Säännöllinen työaika tekee heräämisestäkin helpompaa.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: Ao 
Päivämäärä:   29.5.17 23:16:45

Yksityisyrittäjä matkailualalla. Rakastan työtäni, tässä saa tehdä ihan kaikkea.
Työtä on paljon ja rahaa vähän, mutta aina on pärjätty. Toki on tylsiä hommia, erityisesti paperitöistä en pidä. Ihanaa maalata ja fixata, sisustaa ja suunnitella, kehittää toimintaa, siivoaminen menee rutiinila ja sitä on paljon.
Tässä on kyllä aivan naimisissa työn kanssa ja juuri koskaan päivää ei saa vietyä läpi suunnitellusti., mutta siihenkin tottuu ja nykyään sitä pitää jo normaalina. Pidän myös asiakaspalvelusta. Tässä tapaa valtavasti pääosin ihania ihmisiä ympäri maailmaa. Talvella hiljaisempaa, ja ehtii hevostella päiväsaikaan, ainakin pääasiassa. Kesällä sitten tehdäänkin todella pitkää päivää ja 7 päivää viikossa. Osittain työtä pystyy rytmittämään, itse tykkään tehdä paljon iltapainotteisesti.
En oikein osaa lomailla, silloinkin pitää päästä tekemään jotain.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.5.17 08:12:55

Teen toimistotöitä parille pienelle raksafirmalle. Työaika joustava ja teen paljon kotona. Miinuksena että kukaan ei maksa laskuja, laskuta jne jos olen lomalla, vaan minun pitää itse suunnitella hommat.
Parasta on ollut, kun toinen firma kiikkui lähes konkurssin partaalla ja hartiavoimin pakertaen olemme saaneet firman taas plussan puolelle. Ja omistajat myös antavat kiitosta ja arvostavat työtäni.
Vuoden olen myös ollut maatalousyrittäjä, muutamalla sivibisneksellä ja tuo sopii ansiotyön kanssa hienosti yhteen.
Alku on vielä vähän hidasta ja rahaa menee enemmän kun tulee, mutta mukavien asiakkaiden takia homma on tosi kivaa.
Aiemmin tein asiakaspalvelua vuorotyönä, josta kyllä tykkäsin mutta vuorotyö oli aika sitovaa. Vapaus ja joustavuus ajaa kyllä isomman palkan edelle

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   30.5.17 08:16:44

Vaihda erikoisalaa? Minä myös olen lääkäri ja oma erikoisalani sopii minulle täysin. Aina on kivaa mennä töihin, toki työkaveritkin hyvin saman henkisiä.

  Re: Miten joku voi pitää työstään?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.5.17 09:58:00

Konsultti, pidän työstäni mutta haluaisin tehdä sitä vain puolipäiväisesti tai edes 6h päivässä. Nyt minulla on 40 h työviikko + ruokatunnit ja matkoihin menee yli tunti päivässä (joskus kaksi tuntia jos motarit ovat jumissa).

Jää hirveän vähän aikaa muulle elämälle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.