Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   27.5.17 12:55:00

Sain juuri postia että pääsin SAMK:iin opiskelemaan fyssariksi. Olen tamperelainen mutta asunut ulkomailla 9 vuotta.
Porista en tiedä mitään, kerran vain käynyt pääsykokeissa.
Nyt olisi aika etsiä kämppää, mahdollisimman läheltä uutta kampusta joka sijaitsee Satakunnankatu 25.
Miltä alueelta kannattaa kämppää etsiä? Haluaisin että kämppä olisi kävely tai pyöräilymatkan päässä. Kissoja minulla on kaksi joten lemmikit ja parveketupakointi täytyy olla ok. Kaksiota etsin ja ruokakaupat tulisi myös olla mahdollisimman lähellä.

Muutenkin haluaisin tietää Porista vähän enemmän, mikä kuntosali on kiva , edullisin ja onko ryhmätunteja. Kaikkea muutakin saa kertoa.
Jännittää muutto ja surullista lähteä paikasta jossain on asunut 9 vuotta. Olen henkilö joka tykkää pysyä mukavuusalueellani ja olen hyvin sosiaalinen jolla on aina ollut paljon ystäviä ja tekemistä. Pelottavaa muuttaa kaupunkiin josta ei tiedä mitään eikä tunne ketään.

Missä pääsee ratsastamaan ja pääseekö sinne suoraan bussilla ?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   27.5.17 13:14:38

Vuokraovi.com, sieltä saa hyvin haettua ja hakuehtoja on mukavasti. Olen asunut ympäri Poria viimeiset 20v ja keskustan alueella ei mielestäni huonoja alueita olekaan, kämppiäkin löytyy hyvin.

Ratsastusmahdollisuudet ovat aika niukat, pyöräillen varsinkin jollei jaksa montaa kymmentä kilometriä sykkelöidä tallille. Porin Ratsastuskeskus on lähin, sitä en sitten tiedä millainen taso siellä on nykyään. Zilpa, Chapel, Kyläkorpi ja Yyterin Ratsastuskeskus ovat kauempana.

Kuntosaleja löytyy paljon, myös niitä 24/7 jotka käsittääkseni ovat aika edullisia.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   27.5.17 13:20:01

Kiitos kira vastauksesta. Pääseekö julkisilla tallille?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Aralia 
Päivämäärä:   27.5.17 13:23:55

Lähes kaikki vuokrafirmat ilmoittavat, että lemmikit kielletty. Kannattaa siis ehkä etsiä yksityiseltä. Kattele asuntoa esim. Tiilimäestä, siellä taitaa olla paljon vuokrakämppiä ja tuo Porin Ratsastuskeskus on metsän toisella puolella ihan kivenheiton päässä.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.17 13:26:19

Miksi sun kissat tupakoi parvekkeella?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   27.5.17 13:38:37

Mistä löydän yksityisiä vuokrakämppiä?
Itse tupakoin ei kissat

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.17 13:42:52

Julkisilla ei mun mielestä täällä oikeen pääse tallille, paitsi tuohon Porin ratsastuskeskukseen vai mikä sen nimi nyt nykyään on. Porissa opiskelijalla ja nuorella ylipäätään on aika tylsää mun mielestä. Olen Porista kotoisin ja asun täällä nytkin, ikää 25v. Opiskelin 4 vuotta Turussa ja siellä oli aivan mahtavaa, siellä vaan ei ollut töitä ja sain täältä heti vakkaripestin, joten tulin takaisin. Mitään tapahtumia ei oikein ole, kahvilat menee tosi aikaisin kiinni ja keskusta on ihan kuollutta oikeastaan aina, paitsi kesällä. Yökerhot aivan kamalia teinipaikkoja, paitsi PK, mutta karsea paikka sekin. Nyt on sentään kivoja ravintoloita auennut monta, se on plussaa. Saleja on keskustan alueella useampi eri hintahaarukoilla, noilla 24/7 saleilla ei käsittääkseni ole ryhmäliikuntoja.

Ollaan miehen kanssa tästä Porin aavekaupunkimeiningistä ihan samaa mieltä, mutta koska työtilanteet on niin huonot ja vakipaikat löytyy molemmilta, niin ei uskalleta lähteä. Positiivista on, että täällä on tosi halvat omistusasunnot! Käydään sitten kerran kuukaudessa viikonloppuna jossain toisessa kaupungissa missä on elämää ja yövytään hotellissa, meidän kaverit asuu aikalailla ympäri Suomea isommissa kaupungeissa jossa on menoa. Emme ole mitään yökerho ihmisiä, mutta kun täällä ei vaan ole missään mitään. Uskon, että sitten kun tulee vähän lisää ikää ja meillä toivottavasti olisi lapsia, on Pori oikein mainio paikka asua. :)

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   27.5.17 13:47:06

Veljen kanssa naurettiin kun hänelle kerroin että mielestäni Tampere on niin tylsä paikka niin se siihen että mieti ittees Porissa :D
Nyt asun ihan toisella puolen maailmaa rikkaassa maassa jossa ihmisillä on ihan eri mentaliteetti kuin suomalaisilla. Enköhän kuitenkin pärjää.
Ajattelin viikonloppuisin mennä Tampereelle äitin ja perheen luo.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: omaishoitajaongelm 
Päivämäärä:   27.5.17 15:09:28

Tori.fi kautta löytyy yksityisiä(kin) vuokranantajia :)

Tervetuloo Porii vaa. Satakuntalaiset o melkosen jähmeitä ja nurkkakuntaisia, mutta kyl niiden kans toimeen tulee. Nii ja vähä huono huumorintajuki niillä tahtoo olla :D

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.17 15:30:00

No lemmikit rajaa kyllä kämppämahdollisuuksia eli melkein kannattaa aluksi ottaa se minkä saa ja katsoa myöhemmin uutta kun tietää millä alueella tykkäisi asua.

Keskusta-alueella ei ole kuin Porin ratsastuskeskus, jos auto on käytössä niin kannattaa käydä kokeilemassa Zilpa ja Kyläkorpi. Luviallakin taitaa olla edelleen jotain toimintaa. Näissä kaikissa on mielestäni tutustumistarjous tunneissa, käytä se hyväksesi.

Porista voi olla montaa eri mieltä, mutta mun mielestä siellä oli kiva asua. Muutin pari vuotta sitten pois lähikuntaan, mutta edelleen tulee sillon tällöin käytyä. Itse kävin paljon Kirjurissa, maikkalassa, saleja ja harrastusmahdollisuuksia on paljon, Yyteri pyöräilymatkan päässä rantoineen ja lenkkireitteineen, Yyterin ratsastuskeskus ja maastomahdollisuus, Kallo ja kahvila, Porin metsä ja keskustasta löytyy pari kivaa kahvilaa ja ravintolaa ja omasta mielestäni keikkatarjonta on iha jees. Lähialueelta löytyy Juotsijärvi ja vanha Rauma.

Ja ei ihmisiin ole sen vaikeampi tutustua kuin muuallakaan, jollet itse mökötä jossain nurkassa. Itselle jäi monta hyvää ystävää opiskeluajoilta.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.5.17 16:07:32

Lemmikit voi saada ottaa kun kysyy, myös vuokravälityksen kautta. Mulla osake Porissa ja vuokrailmossa välityksellä luki ettei lemmikkejä mutta annoin ottaa kissan. Tupakointi taas on niin ällöttävä tapa että jos on pakko vetää jaksaa mennä ihan oikeasti ulos asti.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.5.17 16:12:39

Viiva ei miehensä kanssa ole yökerhoihmisiä ja käyvät silti kerran kuussa ja oikein yöpyvät hotellissa sitä varten. Ok.

Pori on ihan kiva paikka. Tosi huonoja alueita ei edes ole. Hintataso on todella maltillinen vuokra-asunnoissakin. Katso tori.fi myös!

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Matilda 
Päivämäärä:   27.5.17 16:16:43

Liity facebookissa Vuokra-asunnot Pori -nimiseen ryhmään ja kirjoita just tollanen hakemus sinne millasa kämppää etit ja ehdot :) Ite kirjotin sinne ja parin päivän sisään oli jo kämppä löytynyt!

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Aralia 
Päivämäärä:   27.5.17 16:42:51

Vain porilainen ymmärtää, mistä on kyse, kun joku sanoo omistavansa osakkeen. :D

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   27.5.17 16:44:06

Kirjoitinkin Facebook ryhmään, odottelen yhteydenottoja

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   27.5.17 18:21:40

Uppia :

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   27.5.17 18:31:03

Vuokralukaalin kautta löytyy kaikenlaisia asuntoja, myös niitä , joihin voi ottaa lemmikin. Sieltä minäkin olen nykyisen asuntoni löytänyt. Kaupunginosista Riihiketo on lähinnä uutta kampusta.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.5.17 18:31:08

Eniten kadun opiskeluajasta sitä, että opiskelin Porissa. SAMK on ihan jees, ei siinä mitään, mutta Pori on oikeasti aika karu paikka (etenkin talvella). Porilaisista ei oikein kavereita saanut, kovin sisäänpäin lämpiävää sakkia.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ;; 
Päivämäärä:   27.5.17 19:09:59

Tervetuloa!
Itselläni alkaa neljäs opiskeluvuosi syksyllä ja hyvin olen viihtynyt, Pirkanmaalta olen alunperin kotoisin. Innolla odotan uudelle kampukselle pääsyä, inssiopiskelijoiden tilat kun oli aika jäätävät :'D mutta niin, kyllä täällä itselle on tekemistä riittänyt, pääsee käymään keikoilla ja opiskelijabileissä joissa on kivan yhteisöllinen fiilis. Ja eihän kaikki opiskelijat porilaisia ole jos niihin kerran on vaikeaa tutustua :D

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 03:23:09

Itse olen menossa enkkupuolelle opiskelemaan. Sinne kai valittiin 10 suomalaista ja 10 ulkomaalaista.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: siipeilijät 
Päivämäärä:   28.5.17 03:52:19

Taas näitä syöpäläisiä: Ei merkittäviä verotuloja Suomeen,sitten suomalaisten veronmaksajien kustannuksella opiskelemaan ja ulkomaille taas töihin.Miksi et opiskele siellä rikkaassa maassa?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   28.5.17 07:58:58

Kyllähän se aika paljon on itsestä kiinni, miten pärjää missäkin. Kyllä Hämeessä on vaikeampia ihmisiä kuin Satakunnassa. Pori on oikein mukava paikka. Asun työni puolesta siellä. Kaikkea löytyy ja on sopivan kokoinen kaupunki. Ja se tekeminen on myös itsestä kiinni. Jos ainoa ilo elämässä on viikonlopun baarittelu, voi vikaa etsiä peilistä... Kyllä se oma asenne ratkaisee!

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 12:49:42

No/ totta! Itse olen tulossa opiskelujen perässä, baari elämä ei itselle ole mitenkään tärkeää. Viikonloput todennäköisesti Tampereella perheen kanssa, mutta tottakai välillä pitää käydä irrottelemassa :D

Hirveen vaikeata löytää mieleinen asunto :(

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.17 12:52:13

Talleille ei pääse bussilla ja julkiset ei muutenkaan oikein toimi. Suosittelen asuntoa siis niin keskustasta kuin rahapussi kestää.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Kyyninen 
Päivämäärä:   28.5.17 12:55:54

Tupakointi ja kuntosalillla käynti ovat melkoisessa ristiriidassa.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.17 13:48:27

jos oria ei olisi, olisi kemi suomen tylsin kaupunki

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   28.5.17 13:57:37

Asun meri-porissa ja bussi kulkee tunnin välein keskustaan paitsi yöllä... Että ei ne julkiset niin huonot kyllä ole, riippuen toki paikasta mutta vuosia olen päässyt kotoa hyvin kulkemaan. Menee kyllä useamminkin kuin kerran tunnissa jos viitsii kävellä enemmän kuin 50m.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   28.5.17 14:07:00

Kannattaa katsoa keskustan tuntumasta kämppää. Julkiset on niin surkeat, että voi sanoa aika olemattomiksi. Niin, että kävellen/pyörällä pääsee. :)

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 16:35:38

Olen etsinyt keskustasta mutta ovat joko liian pieniä, liian kalliita tai ei saa tuoda lemmikkejä

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   28.5.17 16:43:48

Jos on tarve kulkea vain keskustaan niin esim Meri-Pori on ihan käypä paikka. Busseja menee tosiaan jatkuvasti, paitsi aamuyöllä. Tallille ei bussilla kyllä pääse mutta jos tarvetta liikkua kodin ja keskustan väliä niinkuin itsellä niin ei mitään ongelmaa.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   28.5.17 16:47:30

No asun hiukka sivummalla ja kerran tunnissa menee täällä maallakin bussi kohti Poria, että ei ne julkiset nyt ihan onnettomat ole :)

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   28.5.17 16:55:27

Täältä kaukaisesta Meri-Poristakin tulee kyllä bussi keskustaan ihan alle puolessa tunnissakin :D suoraan ei pääse muualle kuin keskustaan tai toki eri paikkoihin täällä (esim Yyteri), eli juuri vaikka tallille on vaikea päästä kun kahden bussin kautta on mentävä.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 17:10:15

Mielummin muutan mahdollisimman lähelle koulua.

Mitäs muuta voisitte kertoa minulle porista?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Elanor87 
Päivämäärä:   28.5.17 17:37:36

Vuokra-asuntojen hinnat keskustassa (etenkin riihikedon alueella) ovat nousseet juurikin tuon kampuksen takia. Riihiketo on keskustan ja rautatienaseman välissä eli todella hyvällä paikalla, ei minnekkään pitkä matka ja kauppakin(ja apteekki) on kampuksen kanssa samassa rakennuksessa. Kätevää =)

Mitä muuta Porista.. Kirjurinluoto on aivan ihana paikka, vuodenajasta riippumatta. Se on luonto lähellä keskustaa. Tykkään. Itse asun kivenheiton päästä kirjurista ja on todellakin yksi lempipaikoistani.

Saleista Moveit järjestää ryhmäliikuntatunteja, mutta ei siellä ei ole salia, eli on ainoastaan tunnit, se on keskustassa. 24/7 lienee halvin ja se löytyy torin läheltä.

Julkiset ovat hyvät (niitä ei nyt tietty voi verrata Helsinkiin tai Tampereeseen), mutta toimivat kyllä.

Mitäpä muuta, no porilainen huumori on omaa laatuaan. Kesti hetken itsellänikin tajuta aina kaikki.. (olen myös "tullista tullut") mutta pääsääntöisesti porilaiset ovat ihan mukavaa porukkaan kun tutustuu. Itse en ehkä ikinä koe itseäni porilaiseksi, en ainakaan vielä näin 6 vuoden(kaan) jälkeen :D

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.5.17 17:39:03

Dingo ja Yö on Porista.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 17:40:52

Kiitos vastauksesta :)
Minkälaista muuta tekemistä olisi Porissa 23 vuotiaalle ? Onko jotain paikkaa missä voisi tehdä uusia tuttavuuksia tai jotain harrastuksia?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.5.17 17:42:42

Vaikka tuolta kauempaa kulkeekin noita busseja, niin opsikelijaelämän kannalta sinne muutto ei ole kovin järkevää. Muutama taksi, niin jo on palanut nuo halvemmassa kämpässä saadut säästöt. Lisäksi joskus ehkä haluaa tulla myöhemmin illalla bussilla, jolloin välttämättä busseja ei enää mene. Ainakin aluksi on hyvä käydä opiskelijabileissä ja muissa yhteisissä riennoissa, jotta tutustuu muihin. Yksin ajasta tulee aika pitkä. Olen itsekin opiskellut Porissa ja viihdyin ihan mukavasti. Opiskelijaelämää on ja yhteisiä rientoja. Kun osallistuu, niin löytää kyllä kavereita. Se auttaa kiintymään paikkaan.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 18:21:55

No hyvä että on meno ja meininkiä, itse en ikinä kieltäytyisi kutsusta. Missä niitä yleensä pidetään?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.17 18:44:03

Mikä on liian kallis tai pieni? Vuokralukaalia kun selasin niin hyvin näytti olevan tarjontaa. Lemmikeistä kantsii kysyy erikseen.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 18:56:37

No ei ne mitään hirveitä hintoja ole mutta jos asumistuella ja opintorahalla elää niin ei kyllä pysty

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.5.17 21:04:13

Usein ne on siinä keskustassa. Nyt varmaan vielä enemmän kun kampus muuttaa keskustaan. Alotusbileistä esim.kurnajaiset on siinä keskustassa ja muutenkin on approja yms. Eli ei kannata kauas muuttaa, siellä ei ole mitään bileitä. Olethan katsonut myös Torista? Ja laittanut sinne oman ilmoituksen? Lemmikkiystävällinen kämppis voi myös olla mahdollisuus kuluja jakamaan, jos pystyt jonkun kanssa asumaan. Varsinkin jos aiot olla muualla myös, niin ei ehkä kannata huimia maksaa. Tai sitten tinkii hiukan neliöistä. :) Hyvällä pohjalla asuin itse alle 20 neliössä (parvi),niin hyvin mahduin. Ihana asunto. Muuttaisin koskavaan samanlaiseen takaisin.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   28.5.17 21:49:26

Ihan kissojenkin vuoksi en haluaisi mitään pientä kämppää että niillä olisi tilaa leikkiä ja muuta
Olen kattonut torin, vuokraovi ja facebookin

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Aralia 
Päivämäärä:   28.5.17 21:51:50

Joko jätät ne kissat hoitoon vanhemmillesi ja vuokraat sellaisen kämpän, johon sulla on varaa tai sitten et ota sitä opiskelupaikkaa vastaan. Helppoa.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   29.5.17 02:58:13

Aralia// aika tyhmät vaihtoehdot.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.17 06:23:14

No jostainhan sun täytyy sitten tinkiä jos nykyisillä vaatimuksilla ei asuntoa löydy?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   29.5.17 07:33:52

Ja kohta kisa asunnoista kovenee kun yliopistot ilmoittavat valintansa. Keskustassa asunnot luonnollisesti kalliimpia, eli silloin pieneen rahaan saa vähemmän neliöitä. Jos haluat tilaa halvalla, on pakko muuttaa kauemmas. Vielä kun lemmikit rajoittavat, niin et ole ehkä muutenkaan ensimmäinen valinta. Lemmikkejä omistava opiskelija ei ehkä ole se ykkösvalinta, jolloin halvimmat menee helposti jollekin muulle.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   29.5.17 08:13:29

Totta!

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   29.5.17 19:28:52

Vaikka ilmoituksessa lukisi, että lemmikit kiellettyjä niin kannattaa silti kysyä. Moni antaa luvan aikuisille kissoille, jotka eivät ole tuhonneet asuntoa ennenkään.

Itse asun Tiilimäellä ja torista juurikin löytyi kämppä.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   30.5.17 00:49:53

Ei tullut itselle edes mieleen

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Escapist 
Päivämäärä:   30.5.17 01:15:35

Vähärauma, Musa, Käppärä(6-osa), Riihiketo, Tiilimäki, Aittaluoto, Herralahti, Keskusta, Isosanta, 5-osa. Tuossa ne parhaat.

Vuokralukaali on se käytetyin ja vaatii hiukka tuuria saada. Itse voin antaa vinkin nimeltä Lännen Vuokravälitys. Tarjonta suppeempi mutta voi tärpätä helpommin, jos sopiva tarjolla.

Space Bowling on kiva paikka bilikseen ja hohtokeilailuun. Petra's Cafe hyvä kahvila kävelykadulla ja baareista nostan esiin Cafe Europan sekä Huntersin. Yökerhot on sitä samaa shaissea, kuin muualla. Bar Kino tarjoaa parhaat livekeikat. Tulee varmasti tutuksi opiskelijaelämän ohessa :D Cabaret on persoonaton "Sedula". Tosiaan Porissa on Suomen paras ja suurin uimaranta Yyterissä, taitaa muuten olla jopa Pohjoismaiden suurin. Meri-Porissa on muutenkin hienot rantamaisemat Kallossa ja Reposaaressa. Nämä on sen 15-30min ajomatkan päässä keskustasta. Arki-iltaisin on todella rauhallista kaupungilla, että tekemiseen vaaditaan omaa ajattelua ja kannattaa kavereitten kanssa kokoontua johonkin. 24/7 on edullinen mutta ryhmäliikuntoja ei ole. Sali muuten on hyvä. Suurin kattaus ryhmäliikunnasta on Porihallilla Aittaluodossa ja seuraavaksi tullee Puls. Molemmat heti keskustan laitamilla. Kirjurinluodossa ja Pormestarinluodossa on yksi Suomen kehutuimpia frisbeegolfratoja, muutaman vuoden ikäinen tuliterä uimahalli löytyy keskustan kupeesta.

Tuossa nyt nopeesti tuli mieleen :)

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.17 18:58:52

Mistä aloittaja tietää päässeensä opiskelemaan, kun pääsykoettakaan ei ole vielä pidetty? Fysioterapian pääsykoe pidetään 7.6.2017.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   31.5.17 20:21:11

Mitämitä onko Escapistkin Porista? =D

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.5.17 20:31:48

Aloittaja on siis pisteen mielestä uneksinut pääsykokeesta ja hyväksymisestä... Olisko kuitenkaan noin?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: saara 
Päivämäärä:   2.6.17 20:35:01

Hain ihan englannin kieliselle puolelle?

Haut oli tammikuussa, kokeet oli jo huhtikuussa :D

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Escapist 
Päivämäärä:   2.6.17 23:34:18

Kyllä olen ja vieläpä SAMK:ssa opiskeleva. Täytysneki viimeistellä mutta vakityö Helsingistä hiukka heitti kapuloita rattaisii :D

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.17 23:41:45

Lopeta tupakointi niin selviät helpommalla. 99% asunnoista parveketupakointi on kielletty, joten joudut lompsimaan kuitenkin sinne alaovelle jos on pakko polttaa. Inhottavaa naapureille koska haju tunkeutuu sisälle väkisin, oli ikkunat auki tai ei. Siinä sitten aiheutat naapureille astmat, migreenit ja allergiat samalla.

Itse ainakin valitan aina tupakoivista naapureista, jos parvekkeella polttavat. En aio jonkun idiootin takia pahentaa astmaani ja kärsiä migreenistä päivittäin.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.6.17 00:19:02

Tutustut varmasti uusiin tyyppeihin ja saat uusia kavereita koulussa! Muutkin luokaltasi ovat mahdollisesti toiselta paikkakunnalta, joten voitte yhdessä tutustua kaupunkiin :)

Tääl on helppo kulkee ja välimatkat ei oo päät huimaavii! Ellei sit men Räpsöön suunnil!

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   3.6.17 13:33:11

Eikö tupakointi ole kiellettyä yleensä vain sisällä ?
Just oli joku artikkeli parveke tupakoinnista uutisissa että harvassa kielletään kun on niin pitkä ja kallis prosessi

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.6.17 19:42:24

Pori....

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.6.17 19:58:30

Parveketupakointi on kiellettyä pääsääntöisesti 1.1.2017 jälkeen valmistuneissa talossa.Älytön sääntö muuten kun Suonessa kuolee WHOn arvion mukaan 1300 ihmistä vuosittain liikennesaasteiden aiheuttamiin sairauksiin.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.6.17 20:00:35

Mikä yliopisto sijaitse Porissa?Amis ei ole yliopisto.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   4.6.17 20:24:52

Kysymysmerkki, Porissa on yliopistokeskus jossa toimii 4 yliopistoa.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   4.6.17 20:34:31

Mä löysin kämpän OVV:n kautta. Kaikki hoitui nopeasti ja vuokranantajan luvalla sain ottaa myös lemmikin. Pieni puutalokämppä 6-osasta.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   4.6.17 20:42:45

Porin yliopisto??? Enpä ole kuullutkaan. AMK ei ole yliopisto.
Pori on karmea kaupunki, Suomem kamalin.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   4.6.17 20:43:36

Mini, kuten juuri pari viestiä ylempänä sanoin, Porissa on yliopistokeskus jossa toimii 4 yliopistoa.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   4.6.17 20:47:24

Jengi on kyllä ihan pihalla. Tosiaan, amis ei ole yliopisto, amk ei ole yliopisto. Kuinka usein olette kuulleet nämä termit sekotettavan? Ja tosiaan, kuten tuossa sanottiin, siellä on yliopistokeskus. Eli useampi yliopisto toimii siellä.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   4.6.17 21:19:03

Kuka on puhunut yliopistosta ? Menen ammattikorkeaan

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: miksi 
Päivämäärä:   4.6.17 23:46:16

Miksi et opiskele siellä rikkaassa maassa,vaan tulet maksattamaan koulutuksesi suomalaisilla veronmaksajilla?

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   5.6.17 07:49:20

Saara, joo, mutta osa varmaan lähti vänkäämään, ettei siellä ole yliopistoa kun sanoin, että kämpistä on siinä vaiheessa vielä kovempi kisa kun yliopistot ilmoittaa tuloksensa. Sitten kun kaikki opiskelijat ovat kisaamassa halvoista keskustaa lähellä olevista asunnoista. Niin sitten joku kommentoi, että yliopisto ei oo sama kun amis eikä amk ole sama kun yliopisto. Mikä nyt varmaan on aika itsestään selvää ihan jokaiselle.

  Re: Muutto Poriin

Lähettäjä: veilo 
Päivämäärä:   5.6.17 08:35:16

Kun yhdistetään hämäläinen hitaus ja varsinaissuomalainen v-mäisyys saadaan tuloksena porilainen

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.