Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.17 14:31:47

Söin juuri äsken, ehdin tupakan polttamaan niin jo oli kiire vessaan ja pska on aivan löysää ripulia. On ollut ennenkin näin, mistä johtuu? Ei siis jatkuva vaiva, mutta ihmetyttää silti kun välillä on näin.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.5.17 20:02:14

Sama vaiva täällä :(

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   28.5.17 20:04:24

Mitä sinä söit?

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.5.17 20:15:58

Minulla oli tuota samaa aikanaan vuosia. Ruokapäiväkirjan kanssa koitin saada kiinni aiheuttajasta ja toki testasin kaikki yleiset allergiat jättämällä yksitellen aineita pois. Lopulta muiden ongelmien takia menin lääkäriin ja löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, vatsaongelmat on siinäkin oireena mutta eipä tuota osannut itse epäillä. Lääkettä olen syönyt vuoden eikä sinä aikana ole ollut enää mitään vaivoja. Tuollainen vaiva ei siis aina johdu siitä mitä on syönyt.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   28.5.17 20:21:12

Minulla tuon aiheuttaa kausittain ärtyvä suoli, jonka lääkäri on todennut. Kausittain ei ehdi kissaa sanoa kun on syönyt ja on kiire vessaan.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   29.5.17 08:53:36

Sama täällä. Joskin yölläkin ravattava veskis ja pitkin päivää. Hetkin parempi ja hetkin vettä.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: äölk 
Päivämäärä:   29.5.17 08:57:43

Mulla sama kuin nimimerkillä 123. Jos syö vatsan mielestä liikaa (normaali annos) niin puskee koko suolen heti tyhjäksi. Joskus jouduin syömään maksimissaan 2dl annoksia kerralla, ne eivät aiheuttaneet tuota tyhjäämisrefleksiä.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.5.17 16:07:03

Äsken taas sama homma. Söin kaksi leipää (voi, kinkku, juusto) ja lasillinen appelsiinimehua. 5-10min ja juostava vessaan. Kun tein tämän aloituksen, olin syönyt riisiä ja kanaa, ja juonut appelsiinimehua. Eli ainoa sama olisi tuo mehu, mutta kun se ei muina päivinä ole mitään aiheuttanut.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: ouou 
Päivämäärä:   29.5.17 16:13:45

Mulla tekee myös appelsiini ym sitrushedelmät tuon saman, samoin suklaa. Toisina päivinä ei vaikuta, toisina vaikuttaa. Myös nämä helteet toki, etenkin jos ei juo vettä tarpeeksi.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: Loop 
Päivämäärä:   29.5.17 16:34:08

MUlla polttaminen laukaisee suolen toiminnan. En polta päivittäin mutta kun poltan niin tietää jo etukäteen että samantien saa juosta vessaan

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   29.5.17 19:10:37

Kokeileppa olla polttamatta hetkeen ennen ruokailua ja ruokailun jälkeen. Mulla tupakki aiheutti ripaskaa.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.5.17 19:12:33

mulla kans appelsiinimehu ja tupakka aiheuttaa molemmat samaa

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.5.17 00:47:17

Ärtyvä suoli ainakin aiheuttaa tuollaista.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: Viljaton nyt 
Päivämäärä:   30.5.17 06:38:59

Minulla oli aina tuollaista vatsan reistaamista, kun söin vielä leipää. Sitten todettiin keliakia ja siirryin gluteenittomaan ruokavalioon, mutta vasta gluteenittomienkin viljatuotteiden lopettaminen kokonaan rauhoitti vatsan. En ole tupakoitsija, enkä juo myöskään kahvia, että ne eivät ole edes osasyynä minun tapauksessa. Nyt ei ole lainkaan ripulia, kun jätin gluteenittomatkin viljat.

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.5.17 06:40:57

Mulla crohnin tauti aiheuttaa mm tuota että saa ruuan jälkeen juosta vessaan

  Re: Ruoan jälkeen maha heti löysällä?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   30.5.17 07:36:37

Kilpparin liikaroiminta, lääkkeet auttaa kunhan saa sopivan annoksen fiksattua

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.