Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 13:48:13

Epätasaisella tiellä tai hidasteeseen ajettaessa kuuluu oikealta puolelta klonks klonks-ääni. Kuuluu aikalailla heti kun oikea rengas osuu töyssyyn. Auto on käynyt jo kolmella eri korjaamolla mutta eivät osaa paikallistaa vikaa vaikka kuulevat äänen koeajolla. Osia on vaihdettu reippaasti, koiranluu, iskarin yläosan laakeri, alatukivarsi ja raidetangon sisä- ja ulkopäät. Katsastus meni läpi, katsastusmies ei ääntä kuullut vaikka pyysin katsomaan tarkkaan kaikki läpi. Oisko ehdotuksia mitä pyytää tarkistamaan kun vien taas korjattavaksi?

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 13:50:42

Lisätään vielä ettei kolina tunnu ohjauksessa ollenkaan eikä myöskään silloin jos autoa keinuttaa paikalla ollessaan, ainoastaan liikkeessä hitaissa nopeuksissa.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.3.17 13:51:17

Apurungon puslat.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 13:52:34

Tarkistapa moottorin puslat.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Wtf 
Päivämäärä:   26.3.17 13:56:21

Mitkä vitun moottorin puslat?

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 14:00:17

Männänpalautinjouset löystyneet.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 14:11:08

Wtf: No ne vitun tukikumit moottorin ripustuksessa. Virallinen nimitys taitaa olla vitun moottorin kumityynyt.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   26.3.17 14:13:20

Raidetangon pää. Moottorin alla on tyynyt, puslat tarkoittanee sitä, jos hajoaa niin kolisee.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 14:16:41

Moottorin puslat ja kallistuksenvakaajan puslat on tarkistettu ja ovat ok. raidetangon päät on vaihdettu jo.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   26.3.17 14:26:48

Jotkut puslat voi olla entiset ja kolista auton painon heilutellessa niitä, vaikka korjaajan kokeillessa vaikuttaisi ihan ok:lta vielä.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Tietäjä 
Päivämäärä:   26.3.17 14:51:34

Mikä auto?

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 14:52:54

Henkilöauto. Miksi kysyt?

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 14:54:12

Ois kannattanu vaihtaa iskarit kokonaan.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Aralia 
Päivämäärä:   26.3.17 15:55:05

Mulla samaa vikaa. Korjaamolla ei löytynyt mitään erityistä, mutta ehdottivat ns. kuivaa niveltä. Kuuluuko vain kuivalla kelillä vai myös märällä?

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Epäilen 
Päivämäärä:   26.3.17 16:08:07

Jarrusatula löysä.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Feew 
Päivämäärä:   26.3.17 16:14:27

Naiset ja kysymykset merkittömiin ja mallittomiin autoihin.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.3.17 16:16:12

Jarrusatulaa tai katkinaista jousta oisin veikannut. Jousi voi joskus olla poikki niin, ettei sitä meinaa huomata.

  Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: No tuota 
Päivämäärä:   26.3.17 16:17:36

Etuiskunvaimentajan yläpään laakeri. Se on sellanen epäsäännöllisesti kolahteleva ja kuluva kampe. Kannattaa vaihtaa molemmille puolille jos vaihtamaan alkaa.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.17 16:17:41

"Mikä auto? Henkilöauto."

Päivän naurut. :DDDD

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 16:23:31

Ei ollut aloittajan vastaus tuo henkilöauto :) Kyseessä Toyota avensis vm 04, porrasperäinen.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 16:26:14

Kolina kuuluu joka kelillä, olen jo paikallisten autokorjaamoiden painajainen kun yksikään firma ei löydä vikaa. Mutta kiitos ehdotuksista, lisään tehtävälistaan!

  Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: No tuota 
Päivämäärä:   26.3.17 16:40:36

Saattaa se olla poikkinainen jousikin. Jos se on aivan yläpäästä katkennut, niin sitä voi olla vaikea huomata. Tuon laakerin virallisempi nimi on jousijalan tukilaakeri, mutta ei sitä kaikissa autoissa ole. Mulla se aiheutti päänvaivaa volvossa ja vasta mennessäni iskunvaimentajia ostamaan, homma selvisi. Kyllä ne varaosaliikkeessä usenmiten asian tietää.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   26.3.17 16:45:08

No tuskin mikään vakava juttu jos katsastuksessa ei väljää yms löytynyt, kyllähän ne pahimmat paikat nitkuttaa... Jousi voi olla joskus niin hienosti päästä poikki että katsastuksessa ei huomaa

  Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: '' 
Päivämäärä:   26.3.17 17:39:58

Mun autossani oli aivan samanmoiset oireet ja käytin korjaamolla tarkastuksessa. Ei löydetty mitään vikaa vaikka kolina kuuluikin... Sitten vein auton omaan merkkiliikkeeseen niin vika löytyi heti. Oli koiranluu väljä.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: 121 
Päivämäärä:   26.3.17 17:42:48

Koiranluuta mäkin veikkaisin.2

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 17:52:06

Onko aloittaja itse kömpinyt sinne auton alle katsomaan, että nuo osat on oikeasti vaihdettu? Vai pelkästään laskutettu?

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: ipa 
Päivämäärä:   26.3.17 17:57:06

04 auto ja meni katsastuksesta läpi... Antaisin kolista rauhassa kun vikaa ei löydy. Radio kovemmalle niin ei pienet kolinat haittaa.

Mulle ei oo tosin kyllä koskaan käynyt noin ettei korjaaja löytäisi vikaa. Kyllä kolinoille on aina löytynyt selkeä syy. Viimeksi kolinan aiheutti iskareiden vaihdon yhteydessä löystynyt lokasuoja (liekö se sen virallinen nimi, mutta siis se muovi renkaan takana. Sitä ennen kolisi luonnollisesti ne iskarit.
Joskus on hyvä ajaa vähän pidemmälle huoltoon jos tuntuu että lähistön korjaamolla ei osata. Toinen hyv kikka on googlata automallin kanssa ja syy.
Esim. Volvo V 70 öljyvuoto oikealla.
Kia ceed jarruttaessa...
Kummasti noilla autoilla ilmenee aika samat viat samoihin aikoihin suunnilleen ja tee-se-itse-miehet kirjottelee niistä hyviä vinkkejä nettiin.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 18:07:02

Koiranluu oli itsellä uusittu mutta siinä joku kiinnitysmutteri löysällä ja kolisi.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Klö 
Päivämäärä:   26.3.17 18:10:40

Tyhjät tölkit etupenkin jalkatilassa.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   26.3.17 18:14:03

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 26.3.17 16:17:41

"Mikä auto? Henkilöauto."

Päivän naurut. :DDDD"

Huutonaurun jälkeen mun vastaus on myös katkennut jousi.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.3.17 18:24:39

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 26.3.17 16:17:41

"Mikä auto? Henkilöauto."

Päivän naurut. :DDDD"

Minä se olin. Jotenkin tuollaisia vastauksia voi odottaa kun kyseessä on naiset ja autot. :)

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.17 19:05:10

Olen ollut paikalla kun osia on vaihdettu ja olen autonasentaja-sukulaisen kanssa käyttänyt autoa nosturilla ja katseltu yhdessä läpi ja hänkään ei löydä väläystä missään. Mainitsin jo aloituksessa että koiranluu on vaihdettu, lisäksi iskarin yläpään laakeri, samalla tarkistettu iskarin ja jousen kunto. Google käyty jo läpi suomeksi ja englanniksi. Jarrut huollettu viime syksynä jolloin vaihdettiin levyt ja palat ja jarrusatuloiden liukutapit.

Kolina ei haittaa ajoa mutta kyllähän se häiritsee kun sen kuulee ja tarkoituksena olisi myydä pois koko auto mutta eihän tätä kukaan osta kun kuulostaa siltä että pohjasta tippuu osat tielle.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: töpö 
Päivämäärä:   26.3.17 19:12:12

Alapallonivel? Mulla meni katsastuksesta kyllä läpi, mutta kolina loppui vasta vaihdon jälkeen.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: ipa 
Päivämäärä:   26.3.17 21:20:42

vaikka kuulo osoittaisi vian olevan edessä niin se voi olla myös takana. Vaikea uskoa että olisitti koko auton käyneet läpi ja mitään ei löydy.

04 vuoden auton voi kyllä myydä kolinoineen. Ei niitä autoja tarvi korjattuina myydä.
Kerrot vaan selkeästi autosta viat ja jo tehdyt remontit ja samalla laitat kauanko leimaa on ajella. Torista muitsat katsoa hinnan siten että auto on halvimmasta päästä vastaavia kohteita niin olet myynyt auton n. 2viikon sisällä ilman että sun tarvii pätkääkään miettiä sen kolinoita.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: sipi kilppari 
Päivämäärä:   26.3.17 23:17:46

Kallistuksenvakaajan puslat.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 23:49:18

Mun autossa kolisee kun apurungon puslissa on hienoinen välys, kuulee kun tarpeeks isoon töyssyyn ajaa. Katsastusasemien vermeet ei saa autoa pomppimaan niin paljoa että katsastusmies välystä huomais. Ilosesti on kolahellu viitisen vuotta, välys ei oo kasvanu eikä välyksen olemassaoloa tiedä kun minä ja huoltolafkan korjaaja. Välys kun on tarpeeksi pieni niin sitä on vaikee huomata, vaikka ääntä lähteekin reilustikin.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   26.3.17 23:53:11

Se on pakoputken kannatinlaakeri, joka vaatisi voitelua.

  Re: Autotietäjiä paikalla? Kolina oikealta edestä

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   27.3.17 01:16:57

Oletteko te lukeneet aloitusviestiä laisinkaan, kun ehdottelette niitä osia jotka AP on jo vaihdattanut? Jousta ja iskunvaimenninta ei ilmeisesti vielä ole vaihdettu.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.