Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työvuorot (vai joku muu?) uuvuttaa ja väsyttää

Lähettäjä: Ärtsy 
Päivämäärä:   26.3.17 00:20:21

Työpaikallani vaihtui työvuorolistojen tekijä alkusyksystä ja työvuorot ovat nykyään minulle täysin sopimattomia eli en meinaa jaksaa tai sitten on jostain muusta syystä nuutunut ja väsynyt olo ja syytän työvuoroja. Työstäni tykkään, olen ollut alalla15 vuotta ja nykyisessä paikassa seitsemän edellistä vuotta. Harmittaisi vaihtaa työpaikkaa eikä järkevän matkan päästä löydy vastaavaa työtä joten aloin miettiä johtuuko tämä uupumukseni oikeasti työvuoroista vai jostain muusta.

työvuoroissa mielestäni mättää se, että vapaat ovat pääasiassa yhdenpäivänvapaita ja vapaalle jäädään usein iltavuorosta (loppuu 22.15) ja tullaan aamuun (alkaa 8.00). Minulla ja mitä olen työkavereilta kuullut niin lähes kaikilla muillakin on viikonloppuisin vain yksi vuoro eli viikonloppuvuoroja tulee usein, ennen oltiin päasiassa koko viikonloppu töissä jos oltiin ja pääasiassa oli aina kaksi vapaapäivää peräkkäin. Katsoin juuri omia työvuorolistojani niin edellisen kerran olen ollut kokonaisen viikonlopun vapaalla 12 viikkoa sitten. Nytkin minulla on takana kolme yövuoroa, joita ennen tein kolme aamua. Tänä aamuna lopetin valvomisen ja maanantaina taas aamuvuoroon. Seuraava vapaapäivä on taas ensiviikon sunnuntai kun teen ensin viisi aamuvuoroa ja lauantai illan, sitten taas yksi vapaa ja viisi päivää töitä.

Olen keskustellut työvuoroista listantekijän kanssa mutta selitykseksi saan, että hän ajatteli, että tällaisen listan mukaan on kiva tehdä töitä. Listantekijä tekee itse ma-pe klo 8.00-16.00 töitä. Kehityskeskustelussa otin asian puheeksi ja esimieheni sanoi että varmasti listan tekijä tekee parhaansa eli ei asialle voi mitään.

Voiko tällaiset työvuorot oikeasti uuvuttaa ja väsyttää näin pahasti vai kannattaisikohan syitä lähteä etsimään muualta?

  Re: Työvuorot (vai joku muu?) uuvuttaa ja väsyttää

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   26.3.17 00:30:48

No totta hitossa voi.
Ja porukalla palautetta tvs:lle uudelleen sen verran tiukasti, että tällä kertaa menee perille.

  Re: Työvuorot (vai joku muu?) ja väsyttää

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.3.17 00:32:13

Mikä ala? Veikkaan, että aloittaja on sosiaali- ja terveysalalla...

Ravintola-alalla on oltava vähintään joka viides viikonloppu vapaa. Lisäksi viikoittain on järjestettävä vähintään yksi 36 vai oliko se 38 tunnin pituinen vapaa, meillä tosin yleensä jäädään vapaalle aamusta ja palataan iltaan, joten vapaata tulee helposti 72 h putkeen. Alallasi on varmasti vastaavat säädökset työvuoroista. Kaivahan tes esille ja vetoa siihen!

  Re: Työvuorot (vai joku muu?) uuvuttaa ja väsyttää

Lähettäjä: Nkiy 
Päivämäärä:   26.3.17 10:33:06

Pyytäkää, että saatte alkaa tekemään autonomista työvuorosuunnittelua.

  Re: Työvuorot (vai joku muu?) uuvuttaa ja väsyttää

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 13:26:07

Seuraavan kerran kun vedotaan siihen, että listantekijä varmasti tekee parhaansa, niin kerrotte ettäse ei riitä ja kaivatte vanhan hyvän listan malliksi.

Ei tuollaista työrytmiä jaksa kukaan väsähtämättä, nyt äkkiä barrikadeille. Itse lähdin ihan parissa kuukaudessa tuolaisesta työpaikasta, kun ei meno muuttunut.

  Re: Työvuorot (vai joku muu?) uuvuttaa ja väsyttää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 13:35:50

Hyi. Menkää lakkoon :(

  Re: Työvuorot (vai joku muu?) uuvuttaa ja väsyttää

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 13:41:15

Sanot tietenkin esimiehelle, että työvuorojen tekijä on sanonut ajatelleensa tuon olevan kiva vuorojärjestelmä eli ilmoitat että kyse on siitä, ettei hän kuuntele, ettei tuo ole hyvä. Sitten malliksi vanhoja listoja ja pyyntö, että tekee vastaavanlaisia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.