Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   25.3.17 16:13:50

Mulla on joka kevät joku projekti.

Yhtenä vuotena lopetin tupakoinnin, toisena muutin ruokavalion ja laihduin 10kg pysyvästi, viime keväänä kittasin kuukausia vitskuja ja lisäravinteita ja join porkkanamehua ollen kesällä sekä ruskea että superenerginen.

Jokaisen kevään projekti on onnistunut ja tuonut kivoja onnistumisen kokemuksia ja elämänlaadun parannuksia.

Nyt mietin että jos ottaisi takapuoliprojektin. Nyt se on sellainen peruslittana ja olen muutenkin tällainen normipainoinen/hoikka lihaksiton.

Kysymykseni ovat

Onnistuisiko mun saada pyöreä lihaksikas takapuoli 3 kuukaudessa? Ja onnistuisiko se kotitreenillä? Nämä ovat ne mistä lähdetään liikkeelle.

Ja jos vastaus on kyllä niin saa suositella liikkeitä ja nettisivuja asian avuksi kiitos

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.17 16:18:21

Pyöreä perse tulee kyykkäämisestä yms raskailla vastuksilla tehtävistä liikkeistä eikä sitä voi vain rakentaa ja sitten jättää olemaan, sitä pitää ylläpitää koko ajan. Jos olet malliltasi hoikka etkä valmiiksi persevä niin et todellakaan saa aikaiseksi juuri yhtään lihaskasvua kolmeen kuukauteen, jos sulla ei ole salitreenistä tietoa ja taitoja.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   25.3.17 16:31:30

Tietenkin niitä saatuja lihaksia pitää ylläpitää mutta luulisi että 3kk jokapäiväinen treeni jotain tekisi?

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.17 16:36:39

No siis ensinnäkin lihas kasvaa sillä, että sitä ensin rasitetaan ja sitten sen annetaan levätä ja palautua. Jokapäiväinen vemputus ei auta mitään. Toisekseen lihas tarvitsee kasvaakseen progressiivisesti kasvavaa ärsykettä. Jos olet ihan rapakuntoinen niin pari ekaa viikkoa kehonpainokyykyt voi riittää, mutta sitten alat tarvitsemaan ihan kunnolla painoja, siis kymmeniä kiloja. Jos olet normaalikuntoinen niin 3kk säännöllisen treenin (3-4krt viikossa) jälkeen sinun pitäisi kyykätä ainakin 50-60kg painolla. Kolmanneksi lihas kasvaa plussakaloreilla, eli sinun täytyy sitten syödä enemmän mutta se ei ehkä ole ongelma. Neljänneksi on vielä se, että jos et ole ikinä tehnyt kuntosalilla mitään niin ilman ohjaajaa sulla menee aika kauan ennen kuin saat treenistä mitään järkevää irti, varsinkin jos haluat treenata vain persettä jatkuvasti. Eli tuo 3kk ei ole edes ns tehokasta peliaikaa kokonaa.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: lyric 
Päivämäärä:   25.3.17 16:38:30

Jokapäiväinen treeni samalle alueelle on sinänsä turhaa, jos treeni on siis ihan kunnon treenausta eikä vaan humputtelua. Salia suosittelen noin joka toinen tai kolmas päivä, 3-4 kertaa viikossa. Näin lihaksille jää aikaa palautua, ja tunnetusti lihas kasvaa vasta levossa. Koko ajan rasituksen alla oleva lihas ei ehdi kasvaa.

Treenistä: sen voi alkaa 15-sarjoilla, 3 kertaa toistaen, sellaisilla painoilla, että tuntuu. KK-puolentoista päästä vähentää toistoja 10-12, lisätä painoa. Ja erilaisia liikkeitä, seisten painojen kanssa, laitteilla.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.17 16:39:35

Vielä siitä että tommosella pitkäkestoisella alhaisen vastuksen vemputuksella (koirankusetusliikkeet yms. sätkiminen) kasvatetaan lihaskestävyyttä, kun painoilla ja lyhyemmillä sarjoilla kasvatetaan lihaksen kokoa ja ykköstoistovoimaa. Sätkiminenkin voi pyöristää pakaraa jos se on vain löysä säkki, mutta jos muuten harrastat liikuntaa ja peräkontti on ns normaalissa kunnossa niin ei se silloin paljoa lohduta.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.17 16:41:33

Aloittelija voi lisätä perse- ja jalkaliikkeissä painoa ainakin ne pienimmät kiekot eli 1,25kg per treeni. Varsinkin jos on 3kk aikaa niin ihan turha runkata KUUKAUSI jollain minipainolla. Samoin 15 toiston sarjat aivan liian pitkiä kun ei olla rakentamassa perusvoimaa vaan kontin kokoa.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.3.17 16:42:03

Fitfarmin belfieen vaan mukaan! ;)

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: lyric 
Päivämäärä:   25.3.17 16:45:00

Ajattelin vaan, kun aloittaja kertoo olevansa lihakseton, että olis sinne kai hyvä jtn kestävyyttäkin kasata? Mutta kun ei oikein osaa näin netin välityksellä sanoa.

Jos siis vaan massaa haluaa, "kovat" painot, matalat toistomäärät, eli niin että tuntuu ja lisänä runsaasti proteiinipitoista ruokaa.
Ja suosittelen ohjausta alkuun :)

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: humps 
Päivämäärä:   25.3.17 16:48:30

Uaaaaaah näitä harhaluuloja ja aina samoja mantroja. Koita mieluummin googlea, takaan että saat parempia vastauksia.

Kyllä, kun peppu on tosi pieni ja lättänä niin ihan kehonpainoliikkeillä saa huomattavasti eroa siihen. Paljonkin eroa. Ja nimenomaan alussa, ensimmäisten kuukausien aikana lihas kasvaa eniten. Pari kuukautta menee hyvinkin kehonpainotreenillä, kun tietää mitä tekee. Googlella löytyy paljon erilaista kehonpainotreeniä takapuolella.

Tietty taso kun on saavutettu, ja halutaan enemmän sellaista nykyistä "joka päivä on kyykkypäivä" -instabelfiefittiä persettä niin sitten tarvii lisätä painoja hommaan.

Ja tosiaan päivittäinen treeni ei ole järkevää vaan jos on ihan pakkomielle niin joka toinen päivä on maksimitiheys, silloinkin kannattaa tehdä vaihtelevaa treeniä, esimerkiksi kalliota ylös alas, lepo, kotona intensiivinen pakarajumppa, lepo, ylämäkispurttia juosten, lepo ja niin edelleen. Rullaluistimet btw on hyvät perseelle, ei muuta kun rulliksilla liikenteeseen heti kun tiehiekka on pesty!

Tsemppiä projektiin, kesäksi saat satavarmasti muutosta ja sitten vaan huolehdit siitä millä saat muutoksen ylläpidettyä ;)

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   25.3.17 16:49:41

Perslihakset on vaikeimpia lihaksia treenata, vaatii huomattavasti enemmän kuin 3kk kotijumppa.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: humps 
Päivämäärä:   25.3.17 16:54:32

Niin, paitsi että ihan kaikki treenamaton ja normaalitilaa huonommassa kunnossa oleva lihas kasvaa nopeasti ja helposti aluksi, siihen ns keskivertoon saakka. Myös kehonpainolla. Koirankusetusjumppa ei ehkä ole juuri sitä tehokasta, sen sijaan askelkyykyt, kyykyt, YLÄMÄET, spurtit jne, ne ovat. Olen itsekin tarhakoittanut perseeni ihan pelkästään vaihtamalla koiralenkkien paikan pellolta kallioille, ylös alas ja perse sai kyytiä.

Kun täällä ei koskaan tajuta sitä että TREENAAMATON lihas on ihan eri asia kuin liikutettu ja treenattu lihas. Ensimmäinen on helppo, toisen kohdalla tarvii jo perehtyä.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.3.17 16:57:50

Yksi hyvä muistisääntö reeniin on se että jos pystyt treenaamaan lihasryhmän seuraavanakin päivänä on treeni ollut lihaskasvun kannalta ihan turha. Perilke mennyt reeni tuntuu sen ettei lihas kyllä millään ota vastaan uutta reeniä. Kevyt hölkkä tai reipas kävely seuravana päivänä.

Kotonavoit hyvin reenata. Vastusta vaan tarvit mutta se nyt ei ole ongelma. Painotanko, kahvakuula, traktorunratas jne.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   25.3.17 16:59:02

Mutta jos perse on jo luonnostaan littana ja muodoton, ei siihen saa kaunista pyöreyttä vaikka tekisit 2h/päivä 7 päivää viikossa kyykkyhyppyjä 45 asteen mäkeen.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   25.3.17 16:59:20

Kysykää tytöt joltakin treenaavalta mieheltä neuvoa niin saatte tuloksia eikä tarvii arvailla tai väitellä turhasta.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   25.3.17 17:13:14

Kiitos neuvoista ja keskustelusta, tämä on oikeasti tosi mielenkiintoista luettavaa. Yleensä saavutan sen mihin ryhdyn joten oletan että jos aloitan tämän, saan ainakin jotain tuloksia

Eli takapuolitilanne on liikuntaaharrastamattoman, kävelen päivässä siinä 6km mutta se ei ole koskaan mitenkään tuohon kehonosaan vaikuttanut. Se on siis sellainen tosi tavallisen muotoinen.

Sanotaan nyt että sellaista huippukimmoisaa vuosiatreenattua unelmamersettä en tavoittele koska tietenkään ei selkaista ihan tuosta vain saada mutta haluaisin nähdä muutosta lituskasta selvästi pyöreään ja hieman kiinteämpään muotoon.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   25.3.17 17:16:07

Lähettäjä: P
Päivämäärä: 25.3.17 16:31:30

Tietenkin niitä saatuja lihaksia pitää ylläpitää mutta luulisi että 3kk jokapäiväinen treeni jotain tekisi?

Meinasit treenata persettä joka päivä? Miksi ihmeessä?

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: fumes 
Päivämäärä:   25.3.17 17:16:37

"http://www.tikis.fi/treeni/muokkaa-peppua-ja-reisia-tehokkaasti/"

Tuolla sivustolla on lisääkin paljon hyviä ja tehokkaita kehonpainotreenejä, myös pakaroille. Parempi paikka lähteä liikkeelle kuin joku naistenlehden kesäjumppa-artikkeli.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: Ahaa 
Päivämäärä:   25.3.17 17:50:15

Eiku implantit vaan perseeseen. Tai anaboleja piikkinä ja sitten kova treeni.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: Do 
Päivämäärä:   25.3.17 18:00:02

Kotona en usko, salilla mahdollista. Äläkä nyt joka päivä treenaa :D Lihas kasvaa levossa, 3-4 kertaa viikossa riittää. Alkuun omalla painolla kyykkyjä, jos mahdollista vatsapeppu tunnit antaa hyvin pepulle ärsykettä. Kysy omanlainen ohjelma, painoa tarvitset mutta äkkiä rikot itsesi väärin tehtynä. Kokemusta on, mulla treeni taustaa takana 3vuotta. Kuukausissa alkaa pyöristyä ainankin. Mulla peppu ottanut kunnolla massaa tässä päälle vuodessa isoilla painoilla.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.17 18:00:43

Oma kokemukseni oli, että se perä kehittyi alussa todella nopeasti. Jo 3 vk päästä tulosta alkoi näkyä peilistä ja 1,5kk päästä oli aika ostaa uusia alushousuja! Selvitä kuitenkin oikeanlainen ohjelma. Tuosta painnonoususta joku mainitsi, en minä ainakaan millään järjettömillä pluskaloreilla sitä lihasta kasvattanut, söin melko lailla sen verran kuin oli nälkä. Paino ei noussut kuin max kilon. Harvalla kotitreenaajalla on tavoitteena maximi lihaksenkasvatus.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: murppa 
Päivämäärä:   25.3.17 18:13:57

"Kokemusta on, mulla treeni taustaa takana 3vuotta. "

Etkä vielä edes tajua että se on ihan sairaan vähän? Ei se ole lihasten maailmassa kuin vasta pintaraapaisu treenaamiseen.

Mulla on salitreenitaustaa 22 vuoden ajalta. Kuten on jo sanottu, kyllä lättäpeppu kohenee kotitreenilläkin ja ilman painoja. Isompi hanurin turvotus sitten vaatii raudan rankaisua. Tee kotona ja kun ei tulos enää kohene, hakeudu sen jälkeen salille jos tuntuu siltä ettei tulos riitä.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: Six 
Päivämäärä:   25.3.17 19:35:47

Ota personal trainer, joka tekee sulle treeniohjelmat.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.17 19:55:57

Hanki Strong Curves -kirja, vaikka ebookversio. Et kadu.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.17 20:30:33

Mä oon käynyt 1-3x viikossa salilla ja sen lisäksi pyöräillyt ja hiihtämässäkin kävin kun lunta vielä oli. Kotonakin tehnyt välillä jotain. Kyllä jo pientä muutosta huomaa, ehkä kesällä on samanlainen perse mitä joskus..

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.17 21:35:32

Mä oon tässä käynyt salilla kolme kuukautta noin 3 kertaa viikossa. Eka kuukausi meni vähän opetellessa enkä tajunnut heti tehdä tarpeeks rankkoja treenejä, tein pidempiä sarjoja ja kehitin kestävyyttä enkä myöskään keskittynyt takapuoleen vaan olen koko ajan tehnyt hyvin kokonaisvaltaista treeniä. Kyykätä en voi ollenkaan jalkaongelmien takia. Mutta kyllä eron jo huomaa, ei mulla mikään fitnessmallin perä ole mutta pykälän tavallista parempi sanoisin. Varmasti saa näkyviä tuloksia kolmessa kuukaudessa kun keskittyy tiettyyn juttuun ja tekee riittävillä tehoilla. Painot on ainakin mulla noussut nyt alkuun nopeasti, eka kerralla jalkaprässissä oli ehkä 40kg (:D) ja nyt viimeksi meni 140kg jo turhan helposti, noin niinkun esimerkkinä. Nämä on vaan mun omia kokemuksia, sinänsä en ole perehtynyt salitreeniin paljoakaan mutta hevosten valmennusfysiologian opeilla olen itseänikin treenannut ihan onnistuneesti :)

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.17 22:01:45

mulla vähän sam kuin edellisellä. Olen treenannut pakaroita ja keskivartaloa. Ekna treenin jälkeen ei oo lihakset tulleet treenistä kipeäksi, silti huomattavasti on tullut muutosta esim. kankkuihin. Teen kevyillä painoilla, hitaasti keskittyen oikeaan liikerataam ja että tosiaan menee liike oikeaan lihakseen. Paljon venyttelyä, hyvät alku ja loppulämmöt. Ja tulosta on tullut alle kolmessa kuukaudessa

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.17 22:30:34

Miten treenata alakroppaa ja jalkoja kun lonkat ihan sököt ja polvikin melkein? Lihakset varmaan tukisi mutta kipu liikkuessa on hirveä, kävelykin välillä sattuu. Paino vähän alle 60kg eli tuskin kiinni siitäkään...

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollist

Lähettäjä: N54 
Päivämäärä:   26.3.17 10:52:21

Lonkat minullakin sököt, leikkaus pian. Kyykätä en voi, paitsi pikkupainoilla. Teen siis laitteilla. On tehonnut, peräni on pyöreä ja kiinteä, jalat ja koko kroppa lihaksikas. Kommentteja ja ihmettelyä saan salilla osakseni, koskapa en ole enää edes nuori. Minä olen kehitellyt itse itselleni sopivat ohjelmat, änkyrä kun olen. Ortopedi muuten tuumasi, että eipä ole näin lihaksikasta leikkaukseen tulijaa ennen nähnyt ja että lonkat ovat niin huonot, että kova lihaskunto ainoastaan niitä kannattelee.
Kysy piste salin hlökunnalta apuja, kerro rajoituksesi ja pyydä tekemään ohjelma.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.17 11:26:30

Jos kroppa on sökönä, niin ensin fysioterapeutille kysymään neuvoja sopivaan treeniin! Osaavat kyllä auttaa sopivien kuntosaliliikkeiden kanssa. :)

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 12:11:38

Vai että on se pyöreä perse niin tavoteltavaa...
Selvä. :)
No siitä sitten vaan jos sitten olet onnellinen kun saat pyöreän perseen. :)

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 12:23:41

Aloita vaikka tekemällä vauhdittomia pituushyppyjä ja loikkia.
Sitten joka toiselle jalalle loikkia kyykystä ja jos löytyy tukeva tuoli / jakkara / rahi, niin hypi sen päälle. Tärkeintä on kova ponnistusvaihe, jos haluat treenailla ilman painoja kotona. Kyykkyjä kannattaa tehdä vaikka reppu selässä, reppuun saa painoa. Myös lantionnostot on hyviä ja takareiden koukistukset vaikkapa kuminauhalla tai käsipaino jalkaterien välissä.

On täysin mahdollista saada näkyviä tuloksia kesään mennessä, jos harjoittelee oikeasti kovaa. Tuolla aiemmin mainostetut domsit eivät kerro treenistä juuri mitään. Treenaa esim 4 päivää viikossa ja pidä kolme lepopäivää, ei kuitenkaan peräkkäin. Ilman ruokavaliomuutoksia pystyt kehittymään 1,5-2,5kk.

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 12:30:27

Pieni ajatusvirhe iski: "takareidelle polven koukistukset" ^^

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.3.17 13:28:52

Huvittaa tuo kommentoija, joka käy kaikissa laihdutus/kehonmukkaus topiceissa kommentoimassa tyyliin "outoa... Oletko sitten onnellinen?" varsinkin kun missään näissä ei tavallisesti asiasta ole tehty ainoaa elämän sisältöä, kunhan pyritään kohti pientä muutosta parempaan :D

  Re: Pyöreä peppu kesäksi. Mahdollista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.17 20:41:25

Jos lähtötilanne on lätty niin kyllä tulosta tulee nopeasti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.