Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.3.17 23:22:17

edellinen

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=5801348&t=5801348

"Hevosenkin jos omistaa niin sille pitää hankkia muualta tallipaikka."

Et sitten typerys osannut kuunnella loppuun.

No todellakin osasin, myötähäpeä vaan lisääntyi kun kuunteli tyypin jorinat.. alun ja lopun, sanomattakin selvää, huh.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.3.17 23:29:06

Mua ei ihme kyllä haitannut Vesan totisuus yhtään! Monien kehuma Heikki(?) taas oli aivan liikaa ja väsyin hänen energisyydestään jo tuon lyhyen pätkän aikana.

Harmi, ettei meillä ole elämäntilanteet samassa vaiheessa Vesan kanssa ja mua pelottaisi, että sen koira syö mun fifit aamupalaksi. :D

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   21.3.17 23:40:27

Rastatukka ei pidä heppanaisista. ;)

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.3.17 23:43:46

Se kuka ilmoitti ettei heppatyttöjä ota, poisti lausahduksellaan 95% kirjeistä ja ehdokkaista. Se buldoggimies oli kuvottavan täynnä itseään. Ei oikein minkäänlainen tekele. Ja omastamielestään lahja naisill. Yök!

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.17 00:17:54

Vanha topa ei tullut täyteen ja typerys teki jo uuden.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: Hömötiainen 
Päivämäärä:   22.3.17 00:37:58

Ihana se rastatukka! On tainnut eksyä joskus lukemaan tätä foorumia, kun on kerran heppatytöt tyrmänny. Taidan kirjoittaa hälle :D

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.17 01:24:25

Hevosnaiset haluaa aina ne hevoset omaan pihaan ja sitten miehen pitää olla antamassa heiniä ja ottamassa tarhasta sisään pollet, kun nainen on jossain partylite-kutsuilla. Enpä oo nähny omassa tuttavapiirissä sellasta, ettei sitä miestä ois ensin tallin maksajana käytetty ja sitten vielä työllistetään niillä hepoilla, vaikka luvattiin ettei siitä oo mitään vaivaa, eikä haittaa sille. :D

Valitettavasti osa pilaa kaikkien maineen.
Kyllähän se siinä sano, et ei sano jyrkkää eitä ja et mieli voi muuttua oikean ihmisen kanssa. Mutta sillä onkin hevosnainen neuvonantajana!
Mutta mun mielestä ei ole ihme, jos ei ole mitään kunnon parisuhteita takana vielä 25-vuotiaana. Jos on ollut tapailuja ja sellasta kuitenkin.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.3.17 19:09:16

" Lähettäjä: -
Päivämäärä: 22.3.17 01:24:25
Hevosnaiset haluaa aina ne hevoset omaan pihaan ja sitten miehen pitää olla antamassa heiniä ja ottamassa tarhasta sisään pollet, kun nainen on jossain partylite-kutsuilla. Enpä oo nähny omassa tuttavapiirissä sellasta, ettei sitä miestä ois ensin tallin maksajana käytetty ja sitten vielä työllistetään niillä hepoilla, vaikka luvattiin ettei siitä oo mitään vaivaa, eikä haittaa sille. :D"

Ymmärtäisin paremmin jos kaupunkilaismies ei haluaisi hevosnaista.
En ihan ymmärrä maalaisisäntää, joka kokee että hevosen omistava nainen vain pyrkisi hyötymään hänestä.

Oma käsitykseni maajusseista kun on ihan päinvastainen: Hehän siinä etsivät piikaa tiluksilleen? Apu tilanhoitoon lienee heille tervetullut? Ainakin niissä tapauksissa mitä itse tiedän, rouva on kyllä joutunut piankin raatamaan tilan hyväksi aamusta iltaan.

Olipa tilallisella lehmiä, kanoja tai vaikka sikoja, eikö olisi vähän outoa jos morsiammeksi pyrkisi samalla asenteella oleva ihminen kuin se rastapää, siis tuollainen joka heti ilmoittaisi että toisen elukoita ei sitten hoida missään nimessä?

Koska joku kuitenkin vetää tähän sen ettei toisen siivellä voi elää osallistumatta talon töihin, vastaan että töissä voi käydä muuallakin ja elättää itse itsensä, mutta eläimiä karsastava puoliso tuskin on silti eläintilallisille se ykkösvaihtoehto.

Sitäpaitsi vieraan tilallakin lomittamisesta saattaa saada paremman palkan jos hyvin käy, muutakin kuin ruokapalkan.

Itse olen ollut tallitöissä nuoresta asti ja saanut siitä kyllä rahaakin, sen lisäksi että oma hevonen on saanut tallipaikan ja minä ruuan ja katon pääni päälle monellakin tilalla.

Jos joku maalaisjuntti on niin itsekäs että ensimmäisenä ajattelee vain ettei tuleva puoliso saa häneltä minkäänlaista tukea, apua tai hyötyä, niin ei ole kypsä mihinkään vakavampaan ihmisuhteeseen.
Voisi seukkailla ihan vain niin että kumpikin asuu omissa asunnoissaan ja tapailee vain vapaa-ajalla, ei työn merkeissä, ja kumpikin maksaa ravintola- tai leffailtansa ihan itse. :D

Jos menisin yksiin (mielenhäiriössä) tuollaisen tyypin kanssa, tekisin hänen kanssaan vuokrasopimuksen ja maksaisin huoneestani vuokraa, mutta odottaisin myös työsopimusta ja riittävää palkkaa työpanoksestani jos tilalle töihin jäisin. ;)

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.3.17 19:11:51

Sama koskee sitä munamiestä. :D Tosi epäluuloiselle vaikuttaa, kaikki ovat vain hänen muniensa perässä.

Liikevaihto ei tosiaankaan kerro vielä sitä kuinka paljon viivan alle jää, varsinkin kun puoli sukua on samassa yrityksessä töissä...

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.17 20:04:19

En ymmärrä maajusseja joiden mielestä on ehdoton ei, jos nainen harrastaa hevosia ja tahtoo ne omaan pihaan. Jos nainen ottaa maajussin niin se käytännössä tarkoittaa sitä, että siinä kotitilalla ollaan ja melko tiivisti. Ei sieltä helposti tuosta vain lähdetä harrastamaan, joten miksei naisella saa olla harrastusta jonka voi hoitaa siinä kotona? Toki aina on niitä jotka pyrkii hyötymään, mutta jos lähtökohtana jo on se koko ajan nii ei siitä suhteesta mitään tule. Kummallista olettaa, että joku olisi valmis jättämään koko elämänsä ja muuttamaan jonnekkin keskelle ei mitään, mutta ei saisi rakentaa elämää siellä itselleen esimerkiksi harrastusten kautta. Jos nainen auttaa tilan töissä nii ei varmaan ole paljon vaadittu, että mieskin voi joskus niitä hevosia hoitaa. Toki jos ne naisen omia niin pääsääntöisesti niistä vastuu on hänellä itsellään.
Tuo Sannahan vaikutti oikein mukavalta. Turha kai sitä on miettiä onko aikaa miehelle. Nyt ei miestä ole niin samahan silloin on olla paljon omaa puuhaa, mutta jos joku kolahtaa todella nii sillon monesti haluaa viettää yhdessä aikaa ja jos on halua nii varmaa sitä aikaa myös löytää.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   22.3.17 20:53:47

Kuka ilmoitti ettei toisen elukoita hoida eikä siipeilijää elätä?

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.17 20:55:33

Näytti pari noista tarvitsevan emätamman tekemään perillisiä,että itse voi juosta missä milloinkin .Rikas Tuusulan mies sanoikin sen ihan suoraan,ettei sitä näy ja naisen pitää ymmärtää..

Jääkiekonpelaaja tyttö kun saa mukavampaa tekemistä niin loppuu pelit,arvaan.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: Sen 
Päivämäärä:   22.3.17 22:11:06

Yksi maajussi tapasi tytön, jolla hevonen vieraalla täysihoidossa ja 5krt/vk kävi hoitamassa. Eräänä talvi iltana tilan isäntä navetan jälkeen marssitti tytön pihalle ja sanoi, että tuohon tulee talli ja tarhat, joutaa laiduntakin eikä hevonen pärjää yksin, hankittava kaveri....

Kyllä niitä miehiä on, jotka ajattelee niinkin, että saa aikaa yhdessä oloon eikä toisella menee aikaa toisella tallilla. Ja arvatkaa vaan kumpaa piti toppuutella hevosten suhteen ;)

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.3.17 08:01:26

Arveluttaahan ne motiivit jos monet hakee maajussia vain tallipaikan vuoksi.
Siinä ihminen jää kakkoseksi.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   23.3.17 08:18:46

Eiköhän sitä halvemmallakin saa tallipaikan kuin p.... jakamalla. Mä en ainakaan katso itseäni niin halvaksi, että alkaisin mitään miestä viihdyttää ja passata 300-500 €:lla/kk, jos mies ei yhtään miellyttäisi.

Ja siitä, mitä joku puhui Sannan kiireistä ja mitä jos isäukko ei enää pystykään auttelemaan. Ainahan tilanteet voi muuttua. Silloin katsotaan tietysti uudelleen, mitä ehtii ja pystyy.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: Nauratti 
Päivämäärä:   23.3.17 09:46:02

Niinpä. Mieluummin tallipaikka rahalla, kun varustettuna äijällä pahalla. :D

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.17 10:27:40

Toisaalta noin niinko hypoteettisesti mulla on oma talo, oma piha, omat kopukat omassa pihassa. Samoin kuin noi 12 koiraa. Totta kai mä olisin valmis osallistumaan asuinpaikan töihin - niin kokopäiväisesti kun oman duunin ohessa riippuen miten tila työllista. MUTTA. Lähtisinkö emännäksi ihmisille, joka ilmottas että elukat menee sit hoitopaikalle? Ka empä lähtis. Eihän niitä hevosia ekana vuonna oo pakko siihen sammaan pihapiirin saaha, mutta jos siinä on tarkotus elää ja asua ja jälkikasvuakin työntää pihalle, kai se on munkin koti ja kai mullakin siinä jottain sananvalttaa saa olla?

Mutta jees, onneksi on oma koti ja tässä on näillä näkymin ihan hyväkkii olla, jotta mitäpä sitä miestä ehtimmäänkään!

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.3.17 10:56:17

Jos Jari ois 20v nuorempi, kirjottasin sille.. :D

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: Vuokralainen 
Päivämäärä:   25.3.17 13:30:53

Ei kai se rastapää hevosia kieltänyt. Sanoi vain ett kunhan hänen ei tarvitse niitä kauheasti hoitaa? Tapio ei halunnut hevosia pihaansa.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.3.17 14:14:56

Eikö se niin mee että 99% hevosnaisista pilaa kaikkien hevosnaisten maineen?

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   25.3.17 14:50:36

Sitten on vitsit vähissä jos tuo rastatukka pyörähtää vaikka nivelakselin ympäri...

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: Jäbä 
Päivämäärä:   25.3.17 15:23:06

Pakko kysyä teiltä osaavimmilta. Onko näitä miehiä vähän laitettu noihin kuviin? Vesakin 35v ja ihan kuin 10 vuotta nuorempi?

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   25.3.17 21:13:06

Minä voisin Vesalle kirjoittaakin! Minua ei haitannut tuo hymyttömyys, sillä en itsekään hymyile kovin paljon/usein. Eipähän tarvitsisi selitellä vakavuuttaan.
Harmi vain että Vesa asuu noin 600 km päässä minusta, eikä Etelä-Suomi kauheasti houkuttele.

Koira on pieni miinus, sillä se näytti olevan uros ja mullakin on uroskoiria, jotka ei tuu toimeen vieraiden urosten kanssa.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.3.17 22:06:01

Tunnen Heikin hyvinkin. Sen verran voin sanoa, että kun joku mainitsi että Heikki on ujo... Noh, ei kyllä ole. Heikki on ihan mahtava ja vähän erikoinenkin tyyppi, että kaikki ketä yhtään kiinnostaa niin ei muuta kuin kirjoittelemaan! :) Josko senkin vauhti hidastuisi kun tulisi eteen se oikea nainen, vaikka ei itse ohjelmaan hakenutkaan vaan kaverit ilmoitti. ...sitä vauhtia kun nimittäin piisaa! :D Juhannusjuhlia odotellessa. Ja jos yhtään tykkää tanssilavoilla käydä niin Heikki handlaa senkin hyvin. Lämmin ja kiltti tyyppi, nuori ja menevä, ja silti arvostaa niitä vanhoja arvoja. Semmonen mainospuhe tämä.

Vesan eleettömyyteen ja ilmeettömyyteen kiinnitin minäkin huomiota! Liekö sitten jännitystä vai onkohan oikeasti suoraan sanoen niin tylsä tyyppi kun mitä antoi vaikutelman... Komia poika, eihän siinä. Mutta sisältö vaikutti tyhjälle.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: Suski 
Päivämäärä:   25.3.17 22:32:17

Kerrankin seuraan. Yks noista on mun pikkuserkku

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: Vuokralainen 
Päivämäärä:   25.3.17 22:55:27

Suski kerro toki kuka?

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.17 13:17:10

"Tapio ei halunnut hevosia pihaansa."

Jep, niin sanoi, mutta sitten jotenkin kierteli, että no ei se nyt ihan kiveen hakattuakaan ole.

  Re: Maajussille morsian alkaa 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.17 13:21:45

Tapio sanoi, että omissa tulevaisuudenkuvissa hänellä hevosia ei ole pihassa. Joku kesäheppa olisi ok. Ja sitten sanoi, että joku kuitenkin hänen päänsä kääntää eikä se ole kiveen hakattua.

Sama kuin minun mies ei olisi koiraa ottanut, mutta minun mukana se tuli taloon.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.