Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.3.17 15:39:49

Minulla ollut peräpukama monia vuosia (muistaakseni yläasteikäisenä huomasin). Ikinä ei ole ollut kipeä, ja olen hyvin pystynyt elämään sen kanssa kun on ollut sen verran pieni.

Nyt viikon sisällä pukama pahentunut, kasvanut kaksin/kolminkertaiseksi aiemmasta. Edelleenkään ei ole kipeä eikä kutiava, mutta tuntuu todella ilkeältä kun se "pullahtaa" ulos esim. kävelylenkillä jne. Syytä en keksi miksi nyt kasvanut, mitään muutoksia ruokavaliossa/liikunnassa tms. ei ole ollut.

Onko apteekeissa ilman reseptiä myytävät peräpukamavoiteet (ja puikot) tarkoitettu vain kirvelyn ja kutinan lieventämiseksi? Hoitaako ne ollenkaan niin, että pukama pienentyisi (tai häviäisi kokonaan)? Vai täytyykö marssia lääkäriin?

Niin ja ikää minulla on 22 vuotta.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.3.17 15:44:13

Harvoinpa ne pukamat ihan täysin häviävät. Usein jää jonkinlainen nysty tai heltta kuitenkin. Pienentää kyllä voi ja lievittää kutinaa jne. Tärkeintä on kuitenkin riittävä hygienia ja istuma/ilmakylvyt.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: sipi kilppari 
Päivämäärä:   11.3.17 15:46:08

Voiteet helpottavat oireita, eivät pienennä pukamaa. Eli lääkäriin.
T: sairaanhoitaja

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.3.17 15:48:27

Ei siis ole mitään toiveita että pukamaa saisi kotihoidolla pienemmäksi..?

Auttaisiko ilmakylvyksi esim. nukkuminen ilman alushousuja?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.3.17 15:54:13

sipi kippari, kyllä ne ihan kotihoidolla pienenee. t: vaivasta monesti kärsinyt.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.3.17 16:07:50

Ällö: olet siis käyttänyt voidetta ja ilmakylpyjä? Silläkö on pienentyny?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.3.17 17:08:00

Sairaanhoitaja, miksi lääkäriin? Mulle lääkäri vaan sanoi että kun ovat synnytyksessä tulleet eli eivät elämäntavoista, ruokavaliosta, ummetuksesta tms.niin pitää vaan kestää noin heltat.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.17 00:21:24

Vähä ot mutta mites noi vaikuttaa teidän seksielämään? Etenkin uusien kumppanien kanssa. Juuri tuollainen heltta on mulla haittana :( tuntuu ettei kehtaa pomppaa sänkyyn enää ikinä kenenkään kanssa jos ne jotenkin säikähtää tai ajattelee että se on ällöä, niinkuin mäki vähän ajattelen :(

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   12.3.17 00:28:24

Ihan niitä hirtetään vaikka olisivat mistä aiheutuneita.
Eli lääkäriin vaan.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.17 00:39:48

Heltta ja peräpukama on eri asioita. Heltta ei pullahda tasan mistään. Peräpukama kannattaa hirttää jos siitä on vaivaa, ts. jos se pullahtelee ulos.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Cc 
Päivämäärä:   12.3.17 00:45:42

Just sain niillä supoilla ja voiteella hoidettua.
Eipä tullut mieleenkään lähteä leiriin.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.17 00:46:29

Joo heltta ei pullahtele mutta siitä on esteettistä haittaa :D kannattaako sitä nolostella sennujen mielestä? :D

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.3.17 07:45:48

Hirtetäänkö helttojakin? Vai miten ne poistetaan? Isot sellaiset?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   12.3.17 08:00:22

Mistäkö tulevat? Näistä asioista ei yleensä keskustella vanhempien sukulaisnaisten kanssa. Jos keskusteltaisi, paljastuisi että niitä on niin äidillä, mummolla kuin tädeillä ja on ehkä ollut jo hyvin nuorena.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   12.3.17 21:09:22

Minkälainen toimenpide pukaman hirttäminen on? Käykö kipeää ja onko sen jälkeen kipeä?

Itse häpeilen pukamaa suunnattomasti, eritoten nyt kun yhtäkkiä päivässä kasvoi niin paljon.. ehkä jollakin tasolla rajoittaa seksielämää mutta nykyinen mies ei ainakaan ole mitään siitä maininnut. Kaitpa tietää että on ihan normaalia.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: kana 
Päivämäärä:   12.3.17 23:06:21

Mulla on ollut kauan. Nyt ovat suurentuneet ja aika ällöt. Välillä kauhea kutina, mietin että voisko siellä muhia joku sieni. Yritän parhaani mukaan pitää hygieniasta huolta. Seksistä en nykyisin osaa sanoa, kun en harrasta. Ukko lähti toisen mukaan jo muutama vuosi sitten. Mahtoiko häipyä pukamien takia?
Lääkäri sanoi että on niin isot ettei voida , vaan pitää leikata. Keväämmällä menossa leikkaukseen, yöks!

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   12.3.17 23:11:45

Kutina johtuu yleensä rikki hankautuneesta ihosta tai fissuuroista.

Helttoja ei voi hirttää. Ne voidaan leikata pois, mutta leikkaushaavoihin pitää laittaa tikit ja peräaukossa leikkaushaavat parantuvat yleensä huonosti joten 'helttojen' leikkaamista ei suositella.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Pukama 
Päivämäärä:   12.3.17 23:17:00

Minä luin jostakin, että ihan perus hydrokortisonivoidekin auttaa. Ainakin minulta katosi sitä käyttämällä kokonaan. Lisäksi aina "työnsin" sen takaisin sisään vessatoimitusten jälkeen, niin ei häirinnyt. Ei siinä kauaa mennyt, kun rasvailemalla ja työntämällä lähti kokonaan. Nämä neuvot siis poimittu jostain suomi24-foorumilta tms, joten en tiedä muusta kuin omasta kokemuksesta, ovatko luotettavia.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: kaipa 
Päivämäärä:   12.3.17 23:19:00

Ässin tarkastuksestako seukkaaminen on kiinni?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Farmasisti 
Päivämäärä:   13.3.17 07:59:37

Ilman reseptiä Scheriproct on ainoa tuote, jossa turvotusta ja tulehdusta vähentävä kortisoni (plus myös paikallispuudetta)... muut tuotteet lähinnä helpottavat kutinaa (Hädesalva) tai pienentävät uuden tulehduksen riskiä (AC3)

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.3.17 17:51:42

Joku kertoi kerran keskustelupalstalla käyneensä helttojen kanssa laserissa ja oli ollut nopea ja kivuton toimenpide. Onko tästä kokemuksia?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   27.3.17 06:10:47

Mtä eroa heltalla ja pukamalla on?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   27.3.17 06:22:36

No kyllä minä ainakin elämäni ainoan pukaman sain juuri tuolla scheriproktilla hävitettyä kokonaan, eikä ole vuosien saatossa takaisin tullut.
Ja oli ulkoinen ja pirun kipeä.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   27.3.17 06:22:47

Minulla on ollut ihan lapsesta saakka, nyt ikää lähemmäs 30 vuotta. Ei ole auttaneet mitkään ilmakylvyt (nukun aina ilman alushousuja), hygienia tai ruokavalio tai yhtään mikään. Ovat ja pysyvät. Lääkärissä kävin kerran, ja siellä lääkäri epämääräisesti sanoi, että ei voi hirttää, kun on/ovat jotenkin sen mallisia.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.17 10:50:57

Laser kiinnostaa täälläkin! Kokemuksia? Tai hoitajia paikalla?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: sip 
Päivämäärä:   27.3.17 11:07:35

Mulla leikattiin pukamat ihan perinteisesti. Se oli ihan kidutusta, tehtiin paikallispuudutuksessa. Ja asiaan perehtynyt erikoislääkäri yksityisellä. Hintaa tuli tonni. Kivut oli sitten jokapäiväisessä elämässä ulostaessa. Nyt vuoden kuluttua leikkauksesta pystyy jo ulostamaan istuen mutta ei aina. Tähän kuuluu myös pienentynyt pidätyskyky, joten vessa on oltava lähellä ja joskus käy vahinko niin että pskat tulee housuun. Ja ikää siis 40+. Ei kiva juttu ollenkaan.

Ai niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Ei todellakaan auta.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   6.4.17 21:34:09

Mitä eros heltalla ja pukamalla on?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   6.4.17 22:24:37

Mulla sellainen herneenkokoinen pallo ilmestyi. Händesaa laitoin muutaman pv ja se puhkesi, tuli veret ulos ja sit hävisi.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: äää 
Päivämäärä:   24.4.17 09:54:30

Eka peräpukama tullut tai ainakin ulkoinen sellainen. Kipeä on. Onko mitään toivoa että häviää?

Kutisee ja kirvelee. Ollu kaikkea vaivaa muutenkin ja nyt tämä. Varmaan tämän suhteen kariuduttua tarvitse enää uutta miestä ees etsiä =(

Ja olen 36.

Apteekkiinko tässä taas joutuu... Mikä voide tai yms auttaa jos auttaa?

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   24.4.17 10:55:49

Minulla terveyskeskuslääkäri puhkaisi ja puristi pukaman tyhjäksi. Pukama sisälsi paksua ja hyytynyttä verta. Ei ole sen koommin vaivannut.

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.4.17 21:14:41

Rasvaa ja puikkoja. Kyllä häviää. Synnytyksen jälkeen oli nyrkin kokoinen pukama ja rasva/puikot ja kelmunpala pukamanpäälle että oikein muhi rasvassa ni hyvin pienenty. Ni luulis tehoavan pienempiinkin

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 22:05:54

Nyrkin kokoinen :0

  Re: Auttaako peräpukamavoide oikeasti?

Lähettäjä: Ahaa 
Päivämäärä:   25.4.17 00:13:44

Pidä varasi, ettei siitä kasva Tarja Halosta!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.