Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: fffff 
Päivämäärä:   19.2.17 13:43:16

http://www.horse-e-things.com/wp-content/uploads/2014/05/Magic-Brush.jpg

Kyse siis noista muovisista piikkisuista joita jotkut kutsuvat ihmepiikkisuaksi.
Joissain harvoissa paikoissa noita myydään yksittäin, mutta ei koskaan siinä värissä kuin haluan. Enkä ymmärrä mitä joku tekee useammalla tuollaisella. Ovatko nuo niin heikkolaatuisia ja käyttöikä niin lyhyt että niitä pitää ostaa monta kerralla jos haluaa että ne riittävät edes vähäksi aikaa?

Yleensä noita näkyy myynnissä kolmen kappaleen setissä tai kaksi kappaletta yhdessä. Miksi ostaisin sinisen ja mustan jos haluan pelkästään mustan? Miksi siinä setissä ei voi kaikki suat olla saman värisiä? Miksi niitä ei voi olla laatikossa jossain ja siitä saisi sitten itse valita mitä värejä settiin ottaa?

Jossain kaupassa näin noita myynnissä yksittäin, mutta niissä oli jotain "timantteja" ja mitään blingbling-harjaa en halua kun ne timantit kuitenkin irtoilisivat ja sitten niitä olisi joka paikassa.

Tällaista olen miettinyt jo jonkin aikaa.

Jos joku tietää tuohon kysymykseen vastauksen niin kertokaahan :D

Ja tähän ketjuun saa laittaa myös muita kysymyksiä joita itse olette pohtineet mutta ette ole vielä keksineet vstausta ja muut voivat sitten vastata.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: Kipkop 
Päivämäärä:   19.2.17 13:48:08

Kyllä noita saa erikseenki; horze,puuilo ja hippodome ainakin.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.17 13:49:39

Edullinen tuote, saadaan ihmiset ostamaan enemmän kuin tarve on. Vaikka ei välttämättä tarvitsisi ostaa kuin yksi, ostetaan kuitenkin se kolmen paketti, kun siihenkään ei talous kaadu. Sitten ne ylimääräiset yleensä hukataan ennen seuraavaa karvanlähtöaikaa ja ostetaan taas uudet 3kpl. Kannattavampaa valmistajalle.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: fffff 
Päivämäärä:   19.2.17 13:52:34

Saa joo joistain paikoista yksittäinkin, muttta en löydä mustana noita mistään muuten kuin kahden tai kolmen kappaleen seteissä. En edes puuilosta. Horzessa näytti olevan vain 3 kpl:n settinä ja hintana 15 euroa joka ei kyllä mielestäni ole edullinen. Täälä ei horzen mymälää ole joten katsoin vain nettisivuilta.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   19.2.17 14:00:11

En minäkään tajua miksi noita myydään monen kappaleen seteissä kun ainakaan minulla ei ole tapana hukata tavaroita mihinkään niin että joka vuosi pitäisi ostaa uudet varusteet ja välineet. Minulla on useampi hevonen eikä kyllä jokaiselle ole omia harjoja.

Minulla on mietityttänyt jo vuosia että mitä tarkoitetaan sillä kun naisen kuukautisiin liittyen sanotaan jotain "Jokainen nainen on hirviö kerran kuussa" tai "jokaisella naisella on oikeus olla hirviö kerran kuussa" tai "jotain blaablaa kerran kuussa".

Mitä tarkoitetaan tuolla "kerran kuussa"?

Onko se kolme viikkoa kestävä jakso jonka ajan naisella on huono olla vai onko se yksi äkäisempi ärähdys johonkin jonkun esittämään turhanpäiväiseen kysymykseeen?

Vai mitä tuo kerran kuussa tarkoittaa? Kuukautiset kestävät yleensä muutamasta päivästä viikkoon, ja hormonitoiminta on sellainen (jos ei käytä hormoniehkäisyä joka sekoittaa pakkaa) että ovulaation aikaan nainen on kauneimmillaan ja onnellisimmillaan, ennen menkkoja @!#$, kun menkat alkavat, @!#$ ja paha olo, menkkojen ajankin saattaa @!#$, ja menkkojen jälkeen voi olla kuiva kausi jolloin seksi ei huvita ollenkaan. Eli noin kolme viikkoa kuukausesta nainen on jotain muuta kuin onnellinen oloonsa. Sitäkö se "kerran kuussa" tarkoittaa?

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.17 14:11:43

"Minulla on mietityttänyt jo vuosia että mitä tarkoitetaan sillä kun naisen kuukautisiin liittyen sanotaan jotain "Jokainen nainen on hirviö kerran kuussa" tai "jokaisella naisella on oikeus olla hirviö kerran kuussa" tai "jotain blaablaa kerran kuussa".

Mitä tarkoitetaan tuolla "kerran kuussa"?

Onko se kolme viikkoa kestävä jakso jonka ajan naisella on huono olla vai onko se yksi äkäisempi ärähdys johonkin jonkun esittämään turhanpäiväiseen kysymykseeen?

Vai mitä tuo kerran kuussa tarkoittaa? Kuukautiset kestävät yleensä muutamasta päivästä viikkoon, ja hormonitoiminta on sellainen (jos ei käytä hormoniehkäisyä joka sekoittaa pakkaa) että ovulaation aikaan nainen on kauneimmillaan ja onnellisimmillaan, ennen menkkoja @!#$, kun menkat alkavat, @!#$ ja paha olo, menkkojen ajankin saattaa @!#$, ja menkkojen jälkeen voi olla kuiva kausi jolloin seksi ei huvita ollenkaan. Eli noin kolme viikkoa kuukausesta nainen on jotain muuta kuin onnellinen oloonsa. Sitäkö se "kerran kuussa" tarkoittaa?"

Mitä hittoa? :D

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: .......... 
Päivämäärä:   19.2.17 14:22:13

^ aloituksen viimeinen kappale...

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   19.2.17 14:49:51

No kertokaa nyt joku mitä tarkoittaa tuo "kerran kuussa"?

. ja .. voisivat ainakin valaista...

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   19.2.17 14:57:47

Mutta kun yleensä naiset ovat "hirviöitä" esim. viikon verran kuukaudessa kuukautiskiertoon liittyen, ja yleensä tuolla tarkoitetaan sitä asiaa. En kuitenkaan ymmärrä miksi viikon mittaista jaksoa kutsutaan että "kerran kuussa" kun tuon viikon mittaisen hirviöajan aikana nainen ehtii olla kuin hirviö useammin kuin yhden kerran, kun niitä "hirviökohtauksia" tai pahaa oloa puretaan jopa useita kertoja päivässä. Yksi hirviökohtaus kuukaudessa on siis sallittu, sen jälkeen ei? :D

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: 3 
Päivämäärä:   19.2.17 15:12:03

voi pyhä jysäys ja aivotoiminnan puute nyt tuota kerran kuussa ihmettelyä.

eihän siinä määritellä kestoa. olkoon sitten vaikka viikon kestävä vitutus! edelleen se on kerran kuussa. tai vaikka se kestäisi kolme viikkoa! kolme viikkoa neljän viikon sykleissä. on edelleen kerran kuussa.

mutt MITEN se liitty tähän asiaan?

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   19.2.17 15:18:30

Liittyy hyvinkin, koska aloittaja sanoi näin:

"Ja tähän ketjuun saa laittaa myös muita kysymyksiä joita itse olette pohtineet mutta ette ole vielä keksineet vstausta ja muut voivat sitten vastata."

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.17 15:24:58

"Lähettäjä: Kipkop
Päivämäärä: 19.2.17 13:48:08

Kyllä noita saa erikseenki; horze,puuilo ja hippodome ainakin." Horzen sivuilta löytyi vain kolmen setti..

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: Loop 
Päivämäärä:   19.2.17 15:28:39

Ne myydään seteissä koska niissä on erityyppisiä harjoja. Eli harjaksien kovuus vaihtelee hieman eli setissä on periaattessa eri kropan osille tarkoitetut harjat. Koska noihin on tarkoitettu käytettäväksi yksin sellaisenaan, ei vain poikkisuan korvikkeena.

Samoin kuten joku jo sanoikin, näin saadaan enemmän myyntiä halvalle muovituotteelle. Englannissa tuon setin taitaa saada n viidellä punnalla eli puhutaan punnan, max parin kappale hinnasta.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.2.17 15:28:54

Vai että jo vuosia miettinyt tuota "kerran kuussa" hommaa :D Täytyy kyllä olla vähän yksinkertainen tai ainakin ajatella asiaa liian vaikeasti tuon pohdinnan perusteella. Et koskaan ole kuullut nimitystä menkkahirviö tai "se aika kuusta"? Eli tarkoitetaan sitä kuukautisten aikaa, kun naisilla stereotypioiden mukaan flippaa.

Tsemppiä vaan jos muutut hirviöksi tai olet kiukkuinen jopa kolme viikkoa kuukaudesta... Tai ylipäätään koet tarvetta saada olla hirviö, jopa useita kertoja kuussa.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.17 16:00:11

Täällä ainakin näkyy saavan ihan ysittäin alle kolmella eurolla:

http://www.teivonravijaratsastus.fi/fi/Hevoset/Harjat+ +hoitotuotteet/Harjat+ja+kammat/68/Globus+Magic+Brush/2099

Poista väli plussien välistä!

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: Piippa 
Päivämäärä:   19.2.17 16:20:52

Yksi hevoselle, yksi hevosen tavaroille ja yksi koiralle. Toiselle paketillekin löytyisi kyllä käyttöä.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.17 16:25:33

"Ne myydään seteissä koska niissä on erityyppisiä harjoja. Eli harjaksien kovuus vaihtelee hieman eli setissä on periaattessa eri kropan osille tarkoitetut harjat. "

Minä en ainakaan huomannut ostamissani harjoissa muuta eroavaisuutta kuin värin.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   19.2.17 16:30:28

Magic Brushit on alunperin tehty poistamaan karvat huovista ja loimista. Ihan vaan btw.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   19.2.17 18:04:54

Kylläpäs tänne nyt eksyi muutama pilluhirviö jolla on ilmeisesti se aika kuusta :DDD

Kyllä olen kuullut sanonnan "se aika kuukaudesta" ja se tosiaan vaihtelee että kuinka pitkä aika kuukaudesta olo on hirveä. Jonain kuuna tosiaan vain yhtenä päivänä pari tuntia ja joku toinen kuukausi sitten kolme viikkoa koko ajan joka päivä jollain tavalla. Kai se on kaikilla muillakin niin että kuukautiskierto ei mene sekunnilleen samalla kaavalla vuodesta, kuukaudesta ja viikosta toiseen, vaan jonakin kuukautena olo on huonompi ja kivut pahemmat jo joskus toiste sitten pääsee vähemmällä. Kaikki muuttuu mm. iän myötä suuntaan tai toiseen. Itse kuukautisvuoto ei minua haittaa, vaan pms-oireet, joihin kuuluu esim. se vitutus joka saattaa jossakin kuussa kestää kauemmin ja joskus sitä ei tule juuri ollenkaan.

Ja minä en todellakaan koe tarvetta saada olla hirviö, enkä tunne itseäni hirviöksi, mutta usein näkee netissä jaettavan kaikkia "naisiin liittyviä juttuja" joissa aina mainitaan se että "nainen on hirviö kerran kuussa". Noita on sekä miesten että naisten jakamina.

Mutta hienoa että X on niin pilluhirviö että lukutaitokin katoaa siinä samalla ;)

Lähinnä siis pointtini oli se että tuo sanonta "kerran kuussa" on typerä, sillä se kuulostaa tosiaan siltä että yhden kerran (esim. yksi ele tai yksi sanottu lause) nainen on tai saa olla luvan kanssa "sellainen" koska kuukautiset. Ja yleensähän se olo kuukautisiin liittyen ei ole vain yhden hetken pituinen vaan kestää monilla päiväkausia, esim. pari päivää ennen menkkojen alkua ja pari päivää menkkojen alun jälkeen, eli tuossa on jo neljä päivää putkeen.

Jos joku siis käy töissä kerran viikossa, hän käy tuolla logiikalla töissä neljänä päivänä viikossa.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: fria 
Päivämäärä:   19.2.17 18:09:51

Minä olen ihmetellyt naisten pukeutumista.

Miksi naisille tehdään kenkiä jotka ovat nätit mutta epämukavat tai huonot kävellä? Miksi ei voi tehdä kenkiä jotka ovat sekä nätit että hyvät jalassa? Tai olisi sievät mutta talvella lämpimät ja pohja niin pitävä ettei koko ajan liukastu?

Miksi naisten housuissa ei ole taskuja joihin saisi mahdutettua avaimet ja puhelimen?

Miksi vaatteet ovat usein huonoa materiaalia jotka eivät istu päälle vaikka kuinka laadukasta hankkisi? Vaatteet ovat epämukavat ja olo tällöin hankala. En puhu mistään halpakauppojen rääsyistä vaan paremmista merkeistä. Miksi niistäkään ei löydy hyviä, siistejä ja käytännöllisiä vaatteita?

Moni pukeutumisetikettikin vaatii tietynlaista pukeutumista, joten onpa kiva että vaikka kuinka satsaisi vaatteisiinsa ja kenkiinsä rahaa "laatumerkkeihin" niin siitäkin huolimatta jalkoihin sattuu ja vaatteet ovat huonot päällä.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: poiu 
Päivämäärä:   19.2.17 19:02:53

No eipä .. sen paremmin äidinkieltään ymmärrä tai osaa lukea :D Tuollahan on moneen kertaan selitetty että miksi tuo sanonta "kerran kuussa" on typerä, ja miten typerissä tapauksissa sitä käytetään.

Jos minä sanon että käyn hammaslääkärillä kerran kuussa koska minulle tehdään juurihoitoa, niin tarkoittaako se että olen siellä hammaslääkärillä kuukaudesta riippuen kolme viikkoa tai puoli tuntia kerrallaan. No ei, kun yleensä ne hammaslääkäriajat ovat tietyn mittaisia ja niitä on määrätyin väliajoin. Miksi siis kuukautisiin liittyvistä "hirviökohtauksista", huonovointisuudesta ym. puhutaan termillä "kerran kuussa" jos se huonovointisuus voi kestää vaikka viikon, mutta se aaltoilee niin että se tulee puolen tunnin kohtauksina kaksi kertaa päivässä. Silloin se ei kyllä ole mikään "kerran kuussa" vaan noin 14 kertaa kuussa.

Minua on ihmetyttänyt että miksi ihmiset eivät kierrätä lasijätettä, paperia, kartonkia, metalli- ja elektroniikkajätettä, mutta silti vastustavat metsänhakkuita ja kaivostoimintaa? Jos kierrättäisivät paperit ja kartongit niin metsiä tarvitsisi hakata vähemmän. Jos kierrättäisi metalli- ja elektroniikkajätteen niin silloin ei tarvitsisi kaivaa maan alta niin paljon uutta raaka-aineta kun voi uusiokäyttää entisiä materiaaleja.

Eli miksi ihmiset ovat noin typeriä? Kierrätys on kuitenkin tehty helpoksi ja monissa paikoissa on esim. kaupoissa tai kauppojen pihalla kierrätyspisteitä. Ja kodinkoneille voi tilata ilmaisen haun kotoa niin ne saa kierrätettäviksi ihan ilman vaivaa.

Ja jos jaksaa vielä makkarapaketin metsän niin aivan varmasti jaksaa tuoda sen makkarapaketin sieltä metsästä poiskin, ei tarvitse jättää sitä käärettä lojumaan metikköön.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: ole 
Päivämäärä:   20.2.17 18:50:48

Minä en ymmärrä mksi joku haluaa lavuaarin jossa on tasainen pohja. Kertokaa siis miksi joissakin paikoissa on sellaiset?

Olin vuokralla asunnossa jossa vessan lavuaari oli laatikko eli neliskanttinen jossa tasainen pohja. Aina sai olla huuhtomassa hammastahnaa pois ties kuinka kauan kun se ei vain suostunut suosiolla menemään lavuaarista alas. Ja lavuaari oli aina epäsiisti kun sen pohjalle jäi aina vettä lojumaan ja kun se vesi siitä vähitellen haihtui, oli pohja aina likainen. Lavuaari oli kaiken lisäksi kirkkaan punainen joten kaikki lika näkyi harmaana ja vaaleana.

Miten tuollaisen saa puhtaaksi muuten kuin joka kerta kuivaamalla huolella jollain pyyhkeellä?
Miksi joku haluaa tasapohjaisen lavuaarin yhtään mihinkään??

Ja täällä on kirjaston vessoissakin laatikkolavuaarit. Ehkä ne menevät tavallisissa vessoissa, mutta lastenhoitohuoneessa jossa pestään vauvojen ja pikkulasten kakkapyllyjä nuo laatikkolavuaarit ovat aivan järjettömät!

Olin viikonloppuna vahtimassa kaverini lasta joka vielä käytti vaippaa. Sille tuli sitten paskat housuun kun olimme kirjastossa ja ei muuta kuin vessaan vaihtamaan vaippaa. Lavuaarissa oli jonkun edellisen pyllypesun paskat ja koitin niitä huuhtoa mutta aika lailla tuloksetta... Pesin sitten "oman" lapseni pyllyn ja huuhdoin lavuaaria vaikka kuinka kauan. No, siinäpä on sitten edelliselle tuota vessaa käyttävälle taas paskat nähtävillä!!

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: dcfjuy 
Päivämäärä:   20.2.17 19:12:32

Minäkin olen miettinyt että miksi magic brushit myydään aina useamman kappaleen seteissä. Ja aina niissä seteissä on vain yksi sellainen väri jonka haluaisin.

Enkä minäkään ymmärrä miksi joku haluaa tasapohjaisen lavuaarin. Alkoi oksettaa kun luin tuon kakkajutun :(

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: inni 
Päivämäärä:   21.2.17 11:47:42

Minä en ole koskaan tajunnut miksi ihmiset eivät voi vaihtaa imurin pölypussia tarpeeksi usein (jos käyttää pölypussillista imuria) tai tyhjentää pussittoman imurin säiliötä. Odotetaan että imuri on niin tukossa että se ei enää ime ja ihmetellään kun imuri haisee.

Tai miksi keittiöluutu haisee mädältä ja miksi sen annetaan lojua tiskialtaan pohjalla mätänemässä. Miksi sitä ei voi vaihtaa uuteen tai keittää välillä puhtaaksi ettei koko keittiö haise mädältä kun pöytiä pyyhitään mätäluutulla.

Tai tiskiharja. Miksi niidenkin annetaan mätääntyä ja miksi se vaihdetaan uuteen vasta sitten kun harja on lähes kalju?

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: Fii 
Päivämäärä:   21.2.17 12:53:26

Mä taas aina ihmettelen tuota "menkkahirviö" ja "se aika kuusta" -ilmiötä, ja varsinkin miesten vitsailua siitä. Se menkkojen alkuhan on juuri se aika kuusta kun naisten estrogeenitaso on matalimmillaan ja nainen muistuttaa hormonitoiminnaltaan lähimmin miestä. Jos naiset siis on menkkahirviöitä kerran kuussa, niin miehet on sitä ympäri vuoden, koska estrogeeni on se, joka "tasoittaa luonteen".

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: Sennuheppa 
Päivämäärä:   21.2.17 13:08:53

Minua edelleen huvittaa kun ihmiset maksaa noista magic brusheista hirveitä summia.

Itse ennen koko villitystä ostin mokoman harjan 50 sentillä sekatavaraliikkeestä. Myytiin tosin kenkä-/vaateharjana. Silloin ei vielä täällä hötölässäkään tiedetty mistään "magic brusheista".

Jokunen vuosi oli käytössä satunnaisesti kunnes huomasin että näitähän on tullut hevospuolellekkin myyntiin.

  Re: Miksi magic brush myydään aina settinä?

Lähettäjä: § 
Päivämäärä:   21.2.17 16:39:59

Minä en ymmärrä miksi nuo magic brushit ovat käteen niin epämukavia. Eikö siitä osasta mistä pidetään kiinni harjaa käyttäessä voisi mitenkään tehdä kädelle vähän mukavampaa?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.