Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 07:44:14

Asun asunnossa jossa on makuuhuone sulettu pois käytöstä ja näin ollen alempi vuokra. Olen miettinyt jos saisi jonkun kämppään punkkaamaan ja maksamaan osan vuokrasta. Joko könttä summalla tai vuokra plus kulut puoliksi. Asunnon malli niin että omaa rauhaa kuitenkin löytyy. Asunto hyvällä paikkaa ja lähellä keskustaa. Vuokra nyt 560e mutta makkarin kanssa 750e. Sauna löytyy ja parveke mikä nyt tosin on olkkarin yhteydessä. Kellään moisesta kokemusta?

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   18.1.17 07:46:14

Onko kyseessä siis kaksio minkä olohuoneessa aloittaja asuu?

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 07:47:59

Kyllä. Makkarin kanssa kaksio mutta ovi suljettu niin on yksiö ja asun olohuoneessa. Pinta-ala on nyt n. 45neliötä. Makkari pienehkö mutta kaappitilaa paljon.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 09:18:01

Hop

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   18.1.17 09:19:43

Miksi asut vain olohuoneessa?
Mistä huoneesta on kulku keittiöön?

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 09:40:45

Eteisestä ja minun palkalla ei makseta 750e vuokria. Eteisestä kulku joka huoneeseen. Makkari ja olohuone eri puolella taloa.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   18.1.17 09:51:26

Kysy vuokranantajalta, sopiiko laittaa ilmoitus vuokrattavasta huoneesta.
Jos sillä paikkakunnalla on paljon muualta töissä käyviä tai opiskelijoita, jotka tarvitsevat tilapäistä asuntoa kun koti on toisella paikkakunnalla, voit hyvinkin löytää vuokralaisen.
Olen itsekin joskus sellaista majapaikkaa etsiskellyt, kun olit viikot toisella paikkakunnalla kaukana kotoa työn vuoksi. Työssäkäyvä saa verovähennystä työasunnosta, jos toisella paikkakunnalla on vakituinen asunto ja perhe.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 09:54:23

Kaupungin kämppä ja hinta sen mukainen. Toki asiasta ilmoitan jos sen aika tulee.

  .. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: hansu 
Päivämäärä:   18.1.17 10:05:46

Siis mikä idea vuokranantajalla on sulkea yksi huone pois käytöstä? Onko siellä vuokranantajan omia kamoja?
Jos kaupungin asunto ja huone tyhjänä niin ihan on hölmöjen hommaa.

Jos otat jonkun asumaan niin miten jaat jääkaapin jne?
Mulla oli yks alivuokralainen ja homma meni loppupelissä siihen että se asui härskisti kuin hotellissa, soi mun ruuat ja pesetti vaatteensa kun laittoi ne koneeseen mun vaatteiden sekaan...käytti myös mun verkkareita ja takkia. Ei puhettakaan mistään sovittujen asioiden noudattamisesta vaikka alkuun niin vakuutteli että haluaa myös jeesata kotihommissa. Kaikki mikä oli mun oli myös hänen mielestään täysin hänen vapaassa käytössään. Että näinkin voi käydä.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 10:12:36

Aika yleistä täällä kun ei oo yksiöitä vapaana.

No tarkka joutuu oleenkin kenet huolii. Omat ruuat molemmilla tai riippuu vuokralaisesta. Astioita toki saa käyttää kunhan tiskaa likaset heti pois.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Nuutikki 
Päivämäärä:   18.1.17 10:17:20

En myöskään ymmärrä ideaa sulkea makkari pois käytöstä. Eihän se tyhjänäkään rahaa tee niin miksi vuokralainen ei voisi käyttää sitä tohon 560 e vuokraan?

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 10:22:22

Sitä mietin itsekin. 750e tästä on liikaa vaikka hyvällä paikkaa onkin. 600e jos maksais makkarin kanssa niin ovi ois auki heti. Ihan riistoa nämä hinnat.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.1.17 10:23:57

Ihme kuvio toi, että va sulkenut makkarin, kun halutaan vuokrata vaan yksiö.
Mä en kyllä ottais ketään, jos va niin höveli, että antaa osan asuntoa olla tyhjänä ja saa vähemmän itselleen rahaa.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 10:45:47

Pääasia on se että olisin itse saanut ns. Vuokraa alemmas jopa järjen tasolle.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: miu 
Päivämäärä:   18.1.17 10:53:22

Noissa tapauksissa (ovi kiinni huoneesta tai kahdestakin) se vuokranantaja on yleensä joku isompi (esim. SATO tms.). Käytäntö ihan yleinen. Jollain alueilla pienien vuokra-asuntojen kysyntä kasvaa yllättäen ja tarjolla on vaan "lessu"-mallisia... Järkevämpää tehdä asunnoista yksiöitä tai kaksioita kuin seisottaa niitä kokonaan tyhjinä.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.17 10:58:16

Mulle tarjottiin kesällä asuntoa jossa oli just kaksi huonetta suljettu ja olisin asunut siinä olohuoneessa, kaupungin asunto oli. Sain onneksi asunnon muualta.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Nuutikki 
Päivämäärä:   18.1.17 10:59:04

Lähettäjämiu
Päivämäärä18.1.17 10:53:22

Noissa tapauksissa (ovi kiinni huoneesta tai kahdestakin) se vuokranantaja on yleensä joku isompi (esim. SATO tms.). Käytäntö ihan yleinen. Jollain alueilla pienien vuokra-asuntojen kysyntä kasvaa yllättäen ja tarjolla on vaan "lessu"-mallisia... Järkevämpää tehdä asunnoista yksiöitä tai kaksioita kuin seisottaa niitä kokonaan tyhjinä.

Eikö samalla voisi vuokrata kaksiota sillä yksiön hinnalla? Ei mitään järkeä.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: ei 
Päivämäärä:   18.1.17 11:00:23

Miksi kukaan vuokraisi 750 €:n kaksiota yksiön hinnalla? Jos AP maksaa 750 €, niin saa kaksion, jos 500 €, niin saa yksiön.

Jos vuokranantaja vuokraisi kaksiota 500 €:lla yhdelle, niin hänen pitäisi vuokrata 500 €:lla kaikille eli alentaa kaikkien 750 € maksavien vuora 500 €oon..

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: miu 
Päivämäärä:   18.1.17 11:04:16

"Eikö samalla voisi vuokrata kaksiota sillä yksiön hinnalla? Ei mitään järkeä."

Sitten pitäisi vuokranantajan laskea kaikkien muidenkin kaksioissa samalla alueella asuvien vuokraa. Ei ehkä ihan heti tapahdu.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 11:05:51

Se vaan on järjetön hinta. Kaksiosta joka ei tosiaan ole tätä päivää. Löytyy esim. Kuivaushuone josta on otettu pois käytöstä se kuivaaja. Silti vuokra nousee. Talo on rakennettu muutenkin vähän niin ja näin. Siksi tuo 750e on järjetön hinta. Samoin nykyinen 560e.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 11:08:04

Totta tuokin. Mutta miksi alkujaan jo hinnat kauhealla tasolla. Joku luukku irtoaa sillä 300-400e.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: miu 
Päivämäärä:   18.1.17 11:09:02

Kaikki on niin suhteellista...
Sijainti? Paljon neliöitä? Sauna nostaa vuokraa heti.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: Tönö 
Päivämäärä:   18.1.17 11:40:22

Niin on. Alkujaan ollut ilm. Nuorisoasunnoksi tarkoitettu tai on vieläkin. Kellä nuorella on vara maksaa tälläisiä summia. Ilman mh neliöitä on 45 ja varmaan 60 olis mh:n kanssa. Pinnat on huonot. Kaappien kulmat irvistää keittiössä. Kalusteet on alkuperäiset. Että sen suhteen huima vuokra.

  Re: Tyhjä huone.. joku kaveriksi vuokraa maksamaan?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.1.17 04:27:57

Missä sijaitsee?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.