Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Unelias 
Päivämäärä:   17.1.17 22:34:54

Tulen hulluksi tämä ongelman kanssa.

Herään aamulla 8 aikaan muksun kanssa ja syömme aamupalan, itse yleensä kuppi teetä ja jogurttia ja marjoja. Menemme ulos noin tunniksi, leikimään ja ulkottamaan koirat. Tulemme sisälle ja siivoilen tai katselen televisiota tai teen ruokaa taitaitai.. N.11 aikaan syömme lounasta ja sitemmin puolilta päivin muksu menee päikkäreille tunniksi. Yhdeksän kertaa kymmenestä nukahdan itsekin, olinpa sitten loikoilemassa tai istumassa. Muksun herättyä syödään välipalaa ja lähdetään asioille kauppaan tai sitten ollaan vaan kotosalla ja touhutaan jotain. Teen päiväruoan ja käydään kävelyllä vaunujen ja koirien kanssa. Tullaan kotiin ja syödään. Illalla käydään pesulla ja katsellaan joku piiretty. Muksu menee unille n.19 aikaan.

Tästä se ongelma alkaa itsellä alkaa väsyttää aivan hel...tisti. Yritän pitää itseni hereillä sinne kymmeneen yhteentoista mutta nukahdan vaikka istualtaan. Nulahdettuani herään siihen kun vanhempi koiristamme tuuppii minut nokallaan hereille kymmenen aikaan että olis ilta pissa aika. Käytän koirat pissalla ja ryömin sänkyyn ja nukahdan kuin tukki.

Syön vitamiinit ja muutenkin monipuolisesti, joka päivä käydään ulkona ja on tekemistä. Väsyttää silti kokoajan kävin kilpparien takia testeissäkin eikä näkynyt mitään. Ehdotuksia miten saisin itselleni virtaa? Tai että mikä on tämä vaiva? Onko tämä joku masennus vai mikä...o.O ps.23v yh äiti. Rivarissa asuva kahden dogin ja 2v muksun kanssa.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.1.17 22:37:22

Kuorsaatko? Onko uniapneaa? Kannattaisiko testata keliakia?

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Ruoka 
Päivämäärä:   17.1.17 22:38:47

Syötkö monipuolisesti? Juotko riittävästi (päivässä 2-3l)? Olisiko mahdollista saada lapsi ja koirat pariksi päiväksi hoitoon jonnekin, jotta sinä saat levätä? Onhan tukiverkosto muutoinkin kunnossa?

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.17 22:41:04

Miksi sinun pitäisi väkisin valvoa yhteentoista? Mene nukkumaan kun väsyttää. Jos hereilläoloaika menee hyvin, etkä nuoku silloin, niin ihan normaalia tuo on. Koko päivän menet ja illalla kun rauhoitut niin alkaa nukuttaa.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: oliivi 
Päivämäärä:   17.1.17 22:41:23

Asunnossa hometta?

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Kof 
Päivämäärä:   17.1.17 22:42:34

Minua myös väsyttää koko ajan, mutta veikkaan johtuvan vähäisestä juomisestani. Olen joskus yrittänyt lisätä, mutta sitten juoksen liioittelematta vessassa vartin välein. Eikä tuloksia tullut niin nopeasti, että olisin jaksanut jatkaa.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Unelias 
Päivämäärä:   17.1.17 22:46:57

Pudotan painoani, jonka taki olen pitänyt kirjaa syömisistäni. Joten voin melko tarkkaan sanoa että syön "oikein". Kalori määrä pvässä keskimäärin 1500 kcal. (pudotettavaa n.20kg) syön itse melko kasvispohjaisesti (salaattia,kasviksia, hedelmia, jokaisella aterialla kalaa/kanaa ja raejuustoa) viljoja ei juurikaan tule syötyä muuten kuin jos teen lasagnea tai jonkun suurustetun kastikkeen ruoalle. Teen kerralla aina parin päivän ruaon ettei tarvitse koko ajan laittaa vaan ruokaa.

Juon keskimäärin sen 2l vettä päivässä plus sitten muu neste esim. Tee/maito 1l. Joksus jopa kokeilin energiajuoman ottamista mutta sen vaikutus oli lähinnä se että nukuin katkonaisesti ja tubtui että sydän tulee rinnasta ulos kofeiiniherkkyyden takia :/

Lapsella on niukka tukiverkosto että säännöllisen epäsäännöllisesti on hoidossa. Olen todella huono pyytämään apua kun ei silleen ole ollut tarvetta.. :/

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.17 22:48:09

Aivan liian vähän syöt.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Unelias 
Päivämäärä:   17.1.17 22:51:17

Tuota hometta olen miettinyt itsekin, kun muutimme asuntoon keväällä ja oireet alkoivat n.marraskuussa. En muuten.olisi.miettinyt asiaa mutta koirieni turkki on ohentunut joka ei järkeeni käy vitamiineista tai öljyjen puutteista, saati stressistä. Toki mietin voisiko.sähköpattereilla olla turkkien ohenemiseen osansa.

Exä sanoi että kuorsaan ollessani kipeä, muuten vain tuhisen unissani ja varastan tyynyt :'D

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Ruoka 
Päivämäärä:   17.1.17 22:56:20

Nosta kalorimäärää 500kcal:lla ja kokeile syödä muutama kk se 2 000kcal.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Unelias 
Päivämäärä:   17.1.17 23:24:36

Voihan sitä tietysti kokeilla jos ei halua laihduttaa.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.17 01:31:51

Laihdutus väsyttää helposti.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Ruoka 
Päivämäärä:   18.1.17 07:41:18

Ihan varmasti laihdut tuolla 2 000kcal päivässä rytmilläkin. Et vain syö rasvaisia ruokia ja muistat liikkua.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: rainbow_87 
Päivämäärä:   18.1.17 20:10:12

Rauta-arvot?

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   18.1.17 20:25:56

"Syön vitamiinit", niin mitkä vitamiinit? Ja paljonko?

Perusverikokeita otettu pitkään aikaan? Tarkistuttaisin ne (etenkin rauta), nostaisin kalorimäärää, pyytäisin apua sen lapsen kanssa jotta saa levätä, nukkuisin vaikka ihan luvan kanssa ne päikkärit (ihan ymmärrettävää että väsyy, jos melkein koko ajan touhuaa jotain ja on lapsi vahdittavana). Jos home epäilyttää niin onko mahdollisuutta majailla edes viikko-pari muualla? Onko lapsella mitään oireita, jotka voisivat johtua homeesta?

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: Ynnä 
Päivämäärä:   18.1.17 21:49:11

Minulla on ollut samaa ongelmaa vuosia. Kaikkea on kokeiltu; kilppariarvot oli vähän huonot, niihin lääkitys, olen syönyt paljon d-vitamiinia, kokeillut masennuslääkkeitäkin (jos olisinki masentunut, ei vaikutusta) veriarvot on hyvät, olen liikkunut ja syönyt, ulkoillut ja levännyt. Pahimmillaan meinasin nukahtaa hevosen selkäänkin, kun siis lähdin väkisin liikkeelle, että kyllä tässä piristyy. No ei piristynyt.

Muuta en ole keksinyt, kuin nukkua kun nukuttaa. Älytöntä, ja surullista, tuntuu,että elämä menee ohi nukkuessa/ ollessa aina väsynyt. Miksen voi olla niinkuin muut?

Minulla on myös keskittymisen vaikeuksia.

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.1.17 23:29:37

Harvemmin se energiantarve naisella joka ei varsinaisesti harrasta urheilua on sitä 2000kcal/pvä.

Sitte ihmetellään kun ei laihdu...

  Re: Jatkuva väsymys ja nukahtelu

Lähettäjä: maitokahvi 
Päivämäärä:   19.1.17 01:40:34

Kokeile ubiquinon-valmistetta, jos auttaisi.
Jos on asunnossa hometta, niin varmasti väsyttää. Siihen tosin liittyy usein kasa muitakin oireita, esim. pitkitittynyt yskä, jatkuva nuha/tukkoisuus, ihottuma, jne.

Mulle tuli aikanaan hometilassa asuessani urtikaria ympäri kehoa, kun herkistyin homeiden seurauksena kissallemme (13v oli ollut talossa...). Olin myös usein kipeänä. Muita oireita ei ollut kyllä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.