Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: biksut 
Päivämäärä:   14.1.17 13:35:06

Kolmas topsu jo, hienoa!

Edellinen http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=5604192&t=5604192

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: biksut 
Päivämäärä:   14.1.17 13:49:03

Ai niin piti sanomani kun luin tuota ekaa topsua jossa joku vertaili perunaa ja riisiä, niin vaikka perunassa voi olla vähemmän kaloreita on peruna käytännössä pelkkää tärkkelystä eli sokeria, siinä on kaikkein vähiten proteiinia.

Kannattaa tsekata myös paljon proteiinia sisältävä kvinoa, siinä vasta superruokaa. :-)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.17 13:50:27

Ehdotan myös kokeilemaan kukkakaaliriisiä tai muusia, korvaa mukavasti riisiä tai perunaa joissakin ruoissa hyvin pienillä kaloreilla.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   14.1.17 20:28:11

Täällä ei oikein riisiä ja perunaa tai pastaa koskaan syö, mutta nuo kuulostavat kyllä käteville korvaajille :)

Keskiviikon punnari sopii (jos vain muistan :D)!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   14.1.17 21:00:06

Tumma riisi-qvinoa sekoitus on myös hyvää! Menee kyllä 20 minuuttia keittää mutta kannattaa!

Itellä ei hirveesti muutoksia, liikuntaa on tullu löhes joka päivä, mutta oon taas syöny liikaa. Mun mies on reissuhommissa, viikon töissä ja viikon kotona, ja aina kun se on kotona ni mun syömiset repsahtaa :D Teen normi kotiruokia ja syön niitä liikaa. Mitää än herkkuja tai alkoo en oo nauttinu vuodenvaihteen jälkeen yhtään.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   14.1.17 21:01:18

Tuosta veden juonnista kommentoin että PT:n mukaan pitäisi se n. 3litraa päivässä juoda mutta mä en pysty.
Mä olen kamala pissijäinen muutenkin ja ravaan siis pissalla turhankin tiuhaan.
Jos juon edes sen pari litraa niin ai kamala, en edes työstäni suoriudu kun pissalla koko ajan.

Juon ehkä litran yhteensä siis kaikki nesteet =kahvi, töissä lasi maitoa jne. ja se vesi sisältyy tähän litraan.

Iltaisin en voi juoda siis ollenkaan että saan nukuttua.

Kukkakaalimuusi? Miten se tehdään? Kukkakaali haisee aika pahalle :D

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Pahkasika 
Päivämäärä:   14.1.17 21:33:32

Itsellä ei ole ongelmaa veden juomisessa muuten, kuin että juon sitä liikaa :D Kolme litraa menee heittämällä...

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: henni 
Päivämäärä:   14.1.17 21:48:54

Kukkakaalimuussi on tosi hyvää. Mä teen sen ihan niin, että keitän kukkakaalia, muussaan sen perunasurvimella ja sen jälkeen silitän sauvasekottimella. Vähän suolaa, voita ja maitoa sekaan niin nam nam! Mutta nimenomaan pitää sekottaa tasaiseksi, vähän kun pyreeksi. Semmosena näppyläisenä ja epätasaisena on ainakin mun suuhun inhottavan tuntusta. Meillä syödään usein lisukkeena just perunamuusin tai pastan sijasta.

Tänään oli vähän paha päivä. Mies ja lapsi kävi ostamassa itselleen irttareita ja voi jestas kun olis tehnyt mieli ottaa. Mutta en ottanut. Tiedän itseni ja jos otan muutaman niin kohta huomaan syöneeni koko pussillisen.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Jaiks! 
Päivämäärä:   15.1.17 11:18:01

Flunssa alkaa hellittää ja onnistuin kipeänä ilmeisesti vahtimaan myös syömisiä, koska ensimmäinen kilo saatu pois. Jes! Jos tässä kohta oltaisiin jo lenkkeilykunnossa :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.17 11:39:01

Mulla ois ens kesänä häät ja tuntuu, etten vain saa itseäni niskasta kiinni. Kaikki ns. dieettiruoka on pahaa ja normi kotiruuan annosten pienentäminen ei tuo tulosta, veden juomien on vaikeaa, työ on istumatyö. Olen laiska ja mukavuudenhaluinen, mutten ole koskaan ollut näin lihava ja olen todella ahdistunut jatkuvasti, kun en voi/halua pukea mitään vaatetta päälle läskeineni enkä voi mennä tämännäköisenä naimisiin!
Periaatteessa mulla on puolisen vuotta aikaa tiputtaa 11-15 kiloa ja tämä tuntuu todella isolta urakalta... Liikunnan lisääminen taas ei juuri auta, koska eniten laihtuu syömällä oikein. Liikuntakin kyllä on vähän nin ja näin, ei tule sitä euforista hyvää oloa, johon jää koukkuun. Ei vaan tule... Mitä mä teen? : (

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.1.17 15:42:31

.., Päätös on vaan tehtävä ja sen on lähdettävä itsestä. Vaikea on auttaa, jos et halua lähteä tekemään muutoksia mukavuudenhaluisena. Ei se laihtuminen itsestään tapahdu, vaan vaatii työtä sen eteen. Jostain sun täytyisi saada kaivettua se motivaatio tai muuten ei mistään tule mitään laihdutuksen osalta. Karu fakta se vain on...

Mutta kuitenkin, tykkäätkö salaateista? Ne saa kevyiksi, kun koostaa oikesta asioista ja jättää epäterveelliset salaatinkastikkeet pois. Tai jos koostaisit annoksen pääasiassa salaatista ja vain vähän kotiruokaa?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.17 16:33:36

-, tykkään MUTTA tässäkin se taas tulee: ei jaksa tehdä! Olen muutaman kerran onnistunut, että teen isomman annoksen, mutta sitten syön sen melkein heti kun tykkään kyllä. Ja sitten uutta en jaksakaan enää tehdä. Niin monta kertaa vannonut, että otan vaan nokareen ruokaa ja loput salaattia, mutta haaveeksi on jäänyt.. Huoh... Vaikee olla näin typerä ihminen..

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   15.1.17 18:20:05

Edelleen karkiton ja tipaton tammikuu sujuu hyvin ja muutenkin mässyt yllättävän hyvin kurissa. Hyvää ruokaa syön mutta kevyesti ja vähemmän. Hidastahan tämä varmasti on mutta pakko jaksaa odottaa tuloksia.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Abs 
Päivämäärä:   15.1.17 19:10:13

../ auttaisiko sinua ihan äärimmäinen suunnitelmallisuus ja ruokien teko ja annostelu valmiiksi aina muutamalle päivälle etukäteen?

Aikoinani omassa laihdutusprojektissani tein ison määrän ruokaa (esimerkiksi juuri salaattia) ja jaoin sen kuuteen eri rasiaan, kuudelle eri aterialle. Sitten pakkaseen/jääkaappiin.

Omaa syömistä helpotti huomattavasti kun oli tuollainen psykologinen "kikka", eli yhdellä aterialla sai syödä vain yhden rasian, ja toki sitten esimerkiksi näkkileivän ja hedelmän jos jäi vielä hiukomaan. Kannattaa ainakin kokeilla. Toki tärkein ensimmäinen askel olisi sen oikean motivaation löytäminen.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   15.1.17 19:29:45

.. / Mulla on tosi paljon samaa! Olen kanssa tosi laiska ja salilla käymisestä tulee 99% vain paha olo.
Nyt olen ehkä saanut pienen poltteen salia kohtaan, mutta eihän se tosiaan yksinään laihduta mitään kun suusta menee paljon ruokaa alas.

Oletteko muuten kuulleet semmoisesta kehon omasta painosta, tai siis semmoisesta että kroppa pyrkimään pitämään tietyn painon kaikin keinoin?

Musta tuntuu että se pätee muhun. Siis painan tän n. 80kg ja siitä se ei nouse eikä kyllä laskekaan.
Raskaus aikana paino oli tosi paljon, päälle 90kg. Synnärille jäi kiloja niin että painoin jonkun vuoden ajan synnytyksen jälkeen sen 88-89kg. Päätin että paino saa luvan tippua ja kuin itsekseen jokusessa kuukaudessa paino tippui tähän 80kg tienoille ja siinä se on ollut vuodesta 2012 ja siis painoin ennen raskauttakin sen 80kg! Eli olen painanut tosi pitkään 80kg.

Suurella työllä ja tuskalla saan painon laskemaan sinne 75-79 kiloon mutta heti se sieltä nousee kun ajatteleekin ruokaa niin siihen 80 kieppumaan. Eikä se siitä kyllä nousekaan! Siis yli 83kg ei ole menty millään mättämisellä!

Sitten luin semmoisen tutkimuksen että jokaisella on oma kropan hyvänä pitämä paino johon on pyrkimys palata. Ajattelin heti että no mulla on just noin.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.17 19:50:40

xx, mulla se ois varmaan 58, 11 kiloa vähemmän. Siinä pysyi vuosikaudet heilahtelematta mihinkään suuntaan vaikka mitä teki. Sinne kun pääsis...

Toi suunnitelmallisuus vois silleen auttaakin. Mä vaan inhoan syödä jo kerran kylmäksi mennyttä ruokaa. : D Mutta on siitä ennenkin selvitty. Mä yritän ens viikolla kun toi broilerilaatikko on syöty, että tekisin salaatin johon kippaan päälle paistettua jauhelihaa ja vedän sen napaan.
Nää vapaapäivät on pahoja... Ei pysy yhtään kontrolli, töissä pakko pysyä kun on vaan tietyt tauot eikä työpisteelle saa viedä mitään ruokaa.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Fina 
Päivämäärä:   15.1.17 20:03:22

Mä kävin just ostamassa ittelleni 0,5l rasioita johon ajattelin pakata muutaman päivän ruoat, lähinnä ajattelin noita sitten ottaa töihin evääksi mukaan. Ei tule sitten niin helposti ostettua valmisruokaa ja suklaapatukoita :D

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: jeje 
Päivämäärä:   15.1.17 20:04:20

-8 tässä kuussa :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   16.1.17 08:31:54

Uusi viikko ja kunnon maanantaiaamun väsymys päällä... No, kevyt aamupala ja keittolounas töissä ja illalla taas ratsastamaan :) Kyllä tämä tästä... Tsemppiä siskot!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.1.17 09:05:22

jeje. Siis 8 kiloa kahdessa viikossa?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   16.1.17 09:36:37

jeje:llä ehkä "tulee pudotusta yhteensä -8 kg tässä kuussa", varmaan pidemmältä ajalta? Tai sitten on kunnon draivi päällä, mistäs sitä tietää :')

Itse kävin eilen nukkumaan jo kello kymmeneltä ja yritän korjata unirytmiä järkeväksi. Huomattavasti pirteämpi olo on kyllä aamun ollut nyt, vaikka ainahan se herääminen on vaikeaa ;)

Eilen tein yhden tunnin kävelylenkin ja toisen 1,5h lenkin, paastopäivät sain viimeviikolla pidettyä myös, jes! :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: sara 
Päivämäärä:   16.1.17 13:38:06

Onnistuin viime viikolla pitämään ne 2 paastopäivää ja liikkumaan 6 päivänä vähintään tunnin. Arkena meni ruokailut ihan ok ja herkkuja ihan kohtuullisesti, vaan pari palaa suklaata tai keksi päivässä (vielä on varastoja joulusta jäljellä, mutta eiköhän ne kohta ole syöty. sitten ei ole enää herkkuja syötäväksi, lisää en osta). Mutta viikonloppuna olin sitten ihan poikki ja meni aikalailla lepäilyksi. Lauantaina tuli myös syötyä reilusti yli kulutettujen kaloreiden.

Mä olen myös ihan hirvee "juoppo". Kahvia ja teetä menee päivässä se 5-7 kupillista. Aamulla appelsiinimehua 2 dl + vesi 2 dl. Töissä lounalla 2-5 dl vettä ja töiden lomassa vettä n. 1-1,5 l. Urheillessa ja sen jälkeen vettä n. 0,5-1 l, ja illalla vielä kotona vettä ruuan kanssa ja muuten n. 0,5 l. Viikonloppuisin en tahdo muistaa juoda riittävästi, ja viimeistään sunnuntai-iltana on yleensä aika kuivunut olo.

Yritän myös tehdä töihin lounaat valmiiksi niihin 0,5 l rasioihin. Mun on tosi vaikee olla syömättä liikaa noissa lounasbuffa-paikoissa. Noihin rasioihin kun pakkaa eväät, niin pystyy helpommin laskemaan lounaan kalorit (jos siis kaloreiden laskemista harrastaa...) ja pysyy annoskoot kohtuullisina.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   16.1.17 14:30:26

Tuosta juomisesta niin itse olen kyllä todella huono juomaan mitään nesteitä. Kahvia tai teetä en juo ollenkaan, vettä vain jos on kova jano, joten tosiaankin pitää petrata siinäkin :P

Luin juuri jonkun artikkelin "virtsan väri kertoo paljon", ja jos omaa 'väriskaalaa' tarkastelen niin jatkuvasti on kyllä nestehukka päällä. Eli itse en kyllä ruokienkaan mukana saa yhtään/juuri nesteitä.

Viime viikolla tuli ulkoiltua kyllä joka päivä, mutta muutamana päivänä meni kalorit selkeästi yli kulutuksen..

Tänään kävin vaa'alla ja 74,8kg! Pysyisiköhän tällä kertaa tuo 74-alkuinen paino :')
73- alkuinenkin tuntuu uskomattomalta, että sitä voisi joskus vielä nähdä!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: BuLsKa 
Päivämäärä:   16.1.17 21:12:20

Lähettäjä: tinni
Päivämäärä: 14.1.17 10:43:54
----
Olisiko kellään kiinnostusta esimerkiksi ensiviikon keskiviikkona tehdä se ensimmäinen joka viikko päivittyvä painolista, jossa näkyisi Nimimerkki, (ja vaikka pituus), aloituspaino, sitten sen päivän punnituspaino, ja lopussa paljon kiloja on tippunut?

tyylillä:

'Nimi' (160cm), 70kg 68kg (-2kg)

Ja sitten seuraava kopioi edellisen laittaman rivin ja lisää sitten omansa.
------

Meikäläiselle käy vaikka olisi joka viikko kopioitavakin lista, ja sitten kuun lopussa tehtäisiin aina päivitetty jossa pudotetaan "ei päivittelevät" pois. Mutta täällä toki taisi olla niitäkin jotka halusivat joka viikko uudelleen koottavan listan, niin käy sekin tietenkin.

Kipeänä on nyt menty kuukauden päivät, paino noussut jo lähelle 80kg, tässä varmaan tällä viikolla pääsee taas pudotus käyntiin, siksikin ihan hyvä tuo punnituslista tähän kohtaan, pääsen tallentamaan alkutilanteen rehellisesti.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Pahkasika 
Päivämäärä:   16.1.17 21:19:38

Minua ainakin kiinnostaisi tuollain lista :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   16.1.17 22:28:58

Joo itse olen mukana listassa keskiviikkona :)

Tänään tuli tuo aktiivisuusranneke myös, pääsee testailemaan sitä, jee! Nyt nukkumaan, unirytmi kuntoon ja aamulla lenkille! :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: sara 
Päivämäärä:   17.1.17 15:06:44

Mä punnitsin itseni jo eilen :D Vähän oli tippunut viimeviikosta (0,8 kg). Jatketaan siis samaan malliin tääkin viikko. Mulle on ihan sama tehdäänkö lista vai laittaako jokainen vaan omat päivityksensä. Tässä kuitenkin mun viikon "tulos":

Sara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Pahkasika 
Päivämäärä:   17.1.17 15:24:13

Sara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)

Tosin tällä viikolla tuota putoamista on ollut vasta 200 grammaa :D Laitoin nyt itsekkin, kun kävin vaa'alla tänään.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   17.1.17 20:30:39

Joo päivällä ei niin väliä varmaan kellekään, itse listailen huomenna kun tänään aamulla en vaa'alla käynyt :)

Aktiivisuusrannekkeen perusteella näytän kuluttavan päivässä suunnilleen 1900 kaloria, ihan mielenkiintoinen tieto sinänsä :')

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: tinni 
Päivämäärä:   18.1.17 07:10:11

Sara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg 82,1kg (-1,9kg)

Listailua ennen aamun urheiluja, ensin lenkille mars -->

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: I.N. 
Päivämäärä:   18.1.17 09:38:14

Ei rohkaise.... Herkuttelun olen jättänyt melkein kokonaan pois. liikkunut olen enemmän, kuin ennen, mutta missään se ei näy. Ei mitoissa, eikä vaakalla. liikuntaa lisäsin jo ennen joulua. Lisäkiloja ei ole tullut, vaikka joulu ja uusivuosi,joten se plussaa...

Haluan pysytellä normaalissa kotiruoassa, en syö ranskalaisia, hamppareita ja pitsoja, kuin muutaman kerran vuodessa. En käytä salaatinkastikkeita, juo limuja, enkä energiajuomia, En lisää kahviin enkä teehen sokeria, käytän täysjyvätuotteita ja rusileipää, en syö maustettuja jogurtteja, vaan 1% viiliä. Enimmäkseen lihana kanaa...

En tahdo lähteä mihinkään rahka-raejuusto-kituutukseen. Jos ei normaalisti terveellisesti syödessä painonpudotus onnistu, niin ei sitten. Annosten pienentäminen ja leivän vähentäminen + liikunta on mulle ne ainoat tavat :(. Eli painonputoamista ei taida olla todellisuudessa edessä. Ehkä vain olen tämänpainoinen. Masentaa...Kai musta tulee kuitenkin jaksavanpi ja kiinteämpi, edes.

Eilen kävin 10km hiihtämässä, siitä tuli tosihyvä mieli.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   18.1.17 09:49:56

I.N. Aika paljon samoja fiiliksiä täällä. Oon ajatellut että keskityn ruoan terveellistämiseen ja parempaan kuntoon ja paino tulee alas jos on tullakseen ja tuleehan se mutta ihan perhanan hitaasti. Kyllä tämä kärsivällisyyttä vaatii vaikka kuinka ajattelee ettei edes halua mitään ihmedieettiä jolla saa hetkessä tuloksia. Siispä sinnitellään, kyllä me vielä onnistutaan :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   18.1.17 10:08:03

Paljonko sulla I.N. on pudotettavaa? Mitä vähemmän sitä on, sen tiukemmassa se tuppaa istumaan =). On myös muistettava se, että mikä on tullut vuosien aikana, ei lähde viikoissa eikä välttämättä vielä parissa kuukaudessakaan. Tätä ainakin itselleni tolkutan ja se helpottaa. Laihduttaminen on pitkäjänteinen projekti ja koko lopun elämää pitäisi jaksaa syödä terveellisemmin ja liikkua, ei vain sen pudotuksen ajan. Toki alkuun voi ottaa reippaamman startin mutta ylläpitotaso pitäisi olla sellainen että sen jaksaa myös pitää.
Koeta myös keskittyä enemmän siihen hyvään fiilikseen minkä saat juuri esim tuosta hiihtämisestä, raitista ulkoilmaa ja kunto nousee kohisten.

Itse en käy vaa'alla lainkaan, viimeksi taisin käydä viime keväänä. Kyllä sen kropasta huomaa kun kiinteytyy tai lihoo, minulla meni esimerkiksi marras-joulukuu täysin herkutellessa ja sen kyllä huomaa. Nyt tammikuun ajan palaillut ruotuun takaisin ja kyllä se jo näkyy =)

Käyn juoksemassa n. joka kolmas päivä ja välipäivinä jumppaan kotona parina päivänä viikossa, lisäksi esim lapsen kanssa pulkkamäkeen sahaamaan mäkiä ylös-alas.

Ruokavaliosta sen verran että ruisleipää syön 2 aamupalalla, kinkkua päälle 1 siivu/ruispala. Lounaalla kanasalaatti/keitto, välipalana rahka+ananas/mehukeittoloraus+kourallinen pähkinöitä/manteleita. Päivällisenä jotain lihaa ja salaattia/uunikasviksia. Iltapalaksi esim rahka tai hedelmiä+porkkana+keitetty kananmuna tai taas pari ruisleivän palaa. Vihreää teetä tulee litkittyä varmaan lähemmäs 10 kupillista päivässä. Jos tekee mieli makeaa niin omena/banaani/viinirypäleitä.

Minulle riittää tieto siitä että syön terveellisesti, en niinkään laske kaloreita tai hiilareita vaikka tiedän että ruisleivän määrästä voisi vähentää. Hitaasti hyvä tulee ja tämän ruokavalion pystyn helposti pitämään vaikka koko loppuelämäni. Herkuttelua (lähinnä suklaa tai pizzalla käyminen) katsotaan sitten helmikuun puolella jos vaikka joka toiseen viikonloppuun ottaisi sen yhden kerran verran.

Sen olen olossa kyllä huomannut että silmät eivät ole turvoksissa enää aamuisin! Ihan mahtava fiilis on myös se, että joka lenkillä jaksaa pikkuisen paremmin vaikka tulee välillä näitä kämmejäkin. Mulla lenkkien välillä pitää olla se 2 päivää ja eilen kävin vain yhden päivän välillä niin eihän siitä meinannut tulla mitään, jalat ihan tukossa vielä edellisestä eikä kulkenut ei sitten yhtään.

Joku mietti salaatintekemisen työläyttä; itse teen niin, että valmistan sen normaaliruuan (paistan/uunitan kanaa, jauhelihaa, possua) ja sitten lapselle riisiä/makaronia/perunaa sen lisäksi (toki hänkin saa salaattia), itselleni kasaan lihan paistuessa lautaselle vain salaatinlehtiä revittynä (näitäkin saa jos jonkinnäköistä erilaista laatua), paprikaa, kurkkua, tomaattia, joskus viinirypäleitäkin ja vaikka auringonkukansiemeniä/pähkinöitä. Loraus valkosipulikastiketta päälle ja valmista tuli parissa minuutissa. Ja on hyvää =)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   18.1.17 10:45:10

Täällä voisi yksi haamu seuraaja tuoda itsensä julki.

Viime vuoden ensimmäisenä päivänä kävin puntarilla ja lukema oli 99,9 kg. Se oli järkytys ja aika suuri herätys. Pari viikkoa ryvin itsetuntoni kanssa pohjamudissa ja sitten päätin että nyt lähtee ja ihan oikeasti lopultakin. Olen "laihduttanut" oikeastaan aina, heikoin tuloksin. Paino on hiipinyt ylöspäin ja varsinkin kun kuvioihin tuli vakaa parisuhde tuntui että painon nousu vain vauhdittui.

Noh, nyt vuosi eteenpäin paino on 93 kg. Eteneminen on siis tuskallisen hidasta mutta tämä ei mua stressaa, koska suunta on oikea. Elämäntapa muutoksestahan tässä on kyse :)
Vuosi sitten jaksoin hölkätä hädin tuskin 2 km, nykyään juoksen menee jopa 13, ja sen jälkeen on olo että voisi vielä kiukulla irrota kilometri tai kaksi. Tavoitteena puolimaraton tulevana kesänä. Juoksun lisäksi on 2kk sitten tullut kuntosaliharjoittelu josta minulla ei ollut mitään aikaisempaa kokemusta. Onnekseni löysin mukavan salin jolla sain kolme päivää opastusta kädestä pitäen ja kolmijakoisen ohjelman jolla on nyt rautaa pukkailtu. Liikun siis vähintään viitenä päivänä viikossa. Uskomattomalta tuntuu että olen vasta viime aikoina huomannut jopa nauttivani siitä! Urheilu taustaa ei ole, ratsastusta ja lenkkeilyä lukuunottamatta.

Ruokailu on ollut mulla se vaikein fiksattava. Olen herkuttelija ja suhde ruokaan on ollut vääristynyt. Nyt tuntuu että alkaa löytyä kiva balanssi.

Nyt menee ehkä hehkutukseksi, mutta mainittava on että olo on kymmenen kertaa parempi nyt kuin vuosi sitten

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   18.1.17 10:52:59

Tulipa romaani..

Mutta siis, mitat nyt 180/93. Tavoite paino on 80. Liikunnalliset tavoitteet on se puolimaraton ja salipuolella yhden jalan mave hallitusti.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   18.1.17 10:56:40

Kyllä, juuri tuota minäkin tavoittelen... Parempaa oloa ja kuntoa eikä pelkkää painonpudotusta.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Me&My 
Päivämäärä:   18.1.17 11:08:27

Tulla tupsahdin mukaan. :) Ekan viikon jälkeen vaaka näyttää -2kg vähemmän, jes! Kokonaispudotustavoite -15kg eli taival on jonkinmoinen.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   18.1.17 12:01:16

Huh, kirjoittelin tuonne kakkostopaan mutta viikonloppu meni niin plörinäksi, etten viitsinyt edes vaa'alla käydä.

Nyt latasin fatsecretin ja voi hyvä ihme, että mun kalorit kuluu jo puoliltäpäivin kauheeta haipakkaa kohti loppua!

Olen muka tiedostavasti syönyt tässä menneenä aikana, mut ihmekkös tuo kun tullut 5kg lisää alta aikayksikön kun on syömiset näin persiillään.

1500 kaloria on nyt maksimi jokusen viikon, koita siitä vähän vielä nipistää jos mahdollista tai paino ei lähde laskuun.
Liikuntaa mulle ei sairauden vuoksi ole mahdollista lisätä.

Eli tänä aamuna paino 69,5 kg ja pituus 169.

Tavoite 62,5 eli 7kg jäljellä!

Tsemppiä kaikille!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   18.1.17 12:26:32

Ja niin myös yksi kysymys:

Kauanko teillä on kestänyt tottua tähän vähäkalorisempaan ruokavalioon?

Mulla on koko ajan nälkä... =/

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   18.1.17 12:28:40

Mulla ei ole tuolla ylempänä kertomallani ruokavaliolla nälkä ollenkaan. Laitas vähän listaa päivittäisistä syömisistäsi josko osattaisiin vaikka antaa vinkkiä =)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   18.1.17 12:32:14

Aika samalta näyttää kuin sunkin ruokavalio, rahkan tilalla kanamunat ja raejuusto.

Keittoja, ruisleipää, kasviksia ja prosessoimatonta lihaa.

Fatsecretin mukaan aika paljon tulee rasvaa, eli koitan panostaa sen alaspudottmaiseen.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   18.1.17 12:37:33

Kyllä ihmisen rasvaakin pitää saada, kunhan pitää hiilarit vähän vähemmällä sitten ja aika hyvin tuolla setillä pysyykin. Nälkä tulee tai ainakin saa olla vähän väliä syömässä jos rasva on kovin typistetty pois. Pähkinöistä saa terveellistä rasvaa, niitä uskaltaa syödä kourallisen verran päivässä kyllä.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   18.1.17 12:38:01

Toi fatsecret on loistava sovellus. Muutamankaan viikon kun viitsii sitä aktiivisesti käyttää niin tuler aivan uudenlainen ymmärrys siitä et mistä niitä turhia kaloreita tulee. Sillä voi myös laskea päivän kalorisaanti suosituksen itselleen, se toki vain suuntaa antava

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   18.1.17 12:38:30

No juu en kokonaan rasvaa karsi, mutta siinä kyllä on karsittavaa =D

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   18.1.17 12:47:40

Mä tulen myös mukaan :) 9.1. alkoi painonpudotus. Sain kesällä lapsen ja raskauskiloja tuli 18, joista noin kuusi kiloa on sinnikkäästi vielä pysytellyt mukana. Vauva-arjen olen kyllä hyvällä omatunnolla löhönnyt ja syönyt paljon, joten ei ihme ettei ole lähteneet... Nyt reilu viikko takana tarkkaa ruokavaliota ja päivittäistä liikuntaa ja on muuten hiton hyvä olo verrattuna siihen sokeripöhnään! Olen kunnon sokerihiiri, joten on suoranainen ihme, etten ole repsahtanut :D motivaatio on nyt kova, sillä etelän reissu on edessä keväällä ja olisi kiva olla edes vähän hoikempi.

Tavoite olisi alkuun saada paino sinne samaan, missä oli kun tapasin mieheni, eli noin 71kg. Laihduin kyllä sinne 68kg ennen raskautta, mutta haluan olla nyt armollinen itselleni. Imetän vielä osittain, joten senkin kanssa saa olla tarkkana, ettei maidon tulo lopu.

Sara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: I.N. 
Päivämäärä:   18.1.17 13:52:49

Kiitos vertaistuesta Miitoo ! Painoa on siis nyt piirun alle 62. Pituutta 163cm, ja 4 kiloa pois riittäisi minulle. Yritetään vielä...

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   18.1.17 14:11:52

Sara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)

Noniin, eli suunta oikea, jes! :)
Tervetuloa uudet mukaan!

Olen huomannut omassa laihdutuksessa että nämä parit paastopäivät tehostaa kyllä pudotusta huomattavasti, ja ovat sellaisia joiden voin kuvitella kuuluvan ruokavalioon ihan normi arjessakin, ei vain painoa pudottaessa.

Opin lähiviikkoina niinkin yksinkertaisen asian että vain 1dl keittämätöntä riisiä on ihan hirveän paljon sitten keitettynä! :D

Olen nyt luopunut banaaneista paastopäivinä (kuten joku sanoikin niin ihan liian tylsää syötävää pitääkseen tyytyväisenä). Sen sijaan syön aamulla hyvin kevyesti, juon esimerkiksi teetä vain, ja iltaa kohden syön nyt kaksi tomaattimurska-riisi 'mössö' lämmintä ateriaa, välillä soijakastiketta hieman sekaan, oikein hyvää eikä harmita! :)

Tuo fatsecret on oikesti ihan mahtava appi, itsekään en nyt ihmettele yhtään että on kilot kertyneet noilla vanhoilla ruokailuilla, suosittelen kaikille kyllä sen lataamista. Uskomatonta miten ylimääräistä energiaa kertyy ruuista ihan huomaamatta.

Liikuntaan suhtautuminen itselläni toistaiseksi on se sama mitä aina ollut; vaikka nyt päivittäin vähintään lenkkeilen niin inhoan yhä yli kaiken, jälkikäteen toki onnistunut fiilis :')

Tsemppiä kaikille loppuviikkoon!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Helvi 
Päivämäärä:   18.1.17 14:21:27


Sara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)
Helvi (157) 65kg 64,3kg (-0,7kg)

Hitaasti mutta varmasti...

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   18.1.17 19:31:29

Pakko raportoida kun kerrankin on reipas... eilen hikinen ratsastustunti, tänään vielä hikisempi tunti crosstrainerilla ja huomenna tiedossa parin tunnin koulutreeni. Että oon iloinen tästä aktiivisuudesta :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   18.1.17 22:34:48

Voisin huomenna aamulla punnita, tuskin hirveenä tullu tuloksia. Töissä on ihan liian hyvää ruokaa aina, syön ku porsas!

Mikä tuo fat secret oikeen on?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: .§. 
Päivämäärä:   18.1.17 22:45:28

Mulla oli tänään 18. vrk ja -4,2kg vaikka alkoi menkat. Yleensä ne hidastaa tai nostaa painoa.

Joku kyseli kauan kesti tottua vähäkaloriseen, en koskaan tottunut eikä paino sillain laskenut. Nyt hiilarittomalla kokoajan ähky olo ja paino laskee. Kaloreita varmaan mahtavasti ruoassani.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   19.1.17 06:30:23

ara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)
Helvi (157) 65kg 64,3kg (-0,7kg)
Eeva (174) 76,2 kg 75,7 kg (0,5 kg)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   19.1.17 06:36:45

Fatsecret on ruokapäiväkirja sovellus jonka voi ladata puhelimeen tai tablettiin. Sovellus myös laskee kalorikulutuksen ja asettaa kokonais kalori määrän oman tavoitteen mukaan. Löytyy kattavasti suomalaisiakin tuotteita niin käyttö on helppoa ja sujuvaa.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   19.1.17 08:07:33

Minäkin otin tuon FatSecretin käyttöön, vaikuttaa tosi hyvältä! Ainut vaan että eiliseltä mulle tuli kalorivajetta muka melkein 1000kcal!? Miten voi olla? Koko päivän liikunta kuitenkin vain pieni kävelylenkki (lapsen kanssa käytiin kaupassa kävellen joten hidasta menoa) ja puolen tunnin Jillian Andersonin jumppa.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   19.1.17 08:08:38

Nyt muuten vähän jopa harmittaa kun en omista vaakaa, olisihan tuo kiva ollut ottaa lähtöpaino ja seurata lukemia...=D Peilikuvasta ja olosta hoikentumisen huomaa kyllä mutta anyway.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   19.1.17 08:27:54

Mäpä laitan tämän saman tekstin tännekin kun tuli niin hyvää (omasta mielestä XD ) ajatusvirtaa heti aamusta...tämä siis tuosta "Palkitsetko itseäsi herkuilla" -topikista. Itselläni on ollut -ja on- tuo sama probleema.

"Mua auttoi oikeastaan kaikista eniten se, että sain sisäistettyä kuinka paljon tuhoa noilla roskaruuilla saa tehtyä omille sisuskaluilleen. Ikääkin on jo pian 40v enkä ihan oikeasti halua sairastua sydän- ja verisuonitauteihin, diabetekseen, veritulppiin yms siksi että imuroin roskaa sisuksiini, myrkytän elimistöäni TAHALLANI ja riskit tiedostaen. Kaikki se vetämättömyys, jaksamattomuus, pullamössöily, oireita siitä että syö väärin eikä liiku tarpeeksi. Minä ainakin haluan elää terveellisemmin ihan oman itseni vuoksi. En tahdo sitä rasvaa kertymään sisäelimien ympärille enää yhtään.

Muutos on hemskutin hidasta mutta itseäni auttaa mm se, etten käy kaupassa kuin kerran tai max kaksi viikossa, en mene sinne nälkäisenä ja kerään ne tietyt vakiotuotteet rivakasti koriin ja menen kassalle. Ja koriin ei mahdu niiden lisäksi mitään erikoisolutta tai sipsipussia (no, sipsejä ei tullut muutenkaan ostettua kuin joskus ja jouluna, enemmänkin suklaata) kun pitää ostaa viikon ruuat itselle ja lapselle kerralla =D Kärryä en suostu ottamaan vaikka joudunkin kantamaan sen vessapaperin erikseen.

Ennen kävin töiden jälkeen aina kaupassa ja sieltä tuli joka hemmetin kerta mukaan suklaapatukka tai parikin, se tuntui palkkiolta työpäivästä. Paitsi että välillä kesken työpäivänkin tuli käytyä ja työpaikalla oli aina jonkun tuomaa herkkua pöydässä, pitihän sitä nyt jaksaa olla töissä."

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   19.1.17 08:32:34

Mä luin myös todella hyvän ohjeen jostain, että "syö ateria kerrallaan".

Itselle aina kun koitan keventää tulee ruuasta pakkomielle ja pyrin suunnittelemaan kaiken monta päivää ja ateriaa eteenpäin. Se johtaa siihen, että ainut mikä pyörii mielessä on ruoka ja siitä tulee vaan nälkä...

Nyt pyrin siihen, että lounaspöydässä tai illalla kotona oikeasti keskityn sen hetken ruokaan. paljonko oikeasti tarvitsen, että lähtee nälkä? Voisinko ottaa enemmän kasviksia jne jne.

Ruuasta ei saisi tulla pakkomielle kun siihen voi kiinnittää huomionsa vain silloin kun ottaa ruokaa lautaselle.

Ja nyt muistin yhden hyvän keinon tähän hetkeen kun nälkä kurnii suolistossa kun karsin turhia pois = sokeriton mehukeitto! Sitä kun lämmittää vaikka mikrossa ja juo mukillisen niin johan helpottaa!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   19.1.17 08:41:30

Mehukeitto on hyvää kyllä =) Itse lorautan rahkan joukkoon ehkä vajaan desin verran ja ihan periaatteesta "normaalia" eli ei mitään lisäaineellista versiota vaan sokerilla maustettua. Määrä on niin pieni ettei se haittaa =).

Eikä painoa pudottaessa tarvitse nälkää nähdä, itse syön ainakin vatsani täyteen ja eilenkin jäi päivällinen pois kun ei vain tehnyt mieli ruokaa. Tarpeeksi proteiinia ja rasvaa kunhan muistaa pitää hiilarit alhaalla, alle 100g/pv riittää hyvin eli ei tarvitse nipistää ihan olemattomiin laihtuakseen.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   19.1.17 09:51:15

Minäkin menen nyt vähähiilarisella ruokavaliolla ja ensimmäiset yhdeksän päivää oli ihan ähky, kun tunnollisesti söi 5 ateriaa päivässä. Eilen sitten tuli hirveä nälkä vaikka söin isot ateriat peräkkäin ja illalla iski todella kipeät lihakset, kun kävin tiistaina hölkkäämässä pitkästä aikaa ja eilen ratsastin kaksi hevosta. Join paljon vettä ja teetä, niin siitäkin selvittiin.
Mitä lisäravinteita teillä on käytössä? Itse otan D-vitamiinin, kalsiumin ja omegaa. Mietin, että vieläkö pitäisi jotain syödä. Kuitulisääkin on kaapissa, mutta en saa alas sitä, kun muuttuu veden kanssa geeliksi. On muuten todella oksettavaa :D

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   19.1.17 09:55:33

Mä en syö mitään lisaravinteita, en ole koskaan kokenut niiden mitenkään auttavan. Värikäs ruokavalio on mulle paras (eli mahdollisimman montaa eriväristä kasvista aina lautasella).'

Itselle ei myöskään käy vähähiilarinen, sillä kärsin pahasta migreenistä ja se pahenee jos jätän hiilarit pois. Eli jokainen tyylillään hakekoon parhaimman tyylin. Mulle se on sekaruoka ja kalorit syyniin =D

ystäväni taas laihdutti tehokkaasti vähähiilarisella, mutta kuten mullekkin on käynyt, hiipi kilot lopulta takaisin...

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   19.1.17 10:03:16

Täällä taas :)
Taisin jossain 2. topan alkupuolella olla mukana. Dieetti ja terveelliset elämäntavat otti pientä taukoa, ja kiloja tuli takaisin. Nyt sitten uudestaan. :D
Joulun ja uudenvuoden pyhät meni ihan liian rennolla otteella. Sen jälkeen jouduin asustelemaan viikon vanhempani luona, (Tekosyitä, tekosyitä :D) enkä jaksanut pitää ruokavaliosta huolta. No, nyt taas kotona ja tsemi jatkuu!

Nanna - Yleensä pyrin syömään d-vitamiinia, omegaa ja multivitamiinipore menee myös päivittäin. Toisaalta tarve on herkästi noille vähän pienempi, kun tulee panostettua oikeanlaiseen ruokavalioon. :D Nyt on muut loppu, joten multivitamiiniporeella mennään.

Aamulla painoin 70,1kg aamupalan jälkeen. Pituus 170cm.

Pyrin aika pitkälti seuraavanlaiseen ruokavalioon, joka toimi ennen pyhiä loistavasti:

Aamupala:
1dl ohrahiutaleita, raejuustoa, mustikoita ja maitoa. Puuroon sekaan pellavansiemenlima.
Vettä tai kahvia.

Välipala:
Omena

Lounas:
Yleensä salaatti. Tänään tonnikalaa, raejuustoa, salaattia ja kasviksia, kananmuna. Ja päälle oliiviöljyä/Felixin tsatsikia.

Välipala:
Banaani

Päivällinen:
100-150g kalaa, papuja, tofua tai esim. soijabolognesea
Reilu desi pastaa/1 iso peruna/puoli desiä riisiä
Raejuustoa ja loppulautanen täyteen kasviksia.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.17 10:33:20

Sipuli, eikö tuolla ruokavaliolla tule nälkä?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   19.1.17 10:50:04

- / Yllättäen, ei ollenkaan! Päin vastoin, tällä ruokavaliolla on olo ollut paljon energisempi kuin ennen eikä tule sitä sohvalle jumittamisoloa työpäivän jälkeen. Hiilarien vähyys taitaa olla se juttu mikä minulle niin sopii. :)

Sen jälkeen on aina kova nälkä, kun pääsee töistä kotiin. Tekee välillä tiukkaa tyytyä siihen yhteen banaaniin, mutta jos jaksaa 15min sen banaanin jälkeen odotella, niin sitten taas jaksaa päivälliseen asti jonka jälkeen on taas ihan iisiä.

Kun tätä ruokavaliota aloittelin, niin olin aika kauhuissani etenkin hiilarien määrästä ja olin varma, että menee ihan kituuttamiseksi. Eli yllätyin järjettömän positiivisesti.

Kaloreita tulee n.1400kcal/vrk. Yleensä käyn päivittäin tunnin kävelyillä, jolloin saa syödä sen 200-300kcal enemmän, mutta aina ei edes sitä jaksa näiden ruokien päälle.

Jos jotain kiinnostaa, niin seuraavasta dieetistä mukautin omaan arkeeni sopivan version:
http://www.noholita.fr/wp-content/uploads/2015/03/KI-H.E.L.P-Nutrition-Guide.pdf

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.17 11:00:36

Minusta tuossa on taas paljon hiilareita. Itsellä menee paljon vähemmän ja näläntunnetta ei ole, tuolla määrällä kituilisin nälässä. Mutta ollaan varmaan yksilöitä, toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Pääasia että tuloksia syntyy :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.1.17 11:08:41

- Ihan mielenkiinnosta, kerrotko miten tuossa on paljon hiilareita?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   19.1.17 11:19:29

Täälläkään ei tule noita vitamiinilisiä käytettyä, satunnaisesti otan jonkun berocca-tabletin B-vitamiinin saannin turvaamiseksi (kun välttelen eläinkunnan tuotteita), mutta kun muutoinkin jo ruokavaliosta tulee noita vitamiineja hyvin niin ei viitsi elimistöä turhaan kuormittaa lisillä :).

Itsekin aikoinaan laihdutin hiilareita karsimalla, mutta lyhytaikaiseksi se painon putoaminen jäi ja jotenkin tajusin ettei ole realistista että itse seuraavat 40 vuotta välttelisin hiilareita samaan malliin. Jotkut jaksavat toki vuosia mutta minulle se ei vaan sopinut :)

On kyllä himputin vaikeaa ollut keksiä korvaajaa tonnikalalle salaatissa! Jotenkin se tonnikala ei tunnu ekologiselta saati eettiseltä niin halusin siitäkin nyt luopua.

Ei oikein vegepalat olleet koostumukseltaan hyviä, soijarouheet maistui ihan liikaa soijalle salaatissa... Tänään ostin sitte lähi k-kaupasta tuota OUMPH!-nimistä tuotetta ja olin ihan hämmästynyt, maistuu tosi paljon kanalle ja koostumuskin hyvin sama! :o

Nyt on uusi suosikki löytynyt :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.17 11:23:26

pastassa on jo desissä 35g, perunassa 15g, riisissä 30g. ohrahiutale 22g, banaani 18g, omena 10g, maidossa hiilareita määrän mukaan, kasviksissa myös riippuen mitä kasvista syö.

Kyllähän noista kertyy. Itsellä hiilarimäärä alle 20g/vrk. Noin suurilla määrillä painoni ei putoaisi. Mutta kuten sanoin toisella toimii, toisella ei.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   19.1.17 11:31:16

Sulka - Mulla ihan sama homma ton tonnikalan kanssa. :D Olin kasvissyöjä ennen laihiksen aloitusta, mutta sitten oli pakko ottaa kalat takaisin ruokavalioon, kun tajusin että proteiinia tulee aivan liian vähän.
Oumphia en oo kokeillut! Nyhtis on tosi hyvää salaatissa, mutta sitä ei löydy mistään. Kaikki härkikset ja soijapalat ei maistu taas sitten yhtään.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   19.1.17 14:40:52

Sipuli, joo ostin noita maustamattomia oumph 'chunky' ja Keijulla pannulla paistoin, en maustanut ollenkaan kun aika kiire oli, silti aika hyvää omaan suuhun :D

Noita saa ilmeisesti myös valmiiksi maustettuna, ensi kerralla kokeilen varmaan sitä versiota :)
Kerran vaan olen nyhtistä maistanut mutta olisiko aika samanlainen koostumukseltaan? Lähempänä ainakin kuin härkis :')

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: henni 
Päivämäärä:   19.1.17 17:30:25

Mä oon kanssa vähentänyt hiilareita n se sopii mulle tosi hyvin. En oo vetänyt (enkä aio) ostoksiin, mutta oon jättänyt esim pastan, riisin, perunat ja leivän kokonaan pois. Kolmisen viikkoa kohta mennyt ja yhtään ei oo ikävä. Syön runsaasti kasviksia, hedelmiä ja marjoja, niistä tulee kuitenkin hiilareita ja tuntuis siltä että se määrä riittää mulle hyvin. Varmasti kuitenkin hiilarit pysyy alle 100g. Pyrin syömään 5x päivässä, aamu-väli-iltapalalla esim. Smoothie, rahkaa ja marjoja, chiasiemenpuuroa tms. Lounaalla ja päivällisellä sitten jotain kasviksia ja proteiinia. Tota härkäpapua ja nyhtökauraa oon miettinyt että vois joskus kokeilla.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   19.1.17 18:02:12

Sulka - Harmi, että nää oumphit ja nyhtikset ja muut tuntuu usein aika hintavilta. Kun oon laihduttaja budjetilla, niin ei raaski jatkuvasti ostaa tollasia. Mutta kunhan vähän sais vaihtelua silloin tällöin, niin se olis jo tosi jees. :D

Hitsi että tuntuu vaikealta päästä takaisin rytmiin. Kotiintullessa ei se yksi banaani nyt tähän nälkään riittänyt. Joten söin kaksi. Ja vähän soijajugua. Ja vähän maapähkinävoita... :D
No, myfitnesspalin mukaan mulla on vielä 300kcal jälellä, joten kyllä tässä nyt tavoitteessa pysyy. Odottelen innolla että kroppa ja mieli taas tähän sopeutuu ja homma helpottuu.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   19.1.17 20:33:34

Voisin tulla mukaan! Viikon verran syönyt terveellisemmin ja vaihtanut koirapuistoilut reippaisiin puolen tunnin-tunnin lenkkeihin. Lähtötilanne 160/68,5, nyt -2kg :)

Tarkoitus olis lisätä juoksulenkit kuvioihin heti kun keli sallisi (on niin perhanan liukasta jokapaikassa ettei oikein tuu mitään) ja tänään ostin kahvakuulan joka meni heti testiin ja oli ihan superpositiivinen yllätys, hyvä kun malttoi lopettaa!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.1.17 20:57:13

Ongelma hiilareista luopumisessa ei olekaan se ettei se laihduttaisi kun niistä luopuu tai voisi pitää kylläisenä, vaan se että aniharva jaksaa seuraavia vuosikymmeniä vahtia hiilareita, niitä kun on lähes kaikkialla. Niinpä käy niin kuten jotkut täälläkin kertovat tutuissaan huomanneen; kilot vaan tulevat takaisin heti kun lakkaa niitä vahtimasta, siksi se on hyvin harvoille mikään koko loppuelämän ratkaisu.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   19.1.17 21:55:52

Joo ei noi oumphit edullisimmasta päästä ole, viitisen euroa taisivat olla/pussi. Laitan sen puolikkaan pussillisen yhteen salaattiin, neljälle päivälle saan sitten salaatin noista parista pussista :')

Tänään oli kyllä niin hidas päivä taas, aktiivisuusrannekekin värisee ja ilmoittaa että "aika lähteä liikkeelle", no ei ole, kun kohta nukkumaan! :D Ehkä huomenna sitten aktiivisempi päivä :')

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   20.1.17 07:59:08

ara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)
Helvi (157) 65kg 64,3kg (-0,7kg)
Eeva (174) 76,2 kg 75,7 kg (0,5 kg)
Miitoo (178) 89kg/86,9 (-2,1)

Tähän ei voi sanoa muuta kuin että vihdoinkin kärsivällisyys palkitaan :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   20.1.17 10:48:20

Hyvinhän teillä on mennyt, ite vasta harkitsen laihduttamista... Jotenkin nää muiden onnistumiset antaa uskoa että kyllä sitä itekin vois onnistua.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: We 
Päivämäärä:   20.1.17 11:04:05

Mä olen korvannut tonnikalan salaatissa esim.
- tofupaloilla (sofinen valmiiksi viipaloidut kuutiot on kätsiä)
- pavuilla (halpaa, mutta sisältää hiilihydraatteja)
- pähkinöillä/siemenillä (maapähkinät ja jotkut siemenet on halpoja)
- lisäämällä proteiinipitoisempien kasvisten määrää (parsakaali, kukkakaali..)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   20.1.17 11:12:45

Hienosti ootte kaikki edistynyt! Päivitin oman painoni mukaan.

ara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)
Helvi (157) 65kg 64,3kg (-0,7kg)
Eeva (174) 76,2 kg 75,7 kg (0,5 kg)
Miitoo (178) 89kg/86,9 (-2,1)
Sipuli (170) 70,1kg/69,5 (0,6kg)

Heti lähti päälle puoli kiloa kun pari päivää vasta taas dieettailu käynnissä. Joten elättelen toiveita, että kyseessä lähinnä nesteitä ja pääsen nopeasti takaisin sinne mihin viimeksi jäi!

We - Kiitos vinkeistä! Tofuun meni jossain kohti maku mutta jokin papu-siemen-parsakaalisalaatti olisi varmasti hyvää ja terveellistä vaihtelua. :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: henni 
Päivämäärä:   20.1.17 15:09:13

ara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)
Helvi (157) 65kg 64,3kg (-0,7kg)
Eeva (174) 76,2 kg 75,7 kg (0,5 kg)
Miitoo (178) 89kg/86,9 (-2,1)
Sipuli (170) 70,1kg/69,5 (0,6kg)
Jenni (160) 70kg, 66.4 kg (-3.6 kg)

Lisäsin itseni listaan, varsinainen punnituspäivä on kyllä maanantai mutta tänään nyt kuitenkin kävin kattomassa tilanteen. Ihan kovasti on kyllä painokin pudonnut kun ruokavaliota ja kotitreeniä on mennyt vasta vähän alle 3 viikkoa.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: henni 
Päivämäärä:   20.1.17 15:10:00

Jaahas, alin listassa olen siis minä henni. Tää puhelin vaihtelee sanoja ja aina en huomaa...

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   20.1.17 15:22:22

Jee, hyvä Miitoo ja Sipuli! Toi tuntuu niin hyvälle kun vaa'assa lukema laskee :)

Täällä tosin hankalaa kun paino tuntuu jo päivässä heittelevän sen 4kg, mutta sitten kun luku alkaa kutosella niin tietää että onhan siinä selvä ero 79 kiloon :') Mittanauhaa tuskin saan hankittua, pitää tarkkailla vaatekoon pienentymistä.

Tänään olen siivonnut asunnon, käynyt parilla pienellä happihyppelyllä ja seuraavaksi ruuanlaittoa! :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: ajax 
Päivämäärä:   20.1.17 17:37:09

Mukana myös.

Lähtömitat vuoden alussa: 169/74.5
tänä aamuna paino 69.4kg

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   20.1.17 19:15:39

Kiitos Sulka tsempistä, hyvin sullakin sujuu :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: biksut 
Päivämäärä:   20.1.17 22:08:59

Hellurei ja hellät tunteet, tulin lisäämään itseni listalle, en niin tarkkaan katso noita grammoja kun ne saattaa päivästä riippuen heitellä niin paljon, kilon tarkkuudella mennään!

ara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)
Helvi (157) 65kg 64,3kg (-0,7kg)
Eeva (174) 76,2 kg 75,7 kg (0,5 kg)
Miitoo (178) 89kg/86,9 (-2,1)
Sipuli (170) 70,1kg/69,5 (0,6kg)
Jenni (160) 70kg, 66.4 kg (-3.6 kg)
biksut (163) 63kg, 60kg (-3kg)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   23.1.17 09:42:18

Tää maanantai alkoi jotenkin järjettömän hyvin :D
Kello 5.30 ylös ja tunnin reipas kävelylenkki koiran kanssa. Aamupalaksi mustikka-ohra-soijajugurtti-pellavansiemen tuorepuuro. Oli ihan erilaista valmistautua töihin kun oli kunnolla herännyt pitkän lenkin myötä, kuin kammeta zombina ylös liian myöhään.
Lounaalle väsäsin salaatin kerrankin ilman sitä tonnikalaa: lehtikaali, parsakaali, kurkku, salaatti, porkkana, kikherne, feta ja Felixin tsatsikikastike päälle.

Eli harvinaisen terveellinen maanantai-aamu takana, jee! Mites muiden viikko on alkanut?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   23.1.17 10:13:11

Heh, heräsin kolmen ja neljän välissä ja yritin sitten nukkua mutta eihän siitä mitään tullut. Puolikuolleena ylös, lasi mehukeittoa naamaan ja kiireellä töihin. Kahvikupponen herätti hieman ja kohta syömään lihakeittoa. Kevyt mutta ei niin terveellinen aamu siis...

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   23.1.17 10:39:52

Täällä myös ihan ok maanantai menossa, lounaaksi savusiika salaattia, joko kohta saa syödä?!

Onko täällä muilla käytössä aktiivisuusrannekkeita tai älykelloja? Ostin reilu viikko sitten itselleni polar m400 laitteen. Mielenkiintoista opetella seuraamaan sykettäkin juoksulenkillä ja vertailla eri lajeja. Suurin kalorikuluttaja tähän mennessä kuntonyrkkeily, tunnin treenissä n. 700 kcal kulutettu.
Luotatteko esimerkiksi loopin näyttämään päivittäiseen kalorikulutukseen?

En ole nyt viikkoon käynyt puntarilla. Huomen aamulla taas.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   23.1.17 12:09:17

Pääsisikö teidän ryhmään vielä mukaan?

Mulla kyllä paaaljon enemmän pudotettavaa :D

Aloitin juuri tänään 5+2 dieetin ja kokeilen olla sillä ja katsoa miten sujuu. Aloituspainoa en vielä tiedä juuri nyt, mutta reilun 120kg kumminkin. Oliko teillä joku tietty punnituspäivä tms?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   23.1.17 12:13:43

Viikko takana, eikä mitään ole vaa'an puoleen tapahtunut edistystä.

Noh onneksi en ole pupujussin selässä enkä kovinkaan stressaantunut, kattellaan taas viikon päästä. Ja tosiaan kaloritkin olleet siinä 1500 hujakoilla, eli ei mitään kitukuuria ole ollut.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Mersii 
Päivämäärä:   23.1.17 12:53:11

Löysin tän topan tänään ja täytyyhän sitä itsekin liittyä joukkoon :)
Eli marraskuun alussa aloitin tän elämäntapa rempan kun jäin työttömäksi. Pitkästä aikaa aloitin kuntosalilla käymisen ja uskaltauduin jopa ryhmäliikuntaan, jota en ollu aikaisemmin edes harkinnut. Aattelin että esim. Bodypumpissa on jtn fitnes muikkei, ettei niihin kehtaa mennä :D mut onneks menin, siitä tuli ihan joka viikkoinen tunti.
Jouluna tulin kipeeks nii 2vkoa joutu ottaa iisimmin. Viikko sitten kokeilin sulamo.fi palvelua minne saa merkattua syömiset, liikunnat ja mittaus tulokset päivittäin ja näkee paljon kaloreita tarvii syödä päivässä ym. Oon tykänny, nii piti jatkaa sitä sit kuukaudeksi. Ei ole siis ilmainen, mutta 5€/kk ei oo mielestäni paljon mitään. :) Lähtö paino oli 85kg(165cm), kerran kuukaudessa katon painot ja ympärys mitat. Kävin myös In body mittauksessa marraskuussa ja seuraavan kerran meinaan maaliskuussa käydä, et näkee vähän onko mitään muutosta esim. Sisäelinrasvoissa.
Mutta tässä kuussa 17 pvä paino näytti 80kg ja ympärys mitta - 5cm Jee! :D Tavoite on tiputtaa 10kg kesäkuuhun mennessä. Työt alkaa taas huhtikuussa, keskiraskasta ulkotyötä niin salit saattaa jäädä ainakin arkena.
Mutta tällä hetkellä viikko on tämmöinen: Ma lenkkeily tai kuntosali, Ti Spinning iisi 30 Min, Ke Aamustartti 45min (lihaskuntoa ja huoltoa), To bodypump, Pe välipäivä tai rauhallinen kävelylenkki/siivousta ym. La bodybalance ja sunnuntaina lepo päivä.
Vaihdoin viljat täysjyvään, en kyllä muutenkaan paljoa esim. Leipää syönyt, lisännyt proteiinin määrää ja enemmän kasviksia ja kalaa/kanaa. Ja annoskoot pienentänyt ja lisännyt välipalojen määrää (proteiini patukka, banaani tms.) lauantait on herkkupäiviä, mutta ei sitä enää teekkään niin paljoa mieli syödä sipsiä tai karkkia :D
Näillä mennään :) niin ja lisäravinteista itse käytän minisun vahva monivitamiinia ja omega kapseleita sekä välillä vahvaa magnesiumia. Tänään aloitin leaderin vahva vihreä tee tabletti kuurin, kun ongelmana meinaa olla hidas aineenvaihdunta niin kokeillaan auttaako nää.
Tsemppiä kaikille! :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   23.1.17 20:35:18

Juu kaikki uudet mukaan vaan :)

Täällä tauti puskenut päälle eli sängyssä makoillen tulen viettämään tätä viikkoa :/
Itseni tuntien tulee varmaan tylsyyteen syöty myös, huohh..

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   23.1.17 21:03:10

Teretulemast Mersii! Hyvältä kuulostaa suunnitelma ja hienosti painoa jo tippunut!

Pikaisia paranemisia Sulka! On kyllä niin inhottavaa joutua flunssan kouriin laihdutuksen keskellä :/ Mulle tulee siitä helposti sellainen "kaikki on pilalla" - olo... :D

Kaksi tuntia reipasta kävelyä tänään takana. Kalorit jäi tosi tosi miinukselle mutta ei ole nälkä niin turhaan sitä sitten enää syö. :D Tälläiset liikunnat kun jaksaisin pitää yllä niin olisi avot. Tietty joku lihaskuntoharjoittelu tekisi hyvää kävelyn/juoksun ohella!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Miitoo 
Päivämäärä:   24.1.17 11:02:51

Kaikki vaan mukaan, yhdessä tämä on helpompaa :)

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   24.1.17 11:16:54

Onko teillä jotain tiettyä punnituspäivää vai vain jokainen omaan tahtiin?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: sara 
Päivämäärä:   24.1.17 12:50:09

Monella taitaa olla punnituspäivänä keskiviikko, mulla se on maanantai. Eilen tuli siis vaa'alla käytyä. Liikunnat mulla oli samat kuin edellisellä viikolla, 2 onnistunutta paastopäivää eikä välipäivinäkään mitään pahoja repsahduksia. Mutta mutta... plussaa oli tullut peräti 0,8 kg! Menkat toki alkoi juuri ja turvotus sen mukainen, mutta kyllä toi nyt hieman masentava tulos on :/

Sara (172), 74,8 kg, 74,7 kg (-0,1 kg)

Jos nyt sitten jotain positiivista viime viikosta, niin onnistuin ekaa kertaa ikinä tekemään bodybalancessa yhden ainakin mulle ennen tosi vaikeen liikkeen (lintu, jos joku tietää...).

Tänään mulla on viikon ensimmäinen paastopäivä menossa. Aamulla söin kananmunan ja nyt olis lounaaksi tarjolla puuroa.

Tsemppiä muille alkaneeseen viikkoon, toivottavasti teille tuli paremmat pudotukset!

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   24.1.17 22:17:25

Joo yritetään välttää tappiomielialaa, pidän oikein kiusallanikin aktiivisuusranneketta kädessä vaikka tasaisin välein värisee ja ilmoittaa "Aika lähteä liikkeelle" :D

Keskiviikko on epävirallinen punnituspäivä jolloin listaillaan painot ja pudotukset (halutessaan), mutta ei ole mikään tarkka päivä eli milloin vain haluaa voi oman listauksensa laitella :)

Hyvää viikkoa kaikille, toivotaan ettei oma tauti hirveästi pitkittyisi ja pääsisi taas liikkumaan ^^

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.17 23:48:50

Joulun jälkeen paino pudonnut hurjat 7kg! Itsekuria ihmiset, itsekuria. Ei se ole niin vaikeaa.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   25.1.17 09:02:39

Toinen viikko menossa, eikä paino ole laskenut grammaakaan.

Pitääkö tässä alkaa kiristellä kaloreita lisää, nyt vaje 300-400 päivässä...

Onko jollain muulla alkuun kestänyt, ennenkuin lähtee läski sulamaan?

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Dater 
Päivämäärä:   25.1.17 09:39:21

Sara: Älä punnitse itseäsi kuin vasta menkkojen jälkeen, ihan turhaa masennella itseään kun turvotusta voi tulla pari kolmekin kiloa =). Itselleen pitää olla armollinen, muuten ei mistään tule mitään ja iskee juuri tuo tappiomieliala jolloin helposti heittää kaiken kesken.

Mä jatkan punnitsematonta painonhallintaa, viikonloppuna söin suklaalevyn ja ihanaa rapsakkaa kauraleipää mutta muuten olen pysynyt hyvin kevyellä linjalla ja liikkunut paljon. Olipa siinä kuitenkin 3 viikkoa täysin repsahtamatonta aikaa.

Eilen tuli käytyä karvan vajaa kympin lenkki, eka puolikas vauhdikasta juoksua pikku välikävelyillä (yleensä hölkötän tasaista hidasta vauhtia) ja toinen rämpimistä pellolla ja metsässä =). Polvi kipeytyi aika pahasti ja pelkäsinkin että nytkö se sitten meni (ortopedi kielsi 2012 juoksemisen kun arveli että toisen polven rusto on huonossa kunnossa) mutta tänään ei ole enää kuin pieni tuntemus, jee! Olen tässä kahden vuoden juoksuharrastuksen aikana todennut itselleni sopivaksi ja tarpeelliseksi kahden päivän välin lenkkien välillä, välipäivinä voi sitten vaikka jumpata tai käydä kävelylenkeillä.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   25.1.17 09:40:25

mä - Paino heittelee tasaisesti. Nyt olin viikon plussan puolella mutta sitten taas hurahti kilo alaspäin. Jos kalorit laskee ja ne ovat miinuksella, niin suunta on oikea! Ja se on ihan hyvä muistisääntö, että -7000kcal vaje tarkoittaa yhden kilon laihtumista.

Jestas, mä en edes kehtaa puhua eilisestä. Huomaa, että ei ole fiksua jättää kaloreita tosi miinukselle vaikkei olisikaan nälkä, se nimittäin kostautui kun eilen töistä lähtiessä yliväsyneenä oli ihan kiljuva nälkä ja herkkuhimo. Univaje myös nostaa nälkää potenssiin sata.

No, eteenpäin sanoi mummo lumessa. :) Viikonloppuna sit punnitus.

  Re: Painonpudotus topa 3

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   25.1.17 15:20:23

ara (172), 74,8 kg, 73,9 kg (-0,9 kg)
Pahkasika (161), 66,9 kg, 65,00 kg (-1,9 kg)
tinni (172) 84kg, 82,1kg (-1,9kg)
Nanna (172) 76,5kg, 75kg (-1,5kg)
Sulka (163) 78,9kg 76,8kg (-2,1kg)
Helvi (157) 65kg 64,3kg (-0,7kg)
Eeva (174) 76,2 kg 74,7 kg (-1,5kg)
Miitoo (178) 89kg/86,9 (-2,1)
Sipuli (170) 70,1kg/69,5 (0,6kg)
Jenni (160) 70kg, 66.4 kg (-3.6 kg)
biksut (163) 63kg, 60kg (-3kg

No nyt onnistui vähän paremmin. Minulla on aikomus siis tehdä pysyvää muutosta ruokailutottumuksiin, eikä yhtään kikkailla hiilareilla tai kaloreilla. Varmaan jokainen meistä tietää mikä on terveellistä evästä ja mikä ei. Ja liikuntaa kun saisin pysyvästi lisättyä, tehtyä tavaksi, nii kärsiihän sitä syödäkkin!

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.