Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka aikaisin oikea joulukuusi?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   7.12.25 11:08:30

Milloin tuotte oikean kuusen sisälle ja koristelette sen? Haluaisin itse tuoda mahdollisimman aikaisin, että siitä olisi pidemmän aikaa iloa ja mietin onko jo nyt liian aikaista? Joulu loppuu minulla yleensä tapaninpäivän jälkeen, ja koristeet alkaa lähtemään pikku hiljaa uuden vuoden aaton jälkeen pois.

Re: Kuinka aikaisin oikea joulukuusi?

Lähettäjä: Sutsisatsi 
Päivämäärä:   7.12.25 11:13:01

Nyt kaadetussa kuusessa ei pysy neulaset.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.12.25 11:15:34

Voihan sen tuoda milloin haluaa kun muistaa pitää koko ajan jalassa vettä. Jos imupinta kuivahtaa, se ei ime enää vettä ja neulaset kyllä putoaa.

Lähettäjä: Kuusi 
Päivämäärä:   7.12.25 11:16:58

Katselin viime viikolla kun tihkusateessa pakkasivat kuusia putkiverkkoon kuusifarmilla. Pari viikkoa huidellut plussalla, mahtaa neulaset rapista jouluna noista kuusista kun hörppäävät tyhjää mutaman viikon ennen joulua sulana.
Kyllä kuusi säilyy jos se on vastakaadettu ja pääsee vedelliseen jalkaan sulamaan. Ja vettä tarjolla kokoajan katkotta.

Lähettäjä: jopas 
Päivämäärä:   7.12.25 11:20:08

Aatosta loppiaiseen.

Lähettäjä: neddys fancy 
Päivämäärä:   7.12.25 11:27:09

en ymmärrä miksi kaataa. koristelkaa mielummin pihalla kasvava.

Lähettäjä: Kuusi 
Päivämäärä:   7.12.25 11:37:13

Oma kuusi on katsottu valmiiksi. Kasvaa pihatien ojassa tierummun päässä n. 3m korkea. Kasvupaikka ei ole hyvä eli tulee ongelmia jatkossa veden virtauksen kanssa.
Hakumatka hirvittää, kokonaista 50m.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   7.12.25 11:41:24

Minulla ei valitettavasti kasva pihalla minkäänlaista kuusta. Uskaltaakohan mistään tokmannilta ostaa tänä vuonna sitten kuusta, jos seisovat pari viikkoa vedettä myynnissä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.12.25 11:55:24

Jos tapanina jo heittää ulos niin voihan sen jo tuoda. Vesi tärkeää ettei kuivu ja varise.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   7.12.25 12:23:36

Ehkä odotan vielä sitten mahdollisesti viikon, täytyy miettiä vielä miten tekisin. Uuden vuoden jälkeen yleensä olen korjannut kuusen pois.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.12.25 12:24:41

Ajattelin ensi viikonloppuna tai sitä seuraavana. En varmaan jaksa sitä loppiaiseen asti katsella kuitenkaan, uudenvuoden maissa ulos.

Lähettäjä: Omasta metsästä 
Päivämäärä:   7.12.25 13:28:41

Näköjään nouseva kuu on sopivasti 20 pv jälkeen eli haemme kuusen aatonaattona vajaan ja aattoaamuna pirttiin vasta.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   7.12.25 13:36:28

Ostin marraskuun lopulla tokmannista. Hyvin pysyy neulaset, vaikka vähän rapisee. Tapsanpäivänä voi sitten viedä pois. Kivasti nostattaa joulumieltä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   7.12.25 13:41:11

Suurin osa kuusenjaloista on aivan liian pieniä pitämään kuusen kunnolla hengissä. Mutta tarpeeksi ison jalan kanssa ja raikasta vettä koko ajan saava kuusi säilyy kyllä kuukaudenkin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   7.12.25 14:15:37

Laitoin tekokuusen valoilla esille eilen. Koristeita sitten pikkuhiljaa kohti joulua. Haluan fiilistellä joulua koko joulukuun! Olin aikaisemmin vannoutunut oikean kuusen kannattaja, mutta paljon helpommalla ja halvemmalla pääsee näin, eikä koristeuden alta huomaa eroa

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   7.12.25 14:27:08

Viime sunnuntaina käytiin metsästä hakemassa. Oli ulkovarastossa viikon vesiämpärissä. Tänään tuotiin sisälle ja koristeltiin. Perinteisesti olen itsenäisyyspäiväksi tai päivänä koristellut kuusen, mutta nyt ollaan oltu niin kipeänä koko perhe, että tänään vasta jaksettiin. Paras aika olisi ollut 1.-2.12. kaataa, mutta päivätyöläisenä on mahdoton lähteä pimeässä metsään etsimään. Joskus on katsottu etukäteen, mutta aika vaikea sitä on pimeässä löytää keskeltä metsää. No vaikka haettiin päivää liian aikaisin niin uskon että kestää. Aina on hyvin kestänyt kun huolehtii kastelusta eikä tuo jäisenä sisään. Yksi vuosi alkoi jouluna kukkiakin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   7.12.25 16:43:40

No mä nappasin nyt tokmannilta kuusen mukaan, huomenna sahaan siihen imupinnan ja tuon sisälle. Nyt ei tarvitse näillä säillä sulatellakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.