Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tupakoinnin lopettaminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.12.25 08:54:36

Tässä olisi edessä tupakoinnin lopettaminen uudenvuoden lupauksensa. Olen polttanut 20 vuotta, mutta nyt riittää...

Kokemuksia? Vinkkejä?

Re: Tupakoinnin lopettaminen

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   7.12.25 09:17:59

Soorryin ensin sähkötupakkaan ja siitä nikotiinitablettien kautta lopetin kokonaan. Koko prosessiin meni noin puoli vuotta, mutta onnistuin. Nykyisin olen vielä juhlapolttaja, eli voin esimerkiksi pikkujouluissa polttaa yhden tai kaksi, mutta siihen se jää.
Poltin yli 30 vuotta.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   7.12.25 09:41:16

Lopetin kuuntelemalla Stumppaa tähän kirjaa. Eka 24h on oikeasti pahin, sen jälkeen on enää henkinen riippuvuus jäljellä ja siitä pääsee eroon, kun ymmärtää ilmiötä ja mistä se johtuu.

Ja ei tee mieli tupakkaa, nyt jo 1,5v ilman ja kaverit polttaa todella paljon. Ei edes käy mielessä, et olispa kiva polttaa. Poltin 16-vuotiaasta asti melkein 20 vuotta

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   7.12.25 14:26:27

Nikotiinitableteilla minä lopetin.

Päivämäärä:   7.12.25 14:31:02

Lopetin itse pusseilla enkä suosittele sitä, vaikka se tehokas ratkaisu olikin. Jos lopetat pusseilla niin pysyttele niissä nikotiinikorvaushoitohyllyn pusseissa äläkä edes niiden kaupasta puuttumisen takia siirry maukkaampiin.

No, on tämä terveydelle vähemmän haitallista kuin tupakointi sentään.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   7.12.25 14:46:54

Laitoin paperille ylös aina monta tupakkaa poltin. Rasti aina jos ja kun päivä kokonaan polttamatta. Aika sahaamista alkuun, mutta pikkuhiljaa ne pidentyi aina. Ekat 2 viikkoa aina vaikeimmat. Siitä kun saa venytettyä niin helpottaa. Alkoholi piti jättää kokonaan pois. Taattu tupakanhimo. Söin kahvin kanssa suklaata yms tupakoinnin sijaan. Hidas prosessi oli mutta nykyään savuton. Joku 10 v ollut näin etten polta. Joskus satunnaisesti polttanut, mutta keho niin tottunut pois tuosta myrkystä ettei jää päälle että polttaisi
Toki kannattaa olla varovainen, nikotiini on todella voimakas aine ja joidenkin on parempia pysyä kokonaan eroasa ettei tule uudestaan tavaksi. Ikuinen koukkuhan se on, aina palkitsee vaikka olisit sen 10 v ilman. Itellä tosin usein tupakan savu etoo, sitten toisinaan sitä ihan haluaa impata sivusta kun tulee hyvä olo. Outo aine.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   7.12.25 14:47:57

Niin ja nikotiiniapurkkaa kokeilin mut eipä se mua niin auttanut. Ehkä nykyään jos pitäisi lopettaa niin hankkisin sellaisen ei-ladattavan sähkötupakan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.12.25 14:52:15

Itse sain apua varenikliinistä.

Lähettäjä: Skylar 
Päivämäärä:   7.12.25 15:06:18

Mulla olis parin viikon kuluttua tulossa vuosi lopettamisesta. Lopetin ilman korvikkeita, toivottavasti jatkuukin.

Päivämäärä:   7.12.25 15:22:38

Jaa että meinaat vielä loppuvuoden polttaa? :D

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   7.12.25 15:39:16

Eipä siinä muu auta kun lopetat. Jos epäonnistuu niin sitten taas uudestaan. Itselläni vaati 3 yritystä, nyt polttamatta 10 vuotta.
Omasta mielestä ekat 3 vuotta oli vaikeita.
Jos juon, niin poltan.

Päivämäärä:   7.12.25 15:50:56

Ei se vaadi kuin mielenlujuutta. Joillain on, joillain ei.

Päivämäärä:   7.12.25 17:26:55

Lähettäjä.

Päivämäärä7.12.25 15:50:56

Ei se vaadi kuin mielenlujuutta. Joillain on, joillain ei.

//

Pöh. Ei ole ihan noin mustavalkoista.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   7.12.25 17:43:00

Lopetin vaan seinään. Poltin 25 vuotta reilun askin päivässä. Olen sen verran helposti koukuttuvaa tyyppiä että jos olisin alkanu kikkailemaan nikotiinipurukumien sun muiden kanssa, oisin ollu niihin koukussa sit seuraavaksi. Jouduin lopettamaan myös alkoholin käytön ekaksi vuodeksi, samoin iltapäiväkahvin sillä ne yhdistyi niin vahvasti röökiin. Olutta en voi edelleenkään juoda.

Tiedän etten enää koskaan retkahda, nyt olen ollut polttamatta jo 6 vuotta. Mutta yhä siitä viikottain haaveilen. Joku sanoi että ekat 10 vuotta on pahimmat ja se on varmasti totta ainakin meikäläisen kohdalla.

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   7.12.25 18:45:32

Jos sinulla on jo ajatus että riittää niin olet voiton puolella. Monet taistelevat ilman tätä omaa ajatusta. Minä hankin alkuun noin kuukaudeksi sähkötupakan ilman nikotiinia minkä kanssa kävin ehkä pari kertaa päivässä "tupakalla" ja kahvilla. Lisäksi aloitin oikeasti siis raivoliikunnan. Kävin joka päivä salilla tai monen tunnin lenkillä sekä pyöräilemässä minkä jälkeen olin aivan loppu. Lopulta sähkötupakkakin katosi johonkin. Melkein jo kuukauden aikana oma ajatus alkoi kääntymään siihen että olen ollut tyhmä enkä repsahda enää vaikka mitä tapahtuisi.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   7.12.25 19:08:22

Täällä vahva suositus myös Stumppaa tähän kirjalle! Kuuntelin sen yhtenä vapaapäivänä ja silloin loppui yli 10 vuoden polttaminen seinään. Tästä taitaa nyt olla jo yli 5 vuotta aikaa. Aina välillä on tullut semmoinen jännä kaipuu siihen polttamisen tapaan, tupakan makua ei ole tullut kaivattua yhtään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.