Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Millaisia ne seksisuhteet ovat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.25 16:24:57

Meillä on eksän kanssa seksisuhde. Rakastetaan toisiamme, mutta se rakkaus on muuttanut muotoaan vuosien mittaan. Ollaan ystäviä ja välillä harrastetaan seksiä jos molempia sattuu huvittamaan, ihan kuten parisuhteessakin ollessa, mutta toki nähdään paljon vähemmän niin harvemmin kuin aiemmin. Ihan vaan sellaisella sopimuksella, että ollaan aikuisia ihmisiä ja kummatkin sinkkuja, että voidaan tehdä ihan mikä vaan molemmille sopii siihen hetkeen. Ilman mitään velvollisuutta tai pakkoa, tosin sama oli parisuhteessakin. Seksi toimi ja toimii, mutta parisuhdetta en hänen kanssaan halua. Ystävänä on oikein mukava ja olen välillä salaa ihmetellytkin, että mitä oikein sain siitä parisuhteesta. :D

Kyllähän ihmisiin voi olla rakkauden tunteita ilman että se on mitään sitovaa. Rakastan minä muitakin ystäviä, osaa syvemmin ja osaa "pinnallisemmin". Pystyn myös päästämään ihmisen sydämeeni hyvin nopeastikin, tosin harvoin sellaisia tulee kohdalle. Ja silloinkin sitten ollaan saatettu haluta eri asioita, mutta vaikkei tiet kohdanneet kuin hetken (ilman seksiä) niin on silti näillä ihmisillä paikka sydämessäni. Jotkut noista olisivat voineet olla hetken seksisuhteita, mutta en oikein sellaisista perusta, haluan jotain jatkuvuutta ja ystävyyttä sinne mukaan enkä pelkkää seksiä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   5.12.25 16:26:20

Ei niitä voikaan. Mutta tunteiden ei välttämättä tarvitse olla sellaisia, että toisen kanssa on oltava 24/7 ja että tämä pitää saada kokonaan omaisuudeksi vain itselle.

Lähettäjä: helmi 
Päivämäärä:   5.12.25 16:26:39

Ystävyyttä. Mulla siis tuollainen suhde yhdenkaverimiehen kanssa, ihan puhdasta hauskanpitoa turvallisen ja tutun kaverin kanssa.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   5.12.25 18:02:31

Mulla on exän kanssa. Erittäin toimiva järjestely! Ollaan aikanaan kaikkemme yritetty suhteen eteen mutta parisuhdetta ei onnistuta saamaan toimivaksi. Sen on molemmat tajunneet, joten ei aleta haikailemaan turhia mitä ei voi saada. Mut läheisyys ja seksi on hyvää joten miksipä ei valitsisi tuttua ja turvallista ihmistä auttamaan "hädässä" puolin ja toisin =)

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   5.12.25 18:20:47

Oma eksä on itselle kuin veli, joten seksi on viimeisenä mielessä. Näköjään toisilla toimii :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.12.25 18:47:12

Siis tuleeko sulla aloittaja automaattisesti näitä "tunteita" jokaista miestä kohtaan, jonka kanssa seksiä harrastat, vai onko kyse siitä, että olet harrastanut seksiä vain sellaisten miesten kanssa, joita kohtaan sinulla on jo romanttisia tunteita?

Jos seksisuhde alkaa siksi, että kahta ihmistä vaan panettaa, niin harvemmin se seksi mitään sen kummempia tunteita saa aikaan.

Oma vakipanoni esim. on todella hyvä sängyssä ja tyydyttää kaikki seksuaaliset tarpeeni, mutta ei minulla ole mitään halua tai kiinnostusta viettää hänen kanssaan aikaa makuuhuoneen ulkopuolella. En siis ole missään vaiheessa ollut häneen ihastunut tai tuntenut mitään vetovoimaa. Hän voisi olla kuka tahansa, mutta jäi vakkariksi kun se seksi on niin mahtavaa ettei vastaavaa saati parempaa osuisi kohdalle kovin suurella todennäköisyydellä.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   8.12.25 09:56:29

up

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   8.12.25 10:21:13

Tapasin ihan baarissa miehen, jonka kanssa oli käsittämättömän hyvä vetovoima. Molemmat eronneita ja lapsia kuvioissa, ja mies ei olisi ollut muuten kyllä sellainen että olisin halunnut mitään parisuhdetta. Fiksu, koulutettu ja kunnollinen, mutta tuli ajan myötä esiin mm. suhtautuminen koronaan ja outoihin Trump-teorioihin uskominen. Joihin tämä pelkkä seksisuhde loppui. Mutta siis näimme ja juttelimme, kävimme syömässä tai kokkailimme. Molemmat oli ehkä vähän yksinäisiä silloin kun lapset oli poissa kotoa. En pystyisi seksisuhteeseen minkään pelkän panomiehen kanssa.

Minulla on sitten taas vaikka Tinderistä jäänyt sellainen eronnut kaverimies, jonka kanssa näemme luontoharrastuksen kautta vaikka olemme molemmat nykyään parisuhteessa. Kummankaan puoliso ei ole mikään eräjorma.

Lähettäjä: johanon 
Päivämäärä:   8.12.25 10:39:02

Mun mies julisti jo suhteen alussa, että hänelle on sitten tosi tärkeää toteuttaa tietynlaisia kinkyjä tarpeita ja olla seksuaalisesti vapaa. Halusi olla eettisesti monisuhteinen.

No, kolme vuotta myöhemmin on paljastunut, että hän ei kykene olemaan sen enempää dom, monisuhteinen kuin yksisuhteinenkaan. Halut ovat 99% poissa, erektion kanssa vaikeuksia kaikkien naisten kanssa eikä saa aikaiseksi mennä lääkäriin asian takia. Joten olen tarttunut tarjottuun vapauteen ja minulla on pari FB:tä, joista toinen on kollega vuosien takaa (olemme ystäviä) ja toinen puhtaasti tähän kinkyilyyn liittyvä lämmin suhde. Kumppani sitten on se arjen kumppani, jonka kanssa elämä ja lomat jaetaan muuten. Tosi enää en halua oikein lähteä lomamatkoillekaan, koska ahdistaa ajatus tuhansien eurojen lomista ilman seksiä tai tunnetta, että olisin haluttu.

Tunnen lämmintä kiintymystä ja halua molempia seksikumppaneitani kohtaan, mutta en rakkautta. Olen demiseksuaali, joten en pystyisi olemaan kenenkään kanssa ilman tunnesidettä, mutta ne ovat erilaisia tunteita kuin halu jakaa elämä toisen kanssa.

Lähettäjä: ~°• Melody•°~ 
Päivämäärä:   8.12.25 10:48:03

Mä en tajua. Siis näitä keitä "panettaa" vaan ja sit harrastetaan seksiä. Seksiin kuuluu romanttiset tunteet. En ikinä kykenisi harrastamaan seksiä niin että olisi vaan kaveri. Miten tunnevammaisia ihmiset on nykyään?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   8.12.25 10:51:53

"Seksiin kuuluu romanttiset tunteet."

Seksuaalinen halu ja romanttiset tunteet eivät ole mitenkään erottamattomasti sama asia. Yksilöiden välillä on todella paljon eroja siinä, miten paljon tekemistä näillä kahdella asialla on keskenään. On todella ulkokultaista moralisoida muiden tekemisiä sen perusteella, mitä juuri sinun henkilökohtaiset tunteet ovat.

Lähettäjä: ~°•Melody•°~ 
Päivämäärä:   8.12.25 11:23:06

"Lähettäjä-.-

Päivämäärä8.12.25 10:51:53

Seksuaalinen halu ja romanttiset tunteet eivät ole mitenkään erottamattomasti sama asia. Yksilöiden välillä on todella paljon eroja siinä, miten paljon tekemistä näillä kahdella asialla on keskenään. On todella ulkokultaista moralisoida muiden tekemisiä sen perusteella, mitä juuri sinun henkilökohtaiset tunteet ovat."

Joo. En yhtään ihmettele... Kun katsoo millaista seksuaalivalistusta nykynuoretkin saa oikein "seksuaaliterapeutin" toimesta. Tottakai on eroja. Ei se tee minusta ulkokultausta. Normaalia vaan on, että niitä tunteita on (jollei ole muita syitä kuten esim. hyväksynnän tarve) mikäli harrastaa seksiä. Valitettavasti nykyään tuollainen tunteettomuus seksissä on kuitenkin ihan normaalia. Ihmiskunta on mitä on. Kaiken voi selitellä, on sitä, tätä ja tota. No tottakai on.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   8.12.25 11:33:38

"Valitettavasti nykyään tuollainen tunteettomuus seksissä on kuitenkin ihan normaalia."

Eihän se, että ei romanttisesti rakasta seksikumppania, tarkoita millään tavalla että se seksin harrastaminen olisi jotenkin tunnekylmää, konemaista, hyväksikäyttävää tai epäinhimillistä.

Lähettäjä: feels 
Päivämäärä:   8.12.25 13:17:55

"Seksiin kuuluu romanttiset tunteet. En ikinä kykenisi harrastamaan seksiä niin että olisi vaan kaveri. Miten tunnevammaisia ihmiset on nykyään?"

Mulla on ollut tunteita jokaista yhdenillan juttuakin kohtaan. Olen harrastanut täysin tunteetonta seksiä vain kerran-pari elämässäni ja joo, paitsi että se ei antanut oikeastaan mitään paitsi teknisen orgasmin se tuntui jotenkin... Tosi väärältä. Mutta tunteet eivät ole mitään 1/0-bittejä, joissa on vain joko kunnes kuolema meidät erottaa tai sitten ei mitään. Oikeanlaisen ihmisen kanssa tunteet voivat syttyä nopeastikin ja myöskin laantua nopeasti. Tai jäädä olemaan mutta ilman, että olisi pakottavaa tarvetta jakaa koko elämää ko. ihmisen kanssa. Tai no ehkä sinulle on olemassa vain nuo 1/0-tilat, mutta monille muille tunteissa on paljon laajempi kirjo.

Lähettäjä: Nata 
Päivämäärä:   8.12.25 13:29:56

"Eihän se, että ei romanttisesti rakasta seksikumppania, tarkoita millään tavalla että se seksin harrastaminen olisi jotenkin tunnekylmää, konemaista, hyväksikäyttävää tai epäinhimillistä."

^ Tämä. Itselläni on ollut useampi seksisuhde joissa on tykätty toisistamme ja viihdytty yhdessä ja seksuaaliset mieltymykset on kohdanneet. Mies ei ehkä ole ollut sellainen jonka kanssa voisin kuvitella viettäväni loppuelämäni enkä ole ollut rakastunut, mutta fyysisellä tasolla viehättynyt ja kemiat on kohdanneet. Sama varmasti toisella osapuolella. Kun elämä on vienyt eri suuntiin tai muusta syystä on lopetettu suhde, kiihkeät hetket on jääneet lämpiminä muistoina ja kavereina erottu. Vaatii tietysti sen ettei kymmallekaan kehity suurempia tunteita tai omistuksenhalua ja suhteen pelisäännöt on selvillä.

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   8.12.25 13:31:45

"Seksiin kuuluu romanttiset tunteet. En ikinä kykenisi harrastamaan seksiä niin että olisi vaan kaveri. Miten tunnevammaisia ihmiset on nykyään?"

Miten niin nykyään? Seksiä on kautta aikojen harrastettu ilman tunteita, usein ihan vain tarkoituksena lisääntyä.

Lähettäjä: Mikko 
Päivämäärä:   8.12.25 13:33:12

Kyllähän aika moni tyydyttelee itsensä käsin satunnaisesti? Seksisuhde voisi ehkäpä olla samanlainen paineiden purku ilman sen kummempaa tunnetta. Käyhän moni mies maksullisissakin purkamassa lastit? Ei siinä mitään tunnesidettä synny..

Ja vitsi keventämään:
"Mulla pitää olla tunne mukana seksissä!"
"No,mutta onhan siinä se panemisen tunne...."

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   8.12.25 13:44:23

” Ystävyyttä. Mulla siis tuollainen suhde yhdenkaverimiehen kanssa, ihan puhdasta hauskanpitoa turvallisen ja tutun kaverin kanssa.”

Tämä oli mullakin aiemmin. Mä en näe seksiä minään kauhean erityisenä juttuna, se on kivaa tekemistä jonkun kanssa, mistä jää molemmille hyvä fiilis. En mä lautapelejäkään pelaa kenen kanssa tahansa, mutta ei mun tartte olla rakastunut toiseen pelatakseni.

Se tietty seksuaalinen vetovoima pitää olla, mutta sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä romantiikan kanssa.

Lähettäjä: kerma 
Päivämäärä:   8.12.25 14:23:24

—- : kaipaisitko peliseuraa? :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.12.25 14:53:08

Mulla panetus ei ikinä ole liittynyt toisiin ihmisiin millään lailla, se on vain sisäsyntyinen tunne, joka useimmiten tulee hoidettua pois masturboimalla. Aina silloin tällöin on tullut ajauduttua suhteisiin miesten kanssa, mutta ei minulla ole heitä kohtaan koskaan mitään romanttisia tunteita tai edes sen kummempaa vetovoimaa ollut. Jos siis olisin jotain tunteita odotellut, olisin nyt 50v neitsyt.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   8.12.25 21:22:24

Mä pystyn erottamaan seksin ja tunteet. Panin puolisen vuotta kivan tyypin kanssa, nähtiin viikon, parin välein. Kuulumisten vaihto siinä vaiheessa kun jo halailtiin, sitten esileikki, paneminen ja loppuhalailut sängyssä. Sitten eri teille. Toimi tosi hyvin, loppui toisen elämäntilanteen muuttumiseen.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.12.25 23:51:08

En ole ikinä pannuh ihmistä jota kohtaan en olisi tuntenut jotain. Miten te voitte panna jos ette tykkää siitä ihmisestä tai tunne kemiaa tai vetovoimaa? Käytättekö sitä toista ihmistä niinkun seksinukkena tai muuna mekaanisena esineenä jos se ei tunnu miltään? Tuntuuko se seksikään sitten miltään?

Päivämäärä:   9.12.25 00:18:19

Ööh, kosketusaisti on tunne, mielihyvä on tunne, kaikki mikä tuntuu iholla, on ööh tunne. Vetovoima on tunne. Ei tarvi tuntea rakkautta, suurta kiintymystä tai välittämistä harrastakseen seksiä, pakostihan siinä tuntee montakin asiaa kun on toisen iholla kiinni. Tarkoitin tuota kun joku sanoi että tunteetonta touhua.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   9.12.25 00:24:37

Ns vakipanoa kohtaan tunnen ensisijaisesti seksuaalista vetovoimaa. Hän on älykäs, komea ja hyvä keskustelija ja meillä on hyvää seksiä. Hänen kanssaan on hyvä olla, mutta valitettavasti intressit parisuhdetta ajatellen ei kohtaa. Joten näemme noin kerran viikossa seksin merkeissä, itse olen Tinderissä ja välillä käynyt treffeillä, hän ei tällä hetkellä edes yritä uutta kumppania löytää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.12.25 06:31:51

"En ole ikinä pannuh ihmistä jota kohtaan en olisi tuntenut jotain. Miten te voitte panna jos ette tykkää siitä ihmisestä tai tunne kemiaa tai vetovoimaa? Käytättekö sitä toista ihmistä niinkun seksinukkena tai muuna mekaanisena esineenä jos se ei tunnu miltään? Tuntuuko se seksikään sitten miltään?"

Etkö K ole koskaan masturboinut? Pitääkö sinun tuntea kättäsi kohtaan jotain voidaksesi nauttia siitä? Vaikea ymmärtää tätä. Itse joko masturboin tai harrastan seksiä kun panetus iskee, kumpaankaan toimeen ei tarvita yhtään mitään tunteita paitsi pakottava tarve saada orgasmi panetuksen poispyyhkimiseksi.

Päivämäärä:   9.12.25 12:08:54

" Etkö K ole koskaan masturboinut? Pitääkö sinun tuntea kättäsi kohtaan jotain voidaksesi nauttia siitä? Vaikea ymmärtää tätä. Itse joko masturboin tai harrastan seksiä kun panetus iskee, kumpaankaan toimeen ei tarvita yhtään mitään tunteita paitsi pakottava tarve saada orgasmi panetuksen poispyyhkimiseksi. "

Tottakai olen masturboinut. Mutta ei ole käynyt mielessäkään käyttää toista ihmistä vain masturboinnin välineenä. Mulle seksi toisen ohmosen kanssa on paljon muuta kuin panetuksen pois saamista mekaanisella hinkkaamisella päämääränä saada orgasmi.

Päivämäärä:   9.12.25 12:11:09

*ihmisen

Päivämäärä:   9.12.25 12:13:39

Etkö K ole koskaan masturboinut? Pitääkö sinun tuntea kättäsi kohtaan jotain voidaksesi nauttia siitä? Vaikea ymmärtää tätä. Itse joko masturboin tai harrastan seksiä kun panetus iskee, kumpaankaan toimeen ei tarvita yhtään mitään tunteita paitsi pakottava tarve saada orgasmi panetuksen poispyyhkimiseksi.
.....
Miten voit edes runkata jos et tunne mitään? Edes sitä nautintoa? Miten jaksat jos se ei tunnu hyvältä edes? Onhan panetuskin tunne ja aika @!#$ kova tunne onkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.25 12:50:23

Eli et ole koskaan tuntenut pelkkää himoa? Rakastan omaa miestäni enkä harrasta seksiä kenenkään muun kanssa, mutta en sentään kulje laput silmillä havainnoimatta että toisen kanssa vaan kemiat kohtaa ja se voisi johtaa johonkin mikäli tilanne olisi toisenlainen. Ihan ilman sen suurempia tunteita. Mielummin kuitenkin valitsen ne tunteet myös.

Lähettäjä: kyllävaan 
Päivämäärä:   9.12.25 13:28:11

Mullakin kokemusta nimenomaan kinkypuolen seksisuhteista. Tinderissä neuvottelut session rajoista ja sisällöstä, sitten parit videopuhelut, kahville tai lounaalle ja sit sessio käyntiin. Tärkeintä on varmistaa kumppanin turvallisuus. Orgasmit saa kyllä puolin ja toisin, ei siitä mitään suhdetta tarvitse tehdä.

Parisuhdeseksi on sitten asia erikseen. Parisuhteessa voi olla myös pitkiä seksittömiä jaksoja koska yhdessä oleminen perustuu muuhunkin kuin seksiin.

Nää kaksi seksin lajia on ihan eri planeetoilta.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   9.12.25 20:12:54

’ Lähettäjä: K
Päivämäärä: 8.12.25 23:51:08

En ole ikinä pannuh ihmistä jota kohtaan en olisi tuntenut jotain. Miten te voitte panna jos ette tykkää siitä ihmisestä tai tunne kemiaa tai vetovoimaa? Käytättekö sitä toista ihmistä niinkun seksinukkena tai muuna mekaanisena esineenä jos se ei tunnu miltään? Tuntuuko se seksikään sitten miltään?”

En tietenkään pane ketään, jota kohtaa en tunne yhtään mitään. Mun vakipano oli komea, meillä oli keskinäistä vetovoimaa, tunnettiin himoa toisiamme kohtaan. Oltiin liian erilaisia suhteeseen, joten seksi kuuman ja kivan ihmisen kanssa riitti. Ei siihen rakastumista pidä sotkea.

Lähettäjä: pakkomielle 
Päivämäärä:   9.12.25 20:35:50

Minä olen niitä ihmisiä jotka ihastuvat ja kiintyvät heti seksin kautta. En pysty pelkkiin seksisuhteisiin.

Masturbointi on mielestäni huono vertaus tässä kun se on kuitenkin (yleensä) yksisuuntaista eli siinä ei olla vuorovaikutuksessa oikean ihmisen kanssa. Itsekin masturboin mutta se tarve ei minulla ole samanlainen kuin tarve saada munaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.