Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Säästämisen juurisyytä ei tunnusteta

Lähettäjä: hallituksessa 
Päivämäärä:   2.12.25 09:37:31

Suomalaiset pelkäävät kuluttaa, koska sodan leviämisen pelko, ja pelko työttömyydestä.

Moni ei kuitenkaan kuluta ihan niin yksinkertaisesta syystä kuin että ei ole rahaa.

Tätä ei hallitus tunnu käsittävän.

Miksi Suomessa on hallitus, joka ei ymmärrä asioiden juurisyitä?

https://urly.fi/3ZEK

Re: Säästämisen juurisyytä ei tunnusteta

Lähettäjä: koska 
Päivämäärä:   2.12.25 09:39:29

Orpo ja Purra laskeskelevat, että kun ihmiselle annettaan 600e/kk, hän pystyy käyttämään 2000e/kk.

Orpo ja Purra tuntuvat löytävän jokaisen lompakkoon 1400e taivaasta.

Lähettäjä: Myrtsi 
Päivämäärä:   2.12.25 09:49:29

Se on ihan sama ketkä ovat hallituksessa, niin kansa säästää lama- ja sota-aikoina. Kyllä on taas kerran keksimällä keksitty asia, että saadaan hallitusta syyttää eli ihmisten säästeliäisyys.

Ja ihmisten maailmankuva on muuttunut etenkin monilla nuorilla. Siellä ei perusteta perheitä, ei hankita omistusasuntoa tai autoa. Moni sijoittaa sen rahan, mitä aikaisemmilta sukupolvilta meni kulutukseen. Maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana.

Sitten on tietenkin lama-aikana paljon työttömyyttä, jotka eivät kykene kuluttamaan kuin sen pakollisen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.12.25 09:56:06

ööö, tässä siis HALLITUS keksimällä keksii syyttää kansalaisia heikosta taloudesta.

Katsoisivat peiliin, niin näkisivät missä se syyllinen heikkoon talouskehitykseen on. Ihmiset ajetaan kurjuuteen tahallaan, ja sitten heitä syytetään yritysten konkursseista kun eivät kuluta.

Anna mun kaikki kestää ja vielä enemmänkin.

Päivämäärä:   2.12.25 10:02:11

Ihan oikeasti hei. Minunkaan elämään ei vaikuta tippaakaan se, että kuka on hallituksessa. Kyllä minä ja 90% muusta väestöstä ihan itse ajattelen ja päätän, miten minä rahani käytän milloinkin.

Lama-aikana käyttäydytään varovaisemmin. Se on ihan psykologiaa ja tilanne on ihan sama, on pääministerinä Orpo tai Marin tai vaikka Desmon Dudu.

Päivämäärä:   2.12.25 10:10:46

Sekin naurattaa, kun seuraa tv:stä esim. eduskunnan kyselytuntia. Oppositio yhdessä puheenvuorossa peräänkuuluttaa luottamuksen rakentamista talouteen ja syyttää siitä hallitusta ja sitten heti perään tulee useampikin opposition puheenvuoro, jossa kaivetaan kaikki epäkohdat, ennustetaan kaikki pahimmat skenaariot tulevaisuudesta.. välillä tuntuu, että heinäsirkkaparvet vaan uupuvat.

Eli oppositio jos kuka, lietsoo pelkoa ihmisiin..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.12.25 10:22:10

Myrtsi on nyt ymmärtänyt jotain väärin. Oppositio haluaa, että hallitus varautuu ja reagoi niihin tulossa oleviin katastrofeihin, että kansalla olisi luottamusta ja uskallusta kulutta se ja ottaa riskejä sen sijaan että hallitus sulkee silmänsä ja kurjistaa tukiverkkoja.

Päivämäärä:   2.12.25 10:25:00

Kyllä se opposition pääajatus on saada hallitus näyttämään mahdollisimman huonossa valossa ja saada mahdollisimman moni äänestäjä hallitusta vastaan.

Päivämäärä:   2.12.25 10:26:11

Hallitus tekee sen kyllä ihan itse.

Päivämäärä:   2.12.25 10:27:56

Noh, kuten olen aikaisemminkin sanonut, niin opposition vuoro tulee ensi kaudella. Sitten katsomme yhdessä, että miten asiat laitetaan kuntoon niin, että mistään ei leikata, eikä supisteta..

Päivämäärä:   2.12.25 10:30:34

Ihan hyvältä kuulostaa, että kohdistetaan veronkorotukset aidosti varakkaimpaan kansanosaan ja kevennetään byrokratiaa tiivistämällä tukiviidakko yhdeksi tueksi.

Päivämäärä:   2.12.25 10:34:50

Kohdistamalla veronkorotukset varakkaimpiin, niin sillä vahvistetaan vaan sitä muuttoliikettä maasta pois, pääomakatoa, sekä tieto-taito katoa. Siellä välimeren rannoilla on jo ihan liikaa suomalaisia, kun mietitään meidän taloutemme kannalta.
Kapitalismi kun ei oikein toimi ilman kapitalisteja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.