|
Lähettäjä: En edes halua
Päivämäärä: 27.11.25 17:22:41
En ole ihme kyllä.
Satuin katsomaan toisaalle sen kerran kun olisin voinut nähdä kaksi. Mieheni näki ne ja on nähnyt jo yhdeksän kertaa.Ainahan ne täällä menee jossain.
Nykyisin pidän lenkillä meteliä etten vaan näkisi yhtäkään. En tiedä mitä hauskaa niiden näkemisessä edes on.
Melkein joka päivä näen susia riistakameroiden kuvissa ihan riittämiin.
Vuonna-17 ihmettelimme yhtä sutta ja kyselimme sen kuvasta asiantuntijalta asti että onko tämä susi oikeasti. Nyt ihan naurattaa moinen sillä eihän täällä mitään muuta enää kuviin tulekaan. No ilveksiä muutamia menee.
Ennen tuli kuvattua ja tallennettuja satoja kuvia peuroista ja tunnistin monet kuvista.
Nyt tunnistelen noita susia ja niiden kuvia ja videoita on jo satoja tallennettuna. Aina vaan lisääntyy susien määrä. Viisi kappaletta on yhtaikaa täällä näkynyt mutta kaikkiaan taitaa olla jo kaksitoista eli ei tuo laumakokoarvio täsmää ja sen eliminointi kuudella luvalla onnistu.
Rekikosken lauma kyseessä ja reviiri ulottuu Huittisista Urjalaan jos ette satu tietämään.
Että tervemenoa sille seudulle katselemaan. Kannattaa ottaa koira mukaan ja mennä kävelylle syrjäisille metsäteille niin voi pian tärpätä että törmää useampaan. Kaikki jotka mulle sanovat ettei tarvitse pelätä susia ajelevat jollain ajoneuvolla, yksikään ei kävele kymmentä kilsaa yksin metsäautotiellä niinkuin minä. Onhan se kiva huomata että sudet ovat kävelleet siellä mun kanssa mutta vähän eri aikaan, no kerran oli mennyt miehen ajaman traktorin ja mun välistä niin etten huomannut. Onpa kivaa tämä lenkkeily nykyisin petojen kanssa mutta eihän niitä tarvitse kuulemma yhtään pelätä. Toivottavasti pelkäävät minua vastavuoroisesti!
|