Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.11.25 18:11:16

Tulee mieleen, kun koteja koristavat joulutähdet ja kuuset jo marraskuussa. Omen kai vanhanaikainen, mutta minusta olisi ollut outoa, jos isä ja äiti olisivat marraskuussa sanoneet, että nyt haetaan kuusi torilta kotiin. Johan se ehtii varistaa neulasetkin jouluun mennessä.

Re: Oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   14.11.25 18:23:27

Kilisee, kilisee kassakone ja muut ikivihreät jouluviisut soivat nykyään kaupassa jo lokakuun alussa. Suklaata notkuu hyllyt täynnä, kaikki normaali käyttötavara kärrätään piiloon ja hyllyt täytetään kertakäyttöisellä muoviblingblingillä. Ja ihmiset kuvittelee, että tää jotenki on se oikea joulu ja tätä pitää olla.

Lähettäjä: Ei kai 
Päivämäärä:   14.11.25 18:27:46

Kenellä on joulukuusi jo sisätiloissa?
Sitä en kyllä ymmärrä mutta voihan sitä jotain kausivaloa laittaa jo. Marraskuu on ollut tosi ankea tähän asti mutta nyt on satanut onneks lunta!

Minä laitan kans vanhanaikaisesti vasta ekan adventin aikaan jouluvalot.
Koristeet sitten jouluviikolla kun joulu alkaa oikeasti olla ovella.

Päivämäärä:   14.11.25 18:38:04

Lenkillä ollessa olen nähnyt joissakin taloissa kuusen pilkottavan sisällä. Myös sellaiset joulukranssit on jo monissa ovissa.

Myös joissain instatileissä kuusi jo haettu sisään ja koristeltu. Ihmettelen vaan tuota miten säilyy, kun vaikka kuusi haettiin juuri ennen aattoa, se alkoi varistaa neulasia jo viikon sisään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.11.25 18:46:14

Osalla on tekokuusi. Nyt on se pimeä aika, jolloin moni kaipaa valoa ja tunnelmaa. Ennen vanhaan sitä olisi paheksuttu. Mitä ne muutkin nyt ajattelevat ja minä ainakin olen kunnon tyttö!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.11.25 18:47:22

Niin ja joo, me olemme nyt etsimässä kuusta. Se kun pitää perinteisesti tehdä traktorin valojen loisteessa. Vielä emme kaada sitä.

Päivämäärä:   14.11.25 18:49:35

No niihän se Kaija Kookin laulaa että mitä siitä jos laitan jouluvalot ikkunaan.
Valoissa ei sinänsä mitään, itse miellän joulukuusen nimenomaan joulukoristeeksi.

Miksiköhän vappua ei aloiteta viikkoa aiemmin? Että serpentiinit olisivat jo pääsiäisen aikaan esillä esimerkiksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.