Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suutuinko turhasta? OM

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.11.25 18:03:04

Tai pikemminkin ärsyynnyin kuin suutuin. Olen tapaillut miestä joka on muutamaan kertaan kysellyt että osaanko ollenkaan vain olla kun touhuan hänen mielestään koko ajan jotain (no joo, kun on työt, koira ja hevonen). Nyt penäsi että en kai pakene jotain ajatuksia tai muuta kun touhuan koko ajan jotain. Eo tunnu menevän jakeluun että eläinten asiat hoidetaan silloinkin kun ei joskus varsinkaan talvella aina huvita. Ärsyynnyn siis siitä jos joku mies alkaa holhota ja olettaa olemattomia.

Re: Suutuinko turhasta? OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.25 18:07:22

Typerä oletus mieheltä ja ainakin tuo nyt vaikuttaa siltä, että elämäntilanteenne ovat liian erilaiset. Eläinten ja varsinkin hevosten omistaminen nyt vain on sellainen juttu, että siihen menee tosi paljon aikaa. Joka ei tätä ymmärrä, ei voi olla parisuhteessa eläimiä omistavan kanssa.

Päivämäärä:   14.11.25 18:12:40

Sitä tosiaan mietin, että tosi typerä oletus ja mistä edes sen keksi. Esim. lomillakin tykkään retkeillä ja touhuta ja tunnen silloin itseni levänneeksi. En jaksaisi maata viikkoa jossain altaalla. Toki välillä on kiva vain ollakin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.11.25 18:17:26

Johan on oletukset. Ette taida sopia yhteen, jos aktiivinen elämäntyyli näyttäytyy heti jonain henkisenä ongelmana.

Lähettäjä: Pliis 
Päivämäärä:   14.11.25 18:40:16

Jos sun normaali tavallinen arki aktiivisuus on hänelle yhtä kuin touhuat koko ajan niin hän todennäköisesti on laiskempi tai ainakin viihtyy sohvalla enemmän.
Ette ehkä sovi yhteen .

Lähettäjä: Duuri 
Päivämäärä:   14.11.25 18:41:55

Miehellä selkeästi huonoja kokemuksia ja siksi kyselee. Onhan noita ihmisiä joiden on neuroottisesti pakko koko ajan tehdä jotain jotta pää ei hajoa. Toisaalta pisteet miehelle siitä, että uskaltaa ottaa asian rehellisesti puheeksi, mutta itse kyllä veikkaan, että miestä todennäköisesti häiritsee aloittajan elämäntyyli joten voidaan sitten miettiä kannattaako suhde pidemmän päälle. Jos mies haluaa kumppanin jonka kanssa voi joskus vaan löhötä auringon alla ja aloittaja taas haluaa reissussa mennä ja nähdä eikä kumpikaan nauti toisen ehdotuksesta yhtään niin ehkä kuitenkin parempi etsiä kumppani joka nauttii samoista asioista.

Päivämäärä:   14.11.25 18:58:50

Minusta tuo on ihan aiheellinen kysymys. Miksi se tuntuu sinusta niin pahalta? Miksi se triggeröi sinua?

On paljon ihmisiä jotka eivät osaa istua ajatustensa ja tunteidensa kanssa, vaan tekevät jatkuvasti asioita että eivät joudu sitä tekemään. Se on niin kauhistuttava asia heille. Tämä tietysti aiheuttaa paljon ongelmia elämässä. Ymmärrettävästi se huolestuttaa jos sitä epäilee potentiaalisessa kumppanissa.

Päivämäärä:   14.11.25 19:00:59

Varovaista gaslightaamista tuo on. Menee ajansaatossa pahemmaksi. Kohta alkaa vaatiminen hänen pillin mukaan.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.11.25 19:07:43

Red flag.

Alkaa harmittomana muka vitsailuna, mutta yrittää nyt jo painostaa suo jäämään naisen oikealle paikalle kotiin passaamaan miestä. Mustasukkainen eläimille. Pahenee nopeasti yhteenmuuton jälkeen.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.11.25 19:11:40

Hyvä kysymys mieheltä.

Jos sulla on hyvä itsereflektointikyky, pystyisit myöntämään että suhteen alussa on viisasta kysymyksin tutustua toiseen. Pystyisit myös myöntämään että on parempi että toinen sanoo suoraan ajatuksensa eikä ala heti viemään suhdetta väärään suuntaan eli salailemaan ajatuksiaan ja ehkä kantamaan kaunaa.

Mies toimi oikein. Jos sinä toit suuttumuksen esiin, toimit väärin. Mulle sun käytös olisi punalippu.

Tästä vielä anekdootti; mun oma isä pakeni vaikeita ajatuksia ankaraan työntekoon joka johti siihen että kun työt eläköityessä päättyi, alkoholisoitui kun ei enää ollut työtä johon upittaa vaikeat olot. Ystäväni pakenee vaikeita ajatuksia maaniseen työntekoon ja puuhailuun kotona ja jos on pakko olla paikallaan, shoppailee velaksi.

Totisesti on hyvä ajatus suhteen alussa selvittää rehellisesti kysymällä mikä on toisen puuhailun taustalla.

Nythän asia on selvitetty, tosin negatiivisen kautta ja hermostumisesi epäilemättä jätti miehelle epävarmuuden.

Päivämäärä:   14.11.25 19:13:01

"On paljon ihmisiä jotka eivät osaa istua ajatustensa ja tunteidensa kanssa, vaan tekevät jatkuvasti asioita että eivät joudu sitä tekemään. Se on niin kauhistuttava asia heille. Tämä tietysti aiheuttaa paljon ongelmia elämässä. Ymmärrettävästi se huolestuttaa jos sitä epäilee potentiaalisessa kumppanissa."

Kenelle tulee mieleen, että ihan tavallista hevosenomistajan elämää elävät ovat "kauhistuneita" jos eivät pääse "pakoon" ajatuksiaan?

Minulla on kokemusta miehestä, joka alkoi keksimään minulle erilaisia diagnooseja, enimmäkseen mielenterveyteen liittyviä. Juuri sellaista, että kaikki normaali tekemiseni oli jotain ongelmien pakoilua, sijaistoimintoja ja pakko-oireita. Tyyliin kävin suihkussa lenkin jälkeen -> ocd, väsynyt työpäivän jälkeen -> masennus jne.

Päivämäärä:   14.11.25 19:14:14

En siis näyttänyt miehelle että ärsytti. Sinänsä tuo kysymys ei ärsyttänyt, vaan ärsyttää se että suurin osa miehistä tuntuu yrittävän holhota ja kontrolloida ja se on se punainen lippu. Eiköhän tämäkin mene siihen jonoon, jotka saavat pakit.

Päivämäärä:   14.11.25 19:16:38

"Kenelle tulee mieleen, että ihan tavallista hevosenomistajan elämää elävät ovat "kauhistuneita" jos eivät pääse "pakoon" ajatuksiaan?"

No juuri tämä. Ei ole normaalia tehdä toisesta tuollaista oletusta vain omasta poikkeavan elämäntavan perusteella.

Päivämäärä:   14.11.25 19:17:54

Aiemmin mies myös kovasti kyseli että miten pärjään kaksin lapsen kanssa, siis siihen tyyliin että pärjäänkö oikeasti (joo, on laajat tukiverkot ja jos nyt jotakuta kiinnostaa, niin hevosella vuokraajat 4 kertaa viikossa). Tuokin jotenkin ärsytti.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.11.25 19:19:59

Kyllä mä kanssa taipuisin tolle kannalle, että miksi se triggeröi sua niin paljon??

Jotkut ei vaan ole niin aktiivisia omassa elämässään, ja se sohvalla köllöttäminen on paras tapa viettää vapaapäivä. Tai mennä lomalle, jossa voi lojua rannalla. Esim. mä olen tällainen ihminen, ja en sopisi yhteen ihmisen kanssa, joka koko ajan menee ja touhuaa jotain. Se kävisi raskaaksi minulle.

Ehkä keskustelun paikka, oletteko yhteensopivat, vaikka toisistanne tykkäättekin. Tämmöiset asiat kannattaa tiedostaa jo alkuvaiheessa suhdetta, jos toista se touhuaminen ja aktiivisuus häiritsee, ni se tulee jatkossa (esim. yhdessä asuessa tms.) häiritsemään vain enemmän ja enemmän.

Päivämäärä:   14.11.25 19:20:16

Eli siis kumppaniehdokkaan mielestä sinulla on huono elämänhallinta, väärät prioriteetit ja mielenterveysongelmia.

Päivämäärä:   14.11.25 19:20:40

Ollaan siis tavattu vasta kolmesti.

Päivämäärä:   14.11.25 19:20:48

"Red flag.

Alkaa harmittomana muka vitsailuna, mutta yrittää nyt jo painostaa suo jäämään naisen oikealle paikalle kotiin passaamaan miestä. Mustasukkainen eläimille. Pahenee nopeasti yhteenmuuton jälkeen."

Olin tulossa sanomaan samaa. Yllättävän monille tuntuu olevan ongelma, jos naisella on kodin ulkopuolisia harrastuksia. Varsinkin jos olette vielä nuoria ja lasten saaminen on mahdollista, niin voi olla että mies yrittää jo nyt saada sinua jättäytymään kotiin että olet sitten vain lapsia hoitava kotiorja joka ei liiku kodin ulkopuolella.

Päivämäärä:   14.11.25 19:21:42

"Ollaan siis tavattu vasta kolmesti."

Siis MILLÄ lihaksilla kolmien treffien jälkeen voi kommentoida toisen mielenterveyttä ja elämäntyyliä noin? Onko mies edes itsekään halukas tapaamaan tuon enempää, jos kerran tuo on hänen mielipiteensä sinusta?

Päivämäärä:   14.11.25 19:21:49

Miehellä jo 2 lasta ja itsellä 1, ei ainakaan itselläni ole aikomusta hankkia lisää.

Päivämäärä:   14.11.25 19:22:35

Olisi halukas tapaamaan mutta taidan itse sanoa etten enää halua tavata.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.11.25 19:24:37

Eksä valitti siitä kun söin paljon, nauroi että olen tunnesyöjä. Oli ajan myötä ärsyttävää, lopetti sen sitten. Olen todella hoikka ja energian kulutus suuri. Vastasin aina että nälkääkö mun tulisi nähdä, syön just niin paljon kun on tarpeen.

Päivämäärä:   14.11.25 19:24:46

Oikeasti, käsi ylös, kuinka moni kokee normaaliksi arvioida toisen mielenterveyttä kolmien treffien jälkeen, arvostella hänen elämäntapaansa ja perhettään, ja sitten haluta edelleen jatkaa suhdetta?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.