Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mun matkustelusta suuttunut sisko - jatkuu

Lähettäjä: Elise 
Päivämäärä:   14.11.25 12:34:56

Kirjoittelin kesällä tänne kun siskoni oli suuttunut mun matkustelusta. Ehkä joku muistaa ko topikin, en muista mikä oli otsikkona, eikä topikkia varmaan enää löydy Mua sitten kovasti syyllistettiin siitä kun en matkustele siskoni kanssa. Ajattelin palata aiheeseen vielä jotta saisitte käsityksen miksi meidän ei todellakaan kannatta matkustella yhdessä vaikka se olisikin mahdollista. Ja pääsette taas haukkumaan aloittajan. :D

Loppukesästä kävimme molemmat reissussa. Minä olin kaksi viikkoa, sisko viikon koska hänellä ei ollut enempää lomaa.

Mun päiväohjelma pääpirteissään
- aikaisin aamulla aamupala jonka jälkeen hetki majapaikassa
- hyvissä ajoin ensimmäiseen kohteeseen
- eka kohde käyty joten lounaan aika
- seuraava kohde ja/tai siirtyminen seuraavaan majoitukseen
- illallinen, seuraavien päivien suunnittelua ym, ajoissa nukkumaan

Siskon päiväohjelma pääpiirteissään:
- herätys jossain vaiheessa, aamupala, ajan viettoa majapaikassa
- päivän kohteeseen myöhään iltapäivällä ("ai, se olikin mennyt jo kiinni" oli kuulemma tullut todettua pari kertaa)
- loppupäivä majapaikassa rentoilua, syömiset jossain välissä, joskus yömyöhään nukkumaan

Mä kävin loman aikana monessa kohteessa ja näin ja koin paljon. Sisko kävi viikon aikana kolmessa kohteessa ja muun ajan vietti majapaikassa. Sanoi että täytyyhän sitä välipäiviä pitää.

Olin toki tiennyt että meillä on erilainen vuorokausirytmi, mutta kun juttelimme lomistamme niin tajusin kuinka erilainen meidän lomanviettotapamme on vaikka kyseessä oli samanlaiset lomat ja osittain samassa paikassa.

Ei siis mitään järkeä lähteä matkalle yhdessä kun eihän tuosta tulisi muuta kuin riitaa. Vieläkö ollaan sitä mieltä että olen huono ihminen koska en matkustele siskoni kanssa?

Re: Mun matkustelusta suuttunut sisko - jatkuu

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   14.11.25 12:42:28

Eli todistaa vain sitä, että siskollesi noissa "kohteissa" käyminen ei ole mikään prioriteetti, toisin kuin sinulle. Ajatella, on se sentään hassua että jotkut ihmiset haluavat lomallaankin ihan vaan olla ja rötvöttää ja jotenkin "muuten vaan hengailla hotellilla/altaalla/ravintolassa/biitsillä" ilman sen kummempia päämääriä ja paineita, sen sijaan että suorittaisivat etukäteen tarkasti suunniteltua lomaohjelmaa minuuttiaikataululla kuten me paremmat ihmiset! Aikamoisia vässyköitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.11.25 13:51:16

Teillä on vain erilaiset tavat viettää lomaa, kumpikaan ei ole toista parempi. Itse samaistun enemmän siskoosi, tykkään nukkua pitkään ja valvoa pitkään, ja lomilla ihan vain perus oleminen ja ympäristöstä nauttiminen on tärkeää. Mistään turistinähtävyyksistä en nauti. Mun yksi lempparimuisto rantalomalta 15v takaa on se, kun tein iltaisin todella hyvää leipää ja otin lasin kylmää kokista ja menin niitä nauttimaan parvekkeelle lämpöön ja lukemaan kirjaa ja kuuntelemaan kadulta kantautuvia ääniä. Kaupunkilomilta parhaimmat muistot on puistossa istuskelut ja ihmisten katselu. Noinkin perusasioita.

Mutta kyllähän te voitte matkustaa yhdessä, mutta teidän ei tarvitse siellä matkalla tehdä kaikkea yhdessä. Otatte vaikka omat huoneet ja sovitte että sinä menet katselemaan nähtävyyksiä ja sisko jää hotellille, ja illalla vaikka teette jotain yhdessä. Tai vastaavaa. En muutenkaan oikein ymmärrä sitä, että jos mennään lomalle yhdessä niin kaikki pitää tehdä käsi kädessä ja sitten kinastellaan että mennäänkö paikkaan x vai y, kun kumpikin voi mennä minne haluaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.11.25 14:07:16

En ymmärrä miksi ihmiset matkustaa yhdessä (kaupunki/nähtävyys)lomille, missä pääasiallinen ajatus on käydä katsomassa paikkoja. Aikuinen selviää siitä hyvin yksin ja saa tehdä sen aivan omaan tahtiin. Rakastan yksin matkustamista juuri tuon vuoksi, kun saa aamulla aikaisin lähteä ja käydä siellä missä haluaa. Rantalomat ja "rötväämiset" sitten erikseen, niille seuraa mukaan ja tarkoitus ei olekaan nähdä tai tehdä mitään kummempaa, vaan juurikin viettää aikaa yhdessä ja rentoutua. Eli olen sitä mieltä, että jatkossakin vaan aloittaja ilman siskoa reissuun, jos haluaa että menette yhdessä, niin sitten johonkin suoralle lepolomalle vain ilman ohjelmaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.