|
Lähettäjä: Peukalo
Päivämäärä: 12.11.25 11:50:19
Maailmasta löytyy varmasti monia tee se itse -ihmisiä, joilla ko. mentaliteetti menee välillä yli. Oman talon ostamisen jälkeen myös miehestäni paljastui tällainen puoli. Tiesin kyllä, että tykkää puuhailla ja osaa tehdä monenlaista, on käsistään kätevä ja harrastuneisuutta löytyy. Osittain siksi olikin mahdollista ostaa jonkin verran remonttia vaativa talo, koska kaikkeen ei ole halua palkata ulkopuolista tekijää.
Nyt tämä talo kuitenkin tuntuu täysin hänen projektiltaan. Hän haluaa tehdä kaiken mahdollisen itse. Ärsyyntyy, kun ehdotankin ammattilaisen palkkaamista johonkin asiaan ja vastaa voivansa tehdä sen kyllä itse. Eikä siinä mitään, mutta kun eihän yksi ihminen millään voi kaikkea ehtiä. Minä tykkään järjestellä ja siivota. Autan ja teen sen mitä osaan, mutta en ole läheskään yhtä taitava. Miehen ollessa pitkillä työmatkoilla vaihtoehtoni on siis hänen mielestään vain odottaa, että hän tulee jatkamaan. Rahasta ei ole kiinni, olisi aivan hyvin varaa tilata joku tekemään asia X. Puolisoni mielestä myöskään kukaan muu kuin ns. maksullinen apu ei saisi tehdä täällä mitään, ei siis esimerkiksi vanhempani tai tutut. Haluaa tehdä kaiken itse ja mielellään yksin.
Miten saisi taottua järkeä tuon päähän. Keskusteltu on, vastaa vain tykkäävänsä tästä puuhailusta ja rempasta ja siksi haluaa tehdä. Ei ymmärrä, että olen täysin hänen aikataulujensa armoilla ja hänen poissaollessaan voin vain ihmetellä ja odotella.
Löytyykö muilta samanlaisia jääräpäisiä puuha-petejä?
|