Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehelle allerginen reaktio mun herkuista?

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   1.11.25 21:53:59

Oon ostanut Coopin vihreä chili sipsejä ja salmiakkisukaata kaappiin, kun jos joskus tekee mieli jotain extrahyvää tai tarvii saada omat verensokserit äkkiä ylös.

Tänään mies raivostui, miksi ostan tuollaista sitiä kaappiin. Hän on saanut allergista ihottumaa.

Olin hetken anteeksi mitä?
Sä syöt salaa mun herkkuvarastot kaapista. Niiden ostohinta on huokea ja eivät kaada mitenkään talouttamme.

Kiellätkö minulta nuo herkut? Koska ne ei sovi sinulle?

Ihan pokallako väität, ettei taloudessamme saa olla minulle mitään herkkuja?
Voitko perustella?

No ei voinut, hyvä riita lopahti ihan alkumetreille.
Onkohan nyt jotain muuta, kun ei vaan tunnu todelliselta.

Re: Miehelle allerginen reaktio mun herkuista?

Lähettäjä: heheh 
Päivämäärä:   2.11.25 09:57:06

Semmosta se on kun kypsymättömät kretiinit leikkii kotia. Tollo ja tollompi, ollos hyvä.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.11.25 10:27:31

Kuulostaa hieman narsistiselta puolisoltani. Hänellä on ollut tässä vuosien varrella ties mitä hajuallergiaa, palleatyrää, latoosi-intoleranssia, kofeiiniyliherkkyyttä, menierin tautia, kroonista migreeniä, pahaa matkapahoinvointa jne jne Joilla voi kätevästi kontrolloida minua ja tekemisiäni sekä manipuloida työnantajaa jos ei vaikka halua työmatkalle.

Kummasti kaikki vaivat ovat sellaisia, että niitä ei voi todentaa oikein kuin oireiden perusteella ja vakuuttavalla kesäteatterilla lääkärit ilman muuta uskovat oireisiin ja kirjoittavat näitä diagnooseja. Nyt vanhemmiten alkaa jo unohtaa mitä vaivoja on muka suhteen alussa ollut. Kummasti myös aina joku entinen vaiva unohtuu kun keksii uuden.

Mutta olisin tarkkana onko tuo vain keino kontrolloida ja manipuloida. Meillä sama homma: itsehillintä ei riitä olemaan koskematta ostamiini juttuihin ja syyllistää niistä minua. Minulla ei ole mitään ongelmaa olla koskematta hänen ostoksiinsa, etenkin jos tiedän etteivät ne sovi minulle.

Et ole vastuussa hänen valinnoistaan.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.11.25 10:38:53

Miksi "mä" pysyy narsistisen puolison kanssa? Miten tuollaisessa suhteessa saa pidettyä oman pääkoppansa kunnossa?

Samaa mieltä, että kuulostaa, että aloittajan mies kuulostaa kontrolloivalta ja tuollaisessa käytöksessä on narsistisia piirteitä!

Lähettäjä: Pirre 
Päivämäärä:   2.11.25 10:47:03

No kyllä tuossa tilanteessa tulisi sellainen olo että mitä vittua.
Kauanko olette olleet/ asuneet yhdessä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.11.25 10:53:10

No mitäs meni varkaisiin. Kehtaa vielä valittaa. Mutta hyvä että sai ihottuman, toivottavasti vielä kunnon ripulin eikä varasta toiste. Köske miehen kasvaa aikuiseksi

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   2.11.25 11:35:20

Että mitä? Vaikea eläytyä , ärähtäisin että eiköhän sovita että aikuiset ei pummi toisen herkkuja? Ja muutenkin, tuollainen käytös ei ole ok. Lapikasta.

Lähettäjä: Skege 
Päivämäärä:   2.11.25 11:49:15

Mikdi oletettavasti aikuisella ihmisellä on "herkkuvarasto"?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.11.25 12:11:42

Miksi aikuinen (?) ihminen ei osaa lukea?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.25 12:18:16

"Mikdi oletettavasti aikuisella ihmisellä on "herkkuvarasto"?"

"Mikdei" olisi?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   2.11.25 12:33:06

Miksi ailuisella ihmisellä ln jokin herkku piilo. Meilläkin on herkku ja mutta ei jemmata nkitä mihinkään vaan ihan kaapissa avoimesti tai pöydällä

Päivämäärä:   2.11.25 12:45:56

^ Kaapissahan ne aloittajallakin oli.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.25 12:47:49

Joo, kyllä se "piilo" on yleensä ihan vaan kaappi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.11.25 12:51:48

Meillä on tapana ostaa kotiin vain sellaisia herkkuja, joista molemmat pitävät. Omia erityisherkkuja voidaan sitten syödä yksin reissussa oltaessa. Tai ostaa toiselle hänen herkkujaan, kun halutaan hemmotella.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.11.25 13:01:16

Siis oikeasti mies _raivostui_? Huusi aloittajalle, oli todella vihainen, haastoi riitaa, käyttäytyi aggressiivisesti? Tällöin kyllä muuttaisin äkkiä erilleen, jos mies noin pienestä raivostuu.

Mutta tekstin perusteella kuulostaa enemmän siltä, että aloittaja tässä ylireagoi. Miestä harmitti allerginen reaktio ja siinä nyt sitten harmissaan tokaisi aloittajalle vähän ilkeästi, vaikka tilanne ei mitenkään aloittajan syytä ollut. Ja rauhottui eikä yrittänyt riidella tms.
Joo vähän lapsellinen tokaisu, mutta näytä minulle yksikin ihminen joka ei koskaan ole sanonut jotain vähän typerää, kun on ollut esim. kipeä tai kiukkuinen.

Elämässä pääsee paljon helpommalla, kun ei ota itseensä kaikesta. Aloittaja olisi voinut vaan tokaista miehelle takaisin "iteppähän söit mun herkut" ja jatkaa elämää miettimättä asiaa sen enempää.

Päivämäärä:   2.11.25 13:05:35

"Oon ostanut Coopin vihreä chili sipsejä ja salmiakkisukaata kaappiin, kun jos joskus tekee mieli jotain extrahyvää tai tarvii saada omat verensokserit äkkiä ylös."

Verensokerin nopeaan nostoon pelkkä sokeri on tehokkaampaa. Sipsien ja suklaan sisältämä rasva hidastaa verensokerin nousua.

Päivämäärä:   2.11.25 13:07:12

Meillä on tapana ostaa kotiin vain sellaisia herkkuja, joista molemmat pitävät. Omia erityisherkkuja voidaan sitten syödä yksin reissussa oltaessa. Tai ostaa toiselle hänen herkkujaan, kun halutaan hemmotella.

^ Meillä taas on tapana ostaa tasan sellaisia herkkuja kuin haluamme, ja toinen voi niin tahtoessaan kommunikoida toiselle jos haluaa jotain muuta, jolloin ostetaan sitäkin. Usein myös erikseen kysymättä, jos mieltymys on tiedossa. Emme kadehdi toistemme erityisherkkuja, joten ei tarvitse odottaa reissuunlähtöä, jotta niitä voisi ostaa. Niin me ollaan erilaisia.

Päivämäärä:   2.11.25 13:10:14

M, täh? Ei tässä kukaan mitään kadehdi. On vain mukavampaa syödä yhdessä herkkuja, joista molemmat tykkäävät.

Päivämäärä:   2.11.25 13:11:42

Ja ei ole mukavaa syödä yhdessä, jos kummallakin ei ole samaa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.11.25 13:16:27

Kyllä aikuiset ihmiset voi ostaa sellaisiakin herkkuja mitä toinen ei tykkää. Meillä isäntä ostaa oluen silloin tällöin ja minä en tykkää oluesta . Itse ostan keksejä että saa kahvin kanssa pari ja hän ei niitä yleensä syö niin eikö ole reilua että niitä silti ostetaan ?

Päivämäärä:   2.11.25 13:25:04

"On vain mukavampaa syödä yhdessä herkkuja, joista molemmat tykkäävät."

Käykö tässä niin että toinen tyytyy niihin yhteisiin herkkuihin että voidaan syödä niitä yhdessä? Vaikka mieluummin söisi niitä omia "erityisherkkujaan" joista oikeasti tykkää enemmän?

Päivämäärä:   2.11.25 13:36:03

Piste, ei. Meillä osataan puhua.

M, harvemmin sitä kumpikaan viitsii laittaa kahta lajia. Ei ne "omat herkut" niin erityisen hyviä ole, että niitä pelkästään itselleen laittaisi.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   2.11.25 14:33:07

""On vain mukavampaa syödä yhdessä herkkuja, joista molemmat tykkäävät."

Käykö tässä niin että toinen tyytyy niihin yhteisiin herkkuihin että voidaan syödä niitä yhdessä? Vaikka mieluummin söisi niitä omia "erityisherkkujaan" joista oikeasti tykkää enemmän?
-----------
Lähettäjä: *
Päivämäärä: 2.11.25 13:36:03

Piste, ei. Meillä osataan puhua."

Meillä on hieman erilainen maku, minä pidän happamista marjoista (tyrni, karpalo, viinimarjat), salmiakista, chilistä.
Mies pitää enemmän pullasta, fazerin sinisestä ja taffelin juustonaksuista.

Mies tykkää enemmänrasvaisesta/suolaisesta makkaraperuna tyylisestä mätöstä.
Minä pidän korianterista (jota mies suorastaan vihaa) ja thaityylisistä ruuista.

Jos kummankin pitäisi aina yhdessä ollessa nauttia samaa sapuskaa, niin onhan sellainen kompromissi ja varmaan syötäisiin enemmän miehen lempisapuskoja, koska mies syö enemmän ja on järkevämpi laittaa isompikulukkista ruokaa enemmän.
Jouluna valittaisiin aina kinkku (ja mun graavikalat jäisi pois).

Yleensä on osattu puhua ja on ollut ok, ns. omat herkut.
Hieman yllättävän negatiivista vastausta täällä.
Kotona asia jo sovittu ja naurettu tälle herkkuriidalle, pari tulista luonnetta välillä ottaa yhteen.

Lähettäjä: fkrt 
Päivämäärä:   2.11.25 14:48:29

Melkoinen pisupää tuo aloittajan mies.

Minä olen todella allerginen tomaatille, mutten silti kiellä miestä käyttämästä ketsuppia tai kokkaamasta tomaatilla. Ainoa ehto on, ettei minun ruokiini niitä päädy ja pesee käyttämänsä astiat ennen kuin ne minun käyttööni päätyy, eikä minua saa pussailla jos on tomaattia syönyt.

Mutta siis en todellakaan käske miehen olla täysin tomaatiton.

Jonkun keliakian ymmärrän, että silloin koko perhe on gluteeniton, mutta herkkuja ei ole kenenkään pakko syödä ainakaan luvatta, jos on niille allerginen :D

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   2.11.25 14:51:34

Millaisia vastauksia oletit saavasi, kun noin provosoivan ja hieman vaikeaselkoisen tekstin pistit sivustolle, jossa eniten huutaa katkeroituneet miesvihaajat ja kommentoijien henkinen taso on sellainen jossa hedelmäkarkit on terveellisiä, mikroaaltouuni räjähtää, jos sitä ei tuuleta ja jouluvaloista syttyy heti tulipalo, kun jännite on noussut 10 volttia.

Lähettäjä: Hnxf 
Päivämäärä:   2.11.25 15:39:29

"Meillä on tapana ostaa kotiin vain sellaisia herkkuja, joista molemmat pitävät. Omia erityisherkkuja voidaan sitten syödä yksin reissussa oltaessa"
Mitä mä just luin?

Lähettäjä: Öbvv 
Päivämäärä:   2.11.25 15:40:24

Skege ja ??? Kirjoitusvirheistä päätellen sama tyyppi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.