|
Lähettäjä: Ostetaan ”kaikki”?
Päivämäärä: 1.11.25 11:09:01
Meitä on kolme sisarusta, minä olen keskimmäinen ja ihan aikuisia työssäkäyviä ihmisiä olemme kaikki. Minulla ja pikkusiskollani on kummallakin yksi lapsi. Käymme ajoittain tapahtumissa, teatterissa tai shoppailemassa porukalla. Minä maksan minun ja oman lapseni ostokset, ruokailut ja liput. Äitini maksaa omien kulujensa lisäksi siskoni sekä hänen lapsensa kulut. Samoin aina vuodenaikojen vaihtuessa lähtee siskon lapseni kanssa ostoksille ostamaan hänelle kengät ja ulkovaatteet. Minun lapseni saa toki synttäreinä ja jouluisin lahjan äidiltäni, mutta en muista, että olisi mitään muuta ikinä ostanut.
Olettaisin, että minulla ja siskollani on aikalailla sama tulotaso ammattien perusteella eikä siskoni todellakaan pyydä äitiäni maksamaan vaan tämä tapahtuu äidiltäni itsestään selvänä asiana.
Ihan sama homma minun kummallakin mummolla on omia lapsiaan kohtaan. Äidilläni on kolme sisarusta ja nuorinkin heistä on jo yli 60 vuotias, mutta silti mummoni huolehtii hänen asioistaan paljon, ostelee perus käyttötavaraa hänelle ja jos olemme porukalla jossain maksaa hänenkin kulunsa.
En oikein ole ikinä tajunnut tätä juttua. Kyllä minulla on varaa maksaa oma elämiseni, mutta eikä tällainen tunnu epäreilulta käytökseltä vanhemmista jotka tätä harrastavat? Vai onko tämä vain niin luonnostaan tuleva juttu, että sitä ei edes ajatella sen kummemmin kun se nuorin lapsi vain koetaan apua tarvitsevaksi oli sitten nelikymppinen työssäkäyvä tai jo työnsä tehnyt eläkeläinen kuten tätini niin silti on se nuorin lapsi.
|