Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kannattaako pikkujouluihin mennä

Lähettäjä: Holi 
Päivämäärä:   1.11.25 02:33:06

Jos ei juo alkoholia? Olen muutenkin suht uusi työntekijä ja en oikein tunne ketään työpaikalta. Uskallanko mennä pikkujouluihin olemaan selvinpäin vieraiden känniläisten kanssa?

Re: Kannattaako pikkujouluihin mennä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.11.25 05:58:24

Kannattaa mennä, voihan sieltä lähteä kotiin, jos känniläiset alkaa ärsyttämään. Voihan siellä olla joku toinenkin juomatta.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   1.11.25 06:32:13

Kannattaa. Et ikinä tutustu porukkaan jos et ole mukana missään. Ei meilläkään kaikki juo alkoholia, osa ihan holismin takia lopettaneet, jotkut muuten terveydellisistä syistä. Mukana ovat aina, osa jopa ns. tappiin asti.

Pikkujoulut on vapaaehtoinen tapahtuma, joten sieltä voi häipyä vaikka ruokailun jälkeen kotiin, jos seura ei nappaa. Toivon totisesti, että itseäni ei työkaverit kutsu känniläiseksi vaikka pikkujouluissa juonkin muutaman alkoholiannoksen.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   1.11.25 07:55:48

Kannattaa. Ei meilläkään kaikki juo, toiset ottaa vähän, toiset vähän enemmän mutta ei örvelletä. Jokainen on tervetullut just niinkuin haluaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.11.25 08:17:36

Riippuu. Minä en moisissa viihdy joten en mene. Hyvin olen silti tutustunut porukkaan. Edellisestäkin työpaikasta sain elinikäisiä ystäviä vaikka en ikinä osallistunut mihinkään ylimääräiseen.

Päivämäärä:   1.11.25 08:19:22

Minä käyn aina sellaisessa pikkujoulussa jossa porukka on pääosin raitista tai jos käyttää alkoholia niin käyttää sitä sivistyneesti.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   1.11.25 08:40:49

Kannattaa se käydä katsomassa mikä siellä on meno. Meillä iso firma ja osa käy vain syömässä ja lähtee sitten kotiin. Itse vietän yleensä iltaa mutta juon vain muutaman annoksen alkoholia kuten myös lähimmät työkaverini. Sadan hengen porukassa on joskus ollut joku yksittäinen örveltäjä joka on alkuillasta laitettu taksilla kotiin, muuten meno ihan asiallista.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.11.25 09:29:29

Kannattaa. Tuskin kaikki on ihan änkyräkännissä ja voi lähteä aikasemmin kotiin jos menee tylsäksi

Päivämäärä:   1.11.25 09:35:30

Tietenkin! Ei nykypäivänä ole oletus, että pikkujouluihin mennään kännäämään. Meillä osa ei juo ollenkaan, osa tyyliin ruuan kanssa viiniä, osa yhden tai kaksi ja ihan pari yksittäistä niin, että saavat seuraavana päivänä hävetä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.11.25 09:40:09

Aika hölmöä miettiä tuota alkoholi edellä?
Tietysti olet tervetullut sinne omana itsenäsi -tai jos et ole, työpaikka on väärä.

Juhlin itse melkein aina holittomana, en tee siitä numeroa. Voin tilata moktailin jne Minulla on hauskaa ja tuskin kukaan edes tietää että olen autolla liikenteessä. Edellisessä työpaikassa yksi erikoinen pikkupomo soitti jopa poliisit perääni kun lähdin autolla (työkaveri oli kuullut kun oli soittanut ja ilmoittanut autoni rekisterinumeron). Oli melkoinen ilme maanantaina kun tulin autolla töihin. Puhalsin luonnollisesti nollat kun minut pysäytetettiin.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   1.11.25 10:22:55

Minua ei haittaa yhtään, jos muut juovat. Itse olen käytännössä aina selvinpäin ja autolla. Monet ovat kännissä hauskaa seuraa, ja itse pidän aidosti hauskaa selvinpäin. Örveltäjiä en siedä, vaikka joisin itsekin, mutta harvoin kukaan enää tänä päivänä juo itseään sellaiseen kuntoon. Joten menisin.

Lähettäjä: Pihvi 
Päivämäärä:   1.11.25 11:05:24

En tiennytkään, että alkoholittomuuden vuoksi ei voisi osallistua pikkujouluihin. Aika monta vuotta olen käynyt useissa pikkujouluissa vuosittain vaikken alkoholia käytäkään ja tänäkin vuonna aion mennä. Ainakin niissä pikkujouluissa joissa minä käyn, mukaan luettuna työpaikan pikkujoulut, on tarjolla hyvää ruokaa ja ohjelmaa ja juomaksi on tarjolla muutakin kuin alkoholia.

Päivämäärä:   1.11.25 11:26:03

Tottakai. Käyt kohteliaisuuskäynnillä ja lähdet kotiin kun siltä tuntuu. Yhden firman juhlissa viihdyin puoli kahteen baarissa. Joskus olen käynyt vain syömässä ja lähtenyt sitten kotiin.

Baarissa tilaan usein Sweppesin inkivääriä, löytyy aikalailla joka paikasta. Näyttää tuopissa siideriltä. On tosi sokerista, ei niitä yhtä useampaa juo. Mutta tuosta ei tule mitään kysymyksiä. Paitsi kun ilmoitat olevasi lähdössä ja joskus porukka tajuaa että meinaat lähteä autolla, silloin olen joutunut paljastamaan suuren salaisuuteni. :D

En tee juomattomuudestani numeroa, vaikka se usein tuleekin ihmisten kanssa tutustuessa esiin. Olen ryypännyt oman ja muutaman muunkin ihmisen osan aikoinaan ja niitä juttuja tulee joskus sivuttua, mutta pidän järkevänä ilmaista etten vuosikausiin ole juonut alkoholia ettei ihmiset saa minusta väärää kuvaa, varsinkaan virallisimmissa yhteyksissä. On siinä iso ero työntekijänä, että käytänkö vapaa-aikani perseillen vai mummoillen.

Päivämäärä:   1.11.25 11:45:12

Sinänsä jännä olettaa, että siellä uuden työpaikan pikkujouluissa ihmiset ovat kännissä. Pikkujoulut ovat kuivuneet vuosien varrella ihan älyttömän paljon. Ensinnäkin ihmiset eivät enää juo samalla tavoin kuin ennen, ollaan paljon tervehenkisempiä. Toisekseen ilmaisen viinan bileet ovat vähentyneet, ei ole piikki auki samalla tavalla kuin ennen. Ihan selkeän eron alkoholin kulutuksessa huomaa ikäryhmissä. Ne kuusikymppiset ottaa reilummin, me nelikymppiset huomattavasti vähemmän, nuoriso ei juo paljon yhtään.

Omissa pikkujouluissa on kaksi drinkkilippua ja kaato viiniä ruuan kanssa. Toki baarista voi ostaa lisää. Virallinen ohjelma loppuu klo 22 ja yleensä kukaan ei ole siinä vaiheessa kännissä eikä örvellä. Itse en yleensä lähde jatkoille, homma jotenkin läsähtää kun porukka hajaantuu johonki baariin.

Lähettäjä: Neito 
Päivämäärä:   1.11.25 12:26:02

Jos saa ilmaista niin ihan varmasti menen. Ihan täytyy olla tyhmä ihminen joka ei ilmaista ruokkaa syö.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.11.25 16:33:50

En ole koskaan käynyt kun ei vaan kiinnosta.

Lähettäjä: Ww 
Päivämäärä:   1.11.25 16:35:30

"En ole koskaan käynyt kun ei vaan kiinnosta."

Sama.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.11.25 16:48:05

Saa vierasta.

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   1.11.25 19:17:06

Kannattaa mennä, erityisesti kun olet uusi. Pikkujouluissa tutustuu :-) ja aina voi lähteä sopivalla hetkellä kotiin, erityisesti jos tuntuu että muut alkavat olla juopuneita ja itse on selvinpäin.

Omien työpaikkojen pikkujouluissa on kyllä aina niitä, jotka ei juo. Osa ihan siitä syystä, että aikoo mennä kotiin autolla, ja naisvaltaisissa työpaikoissa on aina joku raskaana olevakin.

Päivämäärä:   1.11.25 21:14:50

Ei kannata, jos sinulla on negatiivinen asenne alkoholiin: et saavuta mitään sillä, että istut naama nurinpäin ja muut joutuu myös pikkujoulussakin ottamaan sinun osallistamisen huomioon.
Tiiviissä työyhteisössä aina uusi ihminen vaatii ylimääräistä huomiota kaikilta, ja varmasti tekevät sen pukkujouluissakin, mutta reajansa kaikella.
Ei saa syyttää niitä, jotka vielä tykkää ja ottaa kaiken irti ruoasta ja juomasta ja muusta. Ja se pikkujoulu ei tee ihmisistä alkoholisteja ja kaikki pikkujoulut ei pääty sekoiluun, väkivaltaa ja seksiin
Ihmiset voi humaltua ja tanssia ja käyttäytyä normaalisti myös. Ketään ei kiinnosta joku takakireä Pippa, joka on aina se autettava ja perehdytettävä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.11.25 21:22:25

Minä menisin. Siellähän sitä tutustuu. Itse voin kyllä juoda alkoholia, mutta tapahtumiin menen saitana useimmiten autolla eikä yhtään ketäännole häirinnyt vielä tähän mennessä. Tai jos on, niin ovat olleet niin tavallisia suomalaisia, etteivät ole ryhtyneet katjumaan asiasta.

Lähettäjä: Kerina 
Päivämäärä:   1.11.25 21:22:33

Minäkin käyn firman pikkujouluissa. Yleensä selvinpäin tai sitten saatan ottaa muutaman lonkeron ja käydä tanssimassa. Mielestäni ihan hyvä tilaisuus tutustua työkavereihin sekä puhua muusta kuin työasioista. Yhtä asiaa en kyllä alleviivaa. Monet vetävät jatkuvasti räkäkännit sekä jaksavat kyllä arvostella muiden päihteiden käyttäjiä. Mielestäni alkoholin käyttäjät eivät ole millään tapaa parempia ihmisiä kuin vaikka kannabiksen polttajat. Kumpikin epäterveellistä ja riski terveyttä ajatellen. Ja ei, itse en käytä kannabista. Olen myös harkinnut että lopettaisin alkoholinkäytön kokonaan.

Päivämäärä:   1.11.25 21:22:34

Karjumaan

Päivämäärä:   1.11.25 21:23:50

Kerina: Olethan huomannut myös, ettei moni vedä räkäkännejä tai arvostele toisia?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.11.25 21:25:08

Meillä oli eilen pikkujoulut. Tarjolla oli hyvää ruokaa ja juomia. Oli myös alkoholitonta juomaa. Oli ihan mukava tilaisuus. Kannatti taas mennä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.