Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsiluomet ja niiden poisto

Lähettäjä: Lena 
Päivämäärä:   7.8.25 10:52:00

Voi että ärsyttää, yhtäkkiä koko kaula täynnä noita pikkuisia varsiluomia ja kainaloissakin pari. Tätä(kin)kö tämä keski-ikä ja vaihdevuodet nyt sitten teettää?
Onko noista apteekin (SyylEnd, Wartner) jäädytystuotteista mihinkään? Onko jollain kokemuksia? Vai villiintykö alue entisestään?

Re: Varsiluomet ja niiden poisto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.25 11:28:47

Yhteydessä insuliiniresistenssiin ja kohonneeseen verensokeriin. Ellei ole jo 2-tyypin diabetesta niin se saattaa siellä kolkutella.

Sivuleikkureilla niitä on helppo napsia itse pois.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.8.25 12:16:37

Ihan saksilla voi napsia pois, kaikkein helpoin.

SyylEndia olen myös käyttänyt pari kynää, mutta on hieman kömpelö kapistus, eikä välttämättä lähde sillä.

Mulla on niitä tullut jo alle parikymppisestä saakka, nyt olen yli 40 v. ja aivan terve ihminen. Lääkärin mukaan on vain sellainen ihotyyppi että noita tulee herkästi.

Lähettäjä: Ralli 
Päivämäärä:   7.8.25 12:20:58

Mulla on niitä tullut jo alle parikymppisestä saakka, nyt olen yli 40 v. ja aivan terve ihminen. Lääkärin mukaan on vain sellainen ihotyyppi että noita tulee herkästi.

Sama juttu. Olen hoikka ja minulla on todella toimiva sokeriaineenvaihdunta. Äidilläni on näitä paljon, ja hänkin on ollut ikänsä hoikka.

Lähettäjä: Lena 
Päivämäärä:   7.8.25 12:24:14

Nää on kyllä niin pieniä, ettei edes saksilla saa saati sitten sivuleikkureilla. Varmaan kynsileikkurit voisi toimia parhaiten.

Lähettäjä: lalla 
Päivämäärä:   7.8.25 12:45:29

Eikö ne vuoda verta jos leikkelee?

Päivämäärä:   7.8.25 13:35:05

Ei hoikkuus ole tae siitä ettei ole insuliiniresistenssi.

Päivämäärä:   7.8.25 13:35:45

Kainaloista olen noita SyylEndillä poistanut. Vähän hankalaa ja vaatinut muutaman kerran.

Päivämäärä:   7.8.25 14:00:36

"Eikö ne vuoda verta jos leikkelee?"

Yleensä ei, joskus saattanut vähän tippasta.

Päivämäärä:   7.8.25 14:02:19

Toinen hyvä keino on myös hiuksella hirttäminen, jos omaa sen verran sorminäppäryyttä. Eli sitoo hiuksen luomen juureen tiukalle, luomi kuivuu ja tippuu pois muutamassa päivässä.

Päivämäärä:   7.8.25 15:08:16

Hyvin puhdistetuilla saksilla vaan. Sillä lähtee suihkun jälkeen. Minä puolisolta napsin yks ilta. Tuli hyvä, molemmat tyytyväisiä.

Päivämäärä:   7.8.25 15:11:09

Mulle on myös tullut niitä parikymppisestä asti, samoin mun äidille. Molemmat hoikkia ja perusterveitä, omat veriarvot katsottiin juuri ja priimaa oli. Ja äidinkin veriarvoja kuulemma aina työterveystarkeissa kehutaan. Eivät ne aina mistään terveyspulmasta kerro vaikka jotkut niin väittävätkin. Toki hyvähän se on tutkituttaa jos niitä alkaa yhtäkkiä paljon putkahdella.

Päivämäärä:   7.8.25 15:19:57

Minä myös olen aina ollut hoikka, urheilullinen ja kaikin puolin hyvässä kunnossa, ei ole muuta syytä luomiin kuin ihotyyppi.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   7.8.25 15:54:06

Pinseteillä olen niitä repinyt irti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.8.25 16:23:12

No eivät ole kyllä yhteydessä kakkostyypin diabetekseen.
Geneettistä, ja ihotyyppiin liittyvää.

Tk-lääkäri poistaa nips naps. Ja lähettää patologialle, jotta nähdään etteivät ole melanooman aiheuttamia.

Mulla ei todellakaan ole mitään vikaa sokeriarvoissa, enkä ole edes ylipainoinen. Päinvastoin.

Mulla geneettistä, ja johtuu varmasti myös punaisesta pigmentistä iholla ja hiuksissa.

Varsiluomet ryöpsähtäneet kaulalle kymmenen vuoden välein, alkaen kolmestakymmenestä ikävuodesta.
Käyn ne työtrrveydessä poistattamassa, ja näköjään aina pysyvät se 10 vuotta pois.

Ihan just tunti sitten katsoin peilistä, että taas ovat ilmestyneet, ja pitää varata aika lääkärille. 60 tuli täyteen muutama viikko sitten.

Lähettäjä: 44 
Päivämäärä:   7.8.25 17:05:18

Mulla tuli noita kaula täyteen, kipeitäkin olivat kaulakorun ketjun kanssa. Leikkasin niitä ehkä 20 pois kynsisaksilla :D oon kyllä leikannut sen jälkeenkin satunnaisia luomia, mutta niitä ei ole tullut niin paljoa.

Lähettäjä: yks 
Päivämäärä:   7.8.25 17:22:02

Siis eikö tee kamalan kipeää kun nappasee saksilla tai leikkureilla, mulla kaula kans pullollaan ja ihan jo kunnon kokoisia ja Syylendiä miettinyt mutaa kyllähän mä sitten ne nappaan saksilla jos ei satu tai vuoda, kipuherkkä en ole.

Lähettäjä: Öööö 
Päivämäärä:   7.8.25 17:51:12

Olen ihan leikannut veitsellä tms. terävällä jutulla pois. Kirpaisee nanosekunnin ajan.

Päivämäärä:   7.8.25 18:15:41

Osa ei tunnu oikeastaan miltään leikatessa, osa vähän nipistää. Ei paha.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.