Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Mikä niissä maksaa 
Päivämäärä:   7.8.25 10:46:32

Karkea yleistys. Puoli miljoonaa ajettu 2.5 nelikko Hiace. Pyynti voi olla 6-7 tonnia, enemmänkin. Aika monessa ilmossa vihjataan että hitsattavaa riittää.

Juu, olen miettinyt ostoa mutta kannattaako? Millä hinnoilla näiden kuuluisi mennä vai onko hinta oikeasti kohdillaan? Ei meillä kotona hitsata autoja vaan jos ostaisin pelleistään puolimädän niin eikö siihenkin uppoa satasia ellei tonneja?

Olisiko sen väärti ostos?

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 11:00:57

Hiacet on aika vähissä, kun suurin osa on myyty Afrikkaan 20 vuotta sitten.
Lisäksi saanut harrastearvoa, kun se yksi metsänpeikko rakentaa retkihiacea videoillaan. Oliko joku rebelworks.

Muuten tekniikaltaan kestäviä, mutta hirveitä syömään löpöä ja pellit perinteistä japskipaperia.
Kulutus on oikeasti yli 15l/100km

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   7.8.25 11:04:02

Miksi, aloittaja, haluat juuri tuommoisen?

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Mikä niissä maksaa 
Päivämäärä:   7.8.25 11:15:03

En välttämättä haluakaan, mulla ei ole ollut koskasn. Mielikuva tosiaan tuntuu olevan että ne ovat hyviä vanhoinakin. Yhdessäkin ilmossa "auto jonka arvo ei laske". Liikenteessä näkyy paljonkin, ehkä moni oitää niistä kuitenkin kiinni.
Kestävä tekniikka kyllä houkuttaa, että kompensoiko se sitten noita polttoaine ja hitsauskuluja miten. Mutta ajoa kyllä tulisikin aika paljon, lähinnä työajoa. Kilsathan maksaa asiakas.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.25 11:20:43

"Kulutus on oikeasti yli 15l/100km"

Höpsistä. Mun Hiacevanhus vie n. 8-9 l kiisseliä sadalla

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 11:32:28

"Mun Hiacevanhus vie n. 8-9 l kiisseliä sadalla"

Kympin vie vähintään, mutta aloittajalla onkin tähtäimessä neliveto ja 2.5l.
On minullakin ollut takaveto 2.4 ja vaihtelevassa ajossa vei sen kympin.

Aloittajalle muistutukseksi, että vanhalla nelivedolla ei saa ajaa kuin 80km/h.
"Kestävä tekniikka kyllä houkuttaa, että kompensoiko se sitten noita polttoaine ja hitsauskuluja miten."
Ei mitenkään.

"Mutta ajoa kyllä tulisikin aika paljon, lähinnä työajoa. Kilsathan maksaa asiakas."
Asiakas maksaa saman summan/kilsa ajoit sitten pari litraa kuluttavalla hybridillä tai 100l satasella kuluttavalla kuorma-autolla.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   7.8.25 12:26:07

"Aloittajalle muistutukseksi, että vanhalla nelivedolla ei saa ajaa kuin 80km/h"

Tää nyt on ihan bullshittia. Kyllä näillä voi päästellä ihan nopeusrajoitusten mukaan

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   7.8.25 12:26:32

Rebell Werks ja Hipsukainen

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 12:31:00

"Tää nyt on ihan bullshittia. Kyllä näillä voi päästellä ihan nopeusrajoitusten mukaan"

Vanhalla neliveto Hiacella oli ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 80km/h ja takavedolla 100km/h.

Nyt vaan pääsi minulta unohtumaan, että laki muuttui tässä äskettäin ja ajoneuvokohtaiset rajoitukset poistui.
Tuonkin olisit voinut mainita, etkä vaan huutaa pääluu levällään.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Mokkula 
Päivämäärä:   7.8.25 12:38:54

Vanhat hiacet, hilux, erittäin kestäviä koneita, 4 vetoja. Mulla tulossa myyntiin hilux tässä lähipäivinä. Luottopeli, kestävä kone.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   7.8.25 12:43:52

"Nyt vaan pääsi minulta unohtumaan, että laki muuttui tässä äskettäin ja ajoneuvokohtaiset rajoitukset poistui.
Tuonkin olisit voinut mainita, etkä vaan huutaa pääluu levällään."

Sorry

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   7.8.25 12:47:49

Ajoneuvokohtaiset rajoitukset poistui, kyllä, mutta Hiacea ne eivät ole koskeneet. Niin kauan kuin itse olen ajanut Hiacea niin on saanut ajaa ihan nopesrajoitusten mukaan

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 13:09:00

Sitten olet Eppu ajanut tietämättäsi ylinopeutta.
Ennen viimeistä lakimuutosta pakuilla sai ajaa max.100km/h. Ihan sama vaikka olisi Escortista muutoskatsastettu paku, niin et saanut yli satasta ajaa.
Hiacessa taas nelivedolla kokonaismassa nousi yli rajan, niin sillä sai päästellä vain 80km/h.
Muistaakseni ennen vuotta -85 rekisteröityjä ja sitä vanhemmilla 8-kympin rajoitus koski kaikkia pakuja.
Hiacella sai tosin ajaa 120, jos siinä oli penkit takana. Sama koski Volkkarin Caravellea, jos se oli rekisteröity henkilöautoksi.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Mikä niissä maksaa 
Päivämäärä:   7.8.25 14:15:53

Noo vähän mietin vanhaksi Hiaceksi sellaista 2006 alkaen. Semmoinen missä on jo se uusi tojotan logo.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   7.8.25 14:23:51

Eppu ei myönnä ylinopeuksia, mutta olet *Remontti Riku* oikeassa. Meidän Hiaceissa ei oo milloinkaan ollut noita lätkiä takana niin olen kuvitellut, että näillä on ollut tiekohtaiset rajoitukset aina. Viimeisimmissä Hiaceissa on ollut abs-jarrut ja turvatyynyt joten max. 100kmh/h on saanut ennen lakimuutostakin painella. Ja se ettei asiaan ole kiinnittänyt huomiotakaan, johtunee siitä ettei meilläpäin ole edes teitä missä voisi ajaa yli 100km/h

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 14:32:53

"Noo vähän mietin vanhaksi Hiaceksi sellaista 2006 alkaen. Semmoinen missä on jo se uusi tojotan logo."

Oli jo niitä viimeisiä Hiaceja Suomessa ja Euroopassa yleensä.
Maahantuonti ja valmistus loppui 2012.
Jotain oli tekemistä EU-säädösten tai verojen kanssa ja tilalle tuli Ranskassa valmistettu Proace.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 14:35:31

Eppu,
Tuossa oli tosiaan sellainen metku vielä, että 8 paikkaisen Hiacen sai rekisteröityä henkilöautoksi.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   7.8.25 14:48:23

Hiacet, 70- ja 80-lukujen volkkaripakut ja muut vastaavat vanhat pikku pakettiautot ovat tulleet harrasteautoikään ja moni varustaa niitä retkeilyautoiksi. Siksi niiden arvokin on parantunut.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Mikä niissä maksaa 
Päivämäärä:   7.8.25 14:52:43

Jaa vai että sellaista " harrastearvoa ". Itse olen ajatellut että muut asiat määrittelisivät auton hintaa, siis miellän mainitsemani ikäisen Hiacen sellaiseksi vielä täysin käyttöautoksi jolla tekee jotain kunhan on valmis laittamaan euroja. Myyjä ei niitä ole aina valmis enää laittamaan.

Siis että hinta-laatu suhde on kohdillaan, sitä haen. Harrastearvo ei minusta sellaiseen kuulu.

Proacea en halua edes uutena.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.25 15:00:39

Oikea hinta on se, millä kauppa käy. Neliveto on aina arvokkaampi kuin kaksivetoinen vastaava.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.25 15:28:36

Kannattaa käydä vähän ensin ajelee ennen ostopäätöstä. Kyyti on aika karua, tosin uudempi korisessa on samanlaista

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 15:36:55

Vanha tylppänokkainen oli hauska ajaa, mutta tosiaan todella karu.
Sama on muuten Hilux. Saa ohjata kokoajan. Eli menee kuin mato.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   7.8.25 15:42:58

Sitten sun pitää vain löytää se myyjä, joka ei näe autossaan harrastearvoa. Mieheni oli hinkunut volkkaripakua harrasteautoksi ja sattui saamaan kolme sellaista yhteensä 400 eurolla, kun myyjä ei nähnyt niillä suurempaa arvoa ja kaikki olivat konevikaisia ja vähän kolhittuja tai ruosteisia. Nyt yksi on jo kulkeva ja kaksi muuta on työn alla. Eli jos osaa laittaa itse tai on valmis käyttämään rahaa, niin halvallakin voi saada.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Hiluksi 
Päivämäärä:   7.8.25 16:09:19

Kannattaa käyttää se Hiluxi korjaamolla, jos kulkee kuin mato, ei nimittäin ole normaalia moinen.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: Mikä niissä maksaa 
Päivämäärä:   7.8.25 16:16:27

No kun ei voida hitsata kotona. No miksei jotain pientä mutta autoa ei saada ylös jne eikä muutenkaan kokemusta vaikka vehkeet on.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 17:39:11

"Kannattaa käyttää se Hiluxi korjaamolla, jos kulkee kuin mato, ei nimittäin ole normaalia moinen."

Ei auta vaikka vaihtaisi koko alustan, kun kyseessä ei ole vika, vaan ominaisuus.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   7.8.25 17:44:42

minä taas pitkästä aikaa ns onkinut josko joku T4 portteri osuisi silmään :)

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.25 17:45:47

Meillä -89 hiace. Eikä ole mikään harrasteauto vaan täysi käyttöauto. Ollu miehellä varmaan 15 vuotta ainaki.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 17:51:36

"Meillä -89 hiace. Eikä ole mikään harrasteauto vaan täysi käyttöauto. Ollu miehellä varmaan 15 vuotta ainaki."

Täytyy kysyä, että paljonko maksaa, vaikka ei ajaisi metriäkään?
Eli vakuutukset ja ajoneuvovero/käyttövoimavero.

Bonukset on itsellä kolmeen autoon tapissa, joten se 0% bonuksilla.

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.25 18:30:13

Eikö näillä ole myös hirmuiset vetomassat siihen nähden kuinka rimpuloita ovat?

  Re: Vanhat Hiacet ja pyynnit niistä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.8.25 19:00:49

"Eikö näillä ole myös hirmuiset vetomassat siihen nähden kuinka rimpuloita ovat?"

Kyllä, koska silloin laskettiin yhdistelmän kokonaismassaa.
Lonkalta voi heittää, että Hiacella sai vetää 2 tonnia tai 1.5.
Mutta laki oli silloin toinen.
Hiace oli kevyt, niin sillä sai vetää enemmän kuin painavammalla, kunhan ei yhdistelmä ollut yli 3.5 tonnia.
Sitten tuli pikku-e ja homma muuttui.

Minut on poliisi pysäyttänyt joskus -97, kun hiasen kontissa oli luukku auki 12 nippua peltirankaa ja 750kg peräkärryssä nippu kipsilevyä.
Kyselivät vaan, että mitä tuossa peräkärryssä on ja se pitäisi sitoa paremmin.
Sanoin, että kipsiä. Höttöä paskaa. Sitten sidottiin kyttien kanssa paremmin ja matka jatkui.

Ei kestänyt haisuli sitä käyttöä pitkään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.