Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysymys Jumalaan uskoville

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   20.7.25 19:20:35

Oletko kuullut työyhteisössä Jumalanpilkkaa tai uskovien mollaamista?

Re: Kysymys Jumalaan uskoville

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.7.25 20:17:20

Nykyään yhteisöt ovat niin sivistyneitä, että harvemmin ketään vakaumusasioista mollataan. Sitäpaitsi ne ovat tutkitusti yhä yksityisempi asia. Kaikenlaisten katsomusten kirjo alkaa olla suurta ja hengellisyys on osa ihmisyyttä, samalla tavoin kuin vaikka seksuaalisuus.

Lähettäjä: (y) 
Päivämäärä:   20.7.25 20:20:37

Mihin Jumalaan uskot?

Lähettäjä: Zm 
Päivämäärä:   20.7.25 20:21:37

En puhu kyllä Jumalasta töissä. Tämä on yksityinen asia. Ristin laitan joskus kaulaan töihin. Puhun sitten oman piiriin kanssa uskosta.

Lähettäjä: Dumdum 
Päivämäärä:   20.7.25 20:30:50

Kun työskentelee seurakunnalla, ei tarvitse omaa uskoaan häpeillä. Ja jokainen saa uskoa omalla tavallaan, eikä ketään moitita. Toiset ovat tapauskovaisia, toiset hartaampia (ja näitä löytyy ihan pappeja myöden) ja aika nopeasti sitä oppii, että keiden työkavereiden kanssa uskon asioista puhuminen on luontevaa ja keiden kanssa pitäydytään maallisemmissa asioissa.

Kaverit vitsailevat kyllä, että olen porukan Jeesus, mutta ei hekään uravalintaani sen kummemmin kommentoi.

Lähettäjä: Mimosa 
Päivämäärä:   20.7.25 20:34:11

Mä pidän töissä raamattupiiriä, kirjoitan raamatun lauseita teamsissa, puheenvuoroni lopetan aina raamatun lauseeseen, taukohuoneessa luen raamattua ja rukoilen työkavereiden puolesta. Työskentelen hoitajana.

Lähettäjä: peruna 
Päivämäärä:   20.7.25 23:02:05

Kyllä. Tietävät, että olen uskova, vaikken sitä tuo mitenkään erikoisesti esille, mutta en salailekaan.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.7.25 23:40:24

Eivät tiedä, pahalta kuulosti kun yksi töistä sanoi vtituili " Jumalan terve", oli jostain suuttunut.
On meillä lestakin, ri tuo julki uskoaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.