Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävät ja seurustelu

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   20.7.25 10:08:33

En oikein osaa. Olen aina ollut vapaa. Ystävät on mun perhe.
Esim. Ollaan oltu yhdessä toista vuotta. Soitin, et nähdään kohta tapahtumassa, jossa saa ilmaista makkaraa. Mies sitten soittaa, et voiko pyytää Perankin mukaan, kun ovat menossa ohi yhdessä (paikkaan, jonne en halunnut lähteä).

Siis kysymys: missä tilanteissa pitää pyytää pyolisolta lupa? Itsellä ei olis käyny mielessäkään...

Yhteiseen kotiin saa minun puolesta tulla aina ystävät, kunhan heille voi sanoa vaikka et olkaa hiljaa mä nukun. Tai et niitä ei haittaa jos paukasen puolialasti tukkatakana kahvipöytään. Tosin, miehellä ei ole ystäviä, eikä asuta yhdessä.

Re: Ystävät ja seurustelu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.25 10:10:35

Onko teillä siis joku ongelma jossain? Mies ilmoittelee, sinulle käy kaikki. Eikös se ole hyvä järjestely?

Päivämäärä:   20.7.25 10:20:00

Juu on hyvä näin. En vaan jaksais sitä jatkuvaa kyselyä joka asiasta, kun jotkut osaa ajatella ihan itsekin.
Ja tietysti minun pitäisi myös kysellä jatkuvasti, jättää kaverit ja "oma elämä".

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   20.7.25 10:26:13

Minusta tuo oli mieheltäsi kohtelias ele. Hän kysyi, että tietää olla tuomatta Peraa, jos haluat olla kahdestaan hänen kanssaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.25 10:31:32

"Ja tietysti minun pitäisi myös kysellä jatkuvasti, jättää kaverit ja "oma elämä"."

Siis vaatiiko mies sinulta jotain tällaista?

Päivämäärä:   20.7.25 10:41:49

Kohteliasta juu, mutta muuten hän ei ole kohtelias tai huomaavainen. Siksi ihmettelinkin. Mielelläni tutustuisin peraan ja voitaisiin yhdessäkin käydä jossain joskus.

Ei hän vaadi, mutta kommentit on aina tyyliin, kun sulla on niin paljon noita kavereita tai taasko oot sen kanssa. Mutta siis hän itse ei halua lähteä tai tehdä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.7.25 10:49:36

Ehkä miehesi ei vain ole kovin luonteva sosiaalisissa taidoissa, eikä noin yleisesti pidä puhelimesta (itselläni sama). Pera-asiassa oli kohteliasta soittaa, mutta tuskin se Pera olisi kovin karmea yllätys ollut soittamattakaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.7.25 10:55:56

Miehellä ei ole ystäviä?
Kuka se Pera sitten on?

Ja on todellakin kohteliasta kysyä voiko Peta tulla mukaan.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   20.7.25 14:12:38

Usein tuollainen kysymys ei ole luvan kysymistä vaan tiedoksianto kohteliaalla tavalla. Oletus on että siihen vastaus on että käy hyvin. Ja antaa myös sen mahdollisuuden että jos toisella on oikeasti jotain mikä vaikuttaa kaverin tulemiseen niin voi sen helposti sanoa eikä tulla ht nettiin mököttämään että miksi toinen ei voi kysyä.

Yhteisen kodin säännöt pitää yhdessä sopia ja olla selkeät molemmille. Ja vaikka sovitaan että on ok kaverien tulla niin kohteliasta on se toiselle jotenkin kertoa kun sen itse saa tietoon ”Make soitti just äsken, se on tulossa käymään puolen tunnin päästä, onko ok?” Se, että ylimääräisiä ihmisiä vaan ilmestyy paikalle ilman mitään ilmoitusta, ei ole kohteliasta, paitsi tietysti jos ei ollut tiedossa yhtään että ovat tulossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.