Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko vauva olla perustyytyväinen?

Lähettäjä: Lapseton 
Päivämäärä:   19.7.25 15:26:43

Lapsettomana kiinnostaa tietää, onko olemassa perustyytyväisiä vauvoja, joiden kanssa asiat usein sujuvat helposti. En tarkoita, että jokainen päivä olisi helppo, mutta ovatko jotkut vauvat yleensä hyviä nukkujia ja syöjiä ja luonteeltaan vähään tyytyväisiä.

Re: Voiko vauva olla perustyytyväinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.25 15:29:54

Kyllä niitäkin on.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.7.25 15:32:03

Mun esikoinen oli helppo ja tyytyväinen vauva ja taapero. Sairasti eka kerran kun oli 1v 6kk. Ei se kuopuskaan mikään vaikea vauva ollu, jostain syystä meillä vaan lapset sairasti paljon kuopuksen eka vuonna.

Lähettäjä: worldpeace 
Päivämäärä:   19.7.25 15:32:27

minä olin vauvana joten vastaan kyllä. voi olla. tyytyväinen olen yhä.

Päivämäärä:   19.7.25 15:33:23

On niitä.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   19.7.25 15:33:40

Itsellä kaksi lasta, molemmat oli helppoja vauvoja. Ensimmäinen oli iloinen ja tyytyväinen, söi rintamaitoa ja nukkui hyvin. Vauvoilla toki on kaikenlaisia vaiheita, kun tulee hampaita ym. niin silloin yöt vaikeampia.

Toinen vauva oli vähän luonteikkaampi, mutta sekin hyvin iloinen ja helppo. Nukkui ja söi hyvin. Jossain vaiheessa mies piti molemmille vauvoille unikoulua. Olen molemmat lapset opettanut pienestä pitäen, että osaavat nukahtaa itse. Ei siis heijaamalla tms. vaan nukkuivat vaunuissa monesti päiväunet ja yöllä nukahtivat kainaloon tai omaan pinnasänkyyn.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.7.25 15:54:46

Mun lapsi oli tosi helppo vauvana. Ei itkenyt juuri mitään, nukkui jo 3kk ikäisenä 7tunnin yöunia jne.

Päivämäärä:   19.7.25 15:56:57

Kyllä

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   19.7.25 16:00:36

"
Lapsettomana kiinnostaa tietää, onko olemassa perustyytyväisiä vauvoja, joiden kanssa asiat usein sujuvat helposti. En tarkoita, että jokainen päivä olisi helppo, mutta ovatko jotkut vauvat yleensä hyviä nukkujia ja syöjiä ja luonteeltaan vähään tyytyväisiä."

Mun molemmat lapset on vauvana olleet tosi helppoja ja perustyytyväisiä. Nukkuivat myös aina hyvin. Nukkuvat edelleen hyvin, mutta varsinkaan vanhempi ei ole enää yhtä perustyytyväinen. Ovat nyt 11v ja 8v.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.7.25 16:05:37

Kyllä voi. Kolme lasta ja syöneet ja nukkuneet vauvana hyvin. Vauvanhan ei kuulukaan olla vähään tyytyväinen. Kehityksen kannalta on parempi että vauva saa tarvitsemansa hoivan eikä niin että tuijottelee kopassaan seiniä hiljaa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   19.7.25 16:21:44

Meillä oli perustyytyväinen ja helppo vauva. Alkoi ensimmäisen kk jälkeen nukkua yhtenäisiä yöunia, nukkui helposti 9-7 välin heräämättä. Ei vatsavaivoja yms.
Viihtyi myös hyvin leikkimatolla ja oli pienestä asti kiinnostunut kirjoista, kun niitä paljon luettiin yhdessä.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   19.7.25 16:25:49

Minulla on ollut kolme sellaista. Keskimmäinen on edelleen. Esikoinen oli hirviö uhmaikäisenä. Kolmas on hiukan lievempi versio.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   19.7.25 16:26:17

Tietysti.

Vaan on ne perustyytyväisinäkin vaativia hoitaa tietyissä kehitysvaiheissa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.7.25 16:31:35

Joo voi

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   19.7.25 16:41:46

Onhan niitä, mutta sitten voi olla eri ääni kellossa kun ovat taaperoita.

On myös olemassa perustyytyväisiä tasaisia ihmisiä ihan persoonaltaan.

Jos on itse nurisija ja tyytymätön, pienetkin asiat vaivaa, melko varmasti lapset on samanlaisia

Lähettäjä: Älgoo 
Päivämäärä:   19.7.25 16:47:00

Mun lapsi oli vauvana erittäin helppo ja tyytyväinen. Sen jälkeen ei olekaan ollut enää niin helppo :D

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.7.25 20:36:12

Meidän lapset oli vauvana helppoja. Ei turhia kitinöitä - tietty normaalit nälkä yms mutta ei turhaa itkua ja valvottamista ollut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.