Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millainen bisnes oma

Lähettäjä: kirppis olisi? 
Päivämäärä:   19.7.25 15:11:23

Kirpputoreilla näkyy menevän hyvin. Varmaan tämä suuntaus vain kasvaa, kun ihmiset ovat entistä kierrätystietoisempia, ja yhä enemmän uutta vaatetta ja tavaraa pukkaa markkinoille - eli kirppistavaraa riittää.

Onko kukaan pyörittänyt itse kirppistä, tai seurannut puuhaa läheltä? Onko se kannattavaa liiketoimintaa? Mitkä ovat alan sudenkuopat?

Re: Millainen bisnes oma

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   19.7.25 15:20:24

Millä kirppiksillä menee hyvin? Täällä päin pöydät ammottaa tyhjyyttään, vaikka yrittäjillä on ollut monia alekamppiksia kevään ja kesän aikana. Itsekin harkitsin pöydän ottamista alesta, mutta myöhästyin ja normaalilla hinnalla en pöytää ota. Pöytien hinnat on nousseet niin älyttömiksi, että tarvii olla todella hyvää tavaraa ja halvalla, jotta pääsee jonkinlaiselle voitolle. Itse kun en jaksa nähdä niin älytöntä vaivaa kierrättämisen ilosta.

Siirryin myymään tavaraa ennemmin Vintedissä ja torissa, eipähän tule ylimääräisiä kuluja eikä vaivaakaan yhtään sen enempää kuin fyysisellä kirpparilla.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   19.7.25 15:23:29

Itse en vie tavaraa kirpputoreille (joskus vein), koska pöytien hinnat ovat niin korkeat ja siltikään yrittäjät eivät elä sillä kovin hyvin. Pelkkä pöytävuokra syö tulot. Pitäisi olla paljon todella haluttua tavaraa korkeammalla hinnalla, että kannattaisi.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   19.7.25 16:51:15

Sijainti, sijainti ja sijainti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.25 17:31:05

Lähimmässä kaupungissa aina joku alkaa yrittämään kirppistä. Hetken toimii kunnes sulkee ovensa. Yksi pitkään ollut on ja pysyy. Ja yksi parempia merkkejä myyvä on yllättävän pitkään ollut pystyssä vaikka hinnat ovat kovat (esim. Kulahtaneeksi käytetty vauvan muumi body 9 e).

Itse en juuri koskaan löydä kirpparilta mitään ostettavaa. Nykyiset toisten roskat eivät ole aarteita vaan nimenomaan roskia.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   19.7.25 20:10:45

Jos olisi 40 pöytää, joista saisi 25 e/vk, se tekisi 4000 e/kk. Tästä pitäisi maksaa verot, oma palkka, yrittäjämaksut, vuokra, sähkö, lämmitys, vakuutukset.... Ja kaikki pitäisi tehdä itse.

Apulaisen palkkaamista voisi harkita, jos olisi koko ajan 70 pöytää täynnä.

Ei ole näin laskien mikään helppo bisnes. Onko jotakin, mitä en huomannut laskea?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.7.25 21:47:27

Ap, myynneistä otetaan yleensä myös provikkaa, eli se unohtui.

Nettikaupat syö kivijalkakirppiksiltä nykyään paljon. Moni kokee helpommaksi selailla kotisohvalta Toria ja Vintediä, ja etsiä sieltä juuri haluttuja tuotteita ennemmin kuin lähteä kiertelemään ja katsomaan, että mitä tällä kertaa sattuisi eteen tulemaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.