Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et ota laturia reissuun, vain johdon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.25 11:49:45

Olen tänä kesänä kuullut festareilla, junissa ja busseissa toistuvasti miten joku on ottanut reissuun pelkän johdon eikä sitä laturiosaa ollenkaan. Miksi? :D Millä te oikein arjessa laitteitanne lataatte, aina läppäristä? Ja mikä saa olettamaan, että junissa, saati festareilla riittää pelkkä johto puhelimen lataamiseen?

Ei ole tarkoitus ilkeillä vaan häiritsee kun en ole keksinyt tälle syytä kun tuntuu olevan todella yleistä. :p

Re: Miksi et ota laturia reissuun, vain johdon?

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   19.7.25 11:52:09

Monessa autossa on paikka pelkälle johdolle. Olen myös hotellissa nähnyt paikan pelkälle johdolle. Mutta itse toki rahaan myös sen mötikän.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.7.25 11:57:02

Mä myös otan aina mötikän vaikka usein se pelkkä johdon USB-liitäntä riittää. Tänä kesänä reissulla kävi jopa niin, että vuokra-autossa ja hotellihuoneessa oli langaton latausalusta.

Päivämäärä:   19.7.25 11:57:26

Laturiosa/mötikkä on nimeltään muuntaja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.25 12:07:24

Ei tiedä iskurepliikkiä
>onk sul aifounin laturii
.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   19.7.25 12:58:32

Meillä kotona on pistokkeessa myös USB kolo. Autossa on USB. Töissä tarvittaessa lataan koneesta. Ei mulla edes taida olla muuntajia enää (tai ehkä jossain nurkassa). Ja onhan se pelkkä johto ouenempi ja helpompi kuljettaa kuin se koko möntti jos on liikkeellä vaikka pelkän jäsilaukun kanssa (tai ilmankin johto mahtuu vaikka farkkujen taskuun).

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   19.7.25 13:03:33

Laiskuus? Suunnittelu vaikeaa? Joku muu (yleensä vanhemmat) hoitaa jos jotain puuttuu? Ei se mötikkä nyt yhtä välipalapatukkaa isompi ole.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.25 13:16:55

Tai ainakaan iPhonen – pingpongeista en tiedä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.7.25 14:24:21

Lataaminen vieraasta usb-pistorasiasta ei ole järin järkevää tai turvallista. Muuntaja olisi siksikin hyvä olla matkassa.

Lähettäjä: o4 
Päivämäärä:   19.7.25 16:09:56

Miettinyt samaa kuin aloittaja. Minulla on mukana mötikkä, johon saa kaksi johtoa kiinni, toinen reikä on usb-A ja toinen usb-C. Useammin siinä tuntuu olevan kiinni jonkun muun kuin minun johtoja... Jotkut eivät kanna mukanaan mitään laturia tai varavirtalähdettä ja sitten valittavat kun akku vähissä. Ja taas ollaan lainaamassa muiden latureita...

Kuitenkin ihmiset ovat todella riippuvaisia puhelimistaan. Kaikki tieto, reittiohjeet, yhteydenpito, etu- ja maksukortit ja kaikki muu on vain puhelimessa, kun ei kukaan mitään muistilappuja tai muovikortteja enää mukanaan kanna. Ja sitten kuitenkaan ei viitsitä huolehtia siitä, että puhelimessa olisi virtaa...

Päivämäärä:   19.7.25 16:15:51

Kyllä mulla on mötikkä ja piuha mukana molemmat. Majoitun kohteissa, missä se mötikkäki tarvitaan.

Päivämäärä:   19.7.25 22:58:16

"Meillä kotona on pistokkeessa myös USB kolo. Autossa on USB. Töissä tarvittaessa lataan koneesta. "

Tätä hain aloituksella. Ymmärrän, että tuollaisessa tilanteessa unohtuu se laturiosa jos sitä ei koskaan käytä.

Ei itse tule ladattua ilman oikein koskaan. Autoonkin otan koko laturin mukaan, irroitan ja siirrän vain auton laturiin tai matkalaturiin piuhan. Julkisissa niitä usb-lautausreikiä olisi, mutta on todella suuri tietoturvariski niihin yhdistää laitettaan.
Tietokoneella lataaminen on hidasta ja kaipa se ajan kanssa kuormittaa puhelintakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.