Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  @!#$ Lähitapiola

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   19.7.25 06:56:19

Tapahtuma:
Myrsky-yönä kolmisen viikkoa sitten kaatui puu sähkölinjalle. Vaihteista yksi rikkuuntui ja toinen osittain. Pylväästä tuli sähkö vain minulle ja se aiheutti minulla talotekniikan rikkoutumista.
Tämä puun kaatuminen ei tapahtunut minun tontillani.
Muutama kuukausi sitten koko talolleni tuleva linja kaivettiin maan alle neljän pylvään ilmajohtoa lukuunottamatta josta sähkö tulee vain minulle. Väittivät että maa oli rannassa liian kivikkoista.
Puun kaatuminen linjalle aiheutti ilmeisesti virtapiikin rajoittimista huolimatta . Talon digitaalinen tekniikka hajosi. Lämmönsäätöjärjestelmä, lämmöntalteenottokone osa sähkölämmityksen kattopaneeleista kärähti, micro hajosi , osa " roheammista" laitteista pysyi ehjänä koska eivät olleet yöllä päällä jolloin tämä tapahtui.
Talossa ei siis ole toimivaa lämmitystä uunia ja puuhellaa lukuunottamatta.

Vakuutusyhtiö ei korvaa mitään. Liian vanhat koneet ja laitteet. Minusta ovat osa taloa eivät irtaimistoa. Sähkölaitos sanoo ettei mitään olisi pitänyt mennä rikki. Mutta kun meni.
Sellainen pienimmilläänkin 25000e remontti.
Ukonilma on aiemmin vahingoittanut lievästi talotekniikkaa mutta korjaukset ovat jääneet alle omavastuun. Siitä olen oppinut sulkemaan lämmönsäädön jos ukkosta tulossa nyt ei ollut.

Pohjantähdessä asia olisi ollut toisin ja paremmin.

Re: @!#$ Lähitapiola

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.25 07:07:59

Turhaa maksaa vanhassa talossa vakuutusta irtaimistosta, meillä on pelkkä palovakuutus 2000€ omavastuulla ja vakuutusmaksu alle satasen (200 neliötä).
Jos olisimme ottaneet irtaimistovakuutuksen niin 500€ ei olisi riittänyt vuodessa ja korvauksia on turha vinkua kun talo ja sen kalustus on 30 vuotta vanhoja.
Esimerkikis salamanisku särki laitteita noin 2500€ arvosta viime kesänä, emme olisi noista saaneet mitään vakuutuksesta (jos sellainen olisi ollut) koska kaikki ovat jo vanhoja laitteita. Olemme säästäneet nyt 20 vuodessa jotain 10000€ ja tuo 2500 euron vahinko on ainut josta olisimme toivoneet jotain korvauksia (ja olisimme pettyneet pahasti)

Lähettäjä: (y) 
Päivämäärä:   19.7.25 07:09:03

No miksi et ottanut vakuutusta Pohjantähdestä?

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   19.7.25 14:11:04

En tiennyt että siellä korvataan aina vähintään 20% olivatpa tällaiset koneet vanhoja tahi ei.
Nyt toki vaihdan vakuutukseni koiravakuutusta lukuunottamatta Pohjantähteen. Siellä on erinomainen varsavakuutuskin ja tammani on tiine.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.