Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikortti kurssi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.25 05:35:43

Millainen operaatio suorittaa?

Re: Ravikortti kurssi

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.7.25 07:47:18

Ensin pitää näyttää että osaa valjastaa ja ajaa hevosta. Kurssilla kääydään läpi kilpailusäännöt ja volttaaminen. Kurssikertoja alle 10(?). Loppukokeessa kirjalliset ja ajokoe.
Tarviit kurssille hevosen joka toimii.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   19.7.25 12:31:16

Voltissa toimiva, kärsivällinen hevonen pitää raahata paikalle n.4 kertaa: pääsykokeeseen (tässä riittää, että valjastaa ja pitiköhän ajaa pieni lenkki?), parit volttiharjoitukset ja loppukoe. Volttiharjoituksia on lisäksi muutama ilman hevosta, joissa sulla pitää olla omat kärryt mukana. Kannattaa valita kevyet. ;) Lisäksi teoriatunteja jonkin verran. Eri radat saattavat yhdistellä asioita eri tavoin eri kurssikerroille, joten on vaikea arvioida teoriatuntien määrää, mutta ehkäpä muutama niitäkin. Lopuksi teoriakoe, jonka läpäisijät pääsevät suorittamaan ajokokeen hevosen kanssa.

Toivottavasti mulla ei ollut kovin vanhaa tietoa. Jotain on voinut muuttuakin. Kurssi itsessään on helppo läpäistä, mikäli olet kokenut ajaja ja tiedät ravikilpailusäännöistä jotakin jo valmiiksi. Kokemattomille/aloittelijoille tuo kurssi ei ole.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.7.25 13:20:28

Helppo homma ja sen pääsee kyllä läpi. Mikään opettelevan paikka tuo ei ole vaan hommat ja hevonen on oltava hallussa kaikissa askellajeissa. Volttaus opetellaan (erilaisine poisjäänteineen) ensin vetämällä itse kärryjä, säännöt opetellaan mutta niistäkin on jo hyvät perusteet olemassa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.7.25 13:22:13

Niin ja ajokokenusta sen verran reilusti että osaa ajaa perstuntumalla tiertyä vauhtia (vai onko nykyään kaikilla jo timerit?).

Vähäisellä kokemuksella kannattaa mennä ravikouluun, niitä järjestää jo isommat radat.

Päivämäärä:   19.7.25 13:56:25

Kiitos vastauksista! Kokemusta löytyy ajamisesta aika paljon, olen raveja seurannut suht aktiivisesti ja olen jo perehtynyt sääntöihin jonkun verran. Eli ainakin hepan pitäisi pysyä hanskassa ja valjastus tms onnistua.

Päivämäärä:   19.7.25 14:35:11

Hämeen hevosjalostusliiton sivuilta löytyy tämän vuoden teivon kurssista infoa. Yhteensä 6 volttiharjoitusta näkyy olevan ja teoriaosuus ensimmäistä kertaa netissä omatoimisesti. En tiedä, onko nykyään muillakin radoilla sama.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   19.7.25 14:51:29

"Niin ja ajokokenusta sen verran reilusti että osaa ajaa perstuntumalla tiertyä vauhtia (vai onko nykyään kaikilla jo timerit?)."

Mä en keksi yhtään, miten tämä liittyy korttikurssiin tai kilvanajoon, vaan enemmänkin hevosen valmentamiseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.