Lähettäjä: Ei omalla
Päivämäärä: 19.7.25 05:15:57
Vielä viime kesänä mentiin riemulla, nyt alkaa jaksaminen olla kortilla. Ikää 15,5 v.
Miltei kuuro, syvyysnäkö sakkaa, liukastelee helposti kivilattioilla ja liukkaalla laminaatilla. Koetan auttaa - ruokakuppi matolle, nostan portaissa.
Miten hirveän vaikeaa on käsittää, että rakas ystävä on tässä viimeistä kesää. Viimeistä kertaa lojutaan yhdessä riippumatossa, ollaan mökillä, syödään kiuasmakkaraa samoin kuin aina mökillä on tehty ja laitettu karvakaverille oma.
Koira on vielä terve, mutta vanha - ei aina muista, mitä oli tekemässä, tai oliko syönyt juuri vaiko ei. Sattuu vaan niin hirveän paljon ja itken jo valmiiksi, kun katson rakasta ystävää, jonka mieluummin nostan ulos tai sisälle, ettei vahingossakaan käy mitään. Tuossa se on, jaloissani, mökillä. Ehkä viimeistä kertaa. Nukkuu kyljellään, kuorsaa unissaan. Vie kaiken jalkatilan, nukun itse mykkyrässä. En henno häiritä.
Kiitos koiraystävä, olet minulle vaan niin paljon. Ja niin turhan usein komensin, että siirry pois, lopeta toi, ei noin nyt vain silittelen sinua uneen, katson, että saat parhaat herkut ja annan sinun levätä. Pian minulla ei ole enää sinua ja näen, että aika kuluu vähittellen tiimalasissa loppuun.
Kiitos, kun kuljit kanssani. Nauti seurasta vielä ne hetket, jotka saan. Pienessä mytyssä sängyllä, häiritsemättä uniasi. Tulen kaipaamaan sinua vielä ja paljon. Veit elämästäni vai 38% ja silti tuntuu, että veit kaiken.
Jo nyt rakasta ystävää kaivaten...
|