Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   27.5.20 03:09:26

Mä kävin vuosina 2007-2013 Harvialan Hevostilassa leireillä ja sieltä jäi mieleen pari hevosta, joiden olinpaikka on edelleen kysymysmerkki. Pidin näistä hevosista kovasti ja olisi kiva tietää, missä ovat vai onko kuolema korjannut.

Vellu ja Selma oli vuosina 2008 ja 2009 leirihevosina. Vellu oli suomenhevosruuna, punarautias, liinaharja, läsi päässä ja kaikissa jaloissa sukat. Oli tuolloin 2008 muistaakseni 5-vuotias. Todella raaka ratsastaa ja toimi paremmin maastossa, kuin kentällä.
Selma (kutsuttiin myös Sellaksi) oli kuulemma suokkiristeytys, rautias, piirto päässä ja muistaakseni takajaloissa sukat. Saattoi olla Vellun kanssa saman ikäinen, tai vähän vanhempi. Oli samaan aikaan Vellun kanssa leirihevosena ja oli mun hoidokki molempina kesinä. Selma oli vähän vauhdikas, mutta hallittavissa ja hyppäsi tosi hyvin esteitä. Pidin siitä kovasti ja olisi ihanaa tietää erityisesti Selman kuulumisia, tai mahdollinen olinpaikka.

Sitten Wilma, oikealta nimeltään Vilmaksi. Rautias, tähti ja turpapilkku, sukat takasissa. Syntynyt 1999, isä Perikuva, emä Ponsin Vilma. Oli ainakin vuosina 2010-2013 Harvialassa, teki myös tunteja ja oli kaikkina noina kesinä leirikäytössä. Se myytiin yhdelle naiselle humputteluhevoseksi, mutta jäi sinne lähelle asumaan ja oli välillä Harvialan käytössä. Se, mihin Wilma lähti tältä naiselta ja miten se päätyi seuraavaan paikkaan, on edelleen mysteeri, mutta tiedän jonkin verran sen kuvioista. Sain FB:n kautta yhden tytön kiinni, kenellä Wilma oli ylläpidossa (?) ja sillä teetettiinkin yksi varsa, mikä harmillisesti kuoli päivän tai parin iässä. Tämän jälkeen Wilma lähti vissiin takaisin omistajalleen ja tähän päättyykin mun tieto hevosen menemisistä. Wilman asiat kiinnostaisi kaikista eniten, sillä se hevonen oli mulle hyvin rakas ja tieto sen olinpaikasta tai mahdollisesta kuolemasta toisi mulle eräänlaisen rauhan.

Jos jollain on tietämystä näistä kolmesta, niin olisin todella, TODELLA kiitollinen ihan kaikesta tiedosta <3

  Re: suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: zozo 
Päivämäärä:   27.5.20 10:34:10

Wilman viimeisin omistaja on omien tietolähteideni perusteella Nina Lähteenmäki, facebookista löytyy jokunen kuvakin Wilmasta. Muista hevosista ei valitettavasti minulla tietoa. :)

  Re: suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   27.5.20 11:48:18

Zozolle:

Joo on tiedossa toi nimi Nina Lähteenmäki. En kuitenkaan voi olla varma onko hän Wilman nykyinen omistaja, koska Hippokseen ei kaikki tieto päivity tai edes kulje. Oon myös laittanut hänelle viestiä jokunen vuosi sitten Facebookissa, muttei hän ole koskaan vastannut.

  Re: suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: Selma 
Päivämäärä:   11.7.20 13:15:30

Jos ei vastaa ei varmaan halua

  Re: suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: MT 
Päivämäärä:   13.10.20 08:50:13

Soititko suoraan ja kysyit?

  Re: suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: Lafon 
Päivämäärä:   6.11.20 09:48:14

Omistaja kertoo mielellään

  Re: suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.20 21:01:22

Voi että ärsyttää nämä "kysy omistajalta"-, "katso hippoksesta"-, "jos ei vastaa, niin ei halua"-tyypit. Jos ei teillä mmuuta sanottavaa ole ihan ystävällisiin tiedusteluihin ja teitä ärsyttää hevosten perään kyselijät, niin pysykää poissa ja antakaa toisten kysellä, mur.

  Re: suokkikolmikko hukassa!

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   8.11.20 10:21:55

Laitatko aloittaja R spostisi,tiedän mitä kuuluu Vellulle ja Selmalle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.