Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Tallinpitäjä 
Päivämäärä:   1.7.22 00:46:12



En voi kuin ihmetellä nykyajan ihmisten käytöstapoja; koska niitä ei enää juurikaan ole.

Muutama esimerkki;

Halutaan tulla katsomaan tallipaikkaa;
kiva juttu, sovitaan aika ja sitten minä odotan…odotan hetken ja vielä toisenkin; ketään ei näy eikä kuulu. Ei edes sitä viestiä; ”en tulekaan”
Noh, minä en perään kysele.
En tosin tarjoa sinulle myöskään toista ”mahdollisuutta”.

Halutaan vuokrata hevostraileria;
Ok, sovitaan aika.
Minä pyyhkäisen kopin virkonsilla sisältä ja jos on ulkoa likainen; pesen sen ja tarkistan, et kaikki on kunnossa…Jotta SINUN olisi mukava kuskata hevosesi. Noh, lupaat ilmoittaa tarkempaa aikaa; ei näy ei kuulu.
Noh, älä vain erehdy enää kysymään.
Ilmoitan jatkossa, että alle 24h ennen sovittua vuokrausta peruutetusta perin 50% sovitusta vuokrahinnasta ja kokonaan peruuttamattomasta koko summan.

Ihan oikeasti ihmiset, mikä Teitä vaivaa?

Puhelin on kuitenkin kokoajan, jossei kädessä, niin lähettyvillä.

Miksi se on niin vaikeaa arvostaa sen toisen ihmisen aikaa, että ilmoitat, jos et tarvitse varaamaasi tai tulit toisiin aatoksiin, etkä haluakaan tulla katsomaan kysymääsi tallipaikkaa tms?

Saatan asiasta mainita ystävilleni, että xxxx jätti ilmoittamatta ja nimellesi jää ikävä kaiku. Älä ihmettele sitä sitten jatkossa kun tarvitset traileria vuokralle tai tallipaikkaa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   1.7.22 16:29:58

Joo on nähty tuollaista toimintaa. Eräs soittikin seuraavana päivänä ja sanoi tulevansa katsomaan tallipaikkaa. Sanoin ettei käy tänään. Miksi ette tulleet eilen. Koska satoi vettä ja olettehan aina tallinpitäjät paikalla joten tulemme tänään. Uskomattomia jotkut ihmiset!

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Wimmi 
Päivämäärä:   3.7.22 21:00:22

Mihin tästä ovat kadonneet kommentit? Niitähän oli vaikka kuinka.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   4.7.22 06:33:29

Ratsastus puolella sama ketju, jossa ne kommentit

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Wimmi 
Päivämäärä:   4.7.22 08:47:19

No ilmankos, kiitos!

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   23.7.22 21:00:46

olen niin kyllästynyt perheeni kanssa kun ei ole omaa rauhaa illalla vaikka tallin ohjeissa lukee, että tallinpitäjällä alkaa oma-aika tietyn ajan jälkeen. meillä tallissa taukohuone jossa voi syödä eväitä tai vaan lepäillä ja jutustella, mutta jotkut tulevat sisälle istumaan ja katsomaan toto tv:tä eivätkä lähde kulumallakaan vaikka kuinka haukottelisi ja venyttelisi illalla. istuvat niin pitkään kun raveja näkyy tai ratsastusta. en voi mennä sanomaan kun ovat maksavia asiakkaita ja voivat vetää pitkät herneet. voisin tietysti pistää töllön kiinni tai oven lukkoon, mutta oven lukkoon laittaminen on aika roisia ja koputtelevat sitten tai soittavat perään, vaikka olisimme saunomassa.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   23.7.22 21:38:24

Ja jokaisen yksärn pitäisi ymmärtää,ettei tekstaile myöhään illalla,kun tallnpitäjän pitää saada nukkuakin.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.22 23:05:31

:( hanki selkäranka ja opettele sanomaan EI!!! Tuossa ei ole järjen hiventäkään.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Penkku 
Päivämäärä:   24.7.22 08:08:17

No jos itse tallinpitäjänä alat kynnysmatoksi ja päästät asiakkaat kotiisi, ihan oma vika. Kasvata henkiset ”munat” ja tuolle touhulle stoppi, vaikka provohan tuo kirjoituksesi kyllä taisi olla?

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   24.7.22 10:28:08

Pihassa tallia pitävä joutuu helposti tuttujen kahvioksi. Tutulla kävi noin.
Kun tallissa oli oman hevosen lisäksi tutun, naapurin ja sukulaisten hevosia.

Jutuista ymmärsin heillä istuneen viikonloppun molempina päivinä kahvipöydässä
noin 5 kaveria.
Joinain päivinä kahvittelioita oli parikin kertaa. Ja osa ratsastajista poikkesi heillä viikollakin.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.7.22 11:15:14

:( : Mitä ihmettä? Olet alkanut liian kaveriksi. Itsellä oli vuosia hevonen tallissa, jossa tallinpitäjä asui samassa pihapiirissä. Oli kirjoittamaton sääntö ettei ovelle menty koputtelemaan kuin äärimmäisessä hätätilanteessa. Myöskään talon pihalle ei ängetty vaikka tallinpitäjä istuskeli siellä. Tallilla ei myöskään oltu ilmoitettu aukioloaikoja, mutta iltatallin jälkeen ei remuttu tai pyöritty ylimääräisiä. Joskus jäätiin juttelemaan jonkun tallikaverin kanssa vielä iltamyöhään tallin pihalle, mutta huolehdittiin ettei hevoset tai tallinpitäjän perhe häiriintynyt.

  Re: Kiitos, kun arvostat aikaani

Lähettäjä: Tp 
Päivämäärä:   24.7.22 15:02:11

Voi ei! Minä suutun jo siitä jos tullaan portille huutelemaan tai oveen koittamaan. Olen sanonut että talon pihalle ei saa tulla ja jos on asiaa niin voi soittaa.

Vedotkaa vaikka lapseen, puolison etätyöhön tai kyläilevään anoppiin ellette kehtaa muuten pitää rajoja. Koti ei ole mikään kerhohuone!!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.