Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: Titta 
Päivämäärä:   31.3.21 12:05:50

Onkohan Uudellamaalla (miel. Keski- tai Itä-) tallia, jonka maneesissa saisi irtojuoksuttaa? Tietty mahdolliset jäljet tasaten.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   31.3.21 13:39:12

Harvassa alkaa olemaan.

Jää niin jäätävät jäljet, että haravalla et niitä saa tasoitettua kunnolla. Myös maneesin syvemmät kerrokset menee rikki eikä edes lanaaminen niitä korjaa.

Jospa liikuttaisit sen hevosen jotenkin muuten.

Itse en irtojuoksuta enkä juoksuta liinassa muuta kun eläinlääkäriä varten.
Rikki se menee ilman riekkumisiakin.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   31.3.21 15:48:10

Joo, aika harvalla tallilla saa enää tehdä näin pohjien takia. En tiedä saako Metsäniityssä tai JRS? Rake?

Tämä on sinänsä harmi, koska olen edellisen kirjoittajan kanssa eri mieltä, hevoselle tekee hyvää vähän riehuakin välillä, mieluiten hyvillä pohjilla

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   31.3.21 21:08:36

Kait sä korjaat sen hyvän pohjan minkä olet pilannut? Niin on hyvä muillekkin. Ei se ilmaiseksi tasaannu ja vaatii omistajalta työtä.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: jjj 
Päivämäärä:   1.4.21 00:54:51

Meillä saa omat asiakkaat irtojuoksuttaa. Ja ilman muuta korjataan ja haravoidaan se pohja irtojuoksutuksen jälkeen. Kuin myös ihan normijuoksutuksen jälkeen. En sano paikkaa mutta pk seudulla ollaan ja laatutallissa.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   1.4.21 14:32:56

Itse olen irtojuoksuttanut kaikilla maneesitalleilla missä olen ollut asiakkaana. Ei ole koskaan tullut mieleen että siihen pitäisi pyytää erillinen lupa! Kunhan siis muita ei paikalla eikä aiheuta häiriötä. Tosin itsellä tasapainoinen kouluhevonen, ja mitään erityisiä "korjaustoimia" ei irtojuoksutuksen jäljiltä tarvitse tehdä. Hevonen liikkuu about samoin kuin ratsastamanani, mutta voin arvioida esim. suoruuden eteen tehdyn työn tuloksia.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   1.4.21 14:40:05

Mainittakoon vielä että hevoseni tarhaa isossa tarhassa, joten mahdolliset pöllöt päästelee päästään tarhassa jos siihen on tarvetta.
Irtojuoksutus on ihan eri asia, se on osa hevosen koulutusta.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: Jessica 
Päivämäärä:   1.4.21 15:43:31

Myös niillä talleilla on kaikilla saanut irtojuoksuttaa kun maneesi tyhjänä joilla olemme hevosten kanssa olleet pk seudulla. Toki jäljet korjaten, mutta meilläkin sen verran rentoa porukkaa ettei mitään ruopimisjälkiä jää :D

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: turhaatyötä 
Päivämäärä:   3.4.21 15:50:30

Meillä niin iso halli että haravoiminen irtojuoksutuksen jälkeen täysin mahdotonta. Kyllähän se v-ituttaa kun oot just lanannu hallia yli tunnin jotta on käyttäjille priimakunnossa niin joku vatipää viitsii päästä elukkansa sinne irti.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: Ihottuma 
Päivämäärä:   3.4.21 18:06:01

Entisessä ratsastuskoulu pikkupihlajassa saa

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: lluvia 
Päivämäärä:   6.4.21 15:32:20

Läheisellä maneesilla saadaan käydä ponien kanssa irtojuoksemassa mut hevosista jää sen verran enemmän jälkiä pohjaan et niiden irtojuoksutus ei oo sallittua.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: Reija 
Päivämäärä:   7.4.21 11:08:48

Edellisen yrittäjän aikana ent. Pikkupihlajassa ei saanut maneesissa edes liinassa juoksuttaa. Onko tämä nyt täysin erilailla uuden yrittäjän aikana, että saa jopa irtojuoksuttaa?

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.4.21 14:37:12

Meillä on juoksutukseen oma halli ja siellä juoksutan oikeastaan aina irtona, kun pohja on niin rullaava, että laukkaa rauhallisemmin, kun saa itse hakea tasapainon.
Kaverini mielestä on tosi vaarallista ja olisi paljon turvallisempaa pitää liinassa, vaikka saa siinä hirveitä raivoja, kun pohja rullaa.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.4.21 10:46:46

Irtojuoksuttaminen on laiskojen hommaa, kun ei jakseta pitää hevosen perusliikuntaa oikealla tasolla päästetään niitä irti etteivät kerää virtaa.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   24.4.21 11:33:18

Minä liikutan hevosen usean kerran viikossa, 3 valmennus tuntia viikossa ja n. Kerran tai kaksi maastoa viikkoon ja yksi kokonainen vapaa ja silti "irtojuoksutan" muutamat kertaa kuukaudessa (ei tarvitse kyllä paljoo patistaa hevosta eteenpäin kun tietää että nyt saa mennä kun päästää kentälle irti) ja Ai että sitä iloa ja nautintoa mikä hevosesta huokuu kun pääsee irti laukkaamaan ja näyttämään hienoimmat pierupotku- pukit mitä löytyy.

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   13.5.21 00:30:24

jä: Reija
Päivämäärä: 7.4.21 11:08:48

Edellisen yrittäjän aikana ent. Pikkupihlajassa ei saanut maneesissa edes liinassa juoksuttaa. Onko tämä nyt täysin erilailla uuden yrittäjän aikana, että saa jopa irtojuoksuttaa

Kun ei ole itse maksanut pohjia, voi antaa ne pilata...

  Re: Maneesia jossa saa irtojuoksuttaa?

Lähettäjä: :- 
Päivämäärä:   19.5.21 03:20:21

Siis mitä tässä meinataan irtojuoksutuksella? Ei mun hevoset mene riekkumaan maneesiin irti, sen ne tekee tarhassa. Enkä halua opettaa siihen että samassa paikassa jossa tehdään myös ratsain treeniä, voi riehua. Irtojuoksutan ihan rauhalliseen tahtiin kaikki askellajit läpi ympyrällä ja haen kontaktia hevoseen, katson että liikkuu hyvin ja että kuuntelee tarkasti. En todellakaan päästä pukkilaukkailemaan holtittomasti ja ei ole millään tallilla ollut ongelmaa tämän kanssa

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.