Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.10.20 21:04:06

Hei! Tiedättekö missä Oulun alueella olisi issikkavaelluksia? Tai jos ei issikoilla, niin missä pääsisi maastoon?

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   27.10.20 09:31:48

Minuakin kiinnostaisi kovasti kunnon maastoilut Oulun alueella koska maneesin ja kentän kiertäminen ei kiinnosta.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   27.10.20 11:01:38

Islanninhevostalli Öskudagur ainakin. Ei kylläkään Oulussa vaan Muhoksella, mutta aivankin siedettävän etäisyyden päässä.
Voin kyllä suositella. Mukavia hevosia ja mukava henkilökunta :)

En kylläkään ole käynyt vaelluksilla/maastossa tällä tallilla vaan ainoastaan askellajitunneilla. Hyviä kokemuksia oon kuitenkin kuullu vaelluksistakin.
Hintakaan ei kyllä päätä huimaa.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: luoto nakkyy 
Päivämäärä:   28.10.20 15:58:17

Hailuodossa ollut ennen

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   28.10.20 22:42:38

Öskudagurissa todella epäammattimaista asiakaspalvelua. Aikatauluista ei pidetä kiinni ja kaikki on vähän sinnepäin. Tallille kun saapuu niin menee ensin tunti siihen kun pitäjät jahkaavat minkä hevosen kukakin nyt ottaa. Jahkaillaan ja päivitellään ja kysellään asiakkaalta, joka ei edes kyseisiä hevosia tunne. Kun lopulta on hevoset saatu jaettua ja ollaan valmiita lähtöön, ollaan sovitusta aikataulusta reippaasti myöhässä. Sitten voivotellaan ja kysellään asiakkaalta, et miten on ehdittekö nyt käydä koko sen jo maksamanne 2h reissun vaan pitääkö tehdä lyhyempi.
Hevoset on kyllä kivoja ja sopivat ihan aloittelijallekin.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   29.10.20 07:27:08

Hahah nimimerkki Joo, kuulostaa tismalleen meidän kokemukselta! Symppiksiä ovat pitäjät kuitenkin ja voin suositella paikkaa, mutta sitä aikaa kannattaa varata.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Namu 
Päivämäärä:   29.10.20 10:58:26

Joo ja Tintti, minulla samoja kokemuksia. Rasittavan kauan menee hevosten jakamisessa ja muissa lähtötohinoissa. Tässä voisivat pitäjät vähän petrata. Jos ratsastus on sovittu klo 13-14, olisi kiva, että se olisi suurinpiirtein silloin. Eikä niin, että hevosten selkään noustaan joskus klo 14:ta jälkeen..

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   29.10.20 11:31:10

Käykö kukaan (päiväsaikaan) yksityistunnilla? Pitääkö aikataulut silloin paikkansa?

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   30.10.20 09:50:18

juu / mä kävin tosiaan päiväsaikaan yksityistunnilla ja piti aikataulut ihan paikkaansa.
Noista maasto/vaellusreissuista mulla ei oo itellä tosiaan kokemusta, ikävää jos aikataulutus sakkaa tallinpitäjillä.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

LähettäjäJanita 
Päivämäärä:   30.10.20 12:38:09

Meillä on kans Muhoksella mahdollisuus maastoiluun. Ratsuina pari painttia, risteytysponi ja suomenhevonen. Voi laittaa sähköpostia jos tahtoo tietää lisää:)

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Oulusta 
Päivämäärä:   30.10.20 15:55:49

Ajattelin tänne kirjoittaa omasta Öskudagur-kokemuksestani aikataulun venymisen suhteen. Näytti muilla olevan samanlaisia kokemuksia. Itse olen kerran käynyt (maastossa), ja meni varmaan tunti sovitusta ajasta, ennen kuin päästiin liikkeelle. Satulavyön riittävyyttä mahan ympäri yms. voisi ehkä pohtia ennen asiakkaan tuloa. Itselläni ei onneksi ollut kiire mihinkään, mutta ikävä sellaiselle, joka on sopinut jotain menoa ratsastuksen jälkeen.

Hevosista ei siis muuta kokemusta kuin tuolta yhdeltä kerralta. Sattui laiska ratsu minulle.. Yllätyin vähän, kun aikaisemmin olin aina mennyt reippailla issikoilla, vaikka ns. puskaratsuja ovatkin olleet eikä mitään kilpahevosia. Tämä kuitenkin yhden kerran kokemus, tästä on aikaa ja hevosissa varmaan ollut vaihtuvuutta.

Mukavat ihmiset siellä kyllä oli eikä maastoissakaan moittimista. Talviaikaan itse olin.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Öskudagur 
Päivämäärä:   30.10.20 19:44:07

Palaute Islanninhevostalli Öskudagur Oy, yrittäjä Tiina Väisänen ja Sirpa Väisänen
Kiitos palautteesta:
Lähettäjä: Joo
Päivämäärä: 28.10.20 22:42:38
Öskudagurissa todella epäammattimaista asiakaspalvelua. Aikatauluista ei pidetä kiinni ja kaikki on vähän sinnepäin. Tallille kun saapuu niin menee ensin tunti siihen kun pitäjät jahkaavat minkä hevosen kukakin nyt ottaa. Jahkaillaan ja päivitellään ja kysellään asiakkaalta, joka ei edes kyseisiä hevosia tunne.

Pääasiallinen toimialamme Islanninhevostalli Öskudagurilla on maastoratsastus islanninhevosilla. Pidämme myös askellajiratsastustunteja. Olemme kouluttautuneet vaellusratsastusoppaiksi ja olemme vetäneet ratsastusmaastoja asiakkaillemme vuodesta 2008. Ratsastusasiakkaillemme pyritään luomaan mukava elämys ratsastaa maastossa. Meitä onkin kiitelty rauhallisesta, kiireettömästä ilmapiiristä.

”Korona” on asettanut vaatimuksia. Ennen ”koronaa” ratsastusasiakkaat pääsivät hoitamaan ja varustamaan hevoset. Ratsastusasiakkaat eivät enää ”koronan” vuoksi pääse tallillamme ennen ratsastusta hoitamaan eivätkä varustamaan hevosia. Asiakkaan varatessa ratsastuksen olemme sopineet ajan, jollon asiakas saapuu tallille, ei aikaa, jolloin ratsastus alkaa. Useat asiakkaat saapuvat tallille jopa puolta tuntia aikaisemmin kuin on sovittu. Asiakkaan varatessa ratsastusta olemme keskustelleet tilanteesta, varustetaanko hevoset yhdessä vai ovatko hevoset valmiiksi varustettuina.

Kun asiakasryhmä saapuu, asiakasryhmässä voi olla aloittelijoita ja kokeneita ratsastajia. Ensi kertaa tuleville asiakkaille kerromme islanninhevosistamme, kysymme asiakkaalta minkälaisesta hevosesta asiakas pitää, onko hevosen oltava vireä vai rauhallinen. Asettaa myös vaatimuksia, jos asiakasryhmässä on ensi kertaa ratsastava/ratsastavia ja kokeneita ratsastajia. Ratsastajan paino asettaa myös vaatimuksia. Ratsastaja siis pitää nähdä (nimimerkki ”Joo” ? 😉).

Islanninhevostemme (10 kpl) ratsastajien painorajat ovat 70 kg – 90 kg. Painorajat ovat siis hevoskohtaiset. Pienimmillä islanninhevosilla ratsastajan painoraja on tosiaan 70 kg, eikä mielestämme sitä voi ylittää. Osa islanninhevosistamme on herkkiä ratsastaa, osa islanninhevosistamme on aloittelijaratsastajienkin ratsastettavissa. Ensi kertaa tallillamme ratsastava asiakas – ei edes kyseisiä hevosia tunne – lainataksemme nimimerkin ”Joo” sanontaa. Me tunnemme hevosemme, osa islanninhevosistamme on ollut meillä yli 12 vuotta. Aloittelijaratsastajalle ei voi antaa sitä ”paikallaan laukkaavaa” hevosta maastoon eikä taas isokokoiselle ratsastajalle 132 cm säkäkorkeudeltaan olevaa kevytrakenteista islanninhevosta. Siksi tavatessamme asiakkaat kyselemme asiakkailta ratsastuskokemusta ja minkälaisella hevosella asiakas haluaa ratsastaa.

Maastossa, asiakasryhmässä, jossa on aloittelijaratsastaja/-ratsastajia, aloittelijaratsastajat ratsastavat eturyhmässä vaellusratsastusoppaan jäljessä ja kokeneet ratsastajat takaryhmässä ratsastavat perässä. Aloittelijaratsastajien kanssa ratsastajien halutessa voidaan kokeilla ratsastaa käynnin lisäksi tölttiä. Jos kokeneet ratsastajat takaryhmässä haluavat ratsastaa laukkaa, takaryhmän ratsastajat voivat jättäytyä jälkeen ja ottaa kiinni eturyhmän. Tämäkin asettaa vaatimuksia, jotta voimme valita sopivat hevoset sekä eturyhmään että takaryhmään.

Yritämme ”petrata” aikatauluamme. Tervetuloa askellajiratsastustunnille ja maastoon tölttäämään. Ystävällisin terveisin Tiina Väisänen ja Sirpa Väisänen Islanninhevostalli Öskudagurilta

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Vinkki 
Päivämäärä:   31.10.20 07:57:52

Tuntilukkari ja tasoryhmät nettisivuilla/ facessa tyyliin:

la klo 11-12 tunnin maasto aloittelijat
su klo 13-15 kahden tunnin maasto laukkataitoiset jne. Johon voisi sitten ilmoittautua tekstarilla.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.20 13:20:18

Kannattaa mainita erikseen jos sovittu kellonaika on aika jolloin pitää saapua tallille, eikä aika kun ratsastus alkaa. Yleensä se kuitenkin tarkoittaa sitä milloin ollaan hevosen selässä ja tallille pitää saapua vähintään puolta tuntia aiemmin. Siinä ajassa on kyllä kaikissa paikoissa saatu valikoitua jokaiselle tasoon ja mieltymyksiin sopiva hevonen ja saatu varustettua ne. :)

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   31.10.20 14:28:44

Jos ratsastus alkaa klo 13 niin 12.30 tallille ja klo 13 selkään. Näin on minua aikoinaan ohjeistettu talleilla.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.11.20 20:34:06

Kiitti vastauksista!

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Issikka 
Päivämäärä:   2.11.20 19:40:09

Minusta oli tosi hyvin ja kattavasti vastattu. Itse ainakin haluaisin tutustua ja kuulla hevosista. Ei niin että hevonen satuloituna ja äkkiä selkään. Jos tämä siis ei vie tunnista ratsastusaikaa. Tulen mielelläni joskus kokeilemaan vaellusta ja myös askellajiratsastus kiinnostaa:)

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   3.11.20 07:33:34

Janita, laitoin sinulle postia

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: *_* 
Päivämäärä:   3.11.20 08:47:22

Toiselta yrittäjältä pieni vinkki. Paino ja ratsastajien taso selvitetään varatessa ja sen mukaan valitaan retkelle lähtevät hevoset, tällöin hevosten jako ei kestä kauaa. Myöskin sovitaan ratsastuksen aloitusaika ja sitten voidaan sanoa että tallille x minuuttia aiemmin.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.11.20 01:54:01

Heikkisen Haka,Hailuoto.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: Gh 
Päivämäärä:   5.11.20 17:06:19

Heikkisen haassa kävin kerran, oli laatuun nähden ylihintaista touhua. Vetäjän hevo oli "rikki" jotenkin, näytti reitin alun käynnissä ja lähti kotiin kun yksi asiakkaista oli käynyt ennenkin maastossa heillä. Lopulta tää vetäjäksi jätetty asiakas ei ollut varma poluista ja ei uskaltanut ravia enempää mennä, jos tulee vaikka hirvi vastaan tms. Kuitenkin itse ja kaveri oltiin 20 monipuolisessa kokemuksella menossa mukana ja arvioitiin että oltaisiin voitu rauhallinen laukkapätkä ottaa hyvällä pohjalla ja näkyvyydellä.

En ois maksanut jos oisin tiennyt että reissu kääntyy tollaiseksi. Ennemmin ois vetäjä perunu maaston, ettei oo hevosta millä lähteä mukaan. Kuitenkin mun mielestä maksan myös siitä vetäjän työstä.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   6.11.20 09:29:26

Eli lopputulema on, ettei Oulun alueelta löydy hyvää ja laadukasta issikkapaikkaa. Tuo Heikkisen haka on itsellä kokeilematta, mutta Gh:n kokemuksen perusteella taidan jättääkin sen välistä. Olen käynyt ympäri Suomen eri issikkatalleilla maastoilemassa, joten kokemusta eri paikoista on jo ehtinyt kertyä. Olisi kiva täällä kotiseudulla käydessäkin käydä maastoilemassa issikoilla, mutta Öskudagurin asiakaspalvelu ei parin käyntikerran perusteella houkuttele sinne enää palaamaan eikä Heikkisen Hakakaan kuulosta kummoiselta.

  Re: Oulun alueella issikkavaelluksia?

Lähettäjä: toinen kokemus 
Päivämäärä:   24.11.20 23:47:34

Heikkisen haassa olen käynyt muutamia kertoja ja menen varmasti jatkossakin . Maastot on minusta ollut monipuolisia ja tahti ollut aika rauhallinen. Kerran sattui sellainen keli että edettiin lähinnä käynti/ töltti vauhtia, mutta muilla kerroilla on koitettu vähän sitä kaasuakin. Hevoset on ainakin omaan silmään hyvin hoidettuja ja kivoja käsitellä. Suosittelen kyllä käymään vaikka ylempänä tulikin huonompi kokemus paikasta :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.