Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Nita 
Päivämäärä:   3.7.20 10:42:07

Tallinpitäjän täytyisi muistaa, että vieraat hevoset hänen tallissaan ovat maksavia asiakkaita ja asioiden täytyy sujua, kuten on alkujaan sovittu. Mikäli hevosen omistaja huomauttaa jostakin, niin siihen täytyy suhtautua hyvin ja reagoida samantien. Tallinpitäjällä on vastuu hevosten hyvinvoinnista ja turvallisuudesta

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.7.20 11:45:11

Reagoidaan toki aina heti. Sanotaan ei.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.7.20 12:41:31

Sori mutta vastuu on hevosen omistajalla.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Höpöhöpö 
Päivämäärä:   3.7.20 15:25:52

Älkää nyt taas jaksako.

Tallinpitäjiä ja talleja on niin monenlaisia, että ei voi olettaa että kaikissa ”palveluun” kuuluu nopea reagointi. Jos esimerkiksi kotitalli, jonka pitäjä käy muualla töissä ei kukaan järjissään oleva voi odottaa kovin nopeaa reagointia kesken työpäivän.

Aina tallipaikan (tai muunkaan palvelun) hintaan ei sisälly oikeus huomautella asioista eikä varsinkaan lupaus nopeasta toiminnasta.

Ja todellakin omistaja päättää, mihin hevosensa vie ja vastaa päätöksestään. Toki voi jälkikäteen tapella siitä, kenen oli syy ja kuka korvaa vahingon, jos jotain sattuu.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.20 17:19:39

Voisi vähän avata että mihin on reagoitu huonosti tai suhtauduttu väärin.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Höpöhöpö 
Päivämäärä:   4.7.20 17:42:09

Aloittaja lienee Porvoosta tai virtuaalitallilla on nyt joku tilanne päällä :)

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Uusimaa 
Päivämäärä:   9.7.20 20:15:10

Minulla tälläistä
Olen huomauttanut isää siitä että tytär ei jättäisi MINUN hevoseni tavaroita ympäri pihoja. Milloin on juoksutusliina laitumella, milloin minun juoksutus apuni heidän grilli katoksessa, milloin oli hevoseni suojat vesisateessa tallin edessä mutasena jne...Ja useasti. Mitään muutosta ei tullut. Monta kk myös huomautin että rikkinäinen heinälaari olisi otettava pihatosta pois kun siinä teräviä Irto lautoja ja teräviä ruuveja, vesien tulisi olla puhtaita, kattopalkki tulisi poistaa pihatosta koska on vain parilla ruuvilla kiinni ja voi tippua hevosten päälle... Vesiletku ei ole järkevää jättää yöksi Pihattoon koska voi hevoset satuttaa jalkansa. Usean kuukauden ajan. Maanantaina sanoin että etsin uuden paikan. Tänään tuli viesti että lähde viikonlopun aikana.....

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Hupsista 
Päivämäärä:   9.7.20 22:16:40

Varokaa kaikki tallinpitäjät, jos törmäätte ilmoitukseen, jossa nuori nainen hakee talli- tai pihattopaikkaa Järvenpään läheltä lv:lle.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Uusimaa 
Päivämäärä:   9.7.20 23:05:08

Hupsista miten niin? Miksi varottelet?

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Hej 
Päivämäärä:   10.7.20 05:22:28

Hupsista: Onko kyseessä henkilö joka hengailee S.N kanssa?

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Sivullinen 
Päivämäärä:   10.7.20 05:51:32

Hupsista, liittyykö tämä siihen asiaan kun ilmeisesti on tehty ainakin FB.n mukaan ilmoitus valvonta ellille tallista missä tämä uuden paikan etsiä on tällä hetkellä.
Asiakas on ilmoittanut etsivänsä uutta paikkaa ja pyytänyt suosituksen että on hoitanut maksut kaikki ajallaan ja olet ilmoittanut että onnistuu jos häivyt viikonlopun aikana.

Tässä FB.n ryhmässä ne kuvat jotka sinne on laitettu niin ei kovin anna vahvaa kuvaa siitä että kaikki olisi tallissa ok. Jos kuukausi on tullut aikaa korjata kaikki vialla olevat asiat.

Muuten en tiedä teidän kuvioista mutta sinne on myös linkitetty tämä sinun varoituksesi tallipaikan etsijästä. Mikä olet tänne kirjoittanut.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Hej 
Päivämäärä:   10.7.20 06:06:33

Sivullinen: Taitaa olla sama. Käsittääkseni tamman omistaja on hoitanut oman osuutensa, tallivuokrat ym mutta tallinpitäjä laiminlyönyt hevosten hoidon?

S.N on käynyt ainakin kerran ratsastamassa ja kuvaamassa tämän hevosta. Siitä olisin enemmän huolissani, mikäli kyseinen henkilö tulee "kaupanpäälle" uuteen talliin.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: talli 
Päivämäärä:   10.7.20 08:50:17

Sivullinen, missä fb ryhmässä on ollut tästä asiasta?

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Hej 
Päivämäärä:   10.7.20 08:57:08

talli: Ratsastajat ryhmästä löytyy kuvia ym.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Sivullinen 
Päivämäärä:   10.7.20 09:59:29

Myös Lämminveriset ravurit jaratsut ryhmässä on kuvia.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Hupsista 
Päivämäärä:   10.7.20 09:59:52

Sanomattakin selvää, että jos henkilö ryhtyy kirjoittelemaan hevostalli.nettiin ja facebookiin yhtään mitään ikävää mistään, niin ei voi olla sellainen tyyppi, jonka yksikään tallinpitäjä haluaisi talliinsa. En tunne tapausta henkilökohtaisesti, mutta luin täsmälleen saman aloituksen fb:sta kuin tuossa yllä oli. Kuka sellaista haluaa, ja vaikka olisi miten paska paikka tallina kyseessä, en haluaisi itse tuollaista avautujaa talliini.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Sivullinen 
Päivämäärä:   10.7.20 11:06:07

Niin no se on miten tuon kirjoittelun ottaa, koska aika harva viitsii lähteä omalla nimellä ja naamalla kertomaan valheita kuvien kera nettiin. Siitä kun voi joutua viranomaisten kanssa tekemisiin. Ja paikkoja missä ei toteudu turvallinen ja laadukas hoito vaikka niin luvataan on valitettavasti oikeasti olemassa.

Minä itse luulen että nimimerkki hupsista liittyy tuohon keissiin tavalla tai toisella. Koska jos olisit sivullinen joka ei tiedä sen kummemmin mitään et lähtisi varoittelemaan tuolla tavalla.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: :o 
Päivämäärä:   10.7.20 11:10:22

Sivullinen: Tämä kirjoittelu on täysin normaalia käytöstä kyseiseltä henkilöltä. Aina tallipaikkaa vaihteessa sama show pystyssä.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Hupsista hoi 
Päivämäärä:   10.7.20 11:36:29

Ja se mitä tulee s.n tyyppiin niin siitä en olisi niinkään huolissaan. Ei ole hänestä vaaraa. Meillä käy tekemässä sillon tällön hommia ja ei todellakaan ole mitään viennyt, saatikaa mitää muutakaa mitä jengi hänestä kohuaa. Aina ajoissa, hevoseni kiiltävät hänen jälkeen ja tavarat paikallaan ja mitään ei ole kadonnut.
Enemmän olisin nisti äidistä huolissaan. Tämä mH ilmeisesti on myäs saannu lähestymiskieltoa ystävänsä toimesta itselleen vuodeksi.. Niin someen kirjotti ja taitaa itse olla se paha.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.20 11:42:55

Molemmat noista kahesta on ihan sekasin... Oikeen loistava parivaljakko! Ken haluaa noi kaksi tallillensa niin on syytä olla varuillaan :/

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.7.20 11:47:00

Se tuomitsee joka ei tunne. Vastuullisempaa ihmistä en ole vielä löytänyt ja yhtä rehellistä kuin sn. Kaikki häneen liittyvät jutut eivät ikävä kyllä pidä paikkansa ja joka ikinen tekee virheitä, sinäkin ;) olen nähnyt muutamannin asiakirjan kyseisestä ihmisestä, itse omin silmin ihan paperina. Sillon jouduin pyytämään anteeksi ja antamaan hänelle tilaisuuden hoitamaan hevosiani.
Hullun leiman saa hyvinkin helposti otsaan, sinullekkin sellaisen soisin, jo tämän hötölä kirjoittelun perusteella.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.7.20 11:50:08

Eiköhä täällä keskustella nyt MH sta. Sehän täällä paikkaa etsii ja paikkoja mollaa..

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: :o 
Päivämäärä:   10.7.20 11:58:12

..: Johan vitsin murjaisit xD Ihan Facebookista selviää kuinka montaa ihmistä on huijannut kaupoissa. Vasta hetki sitten tältä haettiin ylläpidossa oleva hevonen pois kun omistaja kuuli totuuden henkilöstä.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.20 12:02:28

Jep. Eiköhän facebookista löydy suurin osa sn jutuista... Miten kusettaa ihmisiä ja varastaa tavaroita, miten kohteli edellistä hevostansa. Tästä on ihan yli tuhannen kommentin julkaisu facessa. Sitä en tänne nyt jaa mistä löytää, tietäjät kyllä tietää. Tästä mh en juurikaan tiedä, muutakun sn hänen hevostaan välillä ratsastelee ja hengailee niinkun joku tuolla mainitsi

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.7.20 12:06:18

Sinäkin piste.. Kun näkisit hevosesta tulleet paperit, olisi sinunkin laulu erilainen.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Uusimaa 
Päivämäärä:   10.7.20 13:29:37

Nisti äiti? Mitä vittua... Mistä te aina vedätte ton että oon nisti. Pitääpä käyä ottaa testit ja pistää nekin julkisesti fb. Niinku siellä jo on joka kuun talli vuokrat maksettu. Näkyy nekin TAAS siellä.
Vuodesta toiseen nisti, hullu, sekopää.
Mistä te revitte nää jutut? Ja kyllä, elsu on käynyt kyseisessä paikassa syystä ja käy kuukauden päästä uudelleen.
Mikähän ootte mua haukkumaan....

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Mietin 
Päivämäärä:   10.7.20 13:50:39

Uusimaa: Miksi hevosesi muutosta tulee joka kerta tällainen show? Eikö kannattaisi vaan olla kirjoitelematta mitään someen, ja poistua tallista vähin äänin?

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Sivullinen 
Päivämäärä:   10.7.20 14:28:22

"Sivullinen: Tämä kirjoittelu on täysin normaalia käytöstä kyseiseltä henkilöltä. Aina tallipaikkaa vaihteessa sama show pystyssä."

Jos on kerran normaalia toimintaa tuollainen ja kirjoituksissa ei ole mitään perää, niin silloin kannattaa niiden tallinpitäjien jotka sen kohteeksi joutuu. Yhdistäytyä ja nostaa kanne valheellisista ja perättömistä kirjoituksista. Tuollainen toiminta on omiaan haittaamaan tallinpitäjän liiketoimintaa sekä vahingoittamaan kyseisen ihmisen mainetta. Tuollainen toiminta ei ole missään nimessä oikeutettua vaikka kuinka ketuttaisi ja sukset on mennyt tallinpitäjän kanssa ristiin.

Muuten en tiedä ko.henkilöitä, mitä täältä olen tätä nimimerkki M.H keskusteluita lukenut. Vasta nyt kyseisnen ihminen sai kasvot kun itse kirjoitteli tuolla fb.ssä asiasta. Tuollainen käytös kyllä tehokkaasti aiheuttaa sen ettei sitä tallipaikkaa löydy.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Herewegoagain 
Päivämäärä:   10.7.20 14:30:57

Aina samasta ihmisestä varoitetaan, eikä kukaan vieläkään ole oppinut olla ottamasta kyseistä ihmistä hevosineen hoiviinsa. Samat ongelmat jatkuvasti joka ikisessä paikassa ja potkitaan tallista. Siihen on varmasti muitankin syitä, kuin päälle käyvä käytös. Hyvät asiakkaat pysyy pitkään samoilla talleilla ilman ongelmia, mutta sellaiset jotka löytää kaikesta jotain valittamisen aihetta, niin niitä ei vaan jaksa kukaan katsella. Se vaan ikävä kyllä on näin. Ei vaan pysty käsittämään miten yhdellä ihmisellä tallipaikat vaihtuu, useammin kun sukat.. ja voi hevos raukka kun ei ole mitään pysyvää ja kaikki vain siksi, että omistaja on hankala valehtelija.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Uusimaa 
Päivämäärä:   10.7.20 15:44:15

Pimu tuli mulle 2015.
Oltiin 2viikkoa hyvinkäällä koska pimu tuli jatkuvasti langoista läpi,lähdimme koska talli pitäjä vaati kun lankoja meni poikki koko ajan. Lähdettiin Keravalle laitumelle. Ei tallipaikkaa. Vain laidun paikka.
Keravalta lähdin järvenpään lintumetsä än jossa oltiin jonkin aikaa mutta tallin täyshoito ja pitävä muutti Hyvinkäälle. Mentiin perässä. Etsin toista paikkaa koko ajan koska matka oli pitkä. Siitä lähdin järvenpään Keijon talliin mutta sieltäkin talli pitäjä vaihtui ja lähdettiin kellokoskelle koska Keijon alaiseksi en halunnut jäädä. Kellokoskella hetki ja sieltä lähdettiin koska tallin omistajat vaativat kaikilta saman väriset ämpärit harjoille, jokaisen omistajan hankittava lämmitetty vesiastia ulos yms outoa... Lähdettiin nurmijärvelle. Nurmijärveltä meni kesälaitumelle taas sit Tuusulaan ja tuusulasta Hyvinkäälle koska ei taas paska puheiden takia löytynyt paikkaa kun puhuttiin että et laitumia maksa. Oli nekin maksut nähtävillä, hoidettu on. Hyvinkäältä muutettiin evakon jälkeen tohon talliin. Ja tosta nyt lähden ja taas kun tää paska myrsky täällä niin sunnuntaina lopetan hevoseni. En minäkään jaksa loputtomiin tätä joka vuotista paskaa. Aina puhutaan et se vaihtelee tallia, ei maksa vuokria. No käykääpä kattoo fb. Onko taas vuokrat maksettu, on. Ja miettikääpä: MITEN MÄ SAISIN KUNNOLLISEN TOIMIVAN TALLIPAIKAN KUN AINA TÄÄLLÄ HT NETISSÄ HAUKUTAAN RAHATTOMSKSI HULLUKSI NISTIKSI? mua tuntematta. Livenä näkemättä. Sama show joka kerta.
En mäkään syynää tuolla ihmisiä kuinka monta kertaa ne muuttaa.
Ja voitte soittaa ihan jäken lasuun myös. Ei oo huumeita vedetty. Jos mä kamaa vetäisin ni mulla tuskin ois mitään hevosta saatikka muita eläimiä tai edes asuntoa?? Välillä voi miettiä miks talli vaihtuu.. Varmaan just tän HT netin takis ja ihmisten jotka puhuu paskaa.
Mut nyt ei tarvii kyttäillä enää tallipaikan vaihdosta kun pimu lopetetaan sunnuntaina.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Sivullinen 
Päivämäärä:   10.7.20 16:06:12

Uusimaa aika karua tekstiä on tuo sinun näkemyksesi asioista. Oletko ajatellut miksi niin puhutaan? Joku syy siihen on varmasti olemassa eikö?
Jos syy on se että ihmiset on ilkeitä ja haluavat vain pahaa, eikä näissä asioissa ole kerta kaikkiaan mitään perää ja voit esittää kaikki dokumentit. Niin miksi et tee rikosilmoitusta? Aivan varmasti tiedät ihmisten nimiä jotka näitä asioita levittelee.

Minusta tämä on jotenkin aivan käsittämätön juttu. Ei tämä hevosmaailmakaan aivan niin hassun hullu ole että tuosta vaan otetaan joku kohteeksi huvin ja viihteen vuoksi. Kyllä siellä joku laukaiseva tekijä on.

Se että lopetat hevosesi voi olla hevosen kannalta erittäin hyvä ratkaisu. Hevonen ei siitä lopetuksesta kärsi mutta siitä kärsii jos joutuu aina talleilta pihalle taivasalle ja uuteen paikkaan. Kurjaa se tietysti on omistajalle ja surullista.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Herewegoagain 
Päivämäärä:   10.7.20 16:07:50

Kyse ei nyt varmasti ole pelkistä tallivuokrista, vaan siitä mitä puuhaat täällä netissä ja miten käyttäydyt asiakkaana. Kukaan ei pidä hankalista asiakkaista. Sinun oma käytös ajaa asiat tähän pisteeseen kerta toisensa jälkeen. Jokainen omat aivot omistava ymmärtää, ettei ole normaalia jos tallit vaihtuu ja kaikissa muissa on vika. Oletko koskaan ajatellut, että sinussa voisi myös olla vikaa? Eikä nyt puhuta maksu asioista vaan ylipäätään käyttäymisestä ja kunnioituksesta muita ihmisiä kohtaan. Jostainhan se huono maine kumpuaa. Kannattaa ottaa pää pois p*****tä ja katsoa peiliin. Eikä pienillä tallivuokrasummilla voi mitään hulppeaa laatua odottaa ja luulis jokaisen hevosihmisen sen ymmärtävän. Normaaliin kotitalliin pääsee parista sadasta eurosta ylöspäin , mutta jos luksusta vaatii on maksettava aika monta satasta siihen kylkeen lisää.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: talli 
Päivämäärä:   10.7.20 17:44:33

Olihan tällä MH:lla kaverinsa kanssa bisnesidea Lintumetsän tallilla. Meinasivat alkaa vuokraamaan täysihoitopaikkoja, homma kyllä taisi tyssätä aika nopeasti kun toisella paikkakunnalla asuva tallinomistaja sai tietoa tästä. Kyseessä oli kuitenkin itsehoitotalli ja ilmeisesti lupaa millekään täysihoitotoiminnalle ei tallinomistajalta ollut...

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Uusimaa 
Päivämäärä:   10.7.20 17:52:26

LINTUMETSÄN TALLILLA oli kyllä ihan sopimus siitä täyshoito tallista. Ihan lupasi talli pitäjä että alkakaa vaan ottakaa asiakkaat ja räötälöikää omat sopimukset. Näin se meni.
Lopulta talli pitäjä olikin hommannut omia vuokralaisia ja me räätälöitiin luvan kanssa heille diilit. Sitten oli joku muu kuin me siirelleet aita lankoja ja tarhoja muokannut niin meitä syytettiin ja tuli lähtö. Että ja tänkin voi tarkastaa. Ei oo toi kaan asia mennyt noin.

Ja MITÄ tulee nisti puheisiin yms se nisti puhe lähti 2013 siitä että mulle tehtiin hätä sektio ja oli kolmiolääkettä, särkylääkettä, antibioottia yms pöydällä ja joku sai siitä idean että toi vetää lasten aikana lääkkeitä. Kyse oli haavan hoidosta kun maha vedettiin auki. Et siinä sitä nistiä.
Nää on just näitä kun puhutaan mut ei tiietä yhtäääään mikä ollu ALKUPERÄINENTILANNE.

Ja kuinka monesti mun pitää vielä todistaa kaikille etten ole nisti, en ole koditon. Oon maksanut talli vuokrat. Joka vuos näitä samoja.
Ja vaikka näytän puheet paska puheiksi niin ei uskota siltikään.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.7.20 17:54:15

Eikai tässä ole kyse mistään tallivuokrista tms, vaan somekäyttäytymisestä? Ihan kaikkea ei tarvi /kannata nettiin kirjottaa, vaikka joku palvelu ei miellyttäisikään.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: talli 
Päivämäärä:   10.7.20 18:12:53

Oliko teillä sopimuksessa että maksatte tallinpitäjälle jotain niistä karsinnoista joita olisitte vuokrannut täysihoidolla? Tuskin kuitenkaan kukaan antaa karsinoita ilmaiseksi toisen käyttöön joka tekee niillä bisnestä.
Tämän version olen itse kuullut kahdelta eri taholta. Oli tietty kiva kuulla myös sinun versio tästä.

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Maarit 
Päivämäärä:   10.7.20 18:53:25

Siis he ois maksaneet itse tallinpitäjälle ne omat vuokransa. Me tarjottiin vain hoito ja paikka. Mutta toki mulle ja ystävälle maksoi 2 ihmistä puoliksi hoidosta kun hoidimme hänen hevosia. Mutta talli vuokra tietysti tallinpitäjälle meni. Meille tuli maksu vain siitä hoidosta. Mut se loppu siihen kun joku niitä tarhoja meni säätämään....

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Yrittää 
Päivämäärä:   18.7.20 22:28:14

Millaisia soppareita käytätte ? Ja mistä ootte saanu ne ?

  Re: tallinpitäjän vastuu

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   23.7.20 07:36:12

Yksäreitä en ota enää koska tämä netti meno mennyt tälläiseksi

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.