Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.5.20 21:18:55

Vaikuttaa kivalta tallilta, mitä kokemuksia muilla? En ole koskaan käynyt mutta sivuja selailin, siistit. Aion mennä kokeilemaan, mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä myös täältä.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   16.5.20 21:50:14

Tallilla viihtymiseen vaikuttaa oletko sennu vai junnu, aloittelija vai osaava. Itse kävin sennujen heb-tunneilla pienryhmässä. Opetus ok, tilat ok, mutta hevosista en löytänyt kuin yhden suosikin eli melkein aina ratsastin hevosella, jonka ratsastettavuudesta en tykännyt. Tuolla suosikillani en montaa kertaa saanut mennä, se kun oli monien muidenkin suosikki. Tallilla on muutama hieno hevonen mutta nämä ovat lähinnä valkkulaisten käytössä. Ns. perus tuntihevosissa on paljon laiskoja, hitaita, vinoja jne. Jos olet aloittelija niin voisin suositella tallia.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.5.20 00:28:08

Sennu ja kohtuu osaava. Suuri miinus kyllä jos ei ole kivoja hevosia.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: amppari 
Päivämäärä:   17.5.20 09:47:44

Mulla hieman eri kokemuksia kuin s:llä. En ole vakkarina ratsastanut, mutta käynyt säännöllisesti tuolla kuitenkin tunneilla ja useammalla eri hevosella olen mennyt enkä ole niillä tallin ehkä osaavimmilla edes mennyt. Silti kuitenkin sanoisin, että hevoset olleet mielestäni hyvin ratsastettavissa ja esim. useammat ponit yllättävän näppäriä sekä esteillä että koulussa. Mielestäni myös moni raakana tuonne tullut on mennyt vauhdilla eteenpäin.

Olen käynyt kahden eri open tunneilla ja molemmat olleet tosi hyviä. Tilat on myös tuolla kunnossa ja miljöö kaunis. Hevoset ja ponit ovat mielestäni tosi hyvin hoidettuja (varusteet, kaviot ym kunnossa). Kokeilemisen arvoinen paikka ehdottomasti! :)

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.5.20 13:19:40

Suosittelen aloittajalle että käy kentän laidalla seuraamassa esim sennujen heb-tuntia, jossa 8 ratsukkoa. Saat näin kokonaiskuvan hevosten tasosta. Jos käyt itse kokeilutunnilla, saat todennäköisesti jonkun tallin suosituimmista hevosista ja kuvasi tallin hevosten tasosta jää hyvin kapeaksi. Seuraamalla muiden suunnilleen saman tasoisten tuntia osaat ehkä tehdä paremmin johtopäätöksiä, millainen kalusto tallilla on. Tuntikalenterin näkee hopotista, tallilla on valtava parkkipaikka ja näet ratsastuskentän jo ennen kuin olet parkissa. Helppo homma siis käydä katsomassa sopivaa tuntia.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   13.6.20 18:25:06

Samaa mieltä ampparin kanssa!

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Janni 
Päivämäärä:   4.7.20 21:19:26

Käyn vakituisesti kerran viikossa. Puitteet hyvät! Ulkokenttätunnit ihan parhaita ; maneesissa kaks tuntia kerralla. Vähän jää välillä pieneksi. Hevosista monet kiukkusia ; karsinan ovessa ei välttis varoitusta. Eli vähän varpaillaan kannattaa olla. Opettajat hyviä. Hevosten taso vaihtelee paljon ! On kieroa ja laiskaa ,mutta myös laatupelejä. Suosittelen kokeilla!

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Wut 
Päivämäärä:   7.7.20 23:51:10

PK-seudun parasta opetusta tällä hetkellä. Ihania ja osaavia hevosia.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.7.20 08:22:21

Olen käynyt muutamalla testitunnilla. Syy miksi en varannut vakiotuntia: hevoset. Pari tosi hienoa, loput ihan perus ratsastuskouluhevosia ja pari raakaa seassa. Ei vastaa omia ”tarpeita” aikuisena HeAta kisaavana. Käyn varmaan jatkossakin silloin tällöin koska opettaja on todella hyvä! Tekstiä tulee koko ajan, konkreettisia ja selkeitä neuvoja. Opettajan takia siis suosittelen, erityisesti pienempiä ryhmiä :)

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: K k 
Päivämäärä:   9.7.20 11:58:59

S: mulla samat kokemukset Husöstä, mutta voitko vinkata minne vaihdat? Meinaa olla hevosten taso ongelmana joka paikassa..

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: pP 
Päivämäärä:   9.7.20 18:15:18

S: kenestä husön opesta puhut? niitä on niin monta.
Kiinnostaa tietää, kun aion vaihtaa ensi kaudella sinne ratsastamaan.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.7.20 22:52:06

K k: Primuksella varasin syyskaudelle paikan. Ei sielläkään kaikki hevoset ole hyviä ja kallishan se on, mutta kokeillaan nyt syksy miltä vaikuttaa!

pP: Ripsiä tarkoitan :)

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   10.7.20 00:28:38

Ripsi on kyllä todella hyvä ope. Harmi että hevosten ratsastettavuus on suurimmaksi osaksi huono. Hyviä heppoja taitaa olla vain Capo (vai onko jo eläkkeellä?), Silli, Pablo ja Julle. Ja nämä on melkein aina valkkulaisten / kisaavien ratsuina.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Anne 
Päivämäärä:   10.7.20 14:25:16

Sama kokemus minulla hevosten ratsastettavuuden kanssa. Kerran sain yhden noista hyvistä ja silloin oli mukavaa. Toisella kertaa tosi jäykkä ja taipumaton kaveri.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   11.7.20 16:57:36

Muuten kiva mut liian vähän hyviä hevosia tai poneja

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   11.7.20 21:28:00

Minna myös ihan huippu ope! Valitettavasti mullakin hevosista huono kokemus... Sain tunnille hevosen, joka ei liikkunut koko tuntiin eteenpäin ja vaikka käytin pohjetta ja raippaa ihan kunnolla, en saanut minkäänlaista reagtiota. Sama ongelma näytti olevan muutamalla muullakin tunnilla olleista.
Harmi, sillä muuten talli vaikutti kivalta ja on hyvällä sijainnilla itselleni.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Sannnni 
Päivämäärä:   11.7.20 23:20:45

Itse en ole vielä ratsastanut husössä yhdelläkään huonolla hevosella, kyllä kaikki ovat olleet erilaisia mutta kivoja. Opettajista pidän eniten Ripsistä ja Kristasta. Minnan tunneista en ole oikein saanu mitään irti.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   12.7.20 02:33:21

Minäkin olen oppinut kokoamaan hevosta oikein nimenomaan Husössä, mikä avasi kokonaan uuden maailman ratsastukseen. Hevosen pitää olla hyvässä kunnossa ja pitkälle koulutettu ennenkun tätä voi edes harjoitella. Vasta näiden aikuisiän tuntien jälkeen olen alkanut ymmärtää mitä vaativa kouluratsastus on.

Sitä ennen hinkannut talleilla joissa koko käsitettä ei edes ymmärretä.

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   13.7.20 17:35:31

En arvostele pelkästään tämä kommentin kirjoittajaa vaan noin yleisesti kommentoin että kun hevoset ovat leipääntyneitä niin mitäs arvelette käy kun joka tunti vaihtuvat ratsastajat " käyttävät pohjetta" eli potkivat minkä jaksavat ja kepittävät vielä raipalla päälle? Liikkuuko pollet innolla, onko "happy athlete"? Taitaa käydä just päinvastoin... Oikeesti säälittää tuntihepat joilla on todella rankka ja päälle vielä ratsastajat jotka ei ymmärrä lajista yhtään mitään. Väkivaltahan se kaiken ratkaisee. Vai ratkaiseeko?

"Sain tunnille hevosen, joka ei liikkunut koko tuntiin eteenpäin ja vaikka käytin pohjetta ja raippaa ihan kunnolla, en saanut minkäänlaista reagtiota. Sama ongelma näytti olevan muutamalla muullakin tunnilla olleista."

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Mitenkäs.. 
Päivämäärä:   13.7.20 20:10:50

Huoh: miten itse ratkaiset tilanteen, jos tuntihevonen ei liiku vaikka kuinka yrittäisi? Ajatellaan että tunti maksaa esim 50eur. Haluat varmaan jotain vastinetta rahoille etkä tyydy menemään käyntiä uran sisäpuolella.. Jos opettajan neuvo on käytä pohjetta napakammin tai käytä raippaa, niin mitä siinä voi ratsastaja muuta tehdä..

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.20 09:38:50

huoh: Olen kanssani pitkälti samoilla linjoilla, MUTTA. Tuntihevoselle on tietyllä tapaa usein välttämätöntä vähän turtua, erityisesti niille, jotka tekevät myös kokemattomien tunteja. Väistämättä hevoselle käy vuosien kuluessa niin, että se turtuu ratsastajan heilahduksiin ja tahattomiin apuihin, ei kukaan jaksaisi pysyä reaktiivisena päivästä toiseen.

Ja pelkästään tuntiratsastajan vastuulle tätä ei voi sysätä, hyvin usein nimenomaan opettajalta kuulee ohjeen, että nyt kunnolla pohjetta, napauta kunnolla raipalla jne.

Voi kun olisikin mahdollista päästä ratsastuskouluun, jossa hevoset saisi pidettyä niin herkkinä ja reaktiivisina avuille, ettei niiden kanssa tarvitsisi käyttää niitä ns. napakampia (=kovempia) apuja. Olen itsekin välillä kyseenalaistanut ratsastuksen mielekkyyden ja eettisyyden, kun toisaalta omat taidot eivät riittäisi omaan tai edes välttämättä osaavaan vuokrahevoseen, mutta toisaalta ratsastuskoulussa (ja sanoisin omalla kokemuksella, että lähes koulussa kuin koulussa) oppii nimenomaan ratsastamaan "napakasti" eli käyttämään aika koviakin apuja. Onneksi välillä pääsee nuorten ja vielä herkkien, vasta tulleiden hevosten selkään, niin muistaa, että ai niin, tällaisiakin hevosia voi olla...

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   14.7.20 14:20:43

Open korupuheet eivät auta jos koettaa kivikovassa estesatulassa saada hevosta liikkeelle, joka ei kertakaikkiaan enää halua liikkua omin jaloin eteenpäin. Eikä pohkeestä eikä raipasta antoi sitten varovasti tai vaativasti niitä apuja. Siinä ei kivat opetuspuheet auta!

  Re: Husön Ratsastuskeskus kokemuksia

Lähettäjä: Mörkö 
Päivämäärä:   12.8.20 05:03:27

Olen varaamassa irtotuntia ja huomasin hopotista että hevoslistassa ei enää lue esim Liisaa ja Galinaa, ovatko siis lähteneet muualle? Mitkä hevoskokoisista hevosista ovat reippaita ratsastaa? Yrittäisin toivoa reipasta ratsua (painamalla sydäntä hopotissa..).. En siis ole melkein vuoteen käynyt Husössä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.