Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: Katja 
Päivämäärä:   3.5.20 05:59:37

Millainen meno on nykyään Tolkinkylässä? Kävin aikaisemmin siellä heb-tunneilla, mutta lopetin koska sopivaa tuntiajankohtaa ei ollut tarjolla (tunnit täynnä). Näköjään Soni ei ole tulossa syksyksi takaisin ja Sanna Ylänne pitää la tunnit. Millainen opetustyyli hänellä on Soniin verrattuna? Millaisia uusimmat hevoset (Pertsa, Rade, Alvari) ovat ratsastaa?

Kiitos, jos joku tallilla käyvä jaksaa vastailla :)

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.5.20 11:57:11

Soni juu jää saksaan
Hevosista en osaa sanoa kun niillä en ole mennyt.
Pertsa ja Rade ainakin kilttejä.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.5.20 16:08:10

Up

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.5.20 14:09:45

Sannan opetustyyli on napakka mutta lempeä, antaa tehtäviä ja hyviä korjauksia niihin. Vaatii oppilaan tasolla riittävästi, mutta on enemmän rakentava kuin huutaja. Myös paljon pelko-osaamista ja tietää paljon ratsastuksen pedagogisesta ja psykologisesta puolesta.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: 30 
Päivämäärä:   9.5.20 16:34:16

Yksi parhaimpia talleja, joilla olen käynyt. Hevosen hyvinvointi on tuolla ok samoin kuin varusteet, toisin kuin monella muulla tallilla. Opetuskin on ollut hyvää ja olen tykännyt.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.20 00:42:10

Mikä hevonen on suosikkisi ja miksi?

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   14.5.20 07:53:31

Miksi Esko-poni myydään?

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   20.5.20 23:17:28

Monella pk-seudun tallilla käyneenä on pakko sanoa, että Tolkinkylä on mahtava paikka! Hevosia arvostetaan ja ne nähdään ja kohdellaan yksilöinä. Todella ihanat omistajat ja hyvät opettajat ollut aina. Hevoset saavat ulkoilla paljon!! Mikä ei ole tae kaikilla talleilla pk-seudulla. Vaihdoin siis nyt kevääksi tallille ja tykännyt vain. Ja suosikki heppa on Pince :)

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.5.20 10:46:26

Hauska kuulla. Nyt kun koronaa ei ole päässyt sinne itse katsomaan

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: Arska 
Päivämäärä:   21.5.20 15:05:09

Aloittelijoille Tolkinkylä on aivan loistava paikka. Harmi vain kun ei ole enemmän osaavia (hevoskokoisia) hevosia.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: Tähtipää 
Päivämäärä:   30.5.20 17:38:08

Millaisia Bertta ja Pertsa ovat ratsastaa? Onko Pegu laiska vai miksi siitä ei tykätä? Nimimerkillä olen käynyt muutamaa tuntia seuraamassa..

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: upo 
Päivämäärä:   30.5.20 20:39:50

Bertta on aika hidas, mutta parantunut kevään mittaan. Ei hötkyile mihinkään suuntaan, mutta sille laukkaaminen on hankalaa.

Pertsa tullessaan heitteli aika hyvin ratsastajia alas, mutta on kait alkanut nyt käyttäytymään hyvin. Todella hienot liikkeet, mutta ainakin tällä hetkellä käy vain paremmilla ratsastajilla.

Pegu on laiska ja ollut kipeänä, siksi käy maksimissaan (jollei ole muuttunut) tunnin päivässä. Ainakaan omaan silmään ei ole vieläkään kunnossa ja siksi harmittaa, että asiakkaat joutuvat "kuntouttamaan" sitä. Minusta maksavien asiakkaiden ei kuuluisi tehdä tätä, vaan henkilökunnan. Tulkoot tunnille sitten kun on kunnossa.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: Tähtipää 
Päivämäärä:   30.5.20 23:17:15

upo: voisitko vinkata, mitkä tallin (hevoskokoisista) hevosista ovat mukavia ratsastaa? Potentiaalisen uuden asiakkaan korvaan nuo kolme mainittua vaikuttaa kaikkea muuta kuin kivoilta ratsastuskouluhevosilta :(

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: Tähtipää 
Päivämäärä:   30.5.20 23:44:40

Niin ja vielä pari päivää sitten hopotissa näkyi Hellu-niminen heppa, mihin se hävisi? Ei sopinut tunneille?

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.5.20 23:51:01

En kylläkään sanoisi pegua laiskaksi
Pertsa on käyttäytynyt nyt tunneilla hyvin ja on monien suosikki.
Bertta on kehittynyt paljon ja ei säiky mitään
Laukka on todella mukava.
Tähtipää: itse voisin sanoa että kaikki muut ovat mukavia ratsastaa paitsi savanna..on herkkä pohkeille ja voi protestoida potkimalla

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   31.5.20 13:03:31

bertta kyllä laukkaa jos ratsastaja osaa nostaa laukan

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: Birdie 
Päivämäärä:   31.5.20 15:59:48

Jos muut laukkaavat uraa pitkin, miksi Pertsan kanssa pitää vain kävellä keskellä kenttää? Riehuuko se muuten? Onko tuo nyt reilua ratsastajaa kohtaan, että ei voi tehdä samoja asioita kuin muut ratsukot? Ja silti Pertsa on monien suosikki? Epäilen.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.5.20 22:04:30

Ei millään tunnilla minkä itse olen nähnyt niin ei pertsalla ole tarvinnut kävellä vaan laukata siinä missä muutkin eikä ole riehunut mitään.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: mie vaan 
Päivämäärä:   4.6.20 21:23:51

Tkylä on ihan jees paikka, mutta hevosten taso on iso miinus. Raakileita osaamattomia suurin osa. Ennen siellä oli tosi kivoja, osaavia hevosia.

  Re: Tolkinkylä (Vantaa)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.6.20 22:14:32

Mie vaan: kerros ihmeessä ne raakileet ja osaamattomat
Eipä niitä ole.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.