Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tallihakusessa 
Päivämäärä:   1.4.20 16:33:32

Hei! Etsin tällä hetkellä Kuopiosta paikkaa missä jatkaa ratsastusharrastusta, niin onko millaisia kokemuksia Ratsastuskeskus Ilosta?

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.4.20 23:05:41

Kannattaa käydä itse kokeilemassa.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.4.20 10:57:36

Olen käynyt tunnilla vain kerran, siitäkin aikaa jo viitisen vuotta (ellei enemmänkin). Puitteiltaan kuitenkin kiva paikka. Maneesiin pääsee sisäkautta, Sorsasalon iso kisakenttä ihan pihassa (pääseekö oppilaat osallistumaan niihin kisoihin?). Plussaa ehdottomasti myös tästä korona-ajan toiminnasta. Toimivat paljon vastuullisemmin kuin monet muut alueen tallit.

Opetuksesta ja hevosista en osaa sanoa mitään, koska se opettaja, jonka tunnilla olen käynyt, ei opeta enää tallilla (Sari). Mutta ehdottomasti suosittelen kokeilemaan :)

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Ilo 
Päivämäärä:   6.4.20 01:56:53

Huonoja kokemuksia, mutta kokeilemalla selviää onko itselle sopiva.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tallihakusessa 
Päivämäärä:   8.4.20 11:10:50

Ilo, millä tavalla huonoja kokemuksia? En haluaisi käydä huvikseen kokeilemassa jos ei olekkaan hyvä paikka. Itselle tärkeää on että hevosia kohdellaan hyvin ja että henkilökunta on mukavaa.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tipu 
Päivämäärä:   12.4.20 09:23:16

Kiva talli ja tilat, tuntisysteemi kaikkine koukeroinen vähän outo alkuun. Vakiotunnin lopettaminen erityisen hankalaa, oli syy mikä tahansa.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   12.4.20 13:27:08

Tämä kopioituna suoraan ILON sivuilta;
Mikäli asiakas haluaa irtisanoa ratsastustuntisopimuksensa päättymään Ratsastuskeskus ILOssa, voi hän tehdä sen jaksojen vaihtuessa. Ilmoitus ratsastustuntisopimuksen purkamisesta tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen ratsasta@ratsastuskeskusilo.fi. Purkamisilmoitus tulee tehdä seuraavaa jaksoa koskien viimeistään seuraavina päivämäärinä:

Jaksoa 1 koskevat irtisanomiset 7.7 mennessä

Jaksoa 2 koskevat irtisanomiset 7.10 mennessä

Jaksoa 3 koskevat irtisanomiset 7.1 mennessä

Jaksoa 4 koskevat irtisanomiset 7.4 mennessä

Mielestäni varsin selkeä ohje.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Irmeli 
Päivämäärä:   17.4.20 15:01:12

Kaikki hevoset eivät sovellu ratsastuskoulukäyttöön mielestäni ja opettajien taso vaihtelee todella paljon liikenneohjauksesta tasokkaaseen opetukseen.
Vähän riippuu siitä, kenen tunnille pääset/joudut, että mitä saat irti.

Hepoilla pienet hiekkatarhat, eikä niissä puita/katoksia. Lisäksi lyhyt tarhausaika ja tarhaavat yksin.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   17.4.20 17:29:18

Hei vaan " Irmeli" ja muut, ketkä täällä kertoilette Ilosta mitä sylki suuhun tuo. Edellinen kirjoittelu tuolla ratsastusosion puolelta onkin nettipoliisilla tutkimuksissa ja perästä kuuluu.
Kommentoida ja arvostella toki saa, mutta katkerana kirjoitettua virheellistä tietoa ei tarvitse jakaa. Siitä joutuu vastuuseen.
Meillä Ilossa osa hevosista tarhaa yksin, koska niin viihtyvät hyvin. Osa taas tarhaa kaverin kanssa, kun se on toisille hevosille sopiva tapa. Tarhat ovat ihan normaali kokoisia kaupunki tallin tarhjoja, kuten alueen kaikilla talleilla on.

Laidun aikaan ovat kyllä isommissa porukoissa ja viihtyvät hyvin.
Mitä tulee hevosten sopivuuteen ratsastuskouluun, niin meillä on monen tasoiselle ratsastajalle sopivia hevosia/poneja. Kaikki soveltuvat hyvin tuntikäyttöön, mutta toki osa hevosista on tarkoitettukin vain meidän kokeneemmille ratsastajille, jotka arvostavat myös laatua.
Opettajat ovat kaikki osaavia ja opettavat ilolla ja motivoituneesti kaiken tasoisia ratsastajia.
Tervetuloa vaan kokeilutunnille ja tekemään omat havainnot tallista.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

LähettäjäHienoa 
Päivämäärä:   17.4.20 17:55:18

Hyvä Pirjo.Hienoa että oikaiset asioita,sitä harva uskaltaa tehdä.Kaikkea hyvää sinne.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: ihmettelijä 
Päivämäärä:   18.4.20 09:13:46

Tätä olen ihmetellyt jo aikaisemmin, mutta Ilo on ainoa talli, josta ei saa kokemuksiaan tai mielipiteitään kirjoittaa täällä, jos ne ovat negatiivisiä.

Ei jää oikein hyvä tunne uhkailusta :(

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   18.4.20 09:40:41

Ei ole kyse siitä, että Ilosta ei saisi kokemuksia tai mielipiteitä kirjoittaa. Otamme niitä ihan Ilomielin vastaan :) Sen sijaan virheellistä tai väärää tietoa ei ole oikeutettua kirjoittaa , ei meistä, eikä muista talleista.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: ihmettelijä 
Päivämäärä:   18.4.20 11:47:53


Irmelihän kirjoittaa, että "mielestäni" eli hänen oma mielipiteensä asioista.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tallihakusessa 
Päivämäärä:   19.4.20 17:02:02

Irmeli,
Okei, ei kuulosta kyllä kauhean hyvältä. Itselle nimenomaan tärkeää että hevoset ovat tyytyväisiä ja pääsevät toteuttamaan lajityypillistä käyttäytymistä. Kuopion alueella ei vaan taida oikein löytyä paikkaa missä hevoset olisivat koko päivän ulkona/jopa pihatossa?

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   23.4.20 19:28:40

Keskimäellä on.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.20 23:03:57

En tiedä Kuopiosta yhtään ratsastuskoulua, jossa olisi pitkät tarhausajat. No miksi? Siksi, että niiden hevosten on pakko tulla sisälle ennen tunteja, jotta ne voi laittaa valmiiksi sitten tunneille.

Miten keskimäessä toimitaan, jos siellä tarhaavat iltaan asti? Voisiko heidän tavastaan ottaa muut vinkkejä? Itse en käy ratsastuskouluissa (oma hevonen), mutta olen tainnut melkein kaikilla Kuopion talleilla käydä irtotunnilla. Jokaisessa on puolensa.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.20 00:56:23

Hui, tässä tulikin rajua tekstiä.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tallihakusessa 
Päivämäärä:   24.4.20 11:30:16

..,
Ymmärrän sen että ratsastuskoulussa hevosten pitää tulla sisälle ennen tunteja. Mutta jos ne menevät aamulla pihalle ja tulevan ennen tunteja sisälle niin siinä on mielestäni jo aika pitkä tarhausaika. Toki jos tämä esim. vielä puolittuu että tarhoja ei ole tarpeeksi niin sittenhän aika on ihan olematon.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: hahaa 
Päivämäärä:   24.4.20 11:48:22

Tallihakusessa; sinähän vasta huvittava olet :) :) aloitat topiikin kysymällä kokemuksia Ilosta, kun kerrot etsiväsi tallia alueelta. Nyt viimeisessä viestissäsi tunnut jo tietävän, että mitenkä Ilossa hevosia tarhataan :)
Tämä on kyllä huvittava foorumi seurata katkeria ihmisiä.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tallihakusessa 
Päivämäärä:   24.4.20 12:22:53

Hahaa,
En kyllä tarkoittanut Iloa vaan ratsastuskouluja noin yleisesti.

Ylipäätään olisi hyvä jos ratsastuskoulujen toiminta olisi läpinäkyvämpää, ja esim sivuilla kerrottaisiin kuinka pitkän ajan hevoset viettävät ulkona, kuinka monta kertaa päivässä ne saavat heinää yms.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: hahaa 
Päivämäärä:   24.4.20 13:41:53

Tallihakusessa; lue tämän topiikin otsikko! Täällä olisi tarkoitus keskustella Ilosta, eikä yleisellä tasolla talleista.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   24.4.20 13:57:42

Tallihakusessa ja muut nimimerkit, pohditte täällä aivan turhaan Ratsastuskeskus Ilon hevostenhoitoa, kun ette tunnu tietävän tallin käytäntöjä lainkaan.
Meillä hevoset tarhaavat klo 7-20:30 välillä näin valoisana vuoden aikana. Talvella tullaan sisälle klo 15 maissa.
Heinää meillä jaetaan 5 x vrk:ssa ja muutoinkin huolehditaan hevosista hyvin. Karsinoissa on riittävästi kuivikkeita, hevoset kengitetään säännöllisesti ja varusteista pidetään hyvää huolta muutamia asioita mainitakseni.
Meillä on myös nettisivujen kautta avautuva yhteydenotto kaavake, jonka kautta voitte myös halutessanne kysyä talliin tai hevostenhoitoon liittyviä kysymyksiä, vastaamme niihin mielellämme.
Nyt koronaviruksen vuoksi en voi pyytää valitettavasti tulemaan tutustumaan talliin, kun tallilla voivat käydä vain ratsastavat asiakkaat. Mutta kokeilutunnin voi sähköpostin kautta halutessaan varata.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Tallihakusessa 
Päivämäärä:   24.4.20 15:14:32

Hahaa,
Joo kyllä, Ilo vaikutta nettisivujen perusteella kaikista potentisimmalta paikalta ja sen takia kysyinkin sieltä kokemuksia.
Tuossa kuitenkin otettiin esille yleinen käytäntö ratsastuskouluilla ja vastasin siihen. Turhaa alat vouhottamaan.

Pirjo,
minäpäs olen sitä kautta yhteydessä! Kunhan tämä korona hässäkkä helpottaa niin täytyy tulla tallille tutustumaan.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.4.20 21:58:02

Ilo vaikuttaa hyvältä paikalta ja uskon, että hevosista pidetään hyvää huolta :)

Yleisesti kaikista Suomen ratsastuskouluista: olisi tosiaan kiva, jos nettisivuille (tai facebook-sivuille tai missä ne sivut sitten ovatkin) laitettaisiin tietoa hevosten hoidosta. Juurikin tarhausajat, kesälomat, ruokinnat (saavatko heinää kaksi vai kuusi kertaa vuorokaudessa, tai onko jopa heinäautomaatit). Nykyään asiakkaat osaavat arvostaa myös hevosten hyvinvointia ja mahdollisimman lajityypillistä elämää, joten talleilla, joissa hevosista pidetään hyvää huolta, sen kertominen olisi varmasti myyntivaltti.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: kukkuu 
Päivämäärä:   23.5.20 18:35:18

Millainen omistaja/henkilökunta on?

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.20 18:43:37

En tiedä onko meno muuttunut siitä kun itse kävin, mutta silloin hevosista iso osa tarhasi vain puoli päivää, siis n. 11 maissa oli tarhavaihto jolloin osa tuli jo sisään, osa meni ulos.

Tuntihevosia oli tosi äkäisiä, yhdestäkin varoitettiin olemaan kävelemättä sitä kohti maneesissa, saattoi hyökätä päälle. Pikkuponeja surutta myös hakattiin raipalla (tai välillä jopa kahdella) jos jäi jumittamaan. Ihmekös tuo ettei huvittanut olla töissä...

Ilmapiiristä en itse pitänyt, henkilökunta saattoi kesken kaiken asiakkaiden keskellä lukittautua toimistokoppiinsa supisemaan, ei kuulunut muuta kuin naurua tallin puolelle. :( Todella ikävä fiilis jäi kaikin puolin. Kovasti nettisivut ja puheet yrittävät säilyttää imagoa yllä, mutta aivan eri kuva jäi kun on käynyt paikan päällä.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.20 18:44:32

Keskimäellä tosiaan iso osa hevosista asuu pihatoissa, joten siksi pääsevät olemaan pitkään ulkona. Osa on yöt sisällä.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.5.20 19:33:46

Eiköhän tämäkin keskustelu kohta poisteta, kun joku on taas alkanut levittää valheita. En usko, että yhdessäkään Suomen ratsastuskoulussa HAKATAAN hevosia raipoilla. Eli ÄLKÄÄ PUHUKO P*SKAA. On aivan eri asia käyttää raippaa hevoselle merkiksi, jos se ei reagoi pohkeeseen kuin "hakata raipalla".

Olen käynyt Ilossa kaksi kertaa ratsastamassa vuosia sitten, tosin en muista, oliko se silloin jo Ilo vai vielä Sorsasalo. Joka tapauksessa mitään hakkaamista tai muuta ei todellakaan siellä ollut. Hevosia kohdeltiin asiallisesti ja niillä ratsastettiin asiallisesti.

Negatiivisiakin kommentteja on lupa kertoa, mutta niiden täytyy pysyä totuudessa. Ei liioittelua eikä rikkinäistä puhelinta. Kannattaa ajatella niin, että ei kirjoita sellaista, mitä ei pysty omalla nimellään kirjoittamaan.

Taitaa melkein jokaisella tallilla olla tuntihevosilla lyhyet tarhausajat. Se on ikävää, mutta ihan ymmärrettävää, koska jos tunnit alkavat klo 15, ei hevoset vaan voi olla ulkona 18 asti. Kiva kuulla, että Keskimäellä hevoset ulkoilevat kunnolla tai saavat asua jopa pihatossa :)

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: oma kokemus 
Päivämäärä:   23.5.20 19:54:24

Itse kävin tallilla, jossa hepat sai olla ulkona siihen saakka, kun itse aloittivat työt. Kun lopettivat työt, vietiin takaisin tarhaan. Olivat aamu seiskasta ilta kasiin, kesäisin laitsalla läpi yön.
Toki aiheuttaa enempi työtä kuin se, että kaikki otettaisiin sisälle ennen eka tuntia ja sitten jäävät sisälle, mutta hepat tykkäsi ja yhtään äkäistä siellä tallilla ei ollut.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.20 06:45:07

--, voi kun olisikin valhe. Ihan tosissaan olin katsomassa tuntia, poni rupesi jumittamaan keskelle kenttää. Jossain vaiheessa tunnin pitäjä/tallin omistaja antoi ratsastajalle toiseenkin käteen raipan, ja ihan oikeasti käski ratsastajaa käyttää molempia raippoja vuorotellen että poni lähtisi liikkeelle. Enkä todellakaan valehtele, jos tallin omistajalta tulee jotain vastaansanomista tähän, niin tiedänpähän ainakin itse vielä varmemmin millainen paikka se oikeasti on.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.20 06:46:23

Ja lisätään vielä, että annoin kyllä itse firmalle tästä palautetta silloin, siksi en koe tarvetta sanoa enää täällä sitä omalla nimelläni. :)

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: so 
Päivämäärä:   25.5.20 10:35:56

- : no huh, aikamoista touhua!

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: off topic 
Päivämäärä:   31.5.20 17:09:02

Onko se vanhin "ope" raskaana?

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.20 21:03:26

Off topic, jos se on edes oikea nimesi, mitä toisten asiat sulle kuuluu?

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Jeh 
Päivämäärä:   5.6.20 08:13:19

Aika todennäköisesti "Off topic" ei ole kenenkään ristimänimi :)

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 16:17:52

Jeh, jos se oikea nimesi edes on, en itse asiassa niin olettanutkaan.
Ihmetyttää vain että miksi An..joku vatupassi viitsii ja jaksaa täällä nimimerkin takaa täysin asiaan liittymättömiä toisten yksityisasioita kysellä.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: tina 
Päivämäärä:   7.6.20 20:39:32

Pääseekö kisaamaan ulkopuolisiin?

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Off topic 
Päivämäärä:   8.6.20 14:50:37

-: Ei toki kuulu, mut näkyy:)
Ja en ole An... (mikä ihme se onkin) enkä myöskään vatupassi :D

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.20 21:32:07

Mun mielestä on vatupassin käytöstä spekuloida toisten, tunnistettavissa olevien yksityishenkilöiden yksityisasioilla julkisesti, varsinkaan kun ei liity aiheeseen oikein mitenkään.

Asiaan, Ilo on ok talli mun mielestä.
Puitteet ehkä Kuopion parhaat, itse tykkään opettajista. Hevosista osa oikein hyviä, osasta en pidä yhtään. Joustoasiakkuusmalli teoriassa hyvä mutta käytännössä vaatisi ehkä hiomista että siitä saisi kaiken hyödyn. Toisaalta jos ratsastus ainoa iltameno ja pystyy menemään tunnille ”milloin vain” on varmaan huippuhyvä systeemi eli vikaa ehkä minussakin.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: uno 
Päivämäärä:   11.6.20 19:59:23

Kävin vähän aikaa, mut en tykännyt niistä opettajista, joiden tunneilla kävin, enkä osasta hevosia.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   15.6.20 16:52:39

Olisi kiva, jos päästäisivät ulkopuolisiin kisoihin.

  Re: Ratsastuskeskus Ilo

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   16.6.20 11:25:51

Opettajien taso vaihtelee omaan makuuni liian paljon, eikä etukäteen tiedä, kenen tunnille joutuu/pääsee.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.