Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjäthe writer 
Päivämäärä:   18.11.19 16:45:41

Ooks sä kokenu tallilla/valmennuksessa/ratsastustunnilla väkivaltaa? Henkistä, psyykkistä, fyysistä, seksuaalista?

Kerään näitä asioita ja sanoja (jos näitä ees tulee :')) artikkeliin, ja tietenkin anonyymisti. Pienenkin asian ja kokemuksen jakaminen olis mahtavaa! <3

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

LähettäjäMami 
Päivämäärä:   18.11.19 17:13:40

Tutustumiskäynnillä uusi opettaja käyttäytyi törkeästi halveksien ja itsekseen mutisten. Palautteeseen ei vastattu. Tallilla ollut työntekijä sanoi, että hän on vähän kovaluonteinen. Eli hänen käytöksensä sai omistajan siunauksen.

Oma ratsastuksen opettaja harrastaa valikoivaa kuuloa. Saa varmaan kiksejä siitä, ettei kysymys häntä heti tavoita. Muuten ok, mutta ihmettelen näitä käytöstapoja, kun kaikki me jotain päteviä ammattilaisia omalla sarallamme olemme, mutta ei silti asiakaskuntaa nöyryytetä.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.19 19:27:07

Eräällä Sipoolaisella ravitallilla tallinpitäjä hiplaili rinnoista hevoseni hoitajaa/liikuttajaa joka oli 16v.minullekkin tarjosi seksipalveluja koska oli velkaa minulle.(olin maksanut Heinäkuorman rahan puutteen takia).Väkivaltaa minusta tämäkin.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Suomenputte 
Päivämäärä:   19.11.19 15:33:53

Olen, henkistä ja helv*tin kamalaa sellaista...

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Es 
Päivämäärä:   19.11.19 17:05:38

Kyllä

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   19.11.19 17:37:21

en luojan kiitos.olisi harrastus jo ajat sitten loppunut.en ole.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   22.11.19 13:05:42

Kyllä! Henkistä ja osittain fyysistä... Vanhempi tyttö kuka oli paljon kokeneempi hevosten kanssa kuin minä niin esitti mukavaa ja halusi mukamas auttaa. Kun kysyin hänen mielestään jotain "noloa" niin kertoi kaikille tytöille tallilla ja alkoivat kiusaamaan. Hän myös nauroi kippurassa karsinan vieressä kun hevonen liiskasi minut seinään niin että oikeasti sattui. EI siis tullut mieleenkään kysyä tarvinko apua tai sattuiko minua.

Nyt vanhempana jätin jopa viemättä oman hevoseni uudelle tallipaikalle viime vuonna missä hänen hevosensa oli. Onneksi näin hänet tallin pihassa kun menin toisen kerran katsomaan paikkoja.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Sippi 
Päivämäärä:   27.11.19 14:25:29

Kyllä henkistä

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: ;) 
Päivämäärä:   27.11.19 20:24:33

Täällä olen tallityyppien tekemänä

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Isse 
Päivämäärä:   28.11.19 06:28:24

Tallilla tavaroiden viemistä

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Talli 
Päivämäärä:   28.11.19 08:31:17

Olen haukkumista koska ei ollu merkkivaatteita.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Keppis 
Päivämäärä:   24.1.20 09:01:07

Erään tallin omistaja oli ilmeisesti suivaantunut vuokralaisestaan ja hän oli todella töykeä tämän asiakkaita kohtaan, vaikkei suoranaisesti ollut mitään asiaa tulla vuokralaisen puolelle.

Kerran tuli maneesiin kesken kaiken ison oven avaten eikä mitään huudellut ennakkoon ja hevoseni tästä riemastuikin... Itselläni murtui pari kylkiluuta ja en oikein vieläkään tiedä uskaltaako asiaa lähteä viemään eteenpäin kun on kumminkin sana-sanaa vastaan tilanne lähtökohtaisesti.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   25.1.20 19:36:43

Henkinen on ihan perushomma, monessa paikassa oon kokenu ja esim työnantajalta erityisesti.

Fyysistä kerran kun tallinpitäjän isä uskoi erästä paskanpuhujaa joka väitti että olin häntä uhannut vetää turpaan, ni tää pappa sit tuli nyrkin kans heilumaan

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.1.20 20:10:22

Aikoinaan 80-luvulla eräällä ratsastuskoululla hoitajat saivat viedä tallille hoidokilleen harjapakin. Minä köyhän perheen lapsena en saanut hienoa ja kallista muovista vaan näppäränä rakensin itse sellaisen puusta. Se oli maalattuna ihan hienokin. No sehän tallilla sitten tallityttöjen toimesta rikottiin ja nahkasta tehdyt "saranat" saksittiin rikki. Hoitovihko revittiin ja töherrettiin. Kultaisella kasarilla pyörimme myös jonkun aikaa ravitallilla missä oli myös hevosmiehinä tunnettujen vähemmistöjen edustajia. Eipä silloin metoo-liikkeitä tunnettu kun nuorille tytöille miehet suuta soittivat, myös kantasuomalaiset. Muistan myös tyttöjä juoksuttettavan pitkin pihaa kun ravureita lääkittiin jollakin, aine kuitenkin pistettiin hevoseen. Täyden lääkeruisku kädessä sitten oli miesten hupia kiljuvia tyttöjä juoksuttaa.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   26.1.20 20:50:03

Aikuisena olen kokenut opettajan taholta selvää simputusta niin että menin välillä täysin lukkoon hevosen selässä.
Omille tutuilleen ja paikkakunnan rikkaille oli taas mielinkielin.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.1.20 00:17:47

Kyllä, syrjintää

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   27.1.20 08:52:11

Kyllä olen. Tallinpitäjä lyönyt minua päähän teräaseella ja siitä ambulanssi haki ensiapuun.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   27.1.20 11:00:12

90-luvulla pienempiään kiusaava "hoitajamafia" oli ratsastuskoulun vakivarustus. Nokkimisjärjestykseen kuului ykkös- ja kakkos- ja varahoitajat. Alinta sakkaa olivat ne jotka vasta jonottivat omaa hoitohevosta. Ja sitten kaksi "tallimestaria", jotka käyttäytyivät niin hävyttömästi ettei ole ennen nähty.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: koko 
Päivämäärä:   27.1.20 18:50:36

Mua on uhkaillut yksäritallilla erään toisen hevosen omistaja ihan tässä lähiaikoina. Ja kun vielä varmistin asian henkilöltä, että "uhkailetko mua", niin vastasi kyllä. Ruma, suuri, kovaääninen ääliö. Jos kirjoitan etunimen tähän, niin kaikki taatusti tietävät tyypin.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.4.20 05:51:24


Lähettäjäkoko
Päivämäärä27.1.20 18:50:36

Mua on uhkaillut yksäritallilla erään toisen hevosen omistaja ihan tässä lähiaikoina. Ja kun vielä varmistin asian henkilöltä, että "uhkailetko mua", niin vastasi kyllä. Ruma, suuri, kovaääninen ääliö. Jos kirjoitan etunimen tähän, niin kaikki taatusti tietävät tyypin”

Onko tämä mistä päin?? Tai nimeä sanoa? Itsellä tällä hetkellä etsinnässä pieni yksäritalli ja olen muutamaa käynyt katsomassa, ja yhdessä ainakin oli sellaisen ”kiusaajan” oloinen henkilö jotenkin...

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: ei omalla 
Päivämäärä:   3.4.20 10:49:36

Pääsääntöisesti olen tutustunut hevospiireissä mukaviin ihmisiin. Nelikymppisenä törmäsin tallilla ensimmäisen kerran hevosihmiseen, joka teki elämästäni @!#$ä muutaman vuoden ajaksi. Kiusasi, sabotoi, varasti ja valehteli päivittäin, en ollut todellakaan ainoa uhri. Erästä hoitajatyttöä myös löi, väitti tätä valehtelijaksi. Todella epätasapainoinen ja epämiellyttävä henkilö. Oli erittäin uskottava kun varmaan itsekin uskoi omiin valheisiinsa ja sai maalattua mustan valkoiseksi. Todella kamala ihminen. Olen joka päivä kiitollinen, ettei tarvitse enää olla samalla tallilla hänen kanssaan, enkä toivo hänelle mitään hyvää elämässä, vaikka se onkin väärin.

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: koko 
Päivämäärä:   4.4.20 19:53:14

??: ei ole pienellä tallilla...

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Kyl vaan 
Päivämäärä:   6.4.20 00:07:07

Itse koin vuosia henkistä väkivaltaa ja hevonen (luonnollisesti) fyysistä, pienellä kotitallilla. Hevosen hoitamattomuuden/huonon hoidon kautta myös kostettiin minulle jotain (en vieläkään tiedä mitä, enkä kyllä aio kysyäkään).

ei omalla: tiedetäänköhän sama ihminen täältä etelästä, tullut tuolta vähän ylempää..

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: noup 
Päivämäärä:   6.4.20 12:37:17

kyl vaan, oliko T.M?

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Kyl vaan 
Päivämäärä:   6.4.20 17:45:02

noup: ei valitettavasti, näitä skitsoja tällä alalla riittää

  Re: Ooks sä kokenu tallilla väkivaltaa?

Lähettäjä: Kyl vaan 
Päivämäärä:   6.4.20 17:48:52

koko: alkaako etunimi M-kirjaimella ? Etelässä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.