Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Laalaa 
Päivämäärä:   30.10.19 11:47:14

Cami ja Elari kääntyy ensi vuonna jo 18-vuotiaiksi, aika korkea ikä tuntihevoselle. Ovatko jo kevyemmällä käytöllä? Alastra, Wendi ja Fellakin tulevat 15-vuotiaiksi, alkaa (toivottavasti) pian hevosia vaihtumaan vauhdilla. Noin hyvien työmyyrien ansaitsisi päästä eläkepäiville yksityisen hoivaan eikä suoraan ratsastuskoulusta monttuun.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Ho 
Päivämäärä:   30.10.19 16:39:43

eikö tuolla juokse kipeitä ja vanhoja ? en ite käy mutta kuullu juttua tuosta

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.19 11:53:36

Yhtään kipeää tai liian vanhaa en ole tunnilla nähnyt.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Kannattaa 
Päivämäärä:   31.10.19 12:12:56

käydä Ho itse paikan päällä ja muodostaa oma mielipide faktojen pohjalta eikä uskoa jokaista juttua mitä kuulee.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: :DD 
Päivämäärä:   31.10.19 14:22:41

Ihanko tosi joku on sitä mieltä että 14-17 vuotiaat hevoset on liian vanhoja käyttöön : Dddddd

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.19 14:34:35

Maailman cupinkin voitti sunnuntaina 16v hevonen

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Ho 
Päivämäärä:   31.10.19 15:42:27

niin eihän se ikä välttämättä mitään tarkoita tiedän opetus työssä olevia toimivia 20 -vuotiaita hevosia . Lähinnä se kunto oli pointtina , afrika niminen hevosesta kyllä puhuttiin hevostallin keskusteltuissa myös mutta se taitaa jo olla muualla

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Minusta 
Päivämäärä:   31.10.19 21:54:57

Ikä ei sinänsä kerro mitään ja tosiaan yli 20-vuotiaitakin menee tunneilla. Vanhat hevoset (kuten hevoset yleensäkin) pysyvät kunnossa liikkumalla. Edellyttäen tietysti, että ovat terveitä, sairaslomalaiset ovat eri asia. Yksityiskäytössä saattaa liikunta jäädä liian vähäiseksi, mikä ei sekään ole hyväksi.

Toki pitäisi iäkkäiden hevosten työmäärää (ratsastuskouluissa) vähentää eikä juoksuttaa useita tunteja päivässä rankoilla tunneilla.. Enkä nyt sano, että näin tehtäisiin tässä ratsastuskoulussa vaan totean ihan yleisellä tasolla.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.11.19 16:06:57

Cami ja Elari ovat ihan tyytyväisen oloisia ja reippaita. Fella sen sijaan olisi minusta jo aikapäiviä sitten voinut siirtyä yksityiskäyttöön. Osaavilla liikkuu kyllä kivasti mutta valitettavasti 98 prosenttia ratsastuskoululaisista ei ole osaavia ja homma on mustalle tammalle pakkopullaa. Säälittää.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Ik 
Päivämäärä:   4.11.19 15:20:00

Ei varmaa teidän ongelma

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   16.11.19 00:03:00

Opettajat valitettavasti kommentoivat ratsastajia hyvin epätasaisesti - toisia, jotka ovat selvästi hyvää pataa opettajan kanssa, kommentoidaan jatkuvasti, kun taas joku saattaa saada vain kaksi kommenttia koko tunnin aikana. Tunneilla ei myöskään jaeta minkäänlaisia loppupalautteita, joihin olen tottunut muissa ratsastuskouluissa. Toinen opettajista ei myöskään suunnittele tunteja ollenkaan, vaan "vetää lonkalta" eikä tunneilla ole mitään teemaa. Kehittyminen tällä tallilla on siis valitettavasti hieman vaikeaa.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Ratsastelijatäti 
Päivämäärä:   16.11.19 15:47:40

Nimimerkki Höh ^

En käy Oulunsalossa, mutta ainakin joskus siellä oli käytössä "todistukset" eli annettiin paperilla palautetta siitä, mikä ratsastuksessa on hyvää ja missä on kehittämisen tarpeita. Toki ei noita usein ollut, pari kertaa vuodessa? Varmaan joku tietää paremmin. Tuollaista kirjallista palautetta kai saivat vakituntilaiset, ja vain yhtenä päivänä/ryhmä niitä kirjoitettiin, joten ei auttanut olla silloin poissa, mikäli paperin halusi.. Toki ei tällainen mielestäni mitenkään korvaa jokaisen tunnin jälkeen annettavaa palautetta, kaikille tasapuolisesti.

Oulunsalossa on ainakin aikaisemmin kerätty asiakkailta aktiivisestikin palautetta ja kehittämistoiveita. Talli on siis pyrkinyt kehittymään ja palvelemaan asiakkaitaan aina vaan paremmin. Onko tähänkin tullut muutos? Mainitun palautteen saattoi antaa nimettömänäkin.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   16.11.19 16:49:51

Palautteet kerran vuodessa asiakkailta kerätään vieläkin ja kehittämisehdotuksiin vastataan nettisivuilla ja risut ja ruusut käydään läpi henkilökunnan kanssa. Tekstarilla olen sina saanut linkin vaikka olen vaan satunnainen kävijä. Myös sähköpostilla olen saanut aina vastauksen kun olen palautetta laittanut. Eli ei moittimista.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Hemppu 
Päivämäärä:   17.11.19 11:35:24

Todistukset ja asiakaspalautteen kerääminen on edelleen tapana! Ja nettisivuilla julkaistaan erikseen aikataulu todistusten kirjoittamisesta, jolloin voi käydä toisella tunnilla hakemassa itselleen todistuksen, jos ei omalle tunnille pääse.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.11.19 13:07:40

Joka tunnilla lyhyt palaute jokaiselle olisi paljon parempi.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: some 
Päivämäärä:   17.11.19 19:50:49

Vieläkö se nuori miesope somettaa kännykällä tunnin lopussa :D eipä siinä paljon palautetta ehdi antaa ...

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Kokeilija 
Päivämäärä:   17.11.19 23:17:49

Itsekin olin joku aika sitten kokeilemassa tunnilla mutta muuten tykkäsin tallissa ja heppakin oli ihan kiva sekä tallissa oleva henkilökunta. Mutta hieman häiritsi että tunnin pitäjä tuli noin 10-15min myöhässä manesiin pitämään tuntia ja sitten välillä käytti kännykkää tunninpiton aikana. Laskin myös tunnin aikana että sain yhden kommentin omasta ratsastuksessa :D No toisaalta Tulipa testattatua ja se mikä ei sovi toiselle passaa toiselle mutta omaan makuun tallin opettajan opetustyyli ei passannut.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   18.11.19 12:36:02

Palautetta on annettu, vaan eipä ole mikään valitettavasti muuttunut kuin ehkä hetkellisesti.

Kerran vuodessa annettu kirjallinen parin rivin mittainen palaute ei mielestäni missään tapauksessa korvaa joka tunnin lopuksi jaettua suullista palautetta kehityksest.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.11.19 09:39:41

ok

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   28.11.19 16:09:05

ok

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.12.19 19:36:04

Opettajien puhelimen räpläys ei ole kiva. Sen verran kalliita tunteja että luulisi open olevan 100 % hereillä. Tauoilla on sitten aikaa somettaa.

Onko muiden mielestä ub:lla kaikki ok? Siitä on tullut kovin säikky ja epäluuloinen mitä ei ole ollut aiemmin. Myös Magyar on alkanut käyttäytyä ikävästi satuloitaessa. Itseä hlökohtaisesti hirvittää mennä satuloimaan kun hevonen yrittää potkia. Oletus kuitenkin on että ratsastuskoulussa turvallisia hevosia.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Meikö 
Päivämäärä:   3.12.19 23:01:53

Valitettavasti ub:n kohdalla vaikuttaa vähän siltä kuin pelkäsinkin kun se tuli, eli ei sovellu ratsastuskouluun herkän luonteensa vuoksi

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Sisukas 
Päivämäärä:   4.12.19 01:48:16

Minkälaisena vastaanotto teillä on ollut tallilla nykyään? On ollut jo pitemmän aikaa epämiellyttävä mennä tallille jos toimistossa istuu hyvin tyytymätön ihminen jonka ulosanti on muuta kuin positiivista. Ovatko muut kokeneet saman?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   4.12.19 15:02:46

Ei ikinä ole ollut tyytymätöntä tai hapanta ihmistä vastassa toimistossa! Linda etenkin aina herttainen ja aurinkoinen, samoin kaikki muut! Ootkohan erehtynyt tallista? Tai oletko itse tyytymätön ja negatiivinen, vastapuoli voi olla myös peili omalle käytökselle.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   4.12.19 17:06:07

En ole minäkään kyllä huomannut, että henkilökunta olisi jotenkin huonolla tuulella tai muuta. Olen saanut tosi hyvää asiakaspalvelua ja se onkin ollut asia, joka on jo vuosia pysynyt tällä tallilla hyvänä.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Xz 
Päivämäärä:   4.12.19 17:54:32

Jos ei ole in ja on kommentoinut jotakin, jota ei olis saanut niin silloin saa tympeää naamaa ja pitkään.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Arpi 
Päivämäärä:   4.12.19 23:31:58

Jos ei osaa oikein toimia niin kuulee kyllä huudolla tehneensä väärin. Aiemmin ollut mukava käydä, nykyisin saa pelätä mistä saa huudot seuraavaksi.
Kännykän näpläys on iso miinus tunneilla. Sen olen itsekin paikan päällä todistanut kun keskittyminen siirtyy kännykkään eikä opettamiseen.
Täytyy alkaa katsomaan uutta tallia missä olisi asiallinen asiakaspalvelu ja opettaja joka opettaa alusta loppuun.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: joku vaan 
Päivämäärä:   5.12.19 07:06:03

Minäkin olen vuosien varrella huomannut, että hyvä asiakaspalvelu on pärstäkertoimesta kiinni. Jos asiakas joutuu jostain syystä epäsuosioon on kohtelu jäätävää. Moni onkin tässä vaiheessa vaihtanut tallia.
Jännityksellä olen odottanut käykö niin jossain vaiheessa omalle kohdale. Olenkin yrittänyt olla asiakkaana mahdollisimman hajuton ja mauton, kun mahdollisuutta kulkea jonnekin muualle ratsastamaan ei juuri ole. Tähän mennessä olenkin saanut ihan hyvää palvelua.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Talleilija 
Päivämäärä:   5.12.19 11:14:35

Itsekin käyn aina välillä tuolla tallilla ratsastamassa ja itseäkin häiritsee tuntien aikana tunninpitäjän kännykän käyttö. Kuitenkin maksavana asiakkaana olen maksanut ratsastustunnista ja siitä, että saan OPETUSTA!

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.12.19 14:13:29

Millainen Wendi on ratsastaa?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   13.12.19 20:19:53

? Reipas ja helppo mitä oon nähnyt.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   15.12.19 15:12:28

Toivokaa sitä palautetta joka tunnin jälkeen. Hyvin toimii muilla talleilla loppukäyntien aikana.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Vaihtoon 
Päivämäärä:   19.12.19 18:16:22

Mulla tulee ubsta mieleen wotan, ei sovi ratsikouluun hälinän keskelle. Stressaantuu kokoajan pahemmin. Myös magyar on muuttunut ja zamirahista tullut myös äksy ja luimiva. Toivottavasti ensi vuosi tuo mukanaan hevosvaihtoja.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.12.19 11:26:24

Uni lopetettu... luki tuolla toisella palstalla.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Un 
Päivämäärä:   22.12.19 11:44:56

Helena kirjoittanut Unista poksissaan marraskuun alussa

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Meikö 
Päivämäärä:   31.12.19 00:57:49

Sisukas ja joku vaan, olen huomannut myös viime aikoina henkilökunnan muuttuneen suhtautumisen. Ilmeisesti olen joutunut epäsuosioon. Ennen oli mukava mennä tallille kun oltiin ystävällisiä, nykyään pelkään toista tallityöntekijää ja toista opettajaa. Mihin toiselle tallille kannattaisi mennä kokeilemaan?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Topsu 
Päivämäärä:   31.12.19 05:54:15

Mitä tämä epäsuosioon joutuminen tarkoittaa ja miten sinne voi muka joutua?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.1.20 17:41:12

Anteeks mitä !! Kuka voi sanoa että 18vuotias vanha tuntsariksi ...no huhhuh
Tiiän muutaman jo yli 20vuotiaan hevosen jotka yhä käy tunneilla eikä ikä vaikuta mitenkään kun liikkuvat säännöllisesti.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   1.1.20 17:48:10

18 v on aika nuori

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: .?:/ 
Päivämäärä:   1.1.20 18:57:55

kyllähän 18v hevonen pärjää vielä tunneilla mutta on se varmasti monet vuodet kiertänyt maneesin uraa ja alkaa pian kyllästyä niin varmasti olisi hyvä päästä ”eläkekotiin” jossa saa viettää rentoa elämää mutta myös voi ratsatsaa välillä kunnolla

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjämiksi 
Päivämäärä:   2.1.20 15:27:33

Ikä on vain numero. Myös hevosilla. Välttämättä säännöllisesti liikkumaan tottuneelle iäkkäälle hevoselle liikkumisen selkeä väheneminen ei ole yhtään hyvä asia. Hevosia streessaavat myös paikan, lauman ja ihmisten vaihtuminen - iäkkään tuntihevosen siirtäminen kevyeeseen yksityiskäyttöön ei välttämättä ole hevosen näkökulmasta hyvinvointiteko lainkaan.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   2.1.20 16:46:34

elari sietäisikin jo yksityis käyttöön, fellasta puhumattakaan. camihan kävisi jollekkin pikkutytölle opetusmestariksi tai vaikka koulukäyttöön ja pienille esteille

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Guld 
Päivämäärä:   21.2.20 02:39:18

Onko Petri ratsastuksenohjaaja?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   21.2.20 20:18:57

Ei ole Petrillä ratsastuksenohjaajan koulutusta

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.2.20 20:45:06

Petri on oikein pätevä ja hyvä työssään silti. Mahtava ope

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   22.2.20 09:38:08

Pete on huippu opettaja.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: tietääkseni 
Päivämäärä:   22.2.20 19:28:38

Pete on ohjaaja viittä vaille eli koulu on käyty mutta ei valmistunut-käsittääkseni. Hän on kokenut valmentaja joka on mukana ollut myös olympiaratsukoiden taustavaikutusjoukoissa joten laadukasta opetusta saamme. Itsellä ei asialla väliä, tärkeintä on että osaa opettaa.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Tylli 
Päivämäärä:   22.2.20 22:08:07

Miten talli voi olla srl hyväksymä kun pääopettajalla ei ole edes ohjaajan papereita???

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Noniin 
Päivämäärä:   23.2.20 16:33:18

Kakspiippuinen juttu. Ymmärrän yllä olevan kommentin mutta ilmeisesti pätevä kaveri kyseessä..

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.2.20 08:24:47

Ei varmaan kaikilla opettajilla tarvi olla tutkintoa, että täyttää vaatmukset. Nikolla ja Lauralle lienee tutkinnot, joten tarpeeksi iso% on.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   24.2.20 08:35:08

Täytyy olla joku tietty prosenttiosuus ohjaajan/opettajan pitämiä tunteja. Eli

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   24.2.20 08:36:35

Viestini karkasi. Eli juurikin tuo riittää, että Niko, ja Laura ja Kristakin välillä, pitää tietyn määrän tunneista

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Höplä 
Päivämäärä:   24.2.20 21:13:50

Ei kyllä mitenkään ole niin että Pete pitää vähemmän tunteja, hänhän pitää iltatunnit viikolla, välillä myös lauantain kaikki tunnit. Päiväryhmiä ei ole kuin 2 tai 3h, iltatunnit 16-22. Miten tästä ei ole ilmoitettu asiakkaille ettei opettajalla ole pätevyyttä?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Noniin 
Päivämäärä:   24.2.20 21:46:15

Näitä paikkoja on paljon jossa toimii ilman lopputodistusta olevia ohjaajia. Monesti pitkän linjan hevosihisiä. Joskus käyny niin että se ohjaajan loppukoe toisessa lajissa ei vaan onnistu jostain syystä

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Kapsa 
Päivämäärä:   25.2.20 14:58:07

Omasta mielestä Pete on ihan huippu ope. Oon kehittynyt hänen opetuksessaan enemmän kuin kenenkään muun :)

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Lobe 
Päivämäärä:   25.2.20 17:00:43

Todellakin pete pitää eniten tunteja. Onpa todella typerää ettei me olla tiedetty ettei ole läpäissyt tenttejä. Kiva.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Hoh 
Päivämäärä:   25.2.20 17:47:26

Mitä ihmeen väliä sillä tenttien läpäisyllä on jos on tyytyväinen opetukseen...

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Pamu 
Päivämäärä:   25.2.20 17:47:58

En minä ainakaan siitä välitä, ettei ohjaajan papereita ole. Vuosia jo käynyt peten tunneilla ja on todella ammattilainen

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.2.20 17:54:33

Lobe voi vaihtaa opettajaa.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Vakkari 
Päivämäärä:   25.2.20 21:21:47

En usko että kukaan Peten tunneilla käyvä välittää asiasta. Täällähän voi kommentoida myös muilla talleilla kävijät.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 21:38:18

On todellinen ammattilainen opettajana. Osaa opettaa niin lapsia kuin aikuisiakin.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   27.2.20 19:06:24

Helenan poksi:

"Tällä kertaa haluan nostaa esille palautteet, joissa käsitellään karsinoiden purumäärää. Tämän asian suhteen en voi muuta kuin todeta teidän olleen oikeassa. En edes oikein tajua, miten meillä oli jäänyt silmä sokeutumaan ja purumäärä vähenemään ihan liian vähäiseksi. Aivan nolottaa. Pääasia kuitenkin lienee se, että asiaa ollaan nyt korjaamassa. Karsinoiden purumäärää lisätään reilulla kädellä - pysyvästi."
_______________________________________
Vihdoin ja viimein.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: poi 
Päivämäärä:   27.2.20 23:12:02

Kannattaisi Helenan lukea myös hevostallin foorumia niin olisi tuokin asia tullut tietoon jo aiemmin :)

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: vihdoinkin 
Päivämäärä:   28.2.20 12:17:54

Hyvä jos vihdoinkin tulee korjaus asiaan. Sama ongelma oli jo melkein 10 vuotta sitten, kun vielä tällä tallilla kävin.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   28.2.20 13:16:05

Krista ainakin on huippu ope, Petrin opetuksessa en ole koskaan ollut. Juuri se minuakin hieman häiritsi, kun eräs näistä opettajista ilmaantui vasta 15 yli maneesiin - ei sillä, osaanhan minä alkukäynnit kävellä yksinkin, mutta aika suolainen hinta on noista yksityistunneista pulitettava, niin kyllä olisin halunnut jo silloin jutella ja käynnissäkin työskennellä. Jos 25 min menee tunnista siihen, että kävelee maneesissa yksin, ja 35 min saa opetusta, niin on mielestäni aika tyhmää. Ope siis katosi sitten loppu käyntien alettua taas talliin, ja siellä istui vielä kun olin saanut purettua hevoseni ja lähdin kotiin, vaikka toinen tunti alkoi heti perääni. Uskoisin siis, että on ihan tapana tämä.

Krista oli maneesissa koko 60min ja alussa juteltiin tasostani, hevosesta, tunnin rakenteesta ja vähän kaikesta muustakin. Hevosta sai myös jumppailla jo käynnissä. Tykkäsin ja sain rahoille vastinetta.

Täytyy toki sanoa, etten montaa kertaa ole käynyt, niin voi olla, ettei tulkintani ole aivan luotettava, mutta tämä on oma kokemukseni.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.2.20 13:59:03

Hevosta voi alkaa työstämään jo käynnissä vaikkei ope oo paikalla :)

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Uupelo 
Päivämäärä:   28.2.20 14:33:02

Niin kai voi, mutta eikö siellä tunneilla nimenomaan opetuksesta makseta?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   28.2.20 14:34:21

Niin voi, ja näin varmasti kannattaakin tehdä. Eikä opetuksesta itse ole valitettavaa, hieman vain käytäntö eri kuin mitä on tottunut. Ehkäpä siihenkin tottuu :)

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.2.20 16:45:20

Mä ainakin alan itsenäisesti aluksi työstämään käyntiä koska tiedän mitä teen ja siihen itse kykenen ja jos se on sulle niin iso miinus että et saa _opetusta_ alkukäyntiin (milloin mennään vaan löysillä ohjilla reippaasti) niin kannattaa varmaan sanoa opelle, ei muutosta muuten tapahdu. Mutta mitä mää siellä oon käynyt niin opet käyvät siinä vaihdon aikana vessassa ja hakemassa kahvia ja en tiedä nyt mutta tallityöntekijä tuli valvomaan sen ajaksi ettei tapahdu mitään! Ja siinähän ne samalla kävelee alkukäynnit kun ope on poissa ja kun tulee takaisin voi alkaa ottaa jo ravia :D

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Uupelo 
Päivämäärä:   28.2.20 17:15:21

Kuka on sanonut, että se on iso miinus? Vaikka minulle se ehkä sitä olisi. Saa kai näistä tavoista puhua? Opetuksen takia kai sinne tunneille mennään, ja vaikka sinä olisit kykenevä työstämään itseksesi, niin kaikki eivät ole.

Miksi pitää vetää herne nenään? Opetuksestahan ei ollut mitään valittamista, kunhan ihmeteltiin tapaa, johon ei ole muualla törmätty.

Itse en siis ole ko. tallilla käynyt, mutta itsekin saattaisin kummaksua tapaa,vaikka sinänsä eipä tuo lopulta suuri juttu ole.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.2.20 17:46:35

En vetänyt hernettä nenään? :D KUHAN sanoin

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Lippta 
Päivämäärä:   29.2.20 07:19:01

Itsekin olen törmännyt siihen että tunnin pitäjä tulee aika usein myöhässä vaikka maksan koko tunnin opetuksesta.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Susdrli 
Päivämäärä:   2.3.20 22:13:02

Ei juma kauta. Asiakkaat oikeassa purua liian vähän. Tervetuloa ammattimaisesti pidettyyn talliin.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   2.3.20 22:16:01

Kannattaa lukea Ousan silvuilta Helenan poksi, siellä kerrottiin asiasta ja he lisäävät ”reilulla kädellä” lisää purua XD

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ccc 
Päivämäärä:   3.3.20 09:19:31

Jos on Srl:n kyltillä varustettu ratsastuskoulu pitää opettajan/ohjaajan olla kokoajan valvomassa ja paikalla. Ei saa jättää tuntilaisia itsekseen.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   3.3.20 13:41:55

Kuten on jo sanottu, kun opettaja lähtee käymään sisällä, tallityöntekijä tulee valvomaan siihen asti kunnes ope tulee

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Jooo o 
Päivämäärä:   3.3.20 13:47:58

^^ No ei kyllä aina ole. Ellei sitten valvo jostain kamerasta tai kurki oven raosta, kun en ole nähnyt :D

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   3.3.20 13:57:04

Aina mun tunneille siellä joku on valvomassa

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Ks 
Päivämäärä:   5.3.20 22:52:22

Minusta myös hinta on liian suolainen, jos maksan koko tunnin opetuksesta, mutta saan opetusta vain 45min. En ole muualla tällaiseen törmännyt, ja tämä kyllä ihmetyttää, kun olen muutaman tunnin nyt käynyt kokeilemassa.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Paluumuuttaja 
Päivämäärä:   6.3.20 19:11:32

Miten noista "olisi jo joutanut eläkkeelle" -hevosista näkee, että ne ovat leipäänyneitä? Vai näkeekö? Vastaikään olin seuraamassa kaverin tuntia, ja siellä oli joku hevonen, joka ei suostunut juuri liikkumaan - ei ravaamaan eikä varsinkaan laukkaamaan. Luimi ja näykki myös hoitaessa. Mietin, olikohan tuo just yksi niistä vanhoista hevosista, vai oliko ratsastaja väärä? Nimeä en tiedä, mutta iso tumma hevonen kyseessä.

Muuten talli vaikutti kivalta, ja siellä oli joku auttamassa ratsastajia selkään, kun ope kävi vessassa. Hevoset vaikuttivat osaavilta ja tosi rauhallisilta kaikki, vaikka yleensä sitä katsojapäätyä kyttäillään monilla talleilla. Ei tuolla kukaan hevonen minua/meitä kytännyt.

Onko muita kokemuksia? Ajattelin mennä itsekin kokeilemaan tuota tallia, ja kaikki tieto on tarpeen. Inhokki/suosikki hevosia, opettajia? :)

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.20 19:34:54

Toki ratsastaja vaikuttaa hevosen liikkumiseen esim jos hevonen ei siedä puristamista ja ratsastaja niin tekee niin aivan ymmärrettävää ettei hevonen liiku eikä se automaattisesti tarkoita että olisi leipääntynyt työhönsä. Tai moni muu syy voi vaikuttaa. Voi tietenkin sitten olla myös merkki siitä että joutaisi pois ratsastuskoulusta. Enemmän ehkä kuitenkin se huono käyttäytyminen hoitaessa viittaa siihen leipääntymiseen

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   6.3.20 21:28:06

Kyllähän siellä on muutama vähän etenkin satuloidessa irvistelevä hevonen, mikä kerrotaan jo hevosten esittelyissä nettisivuilla. Se voi vaan olla, että hevosia ärsyttää vaihtuvat hoitajat, ja varsinkin aloittelijoita ja epävarmoja ratsastajia voivat ihan pelotellakin, vaikkeivat mitään tekisi. Mutta ei sekään mielestäni välttämättä leipääntymistä tarkoita, vaikka niin tekisikin. Erikseen sitten puhtaasti yhden ihmisen hevoset, niitä ei tuolla taida olla, vaan kaikki ovat olleet käsiteltävissä.

Oma lemppariope on Krista, suosikkihevosia UB ja Alastra. Kaikkien makuun varmasti löytyy ratsu :)

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: N.t 
Päivämäärä:   9.3.20 14:49:16

Osa hevosista ovat myös oppineet, että kun tarpeeksi luimii ja uhkailee niin ihminen poistuu karsinasta ja näin ollen hevonen saa olla rauhassa. Eli osalla luimiminen voi olla myös täysin opittua.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Jahas 
Päivämäärä:   11.3.20 19:22:49

No asiakkaan näkökulmasta on melko yhdentekevää onko se opittu häätökeino vai mikä. Osa aristelee ja osa pelkää hevosia. Sen takia olisi kiva että olisi apua, kivoja hevosia tai vaikka ilmoitus että tämä luimistelu on harmitonta.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.3.20 21:12:05

Tosi hienosti tallilla panostettu käsienpesuhygieniaan wcssä. Tästä plussat!

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   27.4.20 21:22:40

Voisko joku kertoo millanen Beko on esteillä? Entä onko ultraboylla hypätty Oulunsalossa? Millanen se on esteillä?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   27.4.20 22:00:46

UBlla on hypätty mutta ei ole nyt ollu estekäytössä saikkuilun takia.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Haisuli 
Päivämäärä:   1.5.20 16:31:49

Onko UB oikeasti paha ratsastaa? Yhdellä tunnilla ratsastaja yritti saada kaikkia muita tunnilla ratsastajia vaihtamaan ratsua, koska pelkäsi ratsastaa UB:lla, koska se säikkyy ovipäätyä. Tunnilla en huomannut erityistä säikkymistä, mutta ratsastaja ei mennyt ovipäätyyn.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.20 17:20:58

Joskus hevosellakin on huonompia päiviä ja jotkut voi joskus säikkyä enenmmän mitä normisti.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.5.20 18:57:14

Pitääkö oikeesti ratsastaa hevosella jos pelkää mennä sillä???

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.5.20 20:05:42

Myös ratsastajia on erilaisia. Vaikka ratsu ei sinällään pelkäisi vaan vaikka kyttäisi jotain (tai ratsastaja kuvittelee että ratsu kyttää/pelkää) niin arempi ratsastaja ei siedä sitä vähääkään ja kuvittelee asian isommaksi mitä se on.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.20 20:40:31

Ei mun tarvinnu ratsastaa yhellä ponilla kun siltä tippui ratsastaja ja kun olin silloin tosi nuori niin aloin itkemään etten halua mennä koska pelottaa. Sain toisen ponin alle

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: tietäjä 
Päivämäärä:   2.5.20 13:30:20

Haisuli, ei oo. Se vain tarvii määrätietoisen kuskin, joka sanoo miten tehdään, kun se yrittää testata. Se pitää vain laittaa töihin niin loppuu kyttäilyt :) Toisinaan se kyllä ihan oikeastikin pelkää jos siihen on syytä, esim. lumien tippuminen katolta.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Ubbe 
Päivämäärä:   3.5.20 18:45:22

Haisuli: UB ei ole paha ratsastaa, mutta vaatii kyllä säpäköiden reaktioidensa vuoksi ratsastajalta tasapainoa sekä rohkeutta pyytää riittävän määrätietoisesti hevosta ohittamaan sen mörköpäädyn. Olen pari kertaa todistanut kun ei niin hyvän kehonhallinan omaava tätiratsastaja pölähtää maneesin hiekkaan melko vauhdilla kun UB hyppää sivuloikan tai vetäsee liinat kiinni. :D Estetunnilla en ole nähnyt hevosta koskaan, liekö sillä on edes hypätty tuolla Oulunsalossa?

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: tietäjä 
Päivämäärä:   3.5.20 23:45:01

Ubbe, on UBlla hypätty ennen sen saikkua. Jalkaa ei ilmeisesti haluta vielä rasittaa liiaksi, minkä vuoksi ei ole enää saikun jälkeen ollut estetunneilla.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Tioo 
Päivämäärä:   3.5.20 23:50:27

Itsekin olen UB mennyt ja on kyllä miellyttävä hevonen. Pidän itseäni hieman arkana ja en kuitenkaan taidoiltaan ole mitenkään huippu luokkaa ratsastajana mutta kuitenkin UB kanssa on myös löytynyt ihan hyvä "yhteys" vaikka saattaa hieman kyttäillä mutta ainakin itsellä auttoi paljon se että rentoutu ja oli määrätietoinen :)

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.5.20 10:36:52

Onhan tuolla ultraboyn esittelysivuilla kuvia että on ollut estetunneilla. En kylläkään tiedä millainen se on hypätä. Varmaan aika vauhdikas.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: uup 
Päivämäärä:   5.5.20 15:27:31

Sillähän oli murtuma jalassa ja oli saikulla monta kuukautta. tuskin palaa hyppykäyttöön.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: tietäjä 2 
Päivämäärä:   6.5.20 12:09:42

Kyllähän oli UBlla sen sortin murtuma että sen pitäisi kyllä palautua täysin ennalleen. Luulen että on ennemminkin poistettu hyppykäytöstä siksi että on niin kuuma hypätessä ettei ole ihan joka pojan esteratsu.

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: tietäjä 2 
Päivämäärä:   6.5.20 12:23:29

Miksi ei muuten tallin nettisivuilla lue hevosten esittelyissä rehellisesti myös niitä heppojen huonoja puolia?

Wendi - turta kuin mikä
Ub - säikkyy ja kuumuu
Silveri - pukittelee
Faido - notkea kuin rautakanki
Danitus - ravi niin kauhea että hampaat tippuu
Magyar - yrittää syödä hoitajansa
Agar - jarruja ei ole
Fella - Ei liiku eteen eikä taakse

jne jne

  Re: Oulunsalon ratsastuskoulu

Lähettäjä: Ala 
Päivämäärä:   6.5.20 13:33:01

Eiköhän kaikki tiedä hevosten esittelyä lukiessa että kaikilla maailman hevosilla on myös niin sanotut haasteensa :D

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.