Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rovaniemi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.5.19 21:21:37

Laittakaa joku linkki vanhaan.

Minä taas olen ymmärtänyt että tallissa on 9 karsinaa ja omia heillä on neljä. Eli 5 vuokrapaikkaa.
650€ vuokra jos pitää paikkaansa niin ihmettelen kyllä jos jonoksi asti on porukkaa ollut. Tuolla hinnalla kun näillä leveysasteilla pääsee maneesitalliin. Joten epäilen kyllä että vuokra ei ole noin korkea. Vuokralaisen kun täytyy maksaa eriksen vielä kenttämaksu jotta voin mäntyvaaran kenttää käyttää. Uskon vuokran olevan 400- 450€ välillä, tämä olisi kohtuullinen tuolla alueella. Tiiä sitten onko tytöillä tarkoitus rakennuttaa kenttä ja ehkä jopa maneesi tulevaisuudessa. Omistajat kun ovat kuitenki tavotteellisia ja kilpailevat, maneesi on heille aika välttämätön jotta voivat treenata kunnolla koko vuoden.
Ja vaikka mäntyvaaralla on maneesihanke menossa ei se kuitenkaan tule ainakaan pariin vuoteen. Ja sitten kun vihdoin on tullut, millaisen vuokran joutuu käyttäjä sitä maksamaan? Ruuhka, mitä siitä tulee kun mäntyvaaran kaikki ratsukot tuleekin joku kerta yhtäaikaa treenaamaan? Jollakin vielä tunti, toisella valkka.. Nähtäväksi jää miten tulee toimimaan.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   22.5.19 22:11:43

Miten niin "omia on neljä"? Ei ig:n mukaan ainakaan sannalla ole kuin yksi hevonen. Vaikka ei asia mulle kuulu. Ja Lapin ratsutallin somessa kyllä kerrotaan kyseessä olevan 11 hevosen täysihoitotalli.

Ei tule talliyrittäjän pöytään leipä helpolla. Tsemppiä vaan uusille yrittäjille!

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.5.19 22:59:11

Edellinen:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=5&i=1467676&t=1467676

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.5.19 23:04:16

Jospa yrittäjät saavat toimeentulonsa myös muista töistä, eivätkös ole lvi-alan töissä Olliloiden yrityksessä? :) Varmasti ovat laskeneet, että on kannattavaa toimintaa tai sitten enemmän harrastemielessä ja sivutuloina tallinpito.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Noniin 
Päivämäärä:   22.5.19 23:33:13

Sanna ei ole Olliloiden firmassa töissä. Käy tallilla työvaatteissa satunnaisesti ja eri firman logot vaatteissa. Eiköhän asioista kuulu lisää heidän toimesta. Kenttä sinne on ainakin jo tekeillä :—)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.5.19 00:12:42

Kyllä ign mukaan sannalla on 2 hevosta. Rosvo sekä vasta tullut else.
Laajentavatko sitten tallia, satun aikaan tallissa ei kyllä ollut kuin 9 karsinaa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.19 12:28:17

Inhottavaa täällä ruotia toisten talliasioita, menkää suoraan kysymään jos noin kovasti kiinnostaa! :--) ja :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   25.5.19 00:38:18

Se talli löytyy instasta @lapinratsutalli

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   25.5.19 18:08:28

Kyllä kai yrityksistä saa keskustella. Ei mitään asiattomuuksia saa tietenkään.

Rovaniemellä ja Mäntyvaarassahan on mahdollisuuksia vaikka mihin hevosharrastuksen suhteen, löytyy hevosklinikkakin. :) Kyllä uusia yrttäjiä aina tarvitaan, hyvä!

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   26.5.19 15:42:47

Ketä kaikkia hevosia siellä on?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.19 19:38:32

Eihän siellä ole vielä hevosia? Järkevämpää remontoida kun ei ole hevosia tallissa? Ainakin näin olen kuullu

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.5.19 21:18:41

Eikö tallin toiminta ala 1.6. Eli varmaan ensi viikonloppuna sinne muuttavat. Tietääkö kukaan ketä sinne muuttaa omien lisäksi? Kuullut olen vain että ovat vuokranneet paikat vain kavereille, mutta mitä olen rovaniemen hevosihmisiä, varsinkin omistajien kavereiden sivuja seurannut niin en ole kyllä huomannut kenenkään olevan muuttamassa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   26.5.19 21:29:23

.. : Jos olet noin yliutelias niin mikset laita suoraa tallinomistajille viestiä ja kysy? :,D Tuskin he tai vuokralaiset somessa päivittelevät teille

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.5.19 21:33:06

Tuleeko sille tallille maneesia?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.5.19 21:37:37

Karu totuus on että nykyään harvemmin tarvii kysyä suoraan vaan moni julkaisee aisioita täällä netin mailmassa. Utelias ehkä, ehkä en. Olen seurannut jo usean vuoden rovaniemen ratsastajia ja siellä on joukossa myös näitä omistajien kaveripiiriin kuuluvia hevosihmisiä. Ei minun tarvitse erikseen penkoa ja koluta jotta löytäisin heidän päivityksiä. Lähinnä minua kiinnostaa että ovatko painottaneet enemmän kisa/valmennus ratsukoihin. Tämä kun minusta kertoo paljo myös siitä että minkälaisesta tallista tulee olemaan kyse.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: haloo 
Päivämäärä:   27.5.19 11:21:24

Mikä rovaniemeläisiä vaivaa kun mistään ei saisi keskustella? On puhe sitten mistä tahansa, niin aina tulee ohjeeksi, että "mene katsomaan" tai "kysy sieltä suoraan". Varmaan ois uuden tallin omistajatkin mielissään, kun tulisi kymmeniä kyselyitä, että montako paikkaa, mitä hevosia, minkälainen kenttä jne. eikä kuitenkaan ole tarkoitustakaan viedä hevosta sinne. Tai myöhemmin ihmiset kuljeskelis tallissa katselemassa, että miltä näyttää ja ketä siellä asuu. :D

Rovaniemen hevospiirit on pienet ja tietysti tämmönen kiinnostaa ihmisiä. Mitä pahaa siinä on? Keskustelu on ollut täysin asiallista. Jos ovat vuokranneet paikat kavereille, niin sehän on ihan ok.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   27.5.19 18:38:21

Olen kyllä tosi onnellinen Sannan puolesta, hän on niin ihana hevostyttö/nainen, että tuntuu aivan mahtavalta! En edes tunne häntä henkilökohtaisesti, mutta aikoinaan luin hänen blogiaan ja muistan niistä ajoista. On ollut paljon vastoinkäymisiä, mutta myös huikeita hetkiä ja nyt on se oma tallikin. Onnea Sannalle ja Annukalle! :) Minuakin kiinnostaa, että tuleeko mahdollisesti opetustoimintaakin tallille ja tuleeko valmentajia, esim. alkaakohan Minttu käydä tuolla, vai käyvätkö valmennuksissa vielä rorkilla? :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: miisa 
Päivämäärä:   1.6.19 17:21:53

Siinä on pihassa kahden hevosen siirtotalli, ollut jo Satu(je)n aikaan.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   1.6.19 18:44:34

Joko sinne on hevoset muuttaneet?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Martti 
Päivämäärä:   2.6.19 14:24:55

Martti on saanut uuden kodin. <3

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   2.6.19 19:47:34

On todella hienon näköinenkin nyt remontoinnin jälkeen Annukan ja Sannan talli. Onnea tuoreille talliyrittäjille! Onko tunteja mahdollista saada tuolla?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.6.19 22:17:54

Näyttää ainaki osa olevan muuttaneet. Kenen hevosia sinne nyt loppujen lopuksi on muuttanut ja ketä on vielä muuttamassa?
Tunti tilanteesta en tiedä, mutta epäilen jotenkin koska kyseessä on yksityistalli eikä siellä ole tuntihevosia. Mutta eikö sanna pidä yksityisratsukoille tunteja?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   8.6.19 09:40:31

Siis onko tosi ettei MIKÄÄN tuntitalli tarjoa intensiivikursseja (koulu/istunta, ei este) kesällä? Rorkilla vain tätiesteet, hepussa lasten kursseja ja hillillä näköjään jotain leiritoimintaa ja nekin taisi olla esteitä.

Kun kerran rovaniemeltä ei löydy niin löytyykö lähikunnista?

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   8.6.19 10:25:55

Meillä (Hepussa) voidaan kysynnän mukaan järjestää kurssi kuin kurssi jos osallistujia tarpeeksi, voi järkätä vaikka oman ryhmän tai voidaan laittaa ehdolle sivuille jos muita innokkaita löytyy, voi vinkata viestillä esim minulle jos tahtoo :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   8.6.19 10:53:38

Ok kiitos Anna! Yritän kysyä muutamalta kavereilta että olisiko kiinnostusta niin saataisiin oma porukka kasaan. Voi kyllä olla ettei meitä olisi riittävän montaa...

  Re: Rovaniemi

LähettäjäAnna 
Päivämäärä:   8.6.19 13:24:15

3 hlö riittää!

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   9.6.19 18:09:55

Millä tallilla paras opetus? minkä tasosia hevosia Rovaniemen ratsastuskouluissa? Entäs tallien ilmapiiri?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   9.6.19 20:16:29

Rorkilla ihan kivoja hevosia, todella kivaa porukkaa käy tunneilla ja ilmapiiri hyvä, ryhmäkoko saattaa olla usein todella iso, henkilökunta usein melko tympeällä mielellä, palaute on usein negatiivista, onnistumisista ei tunnu saavan palautetta. Toisaalta olen ajatellut, että ehkä johtuu siitä, että "kiitos" on se että jätetään rauhaan, vähän kuin hevonen, että jos menee hyvin, niin ei anneta enää apuja, mutta jotenkin tuntuu hassulta ja vaatii itseltä totuttelua tuohon tyyliin, kun on ratsastanut pitkään jokaista kannustavan ja enemmän asioita perustelevan open tunneilla. :)

Minäkin kuulisin mielelläni muidenkin tallien opetustyyleistä, tai täytyy käydä kokeilemassa, niin näkee muitakin hevosia ja saa vaihtelua.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Aasiakas 
Päivämäärä:   10.6.19 09:19:23

Hepussa ainakin vuosi-pari sitte kivat tuntihevoset. Tallilla hyvä ilmapiiri ja pienet ryhmäkoot. Opetus hyvää, ratsastajia opetettiin ratsastamaan "eleettömästi". Palautetta opettajalta olisin kaivannut enemmän (en esim tiennyt teenkö oikein) ja perusteluita miksi joku asia kannattaa tehdä tietyllä tavalla.

Hillistä ei ole omaa kokemusta, mutta kuulemma asiakaspalvelu tökkii ainakin uusien/satunnaisten kävijöiden kohdalla.

Rorkilla hyvät puitteet ja mukavan paljon kisoja. Hevoset pääosin ok mutta muutama melko osaamaton seassa. Estehevosia ei juurikaan? Ihan kiva ilmapiiri mutta toinen opettaja nakkelee välillä niskojaan. "Tallityttökulttuuri" liian vahvana. Muutama teini-ikäinen hoitajatyttö on aina kovasti olevinaan ja lisäksi pitävät välillä tosi kovaa meteliä tallissa kun parveilevat käytävällä/pesukarsinassa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: mia 
Päivämäärä:   10.6.19 19:00:12

Hill vähän sellainen kukkahattutyyli, palvelevat kivasti olemassa olevia asiakkaita, mutta uusien on vaikea tulla, koska viesteihin vastataan tosi huonosti. Opetus on ihan asiallista.

Hepussa pienet ryhmät, opetetaan siistiä ratsastusta, hevoset hyvin koulutettuja. Samaa mieltä edellisen kanssa, että palaute tunnin jälkeen loppukäynneillä olisi kiva. Helppo mennä tunnelma on hyvä ja uudet ihmiset otetaan kivasti vastaan.

Rork opettajan ei pitäisi olla asiakaspalvelussa ollenkaan. Suosii toisia, toisille on ihan kamala, hevoset jaetaan sen mukaan kenestä tykätään kenestä ei. Hevosten kouluttamiseen ei ole oikein panostettu. Opetustyyli on erilainen kuin muilla talleilla.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Xxxx 
Päivämäärä:   10.6.19 23:40:47

"hevoset jaetaan sen mukaan kenestä tykätään kenestä ei. "

Mitä hevosia saa ne joista tykätään ja ne joista ei? Voiko tuota väitettä "todistaa" mitenkään?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.6.19 16:28:20

Puolisen vuotta sitten Rorkilla aloittaneena en kyllä voi allekirjoittaa täällä esitettyjä väitteitä mistään opettajien suosimisesta tai negatiivisesta henkilökunnasta. Minusta ilmapiiri on ollut koko ajan todella hyvä, tunneilla käy tosi mukavaa porukkaa ja henkilökunta on ollut täysin ystävällistä.

Tuntihepat ovat olleet pääsääntöisesti kivoja ja mulle niitä on kyllä ainakin jaeltu ihan laidasta laitaan ja kokeiltu eri hevosia, että miten minkäkin kanssa sujuu. Joillakin vaikuttaa olevan "vakkarihepat" joilla menevät joka tunnilla.

Siitä olen samaa mieltä, että opetuksessa palaute keskittyy ehkä enemmän negatiiviseen, mutta toisaalta minusta ollaan aina kiinnitetty huomio myös tavoitteisiin ja oman ratsastuksen parantamiseen: nyt ei ollut apujen käyttö kohdillaan, ensi kerralla otetaan opiksi ja kehitytään. Kiitosta olen mielestäni saanut kummiskin aivan riittävästi.

Muilla talleilla en ole käynyt, niin en osaa opetusta tai hevosia verrata.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Invi 
Päivämäärä:   11.6.19 22:44:04

Itse olen ratsastanut kaikilla talleilla, eniten ehkä pidin hepusta. Mutta parhaimman opetuksen olen saanut heimon sannalta!

Hillillä ryhmäkoko mukavan pieni, 4 ratsukkoa. Opetus silloin oli ihan hyvää, opettaja käveli vieressä lopussa ja puitiin tuntia hetki läpi. Nykyään ei opeta enää sama ja tyyli muuttunut hyvin erinlaiseksi, ei minun makuun. Hevoset vanhoja tai rikki. Hevosten läpiratsastusta ei taida nykyään olla.

Keskuksella ryhmäkoko liian suuri, opettaja keskittyi vain jakamaan tehtäviä kaikille ja opastamaan muutamaa ratsukkoa. Eli ratsastit tehtävää tietämättä teetkö oikein vai et, mitään paulautetta et saanut. Sama kun vuokraisit ja kaveri huutais kentän laidalta mitä voisin seuraavaksi yrittää tehdä. Hevoset mitä itselle osui kohdalle oli tosi kivoja.

Hepussa pienet ryhmät, opettaja keskittyi jokaiseen ratsukkoon. Annalla mukava tapa opettaa, ainut mitä olisin toivonut että osaisi kertoa miksi jokin asia tehdä niin tai näin. Hevoset kivoja, mutta isoja hevosia ei juuri ole. Anna ratsuttaa hevosia ja opettaa niitä eteenpäin, tämä iso plussa.

Sannan tunneilla taas sain irti kaiken sen mitä toivoin. Tehtävä selitettiin hyvin, mielikuvat asioiden ymmärtämiseen, tasapuolisuus, heti virheisiin kiinnitettiin huomiota ja selitettiin miksi se on vääriin ja mikä vaikutus milläkin on. Onnistuessaan kehut ja palaute loppuun. Keskuksella nämä tunnit silloin.

Tietääkö kukaan saako sannalta enää tunteja missään jos ei ole omaa hevosta?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.6.19 01:31:54

Opettaako Maiju (silloinen Jalo, mikä nykyään?) enää millään tallilla? Hän on ollut kaikkien aikojen paras opettajani, aivan ihana ihminen ja huomio aina jokaisen ratsastajan ja hevosen. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Pus 
Päivämäärä:   12.6.19 08:28:06

Maiju oli kyllä ihana opettaja. <3

Minua kiinnostaa, että käykö Sanna opettamassa,jos on oma hevonen?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   12.6.19 23:47:22

Ota yhteyttä Lapin ratsutalli Oy, niin saat tietää onnistuuko.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kui 
Päivämäärä:   13.6.19 20:42:31

Kävi

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: pilvi 
Päivämäärä:   14.6.19 08:44:07

Minkälaisia on rorkin uudet tuntihepat? :) Martti on lähtenyt vanhoista, onko muita?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   14.6.19 23:34:30

Onpas Rork nostanut hintojaan, viikkotunti 25 € ja pienryhmä 31 €, yksityistunnit 50 €.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   15.6.19 12:04:23

kova on hinta.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: hepat 
Päivämäärä:   7.7.19 01:05:38

Onko Rorkille tullut uusia hevosia? :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Ggggg 
Päivämäärä:   13.7.19 09:49:08

No kylläpä vaan on rorkin hinnat noussu! Erityisesti pienryhmä- ja yksityistuntien hinnat on pilvissä. Varmaan extratuntien kysyntä vähenee...

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   14.7.19 18:42:13

Muistakaapa kaikki hintojen kritisoijat, että hevosen pito on arvokasta puuhaa. Tilojen ylläpito, lainat, ruokinta, kengitykset, el.lääkärit, työntekijöiden palkat ym. Hinnat takaavat tai ainakin luovat paremmat edellytykset hevosten asianmukaiselle hoidolle ja elämälle. Alhaiset hinnat johtavat siihen, että hevoset juoksevat tuntitolkulla päivässä ja silti tallin talous on tiukalla. Samoin joskus hevoset sairastuvat ja terveet joutuvat elättämään silloin myös sen sairaan hevosen. Harvoin nuo ratsastuskoulut tai tallin pito mikään kultakaivos on..

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   14.7.19 19:31:04

€: Olet aivan oikeassa, hevosten hoidon laadusta ei saa tinkiä ja hintojen nousu on ymmärrettävää. Ratsastus ei ole köyhäin harrastus, monella palkat eivät nouse samassa suhteessa kuin harrastuksen hinnat, sillä tavalla ymmärrän myös asiakkaita, että tekee tiukkaa kiristää sitä omaa vyötä, jos on luovuttu jo ehkä paljostakin harrastuksen takia, jotta olisi mahdollista ratsastaa. Aina voi tehdä valintoja: ostaako uusia vaatteita, käykö ravintoloissa, yms. yms., vai haluaako keskittyä rakkaaseen lajiin niin kuin vain suinkin pystyy ja kykenee.

Itsekin haluan harrastaa laadukkaasti, osaavilla hevosilla, joita hoidetaan hyvin. Tiedän, että se maksaa. Itseltä harrastuksen mahdollistaminen vaatii hyvin tarkkaa rahan käyttöä, maksaisin mielelläni enemmänkin, jos vain pystyisin, jos korkeammat hinnat menevät hevosten hyväksi eivätkä vain yrittäjän taskuun, totta kai myös yrittäjät ja työntekijät ovat palkkansa ansainneet. Aina voi itse muuttaa edullisempaan asuntoon, ostaa edullisempaa ruokaa, tehdä enemmän tunteja töissä, tehdä useampaa eri työtä jne. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: .x. 
Päivämäärä:   14.7.19 21:16:54

niin tai vaihtaa tallille jossa edullisemmat hinnat ennenkuin myy talot ja ryhtyy puuron syöntiin. Eri paikkoja testanneena en voi kyllä sanoa että hinta/laatu kulkisi käsikädessä. Edullisimmissakin paikoissa hevosilla hyvät olot joskus jopa paremmat. Vastaavasti nähnyt kalleimmissa paikoissa ei niin hyvinvoivia hevosia. Tosi ihana olis jos hinnat tarkottais sitä, että hevoset voi hyvin ja tunnit olis laadukkaita. Siinä vaiheessa kun pistää koko elämänsä remonttiin harrastuksen vuoksi kannattaa ostaa oma ja sille hankkia sitten luksus olosuhteet ja hyvä valmentaja.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.19 21:52:00

No on kyllä totta, että kannattaa miettiä, kannattaako maksaa kalliista puitteista, jos se raha menee niiden ylläpitoon hevosten kustannuksella. Horse Hillillä ei ehkä ole niin hyvä sijainti ja tilat, mutta hevoset tekevät vähemmän töitä kuin joillakin muilla kouluilla. Tästä voisi päätellä, että Rorkilla tontin vuokra ja rakennukset syövät suuren osan tuloista.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.19 22:18:39

Kyllä, horsehillillä hevoset tekevät vähemmän töitä joskus mutta se näkyy myös hevosten ylimääräisessä pöllö energiassa tunneilla kun ratsastajia tipahtelee vähän väliä (syy miksi minä en siellä enään ratsasta, saatoin joka viikko tippua hevosen selästä välillä pahastikin kun kävin ratsastamassa, lopahtaa se into vähemmästäkin jos hevoset karkaavat pukkipierulaukoilla maneesin toiseen päätyyn kamalaa kyytiä) :/

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: pipå 
Päivämäärä:   15.7.19 10:23:50

Jos nyt verrataan Hillin ja Rorkin hintoja. Eipä ole eroja.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Iines 
Päivämäärä:   15.7.19 11:14:47

"Aina voi itse muuttaa edullisempaan asuntoon, ostaa edullisempaa ruokaa, tehdä enemmän tunteja töissä, tehdä useampaa eri työtä jne. :)"

Aamupäivän naurut, kiitos siitä. :D Että ei kun vaan ilmoittamaan perheelle, että nyt lähtee talo myyntiin ja äiti alkaa tehdä toista työtä ja laittaa ruoaksi pelkkää makaronia, niin riittää rahat ratsastustunteihin!

Ehei, ennemmin sitten lopettaisin. Hintojen nousut on ok, mutta eikö edellinen hinnankorotus ollut ihan vasta? Ja tämä korotus on nyt paljon isompi. Kuinkahan paljon yksityisten tallivuokrat on noussut, jos samassa suhteessa on korotukset tehty...?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: on 
Päivämäärä:   15.7.19 21:32:25

On Rorkin ja Hillin hinnoissa eroa, jos ratsastaa enemmän kuin kerran viikossa: Hillillä lisätunnit puoleen hintaan. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   17.7.19 21:00:53

Ketä esim kansallista tasoa (tai korkeampia) kisaavia ratsukoita Rovaniemellä on? Esteet ja koulu. =)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Rovaniemiratsukot 
Päivämäärä:   18.7.19 19:22:13

Koulussa ei varmaan tällä hetkellä ketään?
Esteillä Miia Suomi, Iiris Ylinampa...?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.7.19 22:10:49

Onko Shakira-koiralle sattunut jotain, kuulin että olisi lopetettu?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   18.7.19 22:27:15

Mitä tänne kuuluu kenenkään koirien kuolemat? Tiedät että on lopetettu, eikö siinä ole tarpeeksi?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.7.19 22:35:25

Ei kuulu, mutta kai saa kysyä, jos joku tietää. Mistäpä täällä saisi keskustella, mitä itse luet tai haluat lukea täällä? Kyllä ainakin minua kiinnostaa eläinten elämäntarina, tuonkin koiran näin monesti, oli monesti häntä heiluen vastassa tallilla. Mitäpä se minulle kuulu tietenkään, tai kenellekään muullekaan. Mukavaa illan jatkoa sinullekin ja kiitos ystävällisistä sanoista. :(

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   19.7.19 08:43:00

No jos kerran käyt rorkilla, niin kysy meijulta. Täällä ei kannata asiasta kysyä tai keskustella, kun kuitenki taas joku meijun "vihaaja" alkaa vaan jauhaa p#€kaa. Niinku aina rorkia koskevissa asioissa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Rovaniemi 
Päivämäärä:   20.7.19 14:19:24

Kisaahan Rollossa jotkut ratsukot kouluakin

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Faka 
Päivämäärä:   21.7.19 02:37:02

Hei

Tietääkö joku miksi Merillä on porttikielto eri tallille?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.7.19 11:47:11

Kellä Merillä?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Faka 
Päivämäärä:   22.7.19 22:56:55

Meri Peuhkuri

Horse Hill
Pöykkölän talli
Hevospiha Heppu

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.19 10:37:47

Ai siis onko tämä se Meri joka ratsastaa aina toisten hevosia ja käyttäytyy niin ku ne ois sen omia?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Hi 
Päivämäärä:   26.7.19 12:07:55

Kyllä ja kuvittelee osaavansa

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   27.7.19 10:49:28

Täällä Oulussa jo huomattavasti korkeammat tuntihinnat joten ei kuulosta minusta lainkaan pahalta 25€/h. 😊

Rollossa vain totuttu tiettyyn hintatasoon jonka alhaisuutta olen kieltämättä joskus ihmetellyt. Toki itse yrittäjä joten näkökulma on täysin eri kuin silloin kun ei ollut yritysten kulurakenteista mitään hajua. 😊

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.7.19 12:12:23

En kyllä maksais 5 hengen tunnista 31e kun ei normitunneillakaan ole monesti ku 5 tai 6 henkilöä ja hinta on 6e halvempi...

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   27.7.19 12:58:23

Ja tehtävät ja hevoset samoja, oli pienryhmä tai normi. Yksityishevosille varmasti hyvä vaihtoehto.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Opiskelija 
Päivämäärä:   30.7.19 21:37:34

Löytyykö Rovaniemeltä tämmöistä ratsastustallia:

- hyvät ja turvalliset hevoset, mielellään väh. Heb
- ammattitaitoinen ja ystävällinen henkilökunta
- hyvä talli-ilmapiiri, johon uuden on helppo päästä sisään
- hevosilla sopivat varusteet ja muutenkin hyvät oltavat
- viihtyisät puitteet, joku sosiaalitila tms olis mukava, jos pitää tulla vaikka suoraan koulusta tunnille
- mahdollisuus osallistua kisoihin

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Ooooo 
Päivämäärä:   31.7.19 09:43:07

Opiskelija: Rovaniemen ratsastuskeskusta suosittelen noilla kriteereillä. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.19 14:17:04

Rork ei täytä kyseisiä kriteerejä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.8.19 17:20:50

Muistakaahan vaikka kirjoittelette nimimerkin takaa, niin rikosilmoituksen voi aina tehdä jos joku kokee aiheelliseksi, on törkeää arvostella toisten talleja tai hevosia, mitä vain. Millä voit todistaa että hevoset sinkoilevat? En tiedä itse yhtään tallia missä hevoset sinkoilisivat tunneilla.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: $ 
Päivämäärä:   4.8.19 18:20:38

Lainaus 14.7. tähän ketjuun laitetusta viestistä:

"Kyllä, horsehillillä hevoset tekevät vähemmän töitä joskus mutta se näkyy myös hevosten ylimääräisessä pöllö energiassa tunneilla kun ratsastajia tipahtelee vähän väliä (syy miksi minä en siellä enään ratsasta, saatoin joka viikko tippua hevosen selästä välillä pahastikin kun kävin ratsastamassa, lopahtaa se into vähemmästäkin jos hevoset karkaavat pukkipierulaukoilla maneesin toiseen päätyyn kamalaa kyytiä) :/"

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Hohhoi 
Päivämäärä:   4.8.19 18:51:57

Hyvät Rovaniemeläiset, käykää etelässä ratsastuskouluissa niin tiedätte mitä on kun hevoset sinkoilevat, voi tulla hyvin eri käsitys asiaan. Hevonen on pakoeläin ja se voi säikähtää, piste.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   6.8.19 23:23:11

Tottahan tuo oli ainakin silloin kun itse kävin siellä tunneilla. Aikuistenkin ryhmästä joku putosi melkein joka kerta ja syynä yhtäkkinen sinkoilu/säikkymiset. Itsekin jouduin käymään lekurissa putoamisen vuoksi. Lopulta pelko kasvoi liian suureksi. Mutta onneksi löytyy monenlaisia talleja.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   8.8.19 09:22:20

Taas avattu uus talli mäntyvaaraan! Enää ei varmasti ole tallipaikoista puutetta. :)

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Tata 
Päivämäärä:   8.8.19 10:39:54

Taitaa olla vähän hintavampi tämä uusi paikka.
En minä ainakaan ole nähnyt hintoja ilmoituksessa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: -@- 
Päivämäärä:   8.8.19 10:54:57

Ei ne tallipaikat lisäänny Mäntyvaarassa, koska talli vaihtaa vain omistaa niin ne paikathan on olemassa olevia.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Abcd 
Päivämäärä:   8.8.19 12:16:02

Outo tyyli kyllä näillä uusilla talleilla ettei laiteta esille mitään hinnastoa. tämä lumiharja on harrastelijoiden pitämä talli eli varmaan on halvempi kuin Lapin ratsutalli.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   8.8.19 14:50:54

Mikä on Lapin ratsutallin hinta? Ei näy hinnastoa missään.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   8.8.19 15:23:21

Eipä se toinenkaan mikään ammattitalli ole.

On hyvä, että tulee uusia yrittäjiä, toivottavasti uudet palveluntarjoajat ovat myös tarkkoja hoidosta, tiloista ja siitä, että kaikilla on mukavaa harrastaa omien hevostensa kanssa. Tallihenki vaikuttaa kaikkien viihtyvyyteen huomattavasti.
Ratsupuolta tulisi mäntyvaarassa kehittää hurjasti eteenpäin yhdessä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ˆ 
Päivämäärä:   8.8.19 21:07:56

Ratsupuoli ei taida pystyä kehittyy yhdessä. Kaikkie pitää oma kenttäki tehä vaikka raviradalla on kaksi hyvää kenttää. Varmaan tähän uuteenkin tulee oma.
Raviporukka voi treenata sentäs yhdessä eikä jokainen tarvi omaa rataa ja hiittisuoraa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   9.8.19 07:13:34

Parempi että arat ja osaamattomat pysyy omalla kentällään, eivätkä lähde konkoilemaan varikolle aiheuttamaan vaaratilanteita.
Omassa kentässä on myös se hyvä puoli, että ei voi valittaa ja vinkua pohjan laitosta, muuta kuin peilin edessä;)
Kyräilyn ja katkeruuden sijaan olisi hyvä istua saman pöydän ääreen, niin ravi kuin ratsuihmistenkin. Se on ainoa keino saada kaikkien asiat järjestymään mahdollisimman hyvällä tavalla.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: tour 
Päivämäärä:   10.8.19 19:48:02

Olittekos katsomassa Arctic Touria?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   10.8.19 20:04:13

mihin Hillin Leksa kuoli? :'(

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Etsii 
Päivämäärä:   11.8.19 15:05:21

Mäntyvaaran tallit, mistä kannattaisi kysyä tallipaikkaa? Tietääkö joku missä olisi vapaana paikka? Muualtakin saa ehdottaa kuin mäntyvaarasta.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: lumiharjan hevosti 
Päivämäärä:   11.8.19 18:54:47

Se uusi talli joka aloittaa toimintansa syyskuussa niiltä voi kysyä ja mäntyvaaran hevoskeskus ryhmästä kanssa

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: 12345 
Päivämäärä:   12.8.19 11:15:07

Rovaniemen ratsupiirit yhtenäistyisivät, jos olisi vain yksi iso seura eikä joka tallilla omaansa. Isommalla seuralla olisi enemmän rahaa ja resursseja järjestää esimerkiksi kisoja ja muuta toimintaa ja houkutella ihmisiä lajin pariin.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Xd 
Päivämäärä:   12.8.19 14:30:11

Aina tämä sama nauha pyörii täällä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   13.8.19 17:56:55

Kisoja ja toimintaa ei järjestetä rahalla.
Seurat saavat jäsenmaksusta VAIN muutaman euron.
Kisat ja muut toiminnat järjestetään JOS OLISI VAPAAEHTOISIA ja talkoolaisia tekemään ja järjestämään.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Mietiskelijä 
Päivämäärä:   15.8.19 14:50:43

Minkälainen paikka on mäntyvaaran ratsutalli? Mietin että veisin lapseni sinne tunnille kun on halvin Rovaniemen talleista ja rahat tiukillaB

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: mietiskelijä2 
Päivämäärä:   15.8.19 20:41:38

Pitääkö mäntyvaarassa joku ratsastuskoulua?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ˆ 
Päivämäärä:   15.8.19 21:12:54

Kannattaisikohan kuitenkin panostaa laatutalleihin eikä tollaiseen villiin talliin? Itse en lapsiani sinne veisi.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.8.19 22:02:29

Meno kyllä aika tolkutonta mitä nähnyt ja kuullut, tietääkseni lapset käyvät keskenään maastoissa ilman aikuista (mitä jos sattuu vahinko kuka on vastuussa?!) ja hoitavat hevosia ilman aikuisen valvontaa, tekevät aamutalleja yms, hevoset ovat siis tallin pitäjän, ei niiden lasten.

Sinuna ehkä katsoisin tallin rovaniemeltä jossa on aina aikuinen paikalla eikä lapset keskenään, täällä varaa valita muutamasta paikasta itselle mieluisin.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Jepjoo 
Päivämäärä:   15.8.19 23:05:17

Olen kuullut että tallilla on meno niinkuin villissä lännessä, alaikäiset lapset saattavat jäädä yksin huolehtimaan hevosista, hoitamaan niitä keskenään kun tallinpitäjä käy asioilla. Kuullu myös että lapset tehneet tallitöitä keskenään, ilman aikuisen valvontaa ja silti joutuneet maksamaan ratsastuksesta.

Hevosten hyvinvoinnistakin kuullut aika paljon negatiivistä, että hevoset näyttävät lähinnä luurangoilta.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   16.8.19 21:30:47

No herranen! Mitenhän sitä meikäläisetkin aikoinaan selvis kun ei meitä kukaan juuri koskaan valvonut. Viikonloppuaamutallitkin hoidettiin omin nokin ja liekkö oltiin juuri ja juuri kymppikesäisiä :'D

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.19 00:17:31

Onhan tuota lapsityövoimaa toteuttanut miltei kaikki rovaniemen tallit.. Ellei toteuta edelleen

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: ex-heppatyttö 
Päivämäärä:   17.8.19 11:09:26

On siinä kuitenki iso ero että onko se "lapsityövoima" apuna aikuiselle tallityöntekijälle, vai tekeekö itsenäisesti ilman ns. valvontaa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.19 11:00:18

Aika monella tallilla olen nähnyt alaikäisten tekevän töitä yksin/keskenään. Silti on hevoset hengissä ja hyvinvoiviva. Ei se toki oikein ole, työsopimus pitäisi tehdä ja oikea palkka siitä pitäisi heille maksaa.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Hirnu 
Päivämäärä:   18.8.19 21:12:16

Olenko ainut jonka mielestä yksi Mäntyvaaran ratsutallin tuntihevonen liikkuu epäpuhtaasti, aivan kuin ontuisi?

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: vin 
Päivämäärä:   22.8.19 12:58:18

"Outo tyyli kyllä näillä uusilla talleilla ettei laiteta esille mitään hinnastoa. tämä lumiharja on harrastelijoiden pitämä talli eli varmaan on halvempi kuin Lapin ratsutalli."

Siis eihän Lapin ratsutallikaan ole millään tasolla ammattilaisten pitämä? Olisi kiva kyllä, kun hinnastot olisi jossain esillä, olisi helpompi harkita eri tallipaikkojen välillä. Isommilla ja ammattimaisemmilla talleilla toki onkin :D

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Joopajoo 
Päivämäärä:   22.8.19 23:41:17

Eihän se ole kuin ottaa puhelin kauniiseen käteen ja alkaa soittamaan. Sillä se hinta selviää.
Hyvää päivää sentään....
Harrastelijat eivät ole yhtään sen huonompia tallinpitäjiä kuin ammattilaiset. Jopa voisi sanoa että parempaa palvelua saa harrastelijalta entä paatuneelta ammattilaiselta. Osataan ottaa paljon paremmin huomioon viihtyvyys ja hevosen olot.
Ennemmin maksan enemmän siitä että homma toimii, entä vähemmän naama sanonko millä liikkuville "ammattilaisille" joilla ei ole mitään joustoa eikä tilanteen tajua asiakas palvelusta ja hevosen hyvinvoinnista.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: Joopajoo 
Päivämäärä:   22.8.19 23:43:14

Lapin ratsutalli täysihoito 500e/kk
Lumiharja täysihoito 510e/kk.
Molemmissa homma toimii ku junan vessa. Rahalle saa vastinetta ja varmasti jokainen asiakas hymyssä suin maksaa tuon hinnan siitä.

  Re: Rovaniemi

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.8.19 08:42:13

Mistä sen vielä tietää miten lumiharjassa homma toimii, kun ainakin facen mukaan aloittaa toimintansa vasta syyskuussa?

Lapin ratsutallilla Sanna on harrastanut hevosia vissiin suunnilleen koko ikänsä, ei siis ole mikään tuntiratsastaja tai ensimmäisen hevosen omistaja...

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.