Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   15.2.19 09:12:34

Kertokaahan kokemuksia tallimatkojenne pituudesta ajallisesti ja kilometrillisesti.
Minkälainen matka on vielä kohtuullinen?

Minulla hevonen aina asunut max 15 km päässä kotoani nopeaa tietä, mutta nyt olosuhteiden pakosta muutto taitaa olla välttämätön. Ongelma minulle on, että potentiaalisin paikka on 40-50km kilometrin päässä kotoani, joka rajoittaisi ensinnäkin huomattavasti käyntikertojani tallilla. Olen aiemmin tottunut käymään päivittäin tai jopa 2 krt päivässä hoitamassa ja liikuttamassa hevoseni.
Pitkän matka päässä oleva talli olisi aktiivipihattoratkaisu.

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Johan 
Päivämäärä:   15.2.19 11:22:31

Meillä ollut monenmoista, 45min ajomatka rupeaa oleen jo liian pitkä. Ihanteellisin joku 10-20min, jonka kesäkelillä polkeekin.

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Hei-mo 
Päivämäärä:   15.2.19 22:43:00

Itse oon ajallisesti pitänyt max. ajomatkana n. 30-35min. Jos isompaa tietä tai esim motaria suurinosa edes 40-50km matkasta, niin en pitäs mahdottomana.

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Jossu 
Päivämäärä:   16.2.19 12:11:15

2km

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Fb 
Päivämäärä:   16.2.19 21:34:40

15 kilsaa

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Jäke 
Päivämäärä:   17.2.19 11:32:05

2,5

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Jenni 
Päivämäärä:   17.2.19 21:26:02

22 km

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.2.19 08:44:31

Tallimatka ehkä 30m eikä mene edes minuuttia kävellä sitä

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Aida 
Päivämäärä:   18.2.19 12:19:46

1km

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   19.2.19 06:54:52

Kiitos kilometrimääristä, mutta haluaisiko joku pidemmän matkan päivittäin ajeleva kommentoida kokemuksiaan vielä tarkemmin?

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.2.19 09:01:42

Kävin 4 vuotta ratsastamassa hevosta jonka tallille ajoin 50min/suunta. Alkuun meinasin että jää ratsastukset ja omistaja saa etsiä uuden liikutus avun mutta kun matkaan tottui ei se enää niin pahalta tuntunut. Kävin tallilla 3-5krt/vko, eli vähintään yhtä usein kuin omistaja.

Nyt pidän itse täysihoito tallia ja meidän asiakkailla matkaa 30min-2h. Kauempana asuvat käyvät pääosin kerran viikossa (heillä varsoja). Muut käyvät 6-1krt/vko. Kaikki ovat sanoneet u ensin matka kauhistutti mutta kun huomasi että hevosen vapaapäivänä voi huoleti jättää tulematta niin yllättäen viikossa on enemmän aikaa muuhun kuin ennen vaikka hevonen asuu kauempana.

  Re: Tallimatkan pituus

Lähettäjä: misu 
Päivämäärä:   19.2.19 11:59:04

Tallimatka kotoa n. 40 min / n. 35 km.

Arkipäivänä töistä suoraan tallille n. 25 km ja talli jää ns. työmatkan varrelle, joten arkipäivänä vain yksisuunta "ylimäärästä" ajoa :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.